Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pływający swr antena midland magnes

jarek24 18 Jan 2007 11:58 5162 35
  • #1
    jarek24
    Level 15  
    Witam
    Posiadam antenke Midland jak sie dowiedziałem marnej jakości radio President Tylor niestety mam problemy z dostrojeniem.
    SWR pływa nawet jak sie poruszę w samochodzie i wskazuje od 2 do 3
    Jak zestroić ten badziew ,czy dlugoscia bata kabla, probowałem w róznych miejscach na dachu ale efekt mizerny.

    Antena typu Midland oto link
    http://www.allegro.pl/item156321623_antena_midland.html
    czy cos takiego
    Moze ktos doradzi jak sie z nia uporac zeby swr był na przyzwoitym poziomie
  • #2
    medicb
    Level 28  
    Weź to chłopie i WYWAL NA ŚMIETNIK !!!
    Sam napisałeś że SWR zmienia sie nawet gdy się poruszysz. Masz takiej jakości antene to sie nie dziw. Kupujecie byle co i jeszcze chcecie żeby to działało. U mnie w serwisie jeżeli ktoś podaruje mi taka antene to w tej samej chwili przy nim łamie ja i wyrzucam do kosza i to do kosza na dworzu żeby jej widok mnie nie drażnił.
  • #3
    Renegat_pol
    Level 20  
    Tak to jest. Antena na magnesie za 50 PLN i to ma działać? Powodzenia życzę. Tylko montowana na stałe, najlepiej w otworze na środku dachu. Reszta to rozwiązanie kompromisowe.
  • #4
    gimof
    Level 27  
    ja kupilem taka za 30 zl :D

    Ale fakt antena jest bezczelna....

    Zasieg to moze z 2 km :)


    KUp cos na uchwyt, i cos dluzszego
  • #5
    jarek24
    Level 15  
    ok no to co radzicie w przystepnej cenie ale na magnes niestety wiercenie odpada
  • #6
    SP5IT
    VIP Meritorious for electroda.pl
    jarek24 wrote:
    ok no to co radzicie w przystepnej cenie ale na magnes niestety wiercenie odpada

    Santiago 600, Santiago 1200 i do tego podstawa magnesowa.
    Michał
  • #7
    Krzysiek K
    Level 14  
    Pływający SWR jest spowodowany słabym zmasowaniu anteny z karoseria samochodu.Jest to przywilej anteny magnesowej.Czasem ludzie montuja radiotelefon w samochodzie a nie przykręcaja samego radia do karoserii tylko do plastikowych cześci tapicerki.Efekt jest taki że w czasie strojenia wystarczy gruszka przemieścic sie w inne miejsce a SWR płynie.Mozna temu troszke zaradzić przykrecając radiotelefon do karoserii i dobrze umasowić.Problem często znika.Często montuje w Jeleniej Górze anteny i przerabiałem temat wiele razy.Ta Twoja Antena bardzo wąsko sie stroi ale jak sie wystroi to lepiej smiga niż podruby za 150zł często spotykane na naszym rynku.



    Pozdrawiam...
  • #8
    jarek24
    Level 15  
    No własnie tak łatwo nie chce sie poddac dodałes mi otuchy Krzysiek,zmasuje radio i spróbuje zestroić tą antenkę tylko jak ją stroić.
    A jak nie dam rady to chyba hustlerek ale te baty są dość długie>>
  • #9
    sneyk
    Level 12  
    Koledzy, pragnę poruszyć jeden, ale bardzo ważny temat odnośnie parametru SWR lub jak kto woli WFS.

    Po pierwsze to głupotą jest trzymać się jak najniższego SWR i ciąć baty ile wlezie, byle tylko uzyskać 1,1-1,3. Istnieje wiele typów anten, jedne zwarte inne nie, jedne spasowane transformatorowo inne stratnie itd. Akurat antena 18-244 jest antenką która pracuje rezonansowo. Producent przewidział jej pracę przy SWR okolo 2,5, tak została zaprojekowana i tyle. Fakt, że nie jest to górnych lotów antenka, a ja sam, jak przyjdzie mi ją montowac to mnie coś trafia, ale większość ludzi patrzy na cenę i nic na to nie poradzimy.

