Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Głośniki piszczą przy zapalonym aucie.

tony_tr 14 Sty 2007 16:05 5094 7
  • #1 14 Sty 2007 16:05
    tony_tr
    Poziom 22  

    Sytuacja troszkę dziwna. Pojechałem do kościoła, było wszystko okej. Msza się skończyła i poszedłem do samochodu by wrocić do domu. Zapalam silnik a tu z głośników w radiu taki dziwny pisk jak nieraz w radiu na ukf'je. Przy zgaszonym silniku wszystko jest ok, lecz jak zapalę to piszczy lewa strona na radiu i na cd. Czego to wina??

    0 7
  • #2 14 Sty 2007 16:18
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Może autku woda święcona nie służy?
    A na poważnie: czy pisk jest zależny od obrotów silnika? Czy były jakieś problemy z zapaleniem? Inne jakieś?
    Czy w aucie jest tylko radio, czy też jakiś wzmacniacz?

    0
  • #3 14 Sty 2007 16:25
    tony_tr
    Poziom 22  

    Wzmacniacz przy subie. Zakłócenia to nie są bo dźwięk jest stały nie zależny od obrotów i głośności radia. Z zapaleniem nie było kłopotów.

    0
  • #4 17 Sty 2007 10:51
    micho_m
    Poziom 17  

    Kurde mam to samo, ale nie zawsze. U mnie tez nie zalezy od glosnosci, caly czas piszczy tak samo. Jak wezme muzyke glosno, to praktycznie nie slychac, ale jak jest cicho to caly czas slysze pisk.

    0
  • #5 17 Sty 2007 11:03
    Jerzy Węglorz
    Poziom 38  

    Najczęściej pisk pochodzi od alternatora, ale wtedy zależy od obrotów silnika.
    Jeżeli pisk nie zależy od obrotów, a pojawia się po uruchomieniu silnika, to może pochodzić ze wzbudzania się (oscylacji) we wzmacniaczu (zwłaszcza, jeżeli dotyczy tylko jednego kanału), lub przetwornicy, jeżeli jest wzmacniacz większej mocy zasilany przetworzonym napięciem.
    W takim przypadku była by wrazliwość wzmacniacza lub przetwornicy na zmiane (podwyższenie) napiecia zasilania wtedy, gdy alternator pracuje. Można na szybko sprawdzić, czy zmiana akumulatora (lub dołączenie dodatkowego akumulatora na kablach rozruchowych) zmienia sytuację. Wtedy można by podejrzewać, że to może być niekorzystna zmiana oporności akumulatora dla wyższych częstotliwości, wtedy trzeba by wymienić akumulator, być może na inny typ lub innego producenta.
    "Zdalnie" trudno coś na 100% trafić, bardzo pożyteczne by było posłużenie się oscyloskopem, ew. wymontowanie całości i spokojne przebadanie w warunkach warsztatowych.

    0
  • #6 17 Sty 2007 16:29
    shalwia
    Poziom 9  

    Jerzy Węglorz napisał:
    Najczęściej pisk pochodzi od alternatora, ale wtedy zależy od obrotów silnika.

    Wtedy jedynym sensowynym i w miarę mało kosztownym rozwiązaniem jest założenie na kable sygnałowe filtrów, które "wyłapią" większość zakłóceń pochodzących nie tylko z alternatora i układu zasilania, ale również np. silników wycieraczek, dmuchawy, kierunkowskazów... Koszt jednego filtra to ok. 25-30 zł w zależności od producenta.
    Jeżeli jednak pisk jest stały, niezależny od obrotów i pojawia się tylko na jednym (w tym przypadku lewym) kanale, możemy mieć do czynienia ze zwarciem styków [+] i [-] przy głośnikach do karoserii samochodu... Sam przeżyłem identyczny problem. Najlepszym rozwiązaniem jest tu oczywiście konkretna izolacja.

    0
  • #7 18 Sty 2007 12:36
    DjMaciey
    Poziom 17  

    Ja bym mial pytanie: Pozniewaz u mnie jest zalezne od obrotow silnika, wiec gdzie moglbym dostac taki filtr i jak to sie fachowo nazywa ?:)

    0
  • #8 18 Sty 2007 14:07
    irko123
    Poziom 13  

    DJMaciej jak masz dobre kable sygnalowe to daruj sobie filtry, sprawdz instalacje czy masz kable sygnalowe obok zasilajacych, jezeli tak to masz odpowiedz jezeli nie to problem z masa, filtry nie sa dobrym rozwiazaniem a powiedzialbym nawet ze bardzo zlym chyba ze ktos ma kable komplet za 10zl
    u ciebie jest prosta sprawa, autor tematu ma troche wiekszy zgryz

    1