Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z programem Skype w wersji 3

a_kacper 17 Sty 2007 18:57 1394 10
  • #1 17 Sty 2007 18:57
    a_kacper
    Poziom 10  

    Problem występuje po uruchomieniu programu. Skype powoduje że procesor jest wykozystywany w 100%. Przez to komputer działa wolno, a sam skype się zawiesza. Co może być przyczyną tego problemu? I jak go rozwiązać?
    Problem dotyczy tylko wersji 3.
    Mam laptopa TOSHIBA z prockiem 1,7

  • #2 17 Sty 2007 20:00
    cezar7
    Poziom 10  

    a_kacper napisał:
    Problem występuje po uruchomieniu programu. Skype powoduje że procesor jest wykozystywany w 100%. Przez to komputer działa wolno, a sam skype się zawiesza. ... Problem dotyczy tylko wersji 3.

    Witam!
    Możliwe rozwiązania:
    a) dziś ukazała się nowa wersja (same poprawki): 3.0.0.205
    http://fileforum.betanews.com/detail/Skype_for_Windows/1062684717/1
    Może jej instalacja rozwiąże problem?
    b) Problem może wywoływać nowy Extras Manager. Sprawdź w procesach Windowsa (Ctrl+Alt+Del, zakłądka procesy) czy masz proces o nazwie "skypePM.exe" (obok normalnego "Skype.exe"). Jeśli tak, to zamknij całkowicie Skype'a i skasuj folder "\Skype\Plugin Manager". Przy następnym uruchomieniu EM już nie będzie... Jeżeli to pomoże, to przy następnej instalacji nie zaznaczaj opcji instalowania EM...

    Pozdrawiam,
    cezar

  • #3 17 Sty 2007 21:01
    a_kacper
    Poziom 10  

    Instalacja poprawek nic nie pomogła.
    Skasowałem także plik o którym pisałeś.
    Problem niestety pozostaje!

    Dodano po 2 [minuty]:

    Mała poprawka
    Po skasowaniu tego katalogu jest już lepiej. Ale niesty przy rozmowie telefonicznej problem wraca.

  • Pomocny post
    #4 17 Sty 2007 21:29
    cezar7
    Poziom 10  

    a_kacper napisał:
    Po skasowaniu tego katalogu jest już lepiej. Ale niesty przy rozmowie telefonicznej problem wraca.

    Pomyszkowałem trochę na forum Skype'a i oto co znalazłem (zakładam oczywiście, że problem występuje przy laptopie działającym na zasilaczu):
    1. Wyłącz opcję "Użyj portów 80 oraz 443 ..." -> Menu Narzędzia -> Opcje -> Połączenia. Jeśli nie, to dalej:
    2. Kolejną ewentualną przyczyną może być wg użytkowników Skype'a ... Zone Alarm - jeśli go masz, to Skype się gryzie z nim...
    3. Trzecim podejrzanym może być wtyczka Total Recorder - należy przywrócić wówczas ustawienia dla urządzeń audio na kartę dźwiękową (zamiast TR).
    4. Przy notebookach odkryto wzrost wyk. CPU przy Skypie, gdy wzrasta temperatura procka w notebooku ...

    Etc., etc. ;) Niestety Skype okazuje się za bardzo narowisty ;)

    Jeśli cokolwiek z w/w nie pomoże, wówczas pozostaje ci poszukać innych rozwiązań na ang. forum Skype'a ...

    Pozdrawiam,
    cezar

  • #5 17 Sty 2007 21:56
    a_kacper
    Poziom 10  

    Wiec tak nie dałem sobie rady tylko z punktem 3. Możesz napisać coś więcej na ten temat.

    Dzięki za pomoc, punkcik sie już należy.

  • #6 17 Sty 2007 22:09
    cezar7
    Poziom 10  

    a_kacper napisał:
    Wiec tak nie dałem sobie rady tylko z punktem 3. Możesz napisać coś więcej na ten temat.

    Jesli używasz wtyczki Total Recorder do nagrywania rozmów ze Skype'a, to wpisuje on siebie w miejsce urządzeń audio Skype'a. Należy przywrócić wówczas ustawienia u. audio na nazwę twojej karty dźwiękowej: Menu Narzędzia -> Opcje -> Audio -> Urządzenia -> wszystko zmień na nazwę karty dźw., np. mając Soundblastera Live powinieneś ustawić: "SB Live! Wave Device".

    a_kacper napisał:
    Dzięki za pomoc, punkcik sie już należy.

    Dzięki :) Mam nadzieję, że pomogłem, bo to jest najważniejsze :)

    Pozdrawiam,
    cezar

  • #7 19 Sty 2007 13:50
    a_kacper
    Poziom 10  

    No i niestety problem został.
    Ale mam kilka nowych spostrzeżeń...
    Ten błąd dotyczy teraz wszystkich wersji Skype nawet tych w wersji 2...
    Ale zrobiłem pewien eksperyment zrobiłem "przywracanie sytemu" Windows XP na jakieś 2-3miesiące wstecz i problem zniknął. Wszystko było ok ze skype. Ale niestety nie mogę pozwolić sobie na przywracanie systemy zrobiłem niezłe porządki na kompie+instalacja nowych programów więc ustawienia przywróciłem na dzień dzisiejszy!

