Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie silnika trójfazowego w trójkąt

13 Sty 2007 15:03 17513 7
  • Poziom 11  
    Witam,

    Jak podłączyć silnik trójfazowy w trójkąt, na tabliczce ma oznaczenia:
    typ: SP 132 M-4 H,
    380V trójkąt.

    Przy złączkach nie ma żadnych oznaczeń. (patrz fot.)

    Podłączenie silnika trójfazowego w trójkąt
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 12  
    Na poczatku musisz znaleść kolejne uzwojenie silnika wystarczy miernik z funkcją badania ciągłości obwodów, kiedy już będziesz miał poczatki i końce kolejnych uzwojeń to łaczysz koniec 1 z poczatkiem 2, koniec 2 z poczatkiem 3 koniec 3 z poczatkiem 1... wszystko możesz połaczyc na tych zaciśkach za pomoca blaszek przeykręcając do zacisków....
    Podłączenie silnika trójfazowego w trójkąt

    Pod tym linkiem masz wszystkie informację..
    http://zwm.pb.bialystok.pl/instrukcje/et/cw5.pdf
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 29  
    dokładnie tak jak wyżej, miernikiem identyfikujesz trzy cewki. końce tych cewek do początków następnych, połączenia zasilasz trójfazowo i silnik się kręci.
    problem może być tylko z identyfikacją końców i początków kolejnych uzwojeń, kiedyś na elektrodzie widziałem sposób, ale nie mogę tego teraz znaleźć

    właśnie znalazłem, przeczytaj posty marbac-a i kaz-a to do zidentyfikowania początków i końców uzwojeń
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic556312.html
  • Poziom 10  
    Musisz sprawdzić czy dobrze podłączone są przewody do przedstawionego złącza. Najlepiej miernikiem na omach, jeżeli nie masz miernika to bateryjka i żarówka. Sprawdź gdzie jest przejście tzn. gdzie zaświeci żarówka, i tak powinno świecić z środkowego rzędu po przekątnej do zacisków z prawej strony /wg. zdjęcia/ jeżeli tak jest to zewrzyj mostkami zaciski od środka złączki do prawej strony /tym razem górny środkowy do górnego prawego itd./ do jednej strony np. prawej podłącz zasilanie i ma być dobrze.Trochę to zawiłe ale myślę,że się połapiesz.
  • Poziom 11  
    Ok, znalazłem początki i końce kolejnych uzwojeń, połączyłem według indtrukcji (fot) i chyba coś jest nie tak bo bezpiecznik (S) wywala.

    Podłączenie silnika trójfazowego w trójkąt
  • Poziom 21  
    Witam .Schemat ze sterowaniem stycznikowym z linku podanym przez kol.notoran nie dość że nie posiada kpl.oznaczeń zacisków uzwojeń silnika to na dodatek jest błędny,Styk stycznika trójkąta zwiera zaciski uzwojenia silnika oznaczone jako 1 i 2 w fazie L1.Pozostałe połączenia fazy L3 jest też nieprawidłowe Jeśli uzwojenie silnika nie jest uszkodzone czyli rezystancja izolacji międzi uzwojenia i każdym uzwojenie do masy jest większa niż 5 megaomów ,zmierzona miernikiem izolacji o napięciu pomiarowym 500V oraz brak jest zwarć w uzwojeniach to mozliwe jest że zamienione są początek i koniec uzwojenia jednej fazy silnika.Można to sprawdzić metodą prądu stałego .Trzeba podłączyć woltomierz analogowy(wskazówkowy) do zacisków uzwojenia 2 fazy.Do zacisków uzwojenia 1fazy podłączyć przez izolowane końcówki baterię 1,5 V przerywając przepływ prądu z baterii powoduję przez samoindukcję pojawienie się napięcia na zaciskach woltomierza .Tą próbę trzeba powtórzyć dla pozostałych faz bez zmiany biegunowości przyłączonej baterii.Odchylanie się wskazówki w tę samą stronę na zaciskach uzwojeń każdej fazy wskazuje początki i końce uzwojeń.W przypadku odwrotnego wychylenia trzeba zamienić końcówki tego uzwojenia.oczywiście te próby należy wykonać przy całkowicie odłączonym zasilaniu ii nie dotykać zacisków podczas prób.
    Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    Witam!

    Cytat:
    Ok, znalazłem początki i końce kolejnych uzwojeń, połączyłem według indtrukcji (fot) i chyba coś jest nie tak bo bezpiecznik (S) wywala.


    Jakiej mocy silnik?, Jaki "S" (charakterystyka, prąd zadziałania)?

    Na początek spróbuj połączyć w gwiazdę ( mostki w pionie na prawych lub lewych zaciskach - do drugich podłącz zasilanie). Jeżeli ruszy, to bezpieczniki niewłaściwe. Dobrze jest pomierzyć prądy w poszczególnych fazach (zbliżona symetria). Silnik oczywiście należy uruchomić bez obciążenia.

    Pozdrawiam

    Jan

    P.S. Metoda podana w/g opisu Kolegi janhen jest nieprecyzyjna - nie zawsze gwarantuje prawidłowe wyznaczenie wyprowadzeń!
  • Poziom 21  
    Witam ponownie

    Sprawdzenie początków i końców uzwojeń metodą prądu stałego jest jedną z łatwiejszych .Są inne metody i metoda trudniejsza z użyciem obniżonego napięcia prądu przemiennego.Ale dla kogoś kto jej nie zna może być zbyt trudna do wykorzystania.Tę metodę stosowałem gdy nawet doświadczeni nawijacze nie mogli sobie poradzić z uruchomieniem silników z zamienionymi końcami uzwojeń.Te metody są zresztą opisane w literaturze fachowej.Pozdrawiam