Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ebersprecher d3wz montaż uruchomienie

16 Sty 2007 18:43 29163 27
  • Poziom 12  
    witam po dłuższej nieobecności a mianowicie udało mi się wreszcie dorwać sterownik do ebera i odziwo dobry oczywiście żeby nie było dałem go do sprawdzenia wprawdzie okazało się że był zablokowany czyli info wskazało na usterkę pompki paliwa (przez moją chyba głupotę lub niewiedzę) zamontowałem do auta czyli jest podpięty pod zegar, obieg wody, pompkę paliwa, ale zastanawia mnie fakt czy znowu czegoś nie zrobiłem źle? mam prośbę o poinstruawanie mnie dobrego zamontowania tego urządzenia.
    Wiem już że, powinno się podpompować paliwo do ebera metodą stykania przy okazji sprawdziłem czy pompka podaje paliwo jest OK
    Interesują mnie rzeczy o których domniemam lub gdzieś wyczytałem na forach. Czy jest prawdą że, hydronik zadziała przy temp.niższej niż 5stopni, lub włączy się gdy pracujący silnik nie może osiągnąć optymalnej temperatury itp. Prosze o pomoc Pozdrawiam serdecznie

    ps. każda wskazówka mile widziana a już nie mówię o fachowej instrukcji
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 14  
    klamotolo napisał:
    witam po dłuższej nieobecności a mianowicie udało mi się wreszcie dorwać sterownik do ebera i odziwo dobry oczywiście żeby nie było dałem go do sprawdzenia wprawdzie okazało się że był zablokowany czyli info wskazało na usterkę pompki paliwa (przez moją chyba głupotę lub niewiedzę) zamontowałem do auta czyli jest podpięty pod zegar, obieg wody, pompkę paliwa, ale zastanawia mnie fakt czy znowu czegoś nie zrobiłem źle? mam prośbę o poinstruawanie mnie dobrego zamontowania tego urządzenia.
    Wiem już że, powinno się podpompować paliwo do ebera metodą stykania przy okazji sprawdziłem czy pompka podaje paliwo jest OK
    Interesują mnie rzeczy o których domniemam lub gdzieś wyczytałem na forach. Czy jest prawdą że, hydronik zadziała przy temp.niższej niż 5stopni, lub włączy się gdy pracujący silnik nie może osiągnąć optymalnej temperatury itp. Prosze o pomoc Pozdrawiam serdecznie

    ps. każda wskazówka mile widziana a już nie mówię o fachowej instrukcji




    Tak się dzieje gdy hydronic pracuje jako dogrzewacz w oszczędnych silnikach diesla

