Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz Blaupunkt GTA475 i radio Blaupunkt Car 300 proble

13 Sty 2007 23:18 3299 5
  • Poziom 10  
    Wimat szanownych forumowiczów

    Mam problem z uruchomieniem wzmacniacza Blaupunkt GTA475.A dokładniej mam radio Blaupunkt Car 300 które nie ma wyjścia na wzmacniacz więc wzmacniacz dostaje sygnał z Hi-Input, zasilanie wzmacniacza jest poprowadzone (+) bezpośrednio z akulumatora zgodnie z zaleceniami (-) z pod śruby w bagażniku. I teraz sedno problemu aby wzmacniacz zadziałał jest jeszcze potrzebny remout czyli (+) z radia stwierdziłem ,że to testów wystarczy ,że podepnę (+) który mam z akulumatorka. Niestety takie rozwiązanie nie działa wzmacniacz na początku reagował w ten sposób ,że zapalała się zielona dioda i zaraz przygasała, później zaczeło się palić protect non stop :(.

    Czy taki sposób podłączenia mógł coś uszkodzić ?? Jeśli nie to jak poprawnie to podłaczyć??

    Za wszelkie odpowiedzi bardzo dziękuję.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 34  
    Witam

    Poprzez podłączenie + z akumulatora do zacisku remote nic nie powinno się uszkodzić, jeżeli zapala się lamka protect to coś jest nie tak ze wzmacniaczem. Podłączenia - do śruby w bagażniku to zły pomysł, powinieneś przeciągnąć dwa kable prosto z akumulatora do wzmacniacza minimum 4 kwadrat. Sprawdź bezpieczniki we wzmacniaczu odłącz wszystkie głośniki i źródło sygnału zobacz czy działa. Moze na śrubie bagażnika jest słaby styk i występuje duży spadek napięcia, na próbę przenieś wzmacniacz do akumulatora i podepnij kabelkami.

    Pozdrawiam
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    Oki problem rozwiązany. Mianowicie ten wzmacniacz ma coś takiego jak miękki start i zawsze na początku "profilaktycznie" zapala się czerwona na jakiś czas i dopiero później zielona. Co do - z akulumatorka to byłem tego świadomy ale niestety mam wielki problem z przeciągnięciem okablowania przez samochód (Opel Vectra B) nie mogłem się przedostać z silnika do kabini, tak więc kabel poszedł podwoziem w wolnym korytku mam nadzieję ,że to nie będzie przeszkadzało. Mam jeszcze pytanie co do kondensatorów jakie się stosuje przy wzmacniaczach, jakie to ma zastosowanie i gdzie je powinno się stosować ?
  • Poziom 34  
    Kondensatory służą do eliminowania spadków napięć powstałych na dość długich przewodach zasilających wzmacniacz oraz wspomagają akumlator przy nagłym dużym wzroście prądu pobieranego przez wzmacniacz. Montuje je się jak najbliżej wzmacniacza. Jeżeli zastosowałeś dość grube przewody 4 - 6 kwadrat i przy głośnym słuchaniu na zapalonym silniku światła samochodu nie przygasają, to myślę że przy tym wzmacniaczu nie ma konieczności stosowania kondensatora. Jednak jeśli masz dość gotówki i nie masz co z nią zrobić to możesz zainstalować kondensator.

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Oki zrozumiałem cel stosowania kondensatorów naszczęście jak narazie nie ma przygasania świateł. Mam kolejne pytanie dotyczące wejścia high level input i schemaciku pokazanego na rysunku:

    http://bajt.eu.org/high_input.jpg

    chodzi o uziemienie (środkowy kabelek) czy można to uziemić do karoseri samochodu ?? Muszę uziemić ten wzmacniacz bo przy większych mocach (1/2 na potencjometrze) pojawiają sie straszne zakłucenia tzn. strasznie niska czestotliwość może 30Hz bez znaczenia czy na włączonym silniku czy nie. Myślę ,że może to być różnica potencjałów czy jakoś tak między radiem i wzmacniaczem. Niestety do radia nie mam dostępu aby go spiąć z wzmacniaczem. Jak rozwiązać ten problem ?
  • Poziom 34  
    Witam

    Jeżeli schemat tak pokazuje to czemu nie, możesz również podłączyć te kabelki do minusa zasilania wzmacniacza bo przecież to to samo co karoseria, zobacz czy zakłócenia znikną. Czy do wyjścia radia masz podłączony tylko wzmacniacz czy również głośniki?? 30 Hz może pochodzić z głośników jeżeli są podpięte bo wtedy działają jako mikrofon. Odepnij głośniki (jeśli podpięte) i zobacz co się stanie.

    Pozdrawiam