Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Fiesta 97 1,3 i ... Dziwny problem

14 Sty 2007 10:53 10313 38
  • Moderator Samochody
    Witam , auto jak w temacie. Mam z nim kikla dziwnych problemów. zaczne od początku.
    Rano po postoju auta dłuzszym niz 12 godzin podczas odpalania silnik zaskakuje za pierwszym razem wchodzi na obroty po nie całej sekundzie spada do bradzo niskich obrotów az zapalają sie kontrolki ładowania i oleju zaczyna nim szarpac trwa to jakies 2 sekundy poczym obroty znowu wzrastają i jest juz wszystko wporzątku silnik pracuje normalnie na nie co wyzszych obrotach po osiągnieciu temp obroty wracaja to niskich i tu pojawia sie kolejny problem obroty nigdy nie spadaja ponizej 1050 obr/min.
    Kolejny problem jest taki kiedy silnik jest srednio ciepły na postoju po odpaleniu dodam gazu do oporu silnik zaczyna sie dławic i nie moze osiągnąc max obrotów, w tym stanie nagrzania silnika wystepują czasem duze trudnosci z odpaleniem, silnik zaskakuje za 3 lub 4 razem....

    Próbowałem wykasowac błędy sterownika przez odłączenia na dłuzszy czas klemy, efekt jest auto ładnie pracuje ma nawet lepszego "kopa" nie ma problemów z zapalaniem przez jakies 2 moze 3 dni a potem jest to samo...
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 26  
    Najprawdopodobniej sieknięty jest silnik krokowy lub czujnik położenia przepustnicy. Ale to są tylko "gdybania". Trzeba auto prześwietlić pod kątem błędów silnika skanerem diagnostycznym. Samo kasowanie błędów poprzez zdjęcie klemy na jakiś czas nic nie da, ponieważ komputer silnika ponownie dostaje fałszywe dane z uszkodzonego elementu. Może inni się wypowiedzą.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    elektrit napisał:


    To jest zawór regulacyjny biegu jałowgo (IACV), a nie żaden silnik krokowy.
    Możliwe, dlatego podpieram się tutaj załącznikiem. Źródło: http://www.wkl.com.pl/oferta.php?kd=1&dzial=1&id=279 Strona 33
    elektrit napisał:

    Za zaniżanie poziomu działu błędnym nazewnictwem komponenetów-ostrzeżenie.

    Nie ma sprawy, niech tak będzie. Przyjmuję to ostrzeżenie z godnością i honorem. Jest tylko jedna mała rzecz - ktoś tu kogoś przewala, możliwe że autor książki ewentualnie tłumacz? Ja nie wiem. Może trzeba będzie powołać Komisję Sejmową do zbadania problemu? Ja jestem Polakiem i w moim nazewnictwie "EGR" zawsze będzie zaworem recyrkulacji spalin. Pewnie zaraz dostanę drugie ostrzeżenie za "pyskowanie" lub coś innego. Tak samo z godnością je przyjmę.
  • Poziom 26  
    norbert.s. napisał:
    .....a buszuje po niej Elektrit :D. Już chyba wiesz dlaczego...