    Grześ
  • Poziom 12  
    Ale co dalej podejrzewam lub mogę domniemać jaką wersje posiadam ponieważ nigdy jeszcze go nie uruchomiłem i nie wiem jak się zachowuje podczas eksploatacji toteż szukam pomocy w uruchomieniu żeby znowu czegoś nie sknocić Dzisiaj posprawdzam jeszcze okablowanie czy w ogóle mają przejście prądu. Wydaje mi się że wszysko podłączyłem dobrze jednak jeszcze mam mieszane uczucie (czy dobrze) żeby znowu go nie zablokowac jak nie patrzeć odblokowanie kosztuje. Zastanawia mnie jeszcze fakt doprowadzenia powietrza bo nie ma tam żadnego przewodu czy filtra czy to też nie wpływa na dobrą pracę itp. Sugeruję się eberem powietrznym którego udało mi się uruchomić i tam jest wąż doprowadzony do kabiny czyli pobiera powietrze ciepłe tzw swoje ogrzane a co z d3wz
    A skoro już to interesuje mnie też regulacja ciepła w powietrznym podawanego bo mam takie złudzenie że jest za małe tymbardziej że, regulacje mam ustawioną na maxa podaje ciepło owszem ale jak poczytałem różne fora to ponoć w koszulce można siedzieć raczej u mnie nie za bardzo Pozdrawiam serdecznie
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 14  
    Żeby pomóc muszę znać więcej szczegółów - jakie auto, czy było tam zamontowane coś fabrycznie, czy robisz wszystko od podstaw, napisz coś więcej, bo z dwóch postów w tym temacie niewiele wiadomo.
    Poza tym nie bój się używać opcji "szukaj" - ELEKTRODA jest WIELKA:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic420115.html
    Super dokumentacja do hydronic'ów jest tu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=2531239#2531239
    Pozdrawiam i jeśli mam pomóc to proszę o więcej info.
    Grześ
  • Poziom 26  
    Ja mam D5WZ, to samo tylko inna moc grzewcza i pobiera powietrze tym otworem obok wydechu i powietrze zimne zasysane jest rurą połączoną z progiem.
    Pozdr.
  • Poziom 12  
    Witam eber (pracuje) w T4 2,4d 93 rok wydaje mi sie że jest on zamontowany fabrycznie ponieważ ma pełne mocowania nie wskazujące na jakieś samoróby tymbardziej że jest to wersja turystyczna a to powinno o czymś świadczyć dodatkowo ma ogrzewanie postojowe drugie niestety brak danych ze względu na to że chodzi i nie ingerowałem co to za typ. Wszelkiego rodzaju okablowanie, zegary sterujące czy przewody są w kanałach przewidzianych dla nich tak, że jeszcze raz wnioskuje że jest to fabryczna wersja czyli nie zakładam tylko weryfikuję i usprawniam to co w nim było lub jest. Kupując auto drugi właściciel w Polsce byłem tylko uświadomiony o ogrzewaniu suchym a w trakcie remontu silnika okazało się że jest drugi i tyle mogę panu po wiedzieć. Jak to ciekawośc zżera wymontowałem to cacko bo wszelkie próby odpalenia były niepowodzeniem dałem do sprawdzenia i jak się okazało był walnięty sterownik nr.22 5201 01 60 01 a na tabliczce 25 2121 05 pokrutce zacząłem