    Reasumując - wymien jesli mozesz antene na lepsza. Polecam antenki z serii ML-145 - typowe anteny o podstawach magnesowych w rozsadnych pieniazkach. Jezeli jednak nie masz zamiaru wymieniac, to po prostu skrec do kupy swojego midlanda, postaw na srodku dachu i w droge. Kiepskie zasiegi i kupa szumow, ale nic z tym nie zrobisz. I nie kombinuj nic z masowaniem radia, bo za duzo nie polepszysz a tylko sie narobisz.

    pozdrawiam

    Artur
  • #10
    jarek24
    Level 15  
    Ok tylko nie wiem czy moge hulac z swr w granicach 3 i wyzej.jak moje radio to wytrzyma???
  • #12
    gimof
    Level 27  
    jeżeli ta antena ma taki zasięg jak opisywany to ja kupuje cały nakład.

    Pozdrawiam
  • #13
    jarek24
    Level 15  
    własnie wiec jaką kupić???
  • #14
    Goral-81
    Level 13  
    jarek24 wrote:
    ok no to co radzicie w przystepnej cenie ale na magnes niestety wiercenie odpada


    A dlaczego koledzy nic nie wspomnieli na temat uchwytów. Bez wiercenia. Antenke montuje się np. na klapie bagażnika i nie ma problemu. Ja mam magnumke za ok 90 zł. na uchwycie do klapy bagażnika (bez żadnego wiercenia) i wyrabia w granicach 10 kM. No oczywiście taki uchwyt to kosz ok 20-30 zł. Moim zdaniem dobre osiągi w rozsądnej cenie.
  • #15
    jarek24
    Level 15  
    to chyba zalezne od pojzadu tzn budowy gdzie umiescic itd
    a gdzie zakupiles i jak sie sprawuje bo mi bardzie zalezy na krotkiej.
    W makro sprzedaja teraz antenki uniwersalne z podstawa magnetyczna i uchwytem koszt ok 100 zł produkcji polskiej,niestety brak opisu parametrow ale wygladaja na solidne.
  • #17
    gimof
    Level 27  
    A może przytoczysz jakiej długości choć? Dlaczego tak się uparłes na ten magnes, na allegro za niecałe 3 dychy masz uniwersalny uchwyt na klape bagażnika, pasuje go większości anten. Gdy wieżdżadz do garazu to mozesz odkręcać...


    Pozdrawiam
  • #18
    jarek24
    Level 15  
    Nie mam garazu tu chodzi o sprawe chowania anteny do samochodu,mniejsz antenka taka 60 cm jest wygodniejsza to mam na mysli.
  • #19
    notoron
    Level 12  
    Jest to dość popularne w obecnych czasach, antenki idą z dachów jak ciepłe bułeczki szczególnie w większych miastach, ja póki co nie nazekam AT-71 mam przywiercone już 3 lata i nikt się do niej nie dobierał...
  • #20
    Goral-81
    Level 13  
    notoron wrote:
    Jest to dość popularne w obecnych czasach, antenki idą z dachów jak ciepłe bułeczki szczególnie w większych miastach, ja póki co nie nazekam AT-71 mam przywiercone już 3 lata i nikt się do niej nie dobierał...


    Z tego co widzialem to ta antenka jest na motylku, więc nie widze różnicy czy będzie "przywiercona" czy na uchwycie. A anteny nie ida jak cieple buly, bo jak sam napisales masz ja juz 3 lata i nic sie nie dzialo.



    Ja tam nie panikuje jak beda mieli ukrasc to i z zamochodu wyciagna. :D
  • #21
    gimof
    Level 27  
    Bardzo szybko się odkręca czy to z uchwytu czy to z motylka. Nawet przy takiej pogodzie nie jest to jakoś specjalnie straszne...
  • #22
    notoron
    Level 12  
    Quote:
    Z tego co widzialem to ta antenka jest na motylku, więc nie widze różnicy czy będzie "przywiercona" czy na uchwycie. A anteny nie ida jak cieple buly, bo jak sam napisales masz ja juz 3 lata i nic sie nie dzialo.



