Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nagrywarka DVD chyba źle działa? Mam tylko 7 dni rękojmi!

DJCHUCKY 13 Jan 2007 00:58 2899 10
    DJCHUCKY
    Level 19  
    Witam.

Kupiłem na ALlegro nagrywarkę NEC do Laptopa Dell Lattitude C640.
    Sprzedawca dał 7 dni rękojmi więc ostro ją testuję i już mi cos nie gra.
    Nie znam się na tym jak powinna działać nagrywarka w laptopie, ale chyba tak samo jak w PC.
    Co do tej pory ustaliłem.
    Na DVD+RW nagrywa normalnie z szybkością 4X.
    Dziwne jest to że płyty różnych firm które wszystkie mają prędkość 16x wczytuje TDK 6X, Benq 2,4X, EasuTouch 6X. Verbatima wczytuje 8X.

ALe na płycie TDK przy początku nagrywania wyskakuje:
    "Błąd kalibracji mocy" i nie nagrywa.
    To w NERO.

Płyty innych firm nagrywa, ale...
    Wczytuje prędkość 8x i włączam nagrywanie jako 8X, ale to nagrywanie trwa 15 min czyli wolniej niż normalnie by nagrywało 4X.
    Podczas nagrywania chwilami buffer spada z 97% do 7% i wtedy lampka na nagrywarce mignie raz i nagle zwiększa obroty, ale nagrywa dalej.
    Widać na nagranej płycie różne odcienie na różnych średnicach jakby laser wypalał z różną mocą.

Poza tym podczas weryfikacji kompilacji na dwóch płytach wykazało Błąd Odczytu Sektorów od 0 do 15.
    No i płyty z tym błędem chodzą, ale pod koniec kopiowania nagle DVD zwalnia, aby je odczytać!
    Natomiast na jednej z nich wogóle przestaje czytać plik który znajdują się pod koniec płyty.
    Pliki nagrane dalej już czyta czyli tylko w 1 miejscu płyty coś jest nie tak.

No i wogóle nagraną płytę bardzo powoli mi inne DVD kopiuje na dysk. Tak jak by nie mógł z pełną prędkością odczytać danych.

Mam kilka dni rękojmi .
    Proszę o pomoc bo sam się nie znam, a sprzedawcy nie będę pytał co jest nie tak bo pewnie nic nie pomoże.