ingerować w wiadomości o tym urządzeniu. Po roku udało mi się znaleźć taki sterownik jak mnie zapewniano działający no to heja podpiołem go i co I NIC echo wziąłem pod uwagę temperaturę zew.posprawdzane zostały podzespoły na krótko, okablowania itp. na moje wyrażały chęć do pracy. Ale dałem go znowu do sprawdzenia i okazało się że jest zablokowany coś z układem paliwa (kod 48) Zapewniono mnie że teraz musi chodzić OK podpiołem sprawdziłem jeszcze raz pompkę paliwa działa jak cholera powiedziano mi, że mam paliwo podpompować. Zrobiłem wszystko wedle wsazówek jakie udało mi się cudem wyrwać z niechętnych ust serwisantów. Nie odpalałem go jeszcze za pomocą zegara czasowego nie wiem czy wszystko zrobiłem dobrze??? Teraz tak jeśli ma to być typowy dogrzewacz to raczej przy -5 stopni powinien się automatycznie odpalić przy pracującym silniku niestety nic. Zauważyłem kiedyś tam, że do układu wodnego jest wpięta pompa która reaguje na włączenie zegarem sterującym. Zauważyłem to jak d3wz był w trakcie niebytu a ustawiałem sobie suche na dany czas bo też odpala na zegar. Czyli co??? w myśl przeczytanym forum ma być to ogrzewanie - nie jestem pewien ale po pana wskazówce na linka jest tam schemat z wpiętą pompą i coś ala trójnik i dodatkowy termostat muszę jutro sprawdzic ale coś mi się wydaję żę jest tam coś takiego. Myślę, że podałem wystarczająco dane odnośnie tematu a ponieważ nie mogę dogadać się z tutejszym serwisem musze polegać na innych wiadomościach owszem przerobiłem elektrode wzdłuż i wszerz ale zazwyczaj szczegółowo są opisywane sprawy elektroniczne, których nie za barzdo jeszcze rozumiem ja potrzebuję prostej instrukcji podpięcia urządzenia ajka coś wyjdzie w trakcie to już inny temat sugeruje tutaj, że jak coś będzie nie tak czyli zablokuje sterownik to po kodach powinienem dojść co ewentualnie jest nie sprawne
    Pozdrawiam serdecznie
    ps.jak jutro będzie mrozik robię próbę czyli wciskam na zegarze włącznik najwyżej znowu go zablokuję
  • Poziom 14  
    Link to opis rozbudowy D3WZ pracującego jako dogrzewacz do pełnego ogrzewania postojowego. Jak to wygląda ze sterowaniem w aucie - czy są dwa zegary sterujące jeden do suchego i drugi do mokrego ogrzewania? Przed startem hydronic'a należy dobrze odpowietrzyć układ chłodzenia lub po montażu pieca i napełnieniu płynem przejechać 10-20km żeby uniknąć przegrzenia pieca. Pierwsze ebera radzę przeprowadzić przy pracującym silniku, gdyż elektryczna pompa wodna mimo, że ją słychać czasem nie pracuje właściwie. Poza tym sterownik nie blokuje się tak sobie. Jeśli wszystko ok. z układem elektrycznym i pompą paliwa, doprowadzeniem powietrza i odprowadzaniem spalin to nie powinien się zablokować. Powody zablokowania i sposób odczytu błędów znajduje się w pliku *.pdf tu:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=2531239#2531239