    Zaczynam poznawać człowieka
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Moderator Samochody
    Wiec tak, Regulator wolnych obrotów podmieniałm na nówke orginał, obroty dale były takei same, samochód był diagnozowany wielokrotnie z uządzenia KTS500 jedyny błąd który pokazywał był czujnik prędkosci jazdy i zakłucenia drugiego biegu wętylatora chłodnicy, po skasowaniu błędu powracał tylko ten drugi. więcej nic niegdy sie nie pojawiało. dodam ze wymieniłem swiece filtr powietrza olej i filtr oleju. Dodam ze silnik jest na pełnym wtrysku. Jak zmieniałem ten regulator wolnych obrotów to wyczysciłem jego zawory i kanały bo były nie co przybrudzone, czysciłem równiez przepustnice bo tez nie była za czysta i dalej nic... Zaobserwowałem tez ze silnik trzyma obroty, np jesli jedziemy na 5 biegu około 100km\h i wyzuce na luz bez sprzegła obroty silnika nie spadaja do czasu kiedy wcinę sprzęgło ?? o co tu chodzi ?? Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Jesli obroty nie spadaja podczas wrzucania na luz, zmniejsz
    otwarcie przepustnicy czyli regulacja, sprawdz naprzod
    jakie napiecie ma na jalowym, typowe o,6V!
    Jesli takie masz zmniejsz na mniejsze.
    Czujnik predkosc samochodu ma duzy wplyw na plynne
    spadanie obrotow podczas jazdy.
  • Moderator Samochody
    ok Tylko mi wytłumacz dokładnie co gdzie i jak mam mierzyc. Ale czujnik otwarcia przepustnicy jest na pewno dobry rezystancja zmienia sie płynnie silnikiem nie szarpie podczas przyspieszania. Ale dlaczego obroty silnika spadaja po wcisnięciu sprzęgła??. Znajomy elektryk powiedział mi ze te silniki tak mają ze trzymają obroty aby móc wrzucic bieg bez sprzegła po uprzednim wyzuceniu na luz, i powiem ze nawet tak sie da bez najmniejszych problemów.
  • Poziom 13  
    Ja nie pisalem ze masz zly czujnik przepustnicy.
    Pisalem zebys naregulowal przepustnice, jak zobaczysz ten
    czujnik to sa tam srubki regulacyjne, trzeba je odkrecic
    i przepustnice zmniejszyc, srobki na koncu(albo srubke)
    zakrecic. To sie nazywa regulacja przepustnicy.
    Ida tam trzy kabelki, na jednym jest zasilanie 5V, nastepne
    ida do kompa, trzeba na tych dwoch zmierzyc napiecie czyli
    stan napiecia na biegu jalowym- 0.6V typowe
    Jesli takie masz w tej chwili to zmniejsz otwarcie przepustnicy
    az do minimum, jednak tak aby sie nie zacinala, np do 0.3V

    Dodano po 5 [minuty]:

