Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ustawienia komputera w skoda felicia 1.3 MPI

14 Sty 2007 18:04 16838 24
  • Poziom 12  
    Witam!! Mam taki problem bo miałem zabrudzoną przepustnice w skodzie na maxa i fachowiec mi ja przeczyścił ale od tamtej pory felcia nie chodzi tak jak powinna ma nierówne obroty dużo pali i zawiesza sie. Próbowałem adaptować przepustnice ale zwykłym programem vag-com 208.1 nie da się tego zrobić!! Dlatego jak by ktoś wiedział jaki najlepiej użyć program do tego celu to proszę o jakiś link czy coś będę bardo wdzięczny!!
  • Poziom 12  
    A skąd można pobrać ten program najlepiej w polskiej wersji??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Jeśli ktoś wie jak ten program nazywa o którym wspomina (elektrit) to bardzo prosził bym o linka lub nazwe!!
  • Poziom 11  
    Jedyne pewne wyjście to wymiana nastawnika przpustnicy.Jak się chcesz z tym problemem męczyć to jak silnik wejdzie na obroty to nacisnij energiczne na pedał gazu i i zwolnij, obroty ustatkują się .Kolega elektrolit ma rację---zdarza się że problem się ustatkuje ale trzeba trochę cierpliwie przejechać parę setek km.
  • Poziom 12  
    Podobno takie ustawienia można robić vag-comem i innymi tylko trzeba mieć jakiś program elsa czy jakoś tak??
  • Poziom 17  
    panowie,po pierwsze po wyczyszczeniu nastawnika trzeba sprawdzic polozenie przepustnicy powinno byc ok 5 stopni,trzeba pamietac o tym zeby linka miala nieznaczny luz bo przy napietej lince nie ma mowy o wprowadzeniu nastaw!
    zdarza sie czasami ze linka jest luzna nastawnik umyty a polozenie przepustnicy jest wieksz niz 5 stopni,co rowniez spowoduje iz nastawy nam nie wejda...
    nalezy delikatnie rozebrac nastawnik i odpowiednio podgiac ogranicznik polozenia przepustnicy ktory jednoczesnie steruje mikroswitschem.
    nic trudnego dla kogos kto juz to robil,pierwszy raz moga byc problemy:D
    podlaczyc vag lub vag com 01-odczytac bledy(ewentualnie jak sa to skasowac)zagrzac silnik do okolo 80 st 04 nastawy podsawowe(kanal 098)
    i cala filozofia...gwarantuje ze nie ma problemow z wieszaniem sie obrotow na biegu jalowym:!:
    program o ktorym pisze kolega elektrit jest zupelnie zbedny,nawet jak bym znal jego nazwe to szkoda byloby mi czasu na niego i szczerze watpie w jego funkcjonalnosc bo w wielu przypadkach problem lezy wlasnie w polozeniu przepustnicy ktore trzeba skorygowac mechanicznie a nie droga elektroniczna(nastawy)
    pozdr
  • Poziom 19  
    cysiek11 napisał:
    panowie,po pierwsze po wyczyszczeniu nastawnika trzeba sprawdzic polozenie przepustnicy powinno byc ok 5 stopni,trzeba pamietac o tym zeby linka miala nieznaczny luz bo przy napietej lince nie ma mowy o wprowadzeniu nastaw!
    zdarza sie czasami ze linka jest luzna nastawnik umyty a polozenie przepustnicy jest wieksz niz 5 stopni,co rowniez spowoduje iz nastawy nam nie wejda...
    nalezy delikatnie rozebrac nastawnik i odpowiednio podgiac ogranicznik polozenia przepustnicy ktory jednoczesnie steruje mikroswitschem.
    nic trudnego dla kogos kto juz to robil,pierwszy raz moga byc problemy:D
    podlaczyc vag lub vag com 01-odczytac bledy(ewentualnie jak sa to skasowac)zagrzac silnik do okolo 80 st 04 nastawy podsawowe(kanal 098)
    i cala filozofia...gwarantuje ze nie ma problemow z wieszaniem sie obrotow na biegu jalowym:!:
    program o ktorym pisze kolega elektrit jest zupelnie zbedny,nawet jak bym znal jego nazwe to szkoda byloby mi czasu na niego i szczerze watpie w jego funkcjonalnosc bo w wielu przypadkach problem lezy wlasnie w polozeniu przepustnicy ktore trzeba skorygowac mechanicznie a nie droga elektroniczna(nastawy)
    pozdrawiam


