Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Odcięcie zapłonu - Skoda Felicja 1.6

16 Jan 2007 18:45 8261 16
  • Level 11  
    Chciałem zrobić odcięcie zapłonu w samochodzie Skoda Felicja 1,6. Elementem wykonawczym ma być przekaźnik, który będzie rozłączał przewód do cewki zapłonowej (załączanie przekaźnika to inna sprawa i nie o to mi tutaj chodzi). Do cewki zapłonowej wchodzą 3 przewody (w załączniku schemat): +12V, MASA i "sterowanie" (przewód od sterownika silnika do wytworzenia wysokiego napięcia, oczywiście nie chodzi mi o przewód wysokiego napięcia idący do rozdzielacza zapłonu). Wiem, że mogę przeciąć dowolny z nich i teoretycznie uniemożliwi to odpalenie silnika, bez dezaktywacji zabezpieczenia (załączenia przekaźnika). Nie jestem pewien co do MASY, bo być może cewka ta ma jeszcze jakieś połączenie z masą przez obudowę. Odcięcie zasilania +12V jest dość proste i skuteczne, jednak łatwe do obejścia przez skrosowanie dodatkowym kabelkiem +12V z akumulatora bezpośrednio do cewki. Moje pytanie jest, czy mogę przeciąć przewód sterujący cewką idący ze sterownika prosto do cewki? Sterownik silnika (Magneti Marelli) znajduje się bardzo blisko cewki i przewód je łączący jest dość krótki (ok. 30cm). Jeżeli go przetnę, to będę go musiał poprowadzić do wnętrza kabiny samochodu (do przekaźnika) i z powrotem. Nie mam pojęcia jaki jest przebieg sygnału sterującego tą cewką (amplituda, częstotliwość, kształt) i czy w takim przypadku długość tego przewodu (jego impedancja) nie będzie odgrywała już jakiejś znaczącej roli, czy może ona wpłynąć na działanie cewki?
    I jeszcze jedna rzecz, mianowicie chodzi mi o błędy sterownika, czy przy próbie odpalenia silnika z odciętym (przez zabezpieczenie) kablem sterującym do cewki, sterownik może zgłosić jakiś błąd i zasygnalizować go na desce rozdzielczej? Słyszałem, że pojawienie się błędu krytycznego może zostać zasygnalizowane na desce i wtedy trzeba te błędy kasować (w serwisie, choć wiem, że niektórzy fachowcy robią to sami). Chciałbym uniknąć takiej niespodzianki.
    Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem i wszelkie odpowiedzi.
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • User removed account  
  • Level 32  
    norbert.s. wrote:
    Nie włączaj komplikatora...

    Dobre! A sprzedają to gdzieś?
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Level 11  
    Czy ktoś ma może jeszcze jakieś inne zdanie, bo nie wiem, czy dobrze zrozumiałem z tym "komplikatorem".
    Kiedy zatem mogą pojawić się te błędy krytyczne?
  • Level 17  
    Skoro tak się uparłś na tą cewkę to śmiało możesz ciąć ale jak już to +12 lub masę.A nie prościej byłoby odciąć pompę paliwal lub +po stacyjce?
  • Level 11  
    Już pisałem dlaczego nie chcę przecinać +12 lub, masy tej cewki (z + po stacyjce jest podobnie).
    A niby dlaczego prościej ma być odciąć pompę paliwa?
  • Level 16  
    Kolego-ale zrobiłeś wykład na temat Felicji i jej odcięć -jakbyś pisał o S klasie Merca gdzie wszystko chodzi po Canie.

    Felka jest wybitnie prostym samochodem,dlaczego nie chcesz tnąć pompy paliwa-zapłon źle-to co ty tam chcesz odciąć-o jakim komplikatorze ty piszesz-ano i jeszcze jedno nie wiem co byś musiał odciąć żeby w Felce zaświecićChecka na desce.

    Proste-jak masz benzynę tnij pompę paliwa .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kolego-ale zrobiłeś wykład na temat Felicji i jej odcięć -jakbyś pisał o S klasie Merca gdzie wszystko chodzi po Canie.

    Felka jest wybitnie prostym samochodem,dlaczego nie chcesz tnąć pompy paliwa-zapłon źle-to co ty tam chcesz odciąć-o jakim komplikatorze ty piszesz-ano i jeszcze jedno nie wiem co byś musiał odciąć żeby w Felce zaświecićChecka na desce.

    Proste-jak masz benzynę tnij pompę paliwa .
  • Level 17  
    Odetni pompe paliwa napewno nic sie nie zapali zaden bład nie wyskoczy sam mam felcie 1.6 i walczyłem z przekaznikiem od pompki wiec jesli odetniesz za przekazniczkiem to bedzie oki mało tego przepustnica chodzi rozrusznik kreci a odpalic nieidzie :)
  • Level 33  
    Ja to bym zrobił z tego tematu jakieś sympozjum.Elka pomału zaniża poziom.Tyle debatować o felicji :D :D
  • Level 17  
    Dla jednego jest to duzy problem dla drugiego mały
    A forum jest poto aby sie zapytac.
  • User removed account  
  • Level 17  
    Najlepiej zamknąc temat i po krzyku wkoncu temat błachy i przeszkadza coniektórym
  • User removed account  
  • Level 16  
    zapraszamy do przedszkola autozabezpieczeń na www.elektroda.pl-źle się dzieje,poziom spada drastycznie,oj ja tam wolę (Norbert wiesz co O..2)

    Każdy kto nic nie wie myśli ,że jak wejdzie na Elkę to dawaj-cudowny półśrodek-a ile zaoszczędzi-No comment

    Miłego weekendu dla INSTALATORóW[/i]
  • Level 17  
    Forum jest poto aby pytac niechesz pomagac to nie musisz zawsze mozesz nacisnac BACKSPACE
    Pozdrawiam
  • Level 16  
    nie bez powodu dla instalatorów,kolego napisałem z dużej litery, Elka jest po to aby pytać-mało tego sam często pytam,ale pewną wiedzę trzeba posiadać-a ty się się rozpisujesz jakbyś S klasę zabezpieczał to czy to ,a może co innego,bez obrazy jak nic nie mam przeciw pytającym ale się rozeszłeś w temacie po Kansas,ktoś podaje Ci sprawdzone i pewne odcinki a ty dalej drążysz temat-skoro Ci to nie pasuje to po co się pytasz-jestem zwolennikiem jasnych pytań i skutecznych odpowiedzi.
  • Level 10  
    Najlepiej będzie odciąć zasilanie cewki oraz pompy paliwa.
    Co do cewki to plus zasilania cewki (kolor czarny 3)
    Co do pompy to czerwono-żółty za przekaźnikiem.

    Zabezpieczenie można sterować układem składającym się z trzech przekaźników.
    P1- przekaźnik 12V 2A (potrzymanie sterowanie plusem z zapłonu-czarny gruby przewód od stacyjki)
    P2- przekaźnik 12V 10A (przerywanie zasilania cewki)
    P3- przekaźnik 12V 25A (przerywanie zasilania pompy paliwowej)


    Odcięcie zapłonu - Skoda Felicja 1.6 Odcięcie zapłonu - Skoda Felicja 1.6 Odcięcie zapłonu - Skoda Felicja 1.6
    Odcięcie zapłonu - Skoda Felicja 1.6