Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Focus 1.8 TD 99 -> bardzo dziwna sprawa

17 Sty 2007 21:39 3275 17
  • Poziom 15  
    Witam !
    Sprawa wygląda tak, że autko jak zimne nie pali na 1 cylinder.
    Jak sie zagrzeje jest OK.
    Fakt ze kompresja na tym garze najslabsza bo 26 na innych okolo 30, ale wedlug mnie 26 to i tak powinien palic.
    Wtrsyki sprawdzone i niby sa ok. Dla pewnosci zamienilem jeszcze 1 z 4 i nie pomoglo w dalszym ciagu nie pali na 1.
    Bledow nie ma.
    Recyrkulacja tez niby w porzadku. Pasek tez. Nie iwem jak lancucha ale w niego watpie.
    Zawory tez OK. Dotarte.

    Ktos ma jakis madry pomysl o co tu chodzi.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 14  
    Nie piszesz nic o świecach żarowych?

    Grześ
  • Poziom 15  
    Swiece oczywiscie w porzadku.
  • Poziom 17  
    debik napisał:

    Fakt ze kompresja na tym garze najslabsza bo 26 na innych okolo 30,.

    to jest odpowiedz,chociaz 30 to wcale nie tak duzo
  • Poziom 18  
    Rozumiem że luz zaworowy ok.??Ciśnienie żądane 28-34
  • Poziom 15  
    Luz zaworowy ok.
    Nawet pierscienie sa ok.
    Naprawde juz nie wiem o co tu chodzi.
    Poddac sie nie poddalem ale powoli brak mi pomyslow.
    Jak ktos ma jeszcze jakies sugestie to niech mowi smialo.
  • Poziom 13  
    Głowica do roboty,nie szczelne zawory. Sprawdź to.
  • Poziom 17  
    Czyli jak poluzujesz wtryskiwacz na tym cylindrze co nie pali to nie pali?Jezeli tak to albo kompresja,albo paliwo.Innej drogi nie ma.
    Na goraco pali na wszystkie tak?to zmierz cisnienie na goraco na tym co nie palil,cos to powinno troche podpowiedziec.
  • Poziom 18  
    Witam

    Jak już cała mechanika jest sprawdzona ( głowica,zawory, silnik) to jest jeszcze możliwosc ,że jest usterka w pompie wtryskowej . Najlepiej w tym wypadku podjechać do seriwsu lub do kogoś kto ma WDS lub IDS i sprawdzić jak zachowuje się pompa wtryskowa i korekcja paliwa ustawiana przez moduł.Może być tak ,że pompa ma problem i wtedy moduł próbuje problem skorygowac ,aż do tego stopnia, że wprowadza nierónomierną pracę silnika . Miałem kilka takich przypadków ,ale w każdym z nich stan silnika i wtryskiwaczy był idealny . W tym przypadku zalecam jednak zastanowienie się nad wymianą minimum pierscieni tłokowych a dziwi mnie szczególnie to co zostało powiedziane ,że" Nawet pierscienie sa ok". Ja mówię tak tylko wtedy jak mam je wyjęte i obejrzane na stole . Wiec jak ktos je wyjął to dlaczego ich nie wymienił ,żeby zamknąć temat niewłaściwego ciśnienia sprężania . No chore normalnie :-)

    pozdrawiam
  • Poziom 22  
    Wykręć wtrysk i podłącz go na zewnątrz i sprawdź czy pompa podaje paliwo i prawidłowo i czy prawidłowo rozpyla.Jeśli nie to znaczy że zawór sekcyjny w pompie jest walnięty.
  • Poziom 15  
    Juz panowie odpowiadam.

    @adikus7
    Luz zaworowy jest ok. Glowica szczelna sprawdzana.

    @arto
    Tak jak poluzuje wtrysk to wiem na ktory nie pali. Kompresja tak jak pisalem wczesniej na tym garnku jest slabsza. Co ciekawe po zagrzaniu jest taka sama jak na zimnym. Ciekawe....

    @kangurek123
    Pompa wtryskowa moze nie byla sprawdzana na stole ale u pompiarza na aucie. Wiadomo pewnie o co chodzi i niby jest ok. (renomowany warsztat obslugi pomp)
    Pierscienie oczywiscie zostaly wymienione. Jakze by inaczej. Ale Kompresja poprawila sie nie duzo. Moze musza sie dotrzec. Cylinder i tlok sa w porzadku. Poza tym ze panewka jest troszke wyklepana ale to normalne jak nie pali na cylinder.


    Jak na moje skromne oko to naprawde nie wiadomo czego by sie juz tu czepic. Pompe moze zostawil; bym w spokoju, a czepil sie tej kompresji, tylko dlaczego ona jest w dalszym cigu slaba.
    Pytam na forum bo moze juz ktos mial podobny przypadek, bo mi juz sie trafil 3 taki ford wiec to nei wyjatek.

    Pozdrawaim !
  • Poziom 17  
    no to juz ci mowie:mialem podobny przypadek tylko ze z mondeo,przyciagniety na sznurku nie pali,a silnik bezposrednio po remoncie.pomijajac zle ustawiony rozrzad to kompresja nie byla za dobra podobnie jak u ciebie.po sprawdzeniu cylindrow na szczelnosc wieje ssacym i miarka,po zrobieniu glowicy niewielka poprawa, ale to wciaz nie toi miarka dalej przeciag(szczelnosc ok 50%).oddalem tak jak bylo, ale klient troche pojezdzil i mowi ze jest coraz lepiej, czyli cos tam sie troche dociera.moim zdaniem u ciebie tez cos musi byc z tym cylindrem, jak masz mozliwosc to dmuchnij powietrzem.

  • Poziom 19  
    jezeli jaer to pompa lucasa to zboku niej powinien byc taki elektro zawor wymien go i bedzie dobrze na pewno ida do niego 2 kabelki
  • Poziom 18  
    Witam

    Ja jednak cały czas o pompie... Miałem takie przypadki i powtarzam tylko komputer WDS lub IDS może odczytać współczynniki korekcji . Pompy u mnie były na stole u pompiarzy i wg karty charakterystyk było wszystko ok ,a silniki i tak nie chciały gadać na jednym garnku. Dopiero komputer który ma podgląd na zależność pompa-moduł jest w stanie to wykryć. Naprawdę polecam zacząć od komputera .


    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    No dobrze jezli to pompa to dlaczego na zimnym tylko tak sie dzieje. Wiem ze sa spore zaleznosci ale do tego stopnia bym nie przypuszczal.
    A pompa nie jest Lucasa. Jets to nowa Boschowska pompa VP-44. Takze brak zaworkow pelan elektryka ;)
  • Poziom 14  
    kolego zacznij od kompa skoro masz vp44 to polacz sie ze sterownikiem na pompie odczytasz wszystkie wartosci ale te pompy czesto padaja
  • Poziom 15  
    w focusie '99 nie ma prawa bytu pompa VP44 one były dedykowane do mondeo 115KM i transita 125KM . focus ma pompę VP30

    czy po uruchomieniu na zimno widać kłęby siwego dymu i czuć zapach nie spalonego oleju napędowego ? taki objaw miałem w mondeo , u mnie powodem była krzywa korba - tłok stał 2mm niżej niż pozostałe i na zimno za chiny nie chciał palić na czterech
  • Poziom 26  
    Docent ma rację pewnie zassał trochę wody i ta wyklepana panewka.