    Nic dodać nic ująć. Też do tego sam doszedłem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    moja powyzsza odpowiedz tyczy sie wlasnie 1.3mpi bo generalnie nastawniki w tych silnikach sprawiaja nieraz problemy przy adaptacji.
    oczywiscie ze w 1.3 mpi proces adaptacji odczytujemy z kodu binarnego
    01-04-089(4ta pozycja)
    prawidlowa adaptacja 000000
    pozdr.
  • Poziom 12  
    Próbowałem robić VWTool ale nieudało się adaptować przepustnicy ani zrobić jakich kolwiek nastaw można tylko kasowac błędy. Jak by miał ktoś większe doświadczenie to proszę o podanie nazwy jakiegoś dobrego programu do ustawienia wtrysków, adaptaci przepóstmnicy itd. a jeśli się dae zrobić to zwykłym vagiem to proszę o szczegółową instrukcję!:)
  • Poziom 17  
    nie wiem jakiego programu jeszcze szukasz po za vag-com..??
    skoro nie mozesz sobie poradzic z adaptacja vag-com to raczej zlec to komus kto ma wieksze doswiadczenie..
  • Poziom 15  
    cysiek11 napisał:
    nie wiem jakiego programu jeszcze szukasz po za vag-com..??
    skoro nie mozesz sobie poradzic z adaptacja vag-com to raczej zlec to komus kto ma wieksze doswiadczenie..


    Popieram i najwazniejsze by siegnac do zrodel.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    cysiek11 napisał:

    i cala filozofia...gwarantuje ze nie ma problemow z wieszaniem sie obrotow na biegu jalowym:!:
    program o ktorym pisze kolega elektrit jest zupelnie zbedny,nawet jak bym znal jego nazwe to szkoda byloby mi czasu na niego i szczerze watpie w jego funkcjonalnosc bo w wielu przypadkach problem lezy wlasnie w polozeniu przepustnicy ktore trzeba skorygowac mechanicznie a nie droga elektroniczna(nastawy)
    pozdrawiam


    Kolego widocznie nie trafiłeś jeszcze na uwalonego Simosa 2P . Jakież było zdziwienie klientów,jak po założeniu nowego komina auto nadal świruje .Przyznaję 100 % racji elektritowi. Czekać aż sie troszkę podsyfi , albo przestrzelić sterownik .
  • Poziom 12  
    Znalazłem jakiś na necie program Vagprog i może powie ktoś mi co to za program co potrafi czy działa z kablem OBDII na coma?! I czy jest wersja która działa na Windowsie xp??
  • Poziom 14  
    Vagprog nie działa na tym fejsie... na PW wyślę ci Vaga2002PL. to zadziała
  • Poziom 16  
    Rozumiem że zniknięcie mojego poprzedniego postu jest wyrazem uznania za strony elektrita dla mojej spostrzegawczości:D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Witam.
    W Seacie IBIZA pomagam sobie VwTools. Adaptacja przepustnicy pomaga od 4 lat.Jeśli jest zainteresowanie , podam więcej danych.Pozdrawiam elektrita
  • Poziom 17  
    kolegoWojtula11,przez trzy lata pracowalem w aso skoda i trafialem na rozne przypadki z simosem,i jak to jest w aso po za vag i vas nie masz do dyspozycji innych urzadzen diagnostycznych i zapewniam cie za ich pomoca bez problemu wprowadzisz nastawy podstawowe..nie spieram sie ze czasami nowy nastawnik nie przyjmuje nastw,ale i na to jest sposob,wystarczy tylko zmniejszyc kat polozenia przepustnicy mimo to ze jest to nowy nastawnik i nie powinno byc z nim problemu.nie mam zamiaru uswiadamiac cie ze jest tak jak pisze,pozdrawiam wszystkich zainteresowanych tematem.
  • Poziom 17  
    Każdy ma swoje doświadczenia . Z ASO też takie przypadki trafiają, ponieważ klienta przygniata cena nowego sterownika w relacji do rocznika i wartości auta . Co ciekawe - w wielu przypadkach nastawy wchodzą a zwiecha obrotów pozostaje - ale każdy rzeźbi jak może .
  • Poziom 12  
    Czy mógł by ktoś bliżej określić na czym polega ustawianie kąta położenia przepustkicy i czym można to sprawdzić?? Najlepiej jak by ktoś miał schemacik jakiś:)