    Ale może Wam to coś da do myślenia. Bo ja nie mam już pomysłów :(

    Dodano po 13 [minuty]:

    A czy można np wyczyścić z rejestru same wpisy z skype lub coś w tym stylu....

  • #8 19 Sty 2007 23:44
    cezar7
    Poziom 10  

    a_kacper napisał:
    Ale zrobiłem pewien eksperyment zrobiłem "przywracanie sytemu" Windows XP na jakieś 2-3miesiące wstecz i problem zniknął.

    Prawdopodobnie zainstalowałeś coś, co gryzie się ze Skypem...
    a_kacper napisał:
    A czy można np wyczyścić z rejestru same wpisy z skype lub coś w tym stylu....

    Tak, oczywiście. Odinstaluj Skype'a, a następnie usuń całe klucze (jeśli są):
    [HKEY_CURRENT_USER\Software\Skype]
    oraz
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Skype]

    Pozdrawiam,
    cezar

  • #9 21 Sty 2007 00:39
    a_kacper
    Poziom 10  

    Więc tak programy które zostały zainstalowane tzn. JAVA aktualizacja i dwa programy odinstalowałem. Rejest wyczyściłem dwoma programami Regseeker oraz RegCompact. Więc teoretycznie wszystko wróciło do normy, do stanu kiedy wszystko było OK.
    Ale niestety program dalej nie działa poprawnie.

    Poprawa jest tylko wtedy kiedy zrobie przywracanie systemu do wcześniejszej daty. Tylko tak naprawde teoretycznie system jest w tej samej konfiguracj jak teraz. Więc co może być nie tak??? Nie daje mnie to spokoju. Przeanalizowałem każdy dzień nawet automatyczne aktualizacje. I nic mnie nie przychodzi do głody.

    Cezar7 wielkie dziki za Twoją pomoc doceniam to. Szkoda że tylko ty na tym forum jesteś tak aktywny. Jeżeli możesz pogłówkuj jeszcze co można zrobić.

  • #10 21 Sty 2007 22:38
    cezar7
    Poziom 10  

    a_kacper napisał:
    Poprawa jest tylko wtedy kiedy zrobie przywracanie systemu do wcześniejszej daty. Tylko tak naprawde teoretycznie system jest w tej samej konfiguracj jak teraz. Więc co może być nie tak??? Nie daje mnie to spokoju.

    Czytam właśnie forum Skype'a w tym temacie i tak:
    1. Spróbuj wyłączyć wszystkie programy, które startują razem z Windowsem (msconfig + autostart). Jeśli nastąpi jakakolwiek poprawa, to oczywiście wśród tych start. programów jest jakiś konfliktowy.
    2. Najważniejsza rzecz, jeśli chodzi o laptopy: Czy CPU pracuje u ciebie na pełnej prędkości, czy też masz włączoną opcję charakterystyczną dla laptopów - mianowicie obniżenie prędk. CPU? Na forum Skype'a podają takie oto minimalne wymagania dla Skype'a, jeśli chodzi o CPU: 1GHz ...
    Tak więc sprawdź, czy CPU pracuje na "pełnej parze" ;)
    3. Oprócz programów są również sterowniki. Może zmieniałeś jakieś sterowniki?
    4. Odkryto również, że jeśli kontroler IDE ATA/ATAPI (jeśli masz oczywiście dysk twardy ATA, a nie SATA) znalazł się z jakiegoś powodu w trybie PIO zamiast UDMA, to również będą problemy ze Skypem.
    5. Jeśli masz programy McAffee - odinstaluj - w niektórych kompach "zabijają" wydajność Skype'a ...

    Jeżeli to nie pomoże, to ja już więcej na forum Skype'a nie znalazłem ...

    Pozdrawiam,
    cezar

  • #11 22 Sty 2007 00:40
    a_kacper
    Poziom 10  

    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D




    Mnie się udało więc podzielę się info z innymi.
    Ale musze troche wrócić do przeszłości.
    Na nowym komputerku zainstalowałem McAfee potem Skype. Wszystko śmigało jak należy!!! Po jakimś czasie doinstalowałem dodatek "personal firewall plus" do programu McAfee i dalej nic się nie działo. Jakiś czas temu zainstalowałem aktualizacje Skype 3.0 i od tego wszystko się zaczeło. Po trudach i ciężkich bojach wspólnie z CEZAREM usuneliśmy usterkę. Po odinstalowaniu "personal firewall plus" wszytsko śmiga jak należy!!! :D Skype w wersji 3.0
    Sam program McAfee nie wywołuje komplikacji ze Skype.

    Jak to się mówi diabeł tkwi w szegółach...

    Cezar wielkie uszanowanie za pomoc! Bez Ciebie nie dałbym sobie rady.
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME