Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochód gaśnie po uruchomieniu Corsa A C12NZ

14 Sty 2007 22:45 2258 5
  • Poziom 11  
    Witam
    Cały czas pomiar napięcia ; złącze urządzenia sterującego A11-C10
    -złącze czujnika temperatury odłączone – 5 V
    -silnik zimny temperatura około 6 C - 2.14V
    Silnik jak uruchamiam gaśnie dwa razy, trzy a czasami więcej zależy od temperatury
    Jadę około kilometr (w czasie jazdy czasami jest tak jak dodaję gazu od razu nie ma mocy dopiero po chwili przyśpiesza.
    Gdy napięcie spada do około 1 V wskakuje napięcie 3.5 V samochód jedzie bez zastrzeżeń.
    W miarę nagrzewania spada do około 2.25 V i w tych granicach się utrzymuje
    Czujnik jest sprawny, na nowym są te same objawy.
    Nie wiem o co chodzi z tym wzrostem napięcia do 3.5 V.
    Czy taka jest praca urządzenia sterującego czy też jego usterka.
    Paliwo tylko benzyna.
    Błędów żadnych nie wyświetla.
    Wydaję mi się że przy zimnym silniku powinno być większe niż 3.5 V.
    Proszę o pomoc.
  • Poziom 13  
    Może to być wina przewodów, u mnie tak sie robiło jak troche deszcz podadał, radzę sprawdzić przewody dochodzące do świeć i kopułki czy nie są czasem zaśniedziałe, u mnie wystarczyło wyczyszczenie i wszystko chodzi.
  • Poziom 14  
    Witam,
    Z tego co widać to masz uszkodzony MAP sensor (czujnik podciśnienia w olektorze ssącym). Prawdopodobnie wskazuje bardzo małą wartość podciśnienia i gaśnie.
  • Poziom 20  
    Z tym czujnikiem temperatury ok.-taka praca urządzenia sterującego.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    Filtr paliwa wymieniony?
    Ciśnienie paliwa OK. ?
    Spróbuj przejechać się z otwartym wlewem paliwa.
  • Poziom 11  
    Witam !
    Dziękuję za pomoc
    Prawdopodobnie przyczyną gaśnięcia był nieszczelny przewód (za luzny)do czujnika podciśnienia (MAP sensora) przy kolektorze ssącym
    W tej chwili pali bez zastrzeżen mając ciśnienie na jednym cylindrze 6
    a na pozostałych po 10 (prawdopodobnie zapieczone pierścienie)
    może dlatego wolne obroty minimalnie są niestabilne.
    Co do 100 procent pewności (wymieniłem sterownik a teraz nie mam czasu z powrotem zakładać poprzedniego)
    Jeśli chodzi o napięcia są podobne to raczej wymieniony sterownik był sprawny.
    Będę musiał wymienić jeszcze termostat ponieważ moim zdaniem napięcie na czujniku temperatury 2.26 V (nagrzany silnik podczas dłuzszej jazdy) jest za wysokie (powinno wynosić 2.1 V-1.5 V, takie informacje znalazłem w internecie).Jeśli się mylę proszę o radę.
    Szukam przyczyny większego zużycia paliwa (8 litry na 100).