    Grześ
  • Poziom 12  
    Witam przy głównej konsoli jest zegar na 3 zakresy jedynie czym się różni od tego co znalazłem w necie to zamiast na przycisku z literą P mam coś takiego >> jest to kursor przemieszczania po zakresach raczej nie jest przeznaczony do odczytu błędów w myśl instrukcji nie reaguje na to czyli moge ustawiać czasy i nic więcej na ostatnim przycisku po prawej pojawia się jakaś temperatura i skacze w poziomie 52,53,54 stopnie C nie zależnie czy jest silnik ciepły cz zimny zawsze to samo i nic z tu nie moge zrobić podejrzewam, że zareaguje jak się odpali ebera. Mam drugi włącznik manualny (nie zegar) zwykły włącznik z regulacją zakresu ciepła lub na przemian albo sam wiatrak czyli zimne powietrze lub ogrzewanie (działa) przynależny tylko do odpalenia suchego i tam zazwyczaj go włączam włąśnie rozgrzewa mi auto.Jest umieszczony w części pasażerskiej przy podsufitce. Nic poza tym nie ma. Acha całe okablowanie wraz z bezpiecznikami, przekaźnikami, sterownikiem i drugim akumulatorem od suchego jest pod siedzeniem kierowcy nie wiem czy do hydronika też nie ma tam okablowaniajeszcze nie sprawdzałem. Jak uruchamiałem suchego to tam wymieniałem podzespoły które jak się okazało były poprzepalane. Teraz tak układ wodny jest odpowietrzony bo przejechałem więcej jak 20 kilometrów a w zasadzie odpowietrzałem dodatkowo (to przymus przy spuszczaniu wody) jedynie co muszę dołożyć wąż do wlotu powietrza bo go nie ma a jak wyczytałem można zajechać ebera przy bezpośrednim dojściu Sprawdzę jeszcze raz okablowanie zobaczymy Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Witam zrobiłem próbe przy -15 na dworze niestety żadnej reakcji jeśli w ogóle już nie jest eber zablokowany podejrzewam, że mam elektryke gdzieś walniętą ale szukać przyczyny to pół auta trzeba rozebrać czy może ktoś rzuci parę wskazówek gdzie szukać bezpieczników itp. gdzie to może być wcześniej czy później i tak dojdę ale po co ma tyle rozbierać a wiadomo elektryka jest kilometrowa jak nie więcej Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Witam taki panel podobny mam pod siedzeniem kierowcy gdzie są przekaźniki i bezpieczniki ale jak robiłem kiedyś kontrole to przypisane są one do suchego jest panel po lewej na dole konsoli tam to jest niezły sajgon lecz są miejsca wolne kto wie czy poprzednik czegoś nie wyrzucił tylko jak tłumaczyłem rozpiskę to raczej nie ma tam miejsca na ebera no nic będę szukał po swojemu po sznurze kabli jeszcze mam inny pomysł ale to zobaczymy Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Witam dzięki za schematy to wiele tłumaczy i pomaga będziemy działać. Odnośnie on\of to jest tylko domysł jak już wspomniałem nie mogę stwierdzić czy jest to dogrzewacz czy przerobiony na ogrzewanie bo nie odpala, dlatego sterowanie manualne za pomocą zegara jak narazie działa ale tylko na suchym jak już rozgryze ten problem będę mógł co kolwiek powiedzieć. Na 100% za pomocą zegara odpala się dodatkowa pompa wody (bez pracy silnika) a to już chyba coś tłumaczy. Czyli coś tam jest zespolone jednak eber nie daje znaku życia. Dziś już daję sobie spokój ale biorę pod uwagę, że poprzednik coś pomajstrował może nawet nie był świadom czyli zasugeruję się schematem od Pana
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Witam porobiłem kilka zdjęć odnośnie, ponieważ dużo jeżdze nie mogę pozwolić sobie na rozebranie i przede wszystkim czas kombinowania i szukania usterki.Stwierdzam jednoznacznie, że schematy jakie posiadam ni jak się mają do rzeczywistości zdaję sobie sprawę że kolory nie mają większego znaczenia jeśli podłączenie jest takie jak powinno. Stwierdzam że całe okablowanie D3Wz idzie do konsoli przekaźników i bezpieczników pod siedzeniem kierowcy trochę mnie to wprowadziło w błąd z tym co Pan mi przesłął tym bardziej, że tam głównie jest sterowanie od suchego. No dobra bezpieczniki są OK jedynie zastanawiam się nad jednym przekaźnikiem o nazwie Siemens który nie został jeszcze sprawdzony lub wymieniony na nowy jak na zdj. reszta jest wymieniona zaznaczam to zaważyło o uruchomieniu suchego. Patrząc na wtyczkę przy eberze stwierdzam, że pozycja 6 w myśl schematu powinna iśćdo zacisku 15 czyli wyłącznik (czujnik) temperatury u mnie jest wyprowadzony na osobną wtyczkę gdzie jest zmostkowany i dalej idzie na konsole (jeszcze nie sprawdziłem dobrze) bezpieczników. Będę próbował sprawdzać kabel po kablu a tymbardziej spróbuję dorwać nowy przekaźnik. Proszę o wskazówki. Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    To wszystko co udało mi się znaleźć w temacie.
    Załącznik dotyczy silniejszego agregatu (4kW) w nowszym aucie
    (powyżej 08.1998), ale być może są jakieś podobieństwa.