    zupelnie tak samo jak w gazniku, zmniejszyc przelotowosc
    pezepustnicy czyli calkowite zamkniecie.
  • Poziom 15  
    witam wymien czujnik polozenia przepustnicy. Po wymianaie odepnij akumulator na min 15 min powodzenia
  • Poziom 13  
    A moze juz lepiej komputer???
    Pisal przeciez ze mu mierzyli czujnik i jest bez zarzutu.
  • Moderator Samochody
    Chwilowo nie mam zadnego czujnika na podmianke ale jest sprawny bo nie pokazywał błędów i wszytko było płynnie. Kombinowałem z tym czujnikiem przepustnicy i nie ma mozliwosci regulacji poluzowałem 2 sruby i próbowałem nim ruszac w prawo lub lewo ale bez rezultatu obroty nie ulegały zmianie. Dołączam foto tej czesci
  • Poziom 15  
    pracowalem w aso forda 2 lata wiem jak wyglada ten czujnik to czujnik na 99procent tylko nie zapomij po wymianie odpiac akum
  • Moderator Samochody
    Ale napisz jakie sa objawy uszkodzenia tego czujnika dokładnie i gdzi ten czujnik jest
  • Poziom 15  
    objawy rozne nie schodzi z obrotow, gasnie, obroty rosna po wysprzegleniu. a czujnik jest dokladnie tam gdzie zaznzczyles go na zdjeciu. a czy masz wieksze spalanie ale to nie koniecznie pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    Owszem pali jakby troche więcej o litr moze 2 ale nie jest to reguła,. przedchwilą odkreciłem go i na odpalonym silniku przekreciłem znacznei w prawo ten sam potencjometr i auto zgasło, ale tak to nie gasnie, na postoju schodzi z obrotów bez problemu. Powiedz mi ile taka czesc moze stac jako uzywka lub jako nowe... I dlaczego komputer nie zdjagnozował tej usterki??
  • Poziom 13  
    W kazdym aucie mozna regulowac ustawienie przepustnicy.
    Przypatrz sie, oslony musisz sciagnac i miec swobodny
    dostep. Kazda przepustnica ma sprezyne i cos na czym sie
    opiera, kiedy puscisz gaz!!!
    Tam musi byc regulacja, czujnik jest po drugiej stronie,
    ktory to mierzy ustawienie przepustnicy!!!
    Przeciez to jest proste, musisz popuscic srobke tam gdzie
    przepustnica sie opiera, tak samo jak w gazniku.
  • Moderator Samochody
    No własnie za miast sróbki jest tam na stałe wprasowany w obudowe metalowy pret który podpiera przepustynice, nie zauwazyłem tam zadnej regulacji ale jeszcze sprawdze, a wiem ze w starszych z jednopunktowym wtryskiem regulowało sie obroty po przes przekręcanie potencjometru w lewo lub prawo zmieniało sie obroty...
  • Poziom 15  
    nie reguluj przepustnicy zostaw na ustawieniach fabrycznych tak ma byc jaka kolwiek ingerencjia i musisz szukac nowej. do kolegi nsz wtrysk wielopunktowy to nie gaznik nie ta epoka. nie zebym uwazal ze gaznik jest zly. koszt nowego czujnika kolo 200zl ale moge sie mylic bo byly i drozsze ale chyba do escorta 1.6. dlaczego komp nie diagnozuje ludzie zrozumcie ze komp ma pomagac czlowiekowi a nie go zastepowac. jak chcesz podepnij sobie oscyloskop pod sirodkowy przewod o obserwuj przebiegi przy roznych pozozeniach pedalu gazu przez dluzszy czas zauwazysz usterke hej

    sory za bledy
  • Moderator Samochody
    No to jeszcze pozostaje problem z nienormalnie niskimi obrotami zaraz po odpaleniu po długiej przerwie i kłopoty z odpalaniem na nieco ciepłym silniku, i ogólne omulenie silnika, jak próbowałem wycisnąc z niego ile sie da to 140 km to był max i to jeszcze z dobrym wiatrem w plecy, dodam ze kuzyn który prowadził to auto z niemiec 2 lata temu po autobanie nie schodził ponizej 160. Czy mozliwe ze katalizator sie przytkał od polskiego paliwa?? dodam ze katalizator jest zintegrowany z kolektorem wylotowym zaraz przy silniku i nie mam mozliwosci aby go odkrecic ;/
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    wyczysc przeplywomiez instrukcjie znajdziesz na mondeoklub polska
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    kolego elektrit tak na 99 procent w mondeo jest inna wtyczka wiec nie da sie ich zamienic pozdrawim

    przepraszam sprawdzilem i jest taka sama wtyczka ale nawet wiecej zawor taz jest taki sam nr finis 1063996 silniki endura 1.3 i zeteki dane pochodza z orginalnego oprogramowania forda.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    ale to nie zawor bledny montaz zaworu znaczy odwrotnie silnik jest caly czas na 4000 obrotow mialem kilka takich przypadkow ja stawiam na tps
  • Poziom 13  
    btomi, ty chcesz palancie ojca uczyc dzieci robic???
    Jak ja robilem silniki gaznikowe a od 15 lat wtryskowe
    to jeszcze robiles w pieluchy!!!
    Zamknij wiec swoj glupi pyszczek i siec w swojej dziupli cicho!!!
    teraz do sprawy.
    Jesli silnik ma jak piszesz spadek mocy, to trzeba juz niestety
    sprawdzic wszystko, cewke i czujniki od zaplonu, wtryskiwacze
    i cisnienie paliwa.
    Rozumiem ze silnik jest w dobrym stanie technicznym a filtry
    i kable wymienione.