    Ja tam nie panikuje jak beda mieli ukrasc to i z zamochodu wyciagna. :D


    Ale ja mam ją przykręconą na srubę bo motylek pekł w trakcie odkręcania i przykręcania, z resztą jak będą mieli ukraść to i tak nic ich nie powstrzyma, ale wiesz jak nie widzi to w oczy nie kole....

    pozdrowienia :)
  • #23
    michał 76
    Level 18  
    Ja posiadam antenę Alan (midlan) s9 5/8, zamocowaną na uchwycie bagażnikowym. Potwierdzony zasięg ok 12km. Antenę mogę zdjąć kiedy chcę. Mocowanie na motylek (przydatne w myjni). Całość kosztowała 130zł. Polecam tą antenę
  • #24
    czn
    Level 12  
    poprzednio miałem antenę Hustler za ok 100zł (teraz nawet po 85zł). 1m długości, kabel 4,5m i w sumie nie było co narzekać. Zasięg-max 5km przy radyjku o mocy 1W i antenie umieszczonej na klapie bagażnika. Zaletą Hustlera jest niska cena, "odpowiednia długość" i przyzwoity odbiór. Po ucięciu ok. 5cm antenka dostroiła mi się na SWR 1,1 przy 20, i ok. 1 przy kanale 1. Do tego antena nie szpeci samochodu-mały, ale bardzo mocny magnes, cewka minimalnych rozmiarów.

    W sumie byłem z niej zadowolony aż do momentu gdy jakiś pedał uciął kabel i zabrał mi antenę.
    Teraz kupiłem uchwyt klapowy SF-40, antenkę Lemm AT1200. Całość chodzi znaaaacznie lepiej. Antenka ma długość ok. 1,4m więc ma duży zysk, a i do bagażnika łatwo schować. Ceny: uchwyt: 25zł, antena: 75zł, wtyk: 8zł.
  • #25
    mulek
    Level 26  
    Witam ,ja mam MAGNUM na uchwycie SF 40 na klapie bagażnika w golfie II dł.165 cm śmiga aż miło , odnośnie motylka to zamiast niego wymyśliłem , że założe śrubke ampulową i musze przyznać , że jak zostawiam samochód na mieście to o antenę się nie martwię a mam ją już kilka lat i jeszcze się jej nikt nie czepił . Kluczyk woże ze sobą bo mam niski garaż i musze przed wjazdem antene poluzować i położyć . Więc śrubkę ampulową polecam do magnumek , patent naprawde sprawdzony . Pozdrawiam

    Włodek
  • #26
    Driver-
    Level 38  
    Zaczęła sie dyskusja, która antena jest lepsza, dobra jest ta, która spełnia nasze oczekiwania. Lecz wydaje mi się że nie to jest przedmiotem dyskusji. Wracając więc do meritum, czyli pływającego SWR. Przypadek taki może być spowodowany zbyt długim przewodem łączącym radio z masą pojazdu. Nie tylko "masa" przy antenie jest ważna lecz również "masa" przy radiu. Wybór miejsca zainstalowania radia jest ważny, nie tylko ze względu na ergonomię, lecz również ze względu na w.cz. Karoseria pojazdu jest przeciwwagą dla anteny wymaganą do jej prawidłowej pracy. Jeśli połączenie z tą przeciwwagą będzie niewłaściwe to również antena nie będzie pracowała prawidłowo. Właśnie przewód, zwykle ujemny (masowy) jest tym połączeniem. Należy go prowadzić możliwie najkrótszą drogą do masy pojazdu. Długi przewód masowy wprowadza dodatkową indukcyjność, która zwiększa oporność przewodu masowego dla w.cz. Powodem "pływającego SWR"jest to że część prądu w.cz po prostu zaczyna płynąć przez nasze ciało, nawet wtedy kiedy nie mamy bezpośredniego styku z obudową lub elementami radia prąd przez nas płynie, ponieważ nasze ciało działa jak kondensator (im bliżej tym wieksza pojemność). Jeśli każde zbieżnie ręki ro radia, czy mikrofonu będzie miało wpływ na SWR to znaczy że przewód masowy jest za długi. Zwykle radia CB sprzedawane są z przewodami zasilającymi jednakowej długości, więc użytkownik nie obcina przewodu ujemnego, zwija go lub upycha jego nadmiar, czasem połącza do zapalniczki do której również idą przewody i droga połączenia z masą się wydłuża. Tak więc można w nieskończonośc zmieniać anteny i zastanawiać się długo i namiętnie co jest z nimi nietak że SWR "pływa".
  • #27
    welek
    Level 19  
    Przewód zasilający ujemny to nie masa!!!!!!!!!
    Przeciwwaga anteny to blacha samochodu a nie jego biegun zasilania.
    Nie liczne radia mają minus na obudowie.
    Teraz radia mają masę odizolowaną od bieguna ujemnego zasilania.
    To, że są zmiany przy zbliżaniu ręki do radia to zła masa na antenie lub kiepski styk na wtyku antenowym (brak lutowania wtyczki), lub zły styk na uchwycie antenowym.
    Jeśli antena jest OK.! to nic przez nas nie płynie.
    Samochód to puszka Faradaya.
  • #28
    medicb
    Level 28  
    welek wrote:
    Przewód zasilający ujemny to nie masa!!!!!!!!! ...
    Teraz radia mają masę odizolowaną od bieguna ujemnego zasilania ...

