Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odcięcie zapłonu - Skoda Felicja 1.6

16 Sty 2007 18:45 7925 16
  • Poziom 11  
    Chciałem zrobić odcięcie zapłonu w samochodzie Skoda Felicja 1,6. Elementem wykonawczym ma być przekaźnik, który będzie rozłączał przewód do cewki zapłonowej (załączanie przekaźnika to inna sprawa i nie o to mi tutaj chodzi). Do cewki zapłonowej wchodzą 3 przewody (w załączniku schemat): +12V, MASA i "sterowanie" (przewód od sterownika silnika do wytworzenia wysokiego napięcia, oczywiście nie chodzi mi o przewód wysokiego napięcia idący do rozdzielacza zapłonu). Wiem, że mogę przeciąć dowolny z nich i teoretycznie uniemożliwi to odpalenie silnika, bez dezaktywacji zabezpieczenia (załączenia przekaźnika). Nie jestem pewien co do MASY, bo być może cewka ta ma jeszcze jakieś połączenie z masą przez obudowę. Odcięcie zasilania +12V jest dość proste i skuteczne, jednak łatwe do obejścia przez skrosowanie dodatkowym kabelkiem +12V z akumulatora bezpośrednio do cewki. Moje pytanie jest, czy mogę przeciąć przewód sterujący cewką idący ze sterownika prosto do cewki? Sterownik silnika (Magneti Marelli) znajduje się bardzo blisko cewki i przewód je łączący jest dość krótki (ok. 30cm). Jeżeli go przetnę, to będę go musiał poprowadzić do wnętrza kabiny samochodu (do przekaźnika) i z powrotem. Nie mam pojęcia jaki jest przebieg sygnału sterującego tą cewką (amplituda, częstotliwość, kształt) i czy w takim przypadku długość tego przewodu (jego impedancja) nie będzie odgrywała już jakiejś znaczącej roli, czy może ona wpłynąć na działanie cewki?
    I jeszcze jedna rzecz, mianowicie chodzi mi o błędy sterownika, czy przy próbie odpalenia silnika z odciętym (przez zabezpieczenie) kablem sterującym do cewki, sterownik może zgłosić jakiś błąd i zasygnalizować go na desce rozdzielczej? Słyszałem, że pojawienie się błędu krytycznego może zostać zasygnalizowane na desce i wtedy trzeba te błędy kasować (w serwisie, choć wiem, że niektórzy fachowcy robią to sami). Chciałbym uniknąć takiej niespodzianki.
    Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem i wszelkie odpowiedzi.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    norbert.s. napisał:
    Nie włączaj komplikatora...

    Dobre! A sprzedają to gdzieś?
  • Poziom 11  
    Czy ktoś ma może jeszcze jakieś inne zdanie, bo nie wiem, czy dobrze zrozumiałem z tym "komplikatorem".
    Kiedy zatem mogą pojawić się te błędy krytyczne?
  • Poziom 17  
    Skoro tak się uparłś na tą cewkę to śmiało możesz ciąć ale jak już to +12 lub masę.A nie prościej byłoby odciąć pompę paliwal lub +po stacyjce?
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 11  
    Już pisałem dlaczego nie chcę przecinać +12 lub, masy tej cewki (z + po stacyjce jest podobnie).
    A niby dlaczego prościej ma być odciąć pompę paliwa?
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 16  
    Kolego-ale zrobiłeś wykład na temat Felicji i jej odcięć -jakbyś pisał o S klasie Merca gdzie wszystko chodzi po Canie.

    Felka jest wybitnie prostym samochodem,dlaczego nie chcesz tnąć pompy paliwa-zapłon źle-to co ty tam chcesz odciąć-o jakim komplikatorze ty piszesz-ano i jeszcze jedno nie wiem co byś musiał odciąć żeby w Felce zaświecićChecka na desce.

    Proste-jak masz benzynę tnij pompę paliwa .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kolego-ale zrobiłeś wykład na temat Felicji i jej odcięć -jakbyś pisał o S klasie Merca gdzie wszystko chodzi po Canie.

    Felka jest wybitnie prostym samochodem,dlaczego nie chcesz tnąć pompy paliwa-zapłon źle-to co ty tam chcesz odciąć-o jakim komplikatorze ty piszesz-ano i jeszcze jedno nie wiem co byś musiał odciąć żeby w Felce zaświecićChecka na desce.

    Proste-jak masz benzynę tnij pompę paliwa .
  • Poziom 17  
    Odetni pompe paliwa napewno nic sie nie zapali zaden bład nie wyskoczy sam mam felcie 1.6 i walczyłem z przekaznikiem od pompki wiec jesli odetniesz za przekazniczkiem to bedzie oki mało tego przepustnica chodzi rozrusznik kreci a odpalic nieidzie :)
  • Poziom 33  
    Ja to bym zrobił z tego tematu jakieś sympozjum.Elka pomału zaniża poziom.Tyle debatować o felicji :D :D
  • Poziom 17  
    Dla jednego jest to duzy problem dla drugiego mały
    A forum jest poto aby sie zapytac.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Najlepiej zamknąc temat i po krzyku wkoncu temat błachy i przeszkadza coniektórym
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    zapraszamy do przedszkola autozabezpieczeń na www.elektroda.pl-źle się dzieje,poziom spada drastycznie,oj ja tam wolę (Norbert wiesz co O..2)

    Każdy kto nic nie wie myśli ,że jak wejdzie na Elkę to dawaj-cudowny półśrodek-a ile zaoszczędzi-No comment

    Miłego weekendu dla INSTALATORóW[/i]
  • Poziom 17  
    Forum jest poto aby pytac niechesz pomagac to nie musisz zawsze mozesz nacisnac BACKSPACE
    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    nie bez powodu dla instalatorów,kolego napisałem z dużej litery, Elka jest po to aby pytać-mało tego sam często pytam,ale pewną wiedzę trzeba posiadać-a ty się się rozpisujesz jakbyś S klasę zabezpieczał to czy to ,a może co innego,bez obrazy jak nic nie mam przeciw pytającym ale się rozeszłeś w temacie po Kansas,ktoś podaje Ci sprawdzone i pewne odcinki a ty dalej drążysz temat-skoro Ci to nie pasuje to po co się pytasz-jestem zwolennikiem jasnych pytań i skutecznych odpowiedzi.
  • Poziom 10  
    Najlepiej będzie odciąć zasilanie cewki oraz pompy paliwa.
    Co do cewki to plus zasilania cewki (kolor czarny 3)
    Co do pompy to czerwono-żółty za przekaźnikiem.

    Zabezpieczenie można sterować układem składającym się z trzech przekaźników.
    P1- przekaźnik 12V 2A (potrzymanie sterowanie plusem z zapłonu-czarny gruby przewód od stacyjki)
    P2- przekaźnik 12V 10A (przerywanie zasilania cewki)
    P3- przekaźnik 12V 25A (przerywanie zasilania pompy paliwowej)


    Odcięcie zapłonu - Skoda Felicja 1.6 Odcięcie zapłonu - Skoda Felicja 1.6 Odcięcie zapłonu - Skoda Felicja 1.6
    Odcięcie zapłonu - Skoda Felicja 1.6