    Grześ
  • Poziom 12  
    OK dzięki, tak sobie myślę jeśli czyjnik temperatury jest pominięty to pominięty jest system załączenia automatycznego (tak\czy nie). Druga sprawa wywale całe okablowanie i ścieżka po ścieżce sprawdze cały układ elektryczny chyba nie ma innego wyjścia tak jak wspomniałem jest pokombinowane i wydaje mi się że nie ma innej możliwości wykrycia usterki. Nie znalazłem jeszcze takiej instalacji co by była odzwierciedleniem tego co jest u mnie. Pytanie jeśli czujnik zewnętrzny temperatury miałby być to pi razy oko gdzie może być zamontowany w T4 w myśl okablowania okolice akumulatora głównego lecz nic tam nie ma, gdzie biorę poprawkę że został usunięty. Wychodzi na to (jeszcze sprawdzę ), że główny bezpiecznik i system podłączenia pod akumulator i alternator jest przez tą samą konsolę co eber suchy tym barzdiej że innych dodatkowych nie ma. Jak coś wyskuram to dam znać. Pozdrawiam


    Tak dla ciekawych i zainteresowanych kilka zdjęć jak wygląda zestaw włączników w moim T4 co by ewentualnie zsynchronizować podobieństwo usterek lub podobne
  • Poziom 12  
    zegar sterujący na 3 zakresy jak widać raczej nie jest testerem czy modułem rozblokowującym. Pokazuje wartość temperatury której ni jak nie idzie pzrzestawić czy ustawić (chyba że eber zadziała)
    I włącznik w tylniej kabinie zdj.009 podporządkowany tylko do ebera suchego z ręcznym włączeniem ewentualną korektą temperatury grzania. nie wiem tylko do czego służy czerwona dioda, jak kolor czerwony to myślę że jakaś awaria lub coś innego, zielona świeci przy włączeniu a jak dojdzie do ustawionej temperatury to przygasa
    Powtórka z korektą zdj.001 zestaw przekaźników i bezpieczników pod siedzeniem kierowcy. Sterownik suchego B/DL2, 96 to przekaźnik załączenia ładowaniia akumulatora dodatkowego czyli obok konsoli też pod siedzeniem kierowcy, 53 nie wiem dokładnie ale po wymianie na nowy eber suchy zaczął działąć - wydaję mi się, że steruje doprowadzeniem głównego prądu z akumulatora do ebera suchego, Siemens (jestem w trakcie rozpracowanie) bardziej po kontroli przypisałbym do regulacji pierwszego drugiego biegu po wyjęciu eber suchy zmieniał pracę
    bezpiecznik 25A przezroczysty żółty główne zabezpieczenie hydronika i jeszcze jeden żółty 20A eber suchy, po zatym na zdjęciu nie widać są jeszcze inne dodatkowe zabezpieczenia (bezpieczniki) na okablowaniu. Jeśli ktoś ma jakieś wskazóki korekty opisu mile widziane. Pozdrawiam serdecznie
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Czujka temperatury zewnętrznej włączająca D3WZ kiedy pracuje on przy niskich temperaturach otoczenia jako dogrzewacz widoczna jest na foto.
    Strzałka wskazuje element służący do holowania pojazdu pod przednim zderzakiem. Pozdrawiam.
    Grześ
  • Poziom 12  
    Witam więc tak drugi bezpiecznik na bank jest od hydronika (odnośnie przekaźnika siemens jest on współbieżny z resztą układu suchego, działa i coś reguluje nie wnikałem w każdym bądź razie po wyjęciu reagował inną pracą, tak na oko pierwszy drugi bieg chyba?)
    Sprawdziłem kabel po kablu i stwierdzam, że jest wszystko OK są przejścia i nie ma przerw czy zwarć. Na końcowej wtyczce gdzie podpina się hydro, dla potwierdzenia podam symbole czyli sprawdzałem według schematu.
    1- przez bezpiecznik do akumulatora na (+), 2- idzie na minus do akumulatora po złączeniu 1 i 2 kontrolka świeci jest OK, 3 i 4 czyli pompka podałem na zwarcie pulsowo podaje paliwo jest OK, 7- w myśl podłączenia pod alternator powinien być D+ podpiołem kontrolkę zmasowełem świeci jest OK, 8- pusty, 5- rozumiem że to diagnoza czyli ni jak sprawdzić, no i 6- no właśnie jest zmostkowany jak podałem na zdj. czujnika na bank nie ma. Można powiedzieć, że przewody są sprawdzone. Teraz tak jeżeli czyjnik jest pominięty to jaka ma być zasada włączania hydro czy tzw.zacisk +15 to obejście automatycznego podgrzewania przy niskiej temperaturze i włączamy wtedy kiedy chcemy jeśli tak to gdzie przypisać ten zacisk (jeszcze nie znalazłem) a wiem że na włącznik zegara niestety porażka eber nie reaguje. Zastanawia mnie też fakt, że jeżeli eber miałby tylko i wyłącznie być włączany mechanicznie (osobny włącznik lub zegar sterujący to dlaczego na pozycjach 1,2,7 jest prąd? chyba że tak musi być)
