Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

pralka Polar Diana P565a - zaciski uzwojeń silnika głównego

ma2x 14 Jan 2007 21:26 3728 5
  • #1
    ma2x
    Level 11  
    Witam,

    mam problem z silnikiem głównym Diany. Po wymianie łożysk silnik nie kręci. (podanie napięcia powoduje "złapanie" wirnika i silnik buczy). Dowiedziałem się że silnika nie można po prostu skręcić ponieważ wirnik musi być centralnie w osi i trzeba wyregulować szpilkami mocującymi obudowę. Ponieważ po zabudowaniu jest to dość trudne chciałem podłączyć go na zewnątrz. Silnik jest zasilany przez kostkę 6-cio zaciskową. Wiem jak podłączyć silnik jednofazowy z uzwojeniem rozruchowym + kondensator ale nie wiem jak zidentyfikować zaciski. Proszę o pomoc jak to podłączyć.
  • #3
    ma2x
    Level 11  
    any56 wrote:


    schemat mam, niestety nie wynika z niego (przynajmniej dla mnie) gdzie na kostce zaciskowej silnika znajdują się uzwojenia, a co za tym idzie gdzie podać napięcie i gdzie podłączyć kondensator rozruchowy.
  • #4
    Parol
    Level 17  
    Szpilkami nie da sie tego silnika dobrze wycentrować.Trzeba jeszcze dekle przykleić klejem chemoutwardzalnym np.Poxipol.
  • #5
    staszekf
    Level 33  
    Końcówki 123 od strony wycięcia wtyczki licząc od lewej
    Końcówki 456 na dole
    1-wspólny -biały
    2-obr. wolne-żółty
    3-obr. wolne-czarny
    4- uzw. główne wirówki- niebieski
    5- uzw. pomocnicze wirówki-czerwony
    6 masa
    Tak mogę pomóc. Powodzenia
  • #6
    POL02
    Home appliances specialist
    Witam.
    ma2x wrote:
    Po wymianie łożysk silnik nie kręci. (podanie napięcia powoduje "złapanie" wirnika i silnik buczy)

    Aby ten silnik wycentrować musisz przygotować 4 szt pasków stalowych
    o grubości 0,25mm i szerokości 15mm.Długość taka aby można włożyć
    w szczelinę silnika (miedzy wirnik a stojan) przez otwór tarczy przez całą długość stojana.
    Wkładasz wszystkie cztery blaszki (tzw szczelinomierze).Następnie skręcasz mocno silnik.Wyjmujesz szczelinomierz i sprawdzasz jak pracuje.
    Jeżeli OK to szczelinę pomiędzy zwijką silnika a tarczą wypełniasz klejem hemoutwardzalnym.
    Jeżeli silnik bardzo "buczy" lub nie startuje to operację wykonujesz ponownie.
    POLO2