Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

nagla utrata mocy - Ford Galaxy 1.9TDI 115km 2000r.

13 Sty 2007 18:14 12867 5
  • Poziom 23  
    Witam,
    Podczas spokojnej, rownomiernej jazdy (tak ok 110-130km/h) auto nagle slabnie(brak doladowania z turbiny) - pomaga wylaczenie i wlaczenie stacyjki - tak wiec domyslam sie ze po prostu komputer przechodzi w tryb awaryjny i po zerowaniu (off/on kluczyk) jest OK na pewien czas - roznie, czasami pare km, czasami paredziesiat. Usterka wystepuje tylko podczas takiej jazdy na trasie - w miescie, gdzie sie czesto przyspiesza/zwalnia jest OK, jak usterka sie pojawia nie zapala sie zadna z lampek na tablicy.

    Auto bylo w ASO gdzie na komputerze najpierw stwierdzono problem z immobiliserem (przeprogramowali kluczyki i podobno OK), potem wyszlo ze to zawor turbiny (albo turbina - zapieczona kierowniczka lopatek). Turbina byla sprawdzana (wyciagali i sprawdzali czy nie ma nagaru), zawor wymieniony na nowy, podobnie przeplywomierz powietrza....blad dalej wystepuje...

    Czy ktos spotkal sie z podobna usterka ? W ASO powiedzieli ze najprawdopodobniej modul PCM jest walniety, kosztu wymiany nie musze pisac, znalezienie uzywanego graniczy z cudem bo aut malo a ten byl montowany od kwietnia do grudnia 2000. Czy mozna to jakos obejsc ?
    Bardzo prosze o pomoc bo sam nie mam pomyslow(serwis stawia na komputer-sami nic nie wiedza) a nie chce wydac kupy kasy na wymiane elementow, ktore nie maja z tym nic wspolnego!...

    btw.
    Czy ktos na podstawie numeru VIN moze podac mi numer katalogowy modulu PCM (komputer Bosch) - chcialbym sie rozejrzec na gieldzie ale zeby odczytac numer czesci z modulu trzeba go wyciagnac.... :( A potrzebne jest oznaczenie w/g numeracji Boscha...

    Dodano po 39 [sekundy]:

    auto jest z 9.2000 - nowa buda..
  • Poziom 38  
    Sprawdź zaworek sterujący siłownikiem turbiny (podmień na chwile z zaworkiem od EGR) i katalizator, najlepiej przejedź sie z zapiętym testerem i odczytaj parametry cisnienie doładowania wsp wypełnienia zaworu turbiny i przepływkę wartości wymagane i rzeczywiste.
  • Poziom 30  
    trudny przypadek kolego.. tym bardziej ze nie ma zadnych błędów. Z tego co piszesz wnioskuje ze do pewnej predkosci samochód przyspiesza prawidłowo, a po osiągnieciu 110 jakby przechodził w tryb awaryjny taaak? Przyczyny moga byc rozne.. czy moze ktos bawil sie w chipowanie tego silniczka? Komp robi sumy kontrolne i pewnie przy 110 cos sie nie zgadza i dlatego wchodzi w tryb awaryjny. Ale wtedy powinny pojawiac sie jakies blędy. Jesli kolego nie masz doswiadczenia w tych sprawach radziłbym udac sie do dobrego elektryka a nie do serwisu!! Czasami moze byc cos z przepływomirzem, tzn napięcie na wyjściu faluje, moze byc cos z recylkulacja gazu wydechowego, moze to tez byc cos z pompa.. przyczyn moze byc full, ale podałem te najbardziej prawdopodobne. pozdro..
  • Poziom 10  
    Witam podmien przeplywomierz.Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam wczoraj w mojej Galaktyce 2002r 115km pojawiły sie te same objawy jak u pana Może mi pan podpowie co z tym fantem zrobić POZDRAWIAM:?::|
  • Poziom 13  
    józef969 napisał:
    Witam wczoraj w mojej Galaktyce 2002r 115km pojawiły sie te same objawy jak u pana Może mi pan podpowie co z tym fantem zrobić POZDRAWIAM:?::|


    Podpowiedzieć można jedno - udać się do dobrego diagnostyka, który ma pojęcie czego szukać.

    Pozdrawiam !!