    Praktycznie na pozycji 6-nie ma nic, czyli pozostała ta opcja do zanalizowania. Niestety trudno mi określić po kolorach gdzie jaki kabel idzie bo po drodze jest już namieszane, jest to żmudna robota i czasochłonna. Panie Grzesiu szkoda, że tak daleko dziękuje za wszelkie informacje. Praktycznie pozostało zanalizowanie włączania jak i gdzie o ile już nie zablokowałem tego i owego no i cały czas zastanawia nie fakt, że przez zegar włącza się dodatkowa pompa wody a eber nic Pozdrawiam serdecznie
  • Poziom 12  
    Pozwoliłem sobie zamieścić schemat ideowy według, którego sprawdzałem okablowanie. Szkoda, że nie ma pokazane dalej gdzie idzie pozycja 6 dalej przy pominiętym czujniku temperatury. Skoro ma iść do zacisku +15 to bardziej kojarzy mi się to z jakimś włącznikiem np. zegar sterujący który poda zasilanie prądu plusowego (tak\czy nie). Czyli jeśli dobrze myślę to powinien być tam prąd, przy sprawdzaniu niestety go nie ma. Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Zacznij wszystko od początku- sprawdź zasilanie - rozłącz pierwszą wtyczkę licząc od strony piecyka, (1) to +12V, (2) to masa (sprawdź napięcie pod obciążeniem min 100W). (3) i (4) to zasilanie na pompkę paliwa, (5) diagnoza - nic nie podłączaj, (6) i (7) na obydwóch musi +12V aby piecyk się uruchomił. Proponowałbym spróbować uruchomić ebera "na krótko" podając +12V w obwód przewodów (6) i (7) przy połączonej wtyczce oczywiście. Przedtem proszę jednak uruchomić pompę cieczy w sposób jaki to można zrealizować na stan obecny, aby nie przegrzać piecyka na wypadek gdyby uruchomił się. Wtedy będziesz wiedział na czym stoisz, gdyż pierwsza sprawa to sprawdzić, czy piecyk jest sprawny. Następnym krokiem będzie sprawdzenie i ewentualne naprawienie funkcji on/off, która może być realizowana poprzez zaciski (6) i/lub (7).
    Pozdrawiam, życząc powodzenia
    Grześ
  • Poziom 12  
    Witam, tak też o tym myślałem żeby podpiąć zasilanie 12V (+) na 6, żeby uruchomić pompę wody będe musiał rozłączyć suchego bo reaguje na on\off zegara sterującego łącznie.Sugeruje się, że piecyk jest sprawny bo jest po diagnozie, aczkolwiek biorę poprawkę na tzw. w ciula granie z tą diagnozą (czy można wierzyć we wszystko) jakiś tam wydruk dostałem, ale więcej niż mniej nie wiem o co tam chodzi. Spróbuje podpiąć osobne zasilanie pod 6 bo reszta wykazuje pozytywną reakcję w myśl schematu czyli jest OK a dla potwirdzenia czynności kontrolne przeprowadzałem kilkakrotnie,wykluczam pomyłkę więc pozostała pozycja 6, biorę też pod uwagę złe podłączenie 6 powiedzmy na zegar (jeśli tam by miał być zacisk +15) lub niesprawność zegara (na suchego działą bez zarzutów). Więc jeśli pruba pin 6 się nie powiedzie będe szukał przyczyny w piecyku. A tu zacznie się nowy temat sprawdzanie podzespołów (zaznaczam że poniekąd piecyk już też sprawdzałem nie tylko na diagnozie, ale i sam w myśl instrukcji jaką posiadam) Pozdrawiam serdecznie Olo
  • Poziom 12  
    Witam, więc podpiołem pin6 na tzw. krótko bezpośrednio pod + akumulatora, ku przewidywaniom eber dał znak życia- to znaczy zaczął chodzić lecz tylko wentylator i po krótkiej pracy koniec żadnych oznak chęci dalszej pracy. jedno już wiem że 6-tka gdzieś po drodze jest na kablu walnięta lub nie podłączona na +15, ale teraz zaczął sie nowy problem jak już wspomniałem eber.Pytanko czy mogłem go już zablokować jak nie patrzeć kilka prób odpalenia było, jeśli tak to czy odblokowanie lub podpięcie pod tester muszę zdemontować sterownik czy można diagnozować jako całość urządzenie. Do ostatniej diagnozy musiałem rozkręcić ebera wydostać sterownik bo tak gościu chciał, biorę pod uwagę że trzeba nieźle poczwiczyć żeby wszystko znowu porozkręcać. Teraz tak jak ewentualnie podpiąć 6-tkę do zegara czasowego czyli on/off by miało to ręce i nogi. spróbuję porobić zdjęcia zegara tak by ewentualnie przypisać biegun do podłaczenia. Pozdrawiam Olo