    No racja jakieś 5% radii tak ma i uważam że to lipne rozwiązanie. Szczególnie gdy jeszcze nawymyślaja więcej szumofonów z plastikowymi obudowami lub neutralnymi z blachy. Wtedy można szukać przyczyn nawet w radiu.
  • #29
    Driver-
    Level 38  
    welek wrote:
    Przewód zasilający ujemny to nie masa!!!!!!!!!
    Przeciwwaga anteny to blacha samochodu a nie jego biegun zasilania.
    Nie liczne radia mają minus na obudowie.
    Teraz radia mają masę odizolowaną od bieguna ujemnego zasilania.
    To, że są zmiany przy zbliżaniu ręki do radia to zła masa na antenie lub kiepski styk na wtyku antenowym (brak lutowania wtyczki), lub zły styk na uchwycie antenowym.
    Jeśli antena jest OK.! to nic przez nas nie płynie.
    Samochód to puszka Faradaya.


    welek jak umiesz czytać schematy radiowe popatrz sobie na wycinek schematu HERBERTa czerwonym kolorem zaznaczyłem masę anteny i zasilania. We wszystkich obecnie produkowanych samochodach minus zasilania baterii akumulatorów jest na masie czyli karoserii pojazdu. Również minus radia jest wyprowadzony na zewnątrz przewodem zwykle koloru czarnego. Nie pisz mi o klatkach Faradaya, zastanów się jak płynie prąd w.cz.

    Teraz rozpatrzmy następujący przypadek. Antena na podstawie magnetycznej (typ nieistotny) antenę masz na dachu pojazdu który jest pomalowany lakierem nie przewodzącym prądu stałego i zmiennego, dodatkowo antena ma warstwę ochronną aby podstawa nie rysowała lakieru (również nie przewodzi). Sam przyznałeś że blacha samochodu jest dla anteny przeciwwagą, o której wspomniałem, wytłumacz mi jak zatem prąd w.cz. zamyka się w obwodzie antenowym. I powiedz mi jak radia mają odizolowaną obudowę od ujemnego bieguna zasilania. Weź sobie omomierz i zmierz oporność pomiędzy obudową gniazda antenowego a ujemnym przewodem zasilającym, przekonasz sie że będzie to oporność rzędu dziesiętnych Ω. Poczytaj również o indukcyjności i pojemności przewodów od czego one zależą i jaki mają wpływ na prąd o wysokich częstotliwościach.
  • #30
    medicb
    Level 28  
    Driver- wrote:
    ... I powiedz mi jak radia mają odizolowaną obudowę od ujemnego bieguna zasilania. Weź sobie omomierz i zmierz oporność pomiędzy obudową gniazda antenowego a ujemnym przewodem zasilającym, przekonasz sie że będzie to oporność rzędu dziesiętnych Ω ...
    A właśnie czasami mają odizolowaną obudowę, że nie wspomne o tych które mają plastykową obudowę ... Ja zgadzam się z Twoją wypowiedzią, masz rację ale nie do końca. Ta oporność o której mówiłeś to właśnie często układy dopasowujące, cewki pomiędzy masą anteny a masą zasilania ... a to już nie to samo. Masa anteny magnetycznej to nie to samo co masa z zasilania radia, choć faktycznie są ze sobą połączone elektrycznie. Masa na wtyku antenowym to masa linii przesyłowej. A masa anteny magnetycznej to pojemność z dachem ... do masy zasilania. Tu oczywiście mówię o tych wyjątkach. Większość radii ma poprostu tak jak sam napisałeś.