Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

obrotomierz w motorowerze 1 cyinder 4 takt pomocy

m.rozanski 14 Jan 2007 22:35 3087 14
  • #1
    m.rozanski
    Level 13  
    witajcie. chcialby zalozyc sobie w motorku obrotomierz analogowy ( ze wskazówka) jest w nim silnik 1 cylindrowy 4 takt. ma on zaplon cdi. posze o pomoc. pozdrawiam Michał
  • #2
    lukas313
    Level 14  
    poszukaj sobie obrotomierz z malucha będzie pasował i podłącz go pod cewkę
  • #3
    m.rozanski
    Level 13  
    napewno bedzie pasowac? bo w maluchu sa 2 cylindry a ja mam 1.
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Z malucha nie będzie pasować. Działałby, jakby to był dwusów. Będzie ci trudno znaleźć obrotomierz do jednocylindrowego czterosuwa. Najszybciej będzie przerobić jakiś gotowy obrotomierz i przystosować go do pracy z takim silnikiem.
    No, chyba, że czujnik zapłonowy masz na wale i daje on iskrę co obrót wału (jedna idzie na zapłon, a druga w trakcie wydechu nic nie robi). Jeśli tak jest, to możesz spokojnie założyć obrotomierz od malucha.
  • #5
    m.rozanski
    Level 13  
    raczej tak nie ma ale jak to sprawdzic? a jak przerobic licznik od maluch? bo wiem ze ludzie przerabiaja licznik od silnika 4 tlokowego na 2 tloki. wiec ja bym mogl tak przerobic licznik od malucha le nie wiem jak to zrobic.
  • #6
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jaki zapłon? Gdzie jest przerywacz (czujnik układu zapłonowego)? Zrób zdjęcia.
  • #7
    m.rozanski
    Level 13  
    czujnik jest w pokrywie koła magnesowego a na kole magnesowym jest cos co daje sygnal do czujnika. kolo magnesowe jest na wale.
  • #8
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To daje jeden zapłon na obrót wału. Czyli obrotomierz od malucha powinien chodzić bez problemu.
  • #9
    m.rozanski
    Level 13  
    chyba ze jest jakas elektronika ktora robi iskre co drugi obrot walu. jakbymmogl to sprawdzic??????
  • #10
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kręcąc wałem i kręcąc wałem, a w tym czasie zdejmij fajkę ze świecy i wsadź do niej jakąś inną świecę, którą będziesz trzymał tak, by gwintem dotykała obudowy silnika.
    Wątpię, by była tam jakaś elektronika wycinająca zapłony. Musiałby być jakiś czujnik na wałku rozrządu lub w okolicach zaworu albo jeszcze bardziej pokomplikowane.
  • #11
    m.rozanski
    Level 13  
    nigdzie indziej nie ma zadnego czujnika. a co do takiego sprawdzenia to watpie zeby sie udalo bo zeby wytworzyc iskre to magneto wal musi sie dosc szybko obracac a wtedy nie bede widziec czy jest na kazdym obrocie iskra czy co drugi obrot walu.
  • #12
    Mr.K
    Level 24  
    Witam, maluch chyba nie na obrotomierza? napewno w orginale nigdy go nie było tylko jakieś inne adaptacje. Po co szukacie przerywacza, impuls bierze się z "plusa" cewki wysokiego napięcia. Wyzwolenie iskry w jedno-tłokowcu występuje co obrót wału korbowego. Zastosuj obrotonierz a FSO 125p, trzeba tylko zmienic wartość C kondensatora na wejściu układu (chyba C1). Układ kalibruje się częstotliwośćią 50Hz (sieć przez trafo).
    pozdrawiam :-)
  • #13
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Mr.K - mądrego, to aż miło poczytać...
    Chyba każdy wie, że maluch nie miał obrotomierza. Ale wystarczyło sie przejść do dowolnego sklepu motoryzacyjnego, by można było dobrać kilka modeli.
    Impulsów NIE BIERZE się z "plusa" cewki. Wręcz odwrotnie. Bo cewka ma zasilanie na STAŁE podczas pracy silnika, a przerywaną masę. Jedna iskra na jeden obrót występuje w silniku DWUSUWOWYM, a w tytule jest wyraźnie napisane 4 TAKT, gdzie występuje jeden zapłon na DWA obroty wału. Obrotomierz z pf125 jest przystosowany do silnika czterocylindrowego, gdzie zapłon występuje co 180 stopni OWK (obrotu wału korbowego).
    Czyli panie Mr.K same bzdury i do tego odgrzewasz temat!!!
    m.rozanski wątpię, by była tam elektronika dająca ikrę co drugi obrót. Jeśli to zapłon CDI, to magnes jest na kole prądnicy. Czujnik pewnie też. Czyli bez problemu możesz dać obrotek maluchowski. Zresztą podłącz na próbę. Nic nie uszkodzisz, a sprawdzisz doświadczalnie, czy nie przekłamuje.
  • #14
    Mr.K
    Level 24  
    Kolego Błażej zgadzam się moja pomyłka impuls do obrotomierza bierze się minusa a nie plusa cewki. Jednak iskra co obrót a praca tego silnika to dwa obroty na jeden cykl pracy. Silnik jedno tłokowy 4-suw może mieć zapłon stykowy(przerywacz na wale) lub bez stykowy-indukcyjny (cewka i magnes). Kolego Błażej jak nie wierzysz idz do garażu i rozbierz kosiarkę do trawy (wszystkie teraźniejsze modele to czterosuwy jedno tłokowe).
    2. Tak w cztero cylindrówce zapłon nasępuje co 180 stopni a w 3 cylindrowym silniku co 120 stopni. Tylko że zastosowane są tam aparaty zapłonowe z rozdzielaczami zapłonu i napędem pobieranym z wałka rozrządu a nikt nie robi tego w jedno cylindrówce.

    "Czyli panie Mr.K same bzdury i do tego odgrzewasz temat!!!
    m.rozanski wątpię, by była tam elektronika dająca ikrę co drugi obrót. Jeśli to zapłon CDI, to magnes jest na kole prądnicy. Czujnik pewnie też. Czyli bez problemu możesz dać obrotek maluchowski. "

    ZASTANAWIA MNIE TO KOŁO PRĄDNICY?
  • #15
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Oj chyba nie doczytałeś do końca :D
    Przecież napisałem (zacytuję sam siebie):
    Quote:
    m.rozanski wątpię, by była tam elektronika dająca ikrę co drugi obrót. Jeśli to zapłon CDI, to magnes jest na kole prądnicy. Czujnik pewnie też. Czyli bez problemu możesz dać obrotek maluchowski. Zresztą podłącz na próbę. Nic nie uszkodzisz, a sprawdzisz doświadczalnie, czy nie przekłamuje.

    Czyli zaznaczyłem, że jeśli jest tam koło magnesowe, to iskra mimo dwuobrotowego cyklu pracy występuje co obrót. Dodam jeszcze, że w takim przypadku jedna iskra zapala mieszankę tradycyjnie, a druga występuje w czasie suwu wydechu i idzie w kosmos.