    Dodano po 51 [minuty]:

    Zegar czasowy od tyłu zaznaczyłem od jakiej pozycji zaczyna się okablowanie żaden z nich nie jest przypisany do hydronika czyli pin 6, żeby znaleźc gdzie idzie pin 6 musiałbym rozebrać pół auta w inny sposób nie mogę zlokalizować podejrzewam, że przypadkiem trafię na niego.
    Wszystkie schematy jakie posiadam nie odwołują się do bardziej zaawansowanego przekroju zegara, może ktoś takowe posiada
    Praktycznie jak już wspomniałem pozostaje krok po kroku analizować dzałanie hydronika pokrótce, wiem jaka jest zasada kolejności właczania się podzespołów ale pozostaje weryfikacja dlaczego zaczyna chodzić i co dalej jakie błedy itp.Pozdrawiam Olo
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    klamotolo napisał:
    ku przewidywaniom eber dał znak życia- to znaczy zaczął chodzić lecz tylko wentylator i po krótkiej pracy koniec żadnych oznak chęci dalszej pracy


    W takim przypadku to co pisałem już wcześniej: sprawdź zasilanie - rozłącz pierwszą wtyczkę licząc od strony piecyka, (1) to +12V, (2) to masa (sprawdź napięcie pod obciążeniem min 100W) i to koniecznie na samej wtyczce.
    A jak długo trwał ten test? To znaczy ile czasu trzymał Pan zasilanie na (6) po tym jak "eber dał znak życia"?

    Pozdrawiam
    Grześ

    Dołączam instrukcję obsługi po polsku, dotyczy sterowania dodatkowym ogrzewaniem wodnym montowanym w T4 jako ogrzewanie postojowe
    (nie dogrzewacz)
  • Poziom 12  
    Witam ,a więc panie Grzesiu wkurzyłem się wywaliłem całe okablowanie stwierdziłem jednoznacznie że kombinować po kombinowaniu nie jest przyjemne i traci się tylko czas bo nic nie pasuje. Zrobiłem całą instalację hydronika od podstaw przy okazji podpiołem się pod zegar sterujący i co Eureka wszystko działa jak powinno oczywiście z braku czujnika temperatury jak opisywałem eber załącza się tylko na moje żądanie i nawet lepiej, bo nie mam takowych problemów z uzyskanie optymalnej temperatury silnika czyli będę go używał tylko i wyłącznie na dany zaprogramowany czas niezależnie od temperatury zewnętrznej (max 5 stopni) Zrobiłem jeszcze dodatkowe wł/wył dla hydronika co sprawia, że mogę na zegar włączać tylko suchy jeśli stwierdze, że grzanie silnika nie jest potrzebne (np. powyżej 5 stopni) a śledzę pogodę codziennie. Zrobiłem pi razy oko schemat podpięcia jeśli komuś mogę pomóc to jak najbardziej, powstawiałem dodatkowe bezpieczniki wrazie czego i jestem cholernie zadowolony. Jak nie patrzeć z pana pomocą wyrazy szacunku, jednym słowem udowodniłem, że idzie to zrobić własnymi siłami nie słuchając dziwnych teori podrzędnych serwisantów. Wiadomo, że jeżeli dany podzespół jest nie sprawny to można gdybać ale jeśli wszystko wykazuje chęc do pracy to musi działać i nie widzę innej opcji. Jeszcze porobie parę korekt i będzie jak się należy.
    Praktycznie ten etap mam już za sobą, ale żeby nie było zbyt łatwo mam jeszcze pare pytań. Zakres pracy czasu do wyłączenia już znalazłem czyli od 120 min w dół, jednak cały czas dręczy mnie zakres temperatury jaki jest wyświetlany na zegarze. Jak wspomniałem wcześniej waha się miedzy 52 a 54 stponie C do czego to służy, bo ni jak nie można tego ustawić. Nie wiem czy dobrze myślę, ale przypiołbym do tego max osiąganą temperaturę (np. chcę 20 stopni to sobie ustawiam tak\czy nie?)
    Podejrzewam, że jeszcze znajdę coś co mnie nurtuje ale narazie to na tyle jeszcze raz dziękuję przekazuje pozytywa w postaci "Pomógł" i serdecznie pozdrawiam Olo
  • Poziom 2  
    Witam specjalistów w tej materii .Po przeczytaniu postów stwierdzam ze to czarna magia i prosze o pomoc . Pokrótce skopiowałem swoje wypociny i wklejam i jeśli by ktoś mógł mi pomóc to będę wdzięczny bo już mi ręce opadają .:
    Witam wszystkich.Jak widać jestem całkiem nowy na Waszym forum i jak każdy kto tu zagląda jestem akurat ja zdezorientowany w temacie D3WZ .Dlaczego tak piszę mam takowe urządzenie w swoim t4 i - piszecie że jest to dogrzewanie silnika czy postojowe??? Wychodzi że dogrzewanie silnika. Dlatego poprosze o pewne wyjaśnienia być może dla Was śmiesznie proste i oczywiste ale dla mnie to czarna magia. Czyli tak mam takiego eberspachera 25 2121 05 22W 3000W i mam na desce taki sterownik elektroniczny na którym są klawisze narysowany zegarek literka "P" dwie strzałki i takie czerwone od dołu do góry fale . Jak nacisnę fale to zegarek odlicza 30 minut i po 2 minutach zaczyna coś się dziać i lecieć z pod koła z tłumika gorące powietrze i we wlotach też lecieć zaczyna ciepłe powietrze .Hmmm tak mi się udało tyko raz i już więcej nie. Nadmieniam iż zwaliłem na warsztacie odłonę silnika i rozpiąłem kostke w której piny były zaśniedziałe przeczyściłem i kotakt sprayem prysnąłem i właśnie wtedy zadziałał a na drugi dzień już nie ( widocznie myszę jeszcze raz przeczyścić) Teraz koledzy moje pytanie czy mam dogrzewacz silnika czy ogrzewanie postojowe czy coś innego??? Poprostu głupi jestem a jak to wszystko przeczytałem to już nic nie wiem. Pomóżcie , poradżcie , podpowiedzcie coś w moim temacie.Pozdrawiam

    I nastepny;

    Więc tak dzisiaj rozebraliśmy to urządzenie i czyli ten dogrzewacz i wyglądał ok , wumieniłe świecę żarową za 105 pln po rabatach , profilaktycznie , poskładaliśmy do kupy i tak wsziadłem do auta i nacisnąłem "fale" na desce i co ???? i puścił bąka z dymku i nie zaskoczył (silnik wyłączony) :cry:zauważyłem na wyświetlaczu że on pulsował przez jakieś 5-7 sekund czyli tak jak by delikatnie wibrował.( temperatura na zewnątrz 10,5 stopnia).
    Potem odpaliłem silnik i wyświetlacz tak pulsował przez około 40-45 sekund i zaczął najpierw dymić przez około 5-10 sekund a potem już nie ale za to zaczęło gorące powietrze z rurki lecieć i zaczął działać , jak zgasiłem silnik to przez nastepne 15 minut grzał a potem się wyłączył

    Pytanie takie co jest nie tak , a mianowicie chcę w mróż odpalić ogrzewanie postojowe bez odpalania silnika i ajk mam to zrobić , czy uda się to dopiero przy temperaturze poniżej 5 stopni ??? Czy mam coś skopane albo żle podłączone???, doradżcie pomóżcie.

    Jeszcze gdzieś wyczytałem że dodatkowy aku może być słaby i wtedy nie będzie tak jak trzeba działać , może to sugestia ale może tak być ???


    Teraz jeszcze dodam że siedziałem w aucie i silnik był nagrzany tak jak powinien i go wyłączyłem , a następnie po chwili włączyłem te "fale czerwone " i nic nie pyknął nawet (temp na zewnątrz 8st) czy tak ma być czy znowu nie działa coś.???
    Bardzo dziękuję z góry za jakąkolwiek pomoc i może mnie ktoś wogóle oświeci jak to działa w jakim zakresie temperatur i jak to obsługiwać bo nie znam nikogo takiego i jestem bezsilny , walczę sam ale nie dam rady bo brak mi wiedzy na ten temat.(PS napisałem wątek kiedyś na bus forum ale nic nowego sięnie dowiedziałem a wtedy to już wogóle nie miałem pojęcia a teraz coś tam wiem ale mało)Pozdrawiam .
  • Poziom 13  
    Zybis pozdrawiam. Mam pytanie udalo ci sie to naprawic ????