Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

P造waj帷y swr antena midland magnes

jarek24 18 Jan 2007 11:58 5048 35
IGE-XAO
  • #1
    jarek24
    Level 15  
    Witam
    Posiadam antenke Midland jak sie dowiedzia貫m marnej jako軼i radio President Tylor niestety mam problemy z dostrojeniem.
    SWR p造wa nawet jak sie porusz w samochodzie i wskazuje od 2 do 3
    Jak zestroi ten badziew ,czy dlugoscia bata kabla, probowa貫m w r霩nych miejscach na dachu ale efekt mizerny.

    Antena typu Midland oto link
    http://www.allegro.pl/item156321623_antena_midland.html
    czy cos takiego
    Moze ktos doradzi jak sie z nia uporac zeby swr by na przyzwoitym poziomie
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemy郵e. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj si
  • IGE-XAO
  • #2
    medicb
    Level 28  
    We to ch這pie i WYWAL NA 危IETNIK !!!
    Sam napisa貫 瞠 SWR zmienia sie nawet gdy si poruszysz. Masz takiej jako軼i antene to sie nie dziw. Kupujecie byle co i jeszcze chcecie 瞠by to dzia豉這. U mnie w serwisie je瞠li kto podaruje mi taka antene to w tej samej chwili przy nim 豉mie ja i wyrzucam do kosza i to do kosza na dworzu 瞠by jej widok mnie nie dra積i.
  • #3
    Renegat_pol
    Level 20  
    Tak to jest. Antena na magnesie za 50 PLN i to ma dzia豉? Powodzenia 篡cz. Tylko montowana na sta貫, najlepiej w otworze na 鈔odku dachu. Reszta to rozwi您anie kompromisowe.
  • #4
    gimof
    Level 27  
    ja kupilem taka za 30 zl :D

    Ale fakt antena jest bezczelna....

    Zasieg to moze z 2 km :)


    KUp cos na uchwyt, i cos dluzszego
  • IGE-XAO
  • #5
    jarek24
    Level 15  
    ok no to co radzicie w przystepnej cenie ale na magnes niestety wiercenie odpada
  • #6
    SP5IT
    VIP Meritorious for electroda.pl
    jarek24 wrote:
    ok no to co radzicie w przystepnej cenie ale na magnes niestety wiercenie odpada

    Santiago 600, Santiago 1200 i do tego podstawa magnesowa.
    Micha
  • #7
    Krzysiek K
    Level 14  
    P造waj帷y SWR jest spowodowany s豉bym zmasowaniu anteny z karoseria samochodu.Jest to przywilej anteny magnesowej.Czasem ludzie montuja radiotelefon w samochodzie a nie przykr璚aja samego radia do karoserii tylko do plastikowych cze軼i tapicerki.Efekt jest taki 瞠 w czasie strojenia wystarczy gruszka przemie軼ic sie w inne miejsce a SWR p造nie.Mozna temu troszke zaradzi przykrecaj帷 radiotelefon do karoserii i dobrze umasowi.Problem cz瘰to znika.Cz瘰to montuje w Jeleniej G鏎ze anteny i przerabia貫m temat wiele razy.Ta Twoja Antena bardzo w御ko sie stroi ale jak sie wystroi to lepiej smiga ni podruby za 150z cz瘰to spotykane na naszym rynku.



    Pozdrawiam...
  • #8
    jarek24
    Level 15  
    No w豉snie tak 豉two nie chce sie poddac doda貫s mi otuchy Krzysiek,zmasuje radio i spr鏏uje zestroi t antenk tylko jak j stroi.
    A jak nie dam rady to chyba hustlerek ale te baty s do嗆 d逝gie>>
  • #9
    sneyk
    Level 12  
    Koledzy, pragn poruszy jeden, ale bardzo wa積y temat odno郾ie parametru SWR lub jak kto woli WFS.

    Po pierwsze to g逝pot jest trzyma si jak najni窺zego SWR i ci望 baty ile wlezie, byle tylko uzyska 1,1-1,3. Istnieje wiele typ闚 anten, jedne zwarte inne nie, jedne spasowane transformatorowo inne stratnie itd. Akurat antena 18-244 jest antenk kt鏎a pracuje rezonansowo. Producent przewidzia jej prac przy SWR okolo 2,5, tak zosta豉 zaprojekowana i tyle. Fakt, 瞠 nie jest to g鏎nych lot闚 antenka, a ja sam, jak przyjdzie mi j montowac to mnie co trafia, ale wi瘯szo嗆 ludzi patrzy na cen i nic na to nie poradzimy.

    Reasumuj帷 - wymien jesli mozesz antene na lepsza. Polecam antenki z serii ML-145 - typowe anteny o podstawach magnesowych w rozsadnych pieniazkach. Jezeli jednak nie masz zamiaru wymieniac, to po prostu skrec do kupy swojego midlanda, postaw na srodku dachu i w droge. Kiepskie zasiegi i kupa szumow, ale nic z tym nie zrobisz. I nie kombinuj nic z masowaniem radia, bo za duzo nie polepszysz a tylko sie narobisz.

    pozdrawiam

    Artur
  • #10
    jarek24
    Level 15  
    Ok tylko nie wiem czy moge hulac z swr w granicach 3 i wyzej.jak moje radio to wytrzyma???
  • #12
    gimof
    Level 27  
    je瞠li ta antena ma taki zasi璕 jak opisywany to ja kupuje ca造 nak豉d.

    Pozdrawiam
  • #13
    jarek24
    Level 15  
    w豉snie wiec jak kupi???
  • #14
    Goral-81
    Level 12  
    jarek24 wrote:
    ok no to co radzicie w przystepnej cenie ale na magnes niestety wiercenie odpada


    A dlaczego koledzy nic nie wspomnieli na temat uchwyt闚. Bez wiercenia. Antenke montuje si np. na klapie baga積ika i nie ma problemu. Ja mam magnumke za ok 90 z. na uchwycie do klapy baga積ika (bez 瘸dnego wiercenia) i wyrabia w granicach 10 kM. No oczywi軼ie taki uchwyt to kosz ok 20-30 z. Moim zdaniem dobre osi庵i w rozs康nej cenie.
  • #15
    jarek24
    Level 15  
    to chyba zalezne od pojzadu tzn budowy gdzie umiescic itd
    a gdzie zakupiles i jak sie sprawuje bo mi bardzie zalezy na krotkiej.
    W makro sprzedaja teraz antenki uniwersalne z podstawa magnetyczna i uchwytem koszt ok 100 z produkcji polskiej,niestety brak opisu parametrow ale wygladaja na solidne.
  • #17
    gimof
    Level 27  
    A mo瞠 przytoczysz jakiej d逝go軼i cho? Dlaczego tak si upar貫s na ten magnes, na allegro za nieca貫 3 dychy masz uniwersalny uchwyt na klape baga積ika, pasuje go wi瘯szo軼i anten. Gdy wie盥瘸dz do garazu to mozesz odkr璚a...


    Pozdrawiam
  • #18
    jarek24
    Level 15  
    Nie mam garazu tu chodzi o sprawe chowania anteny do samochodu,mniejsz antenka taka 60 cm jest wygodniejsza to mam na mysli.
  • #19
    notoron
    Level 12  
    Jest to do嗆 popularne w obecnych czasach, antenki id z dach闚 jak ciep貫 bu貫czki szczeg鏊nie w wi瘯szych miastach, ja p鏦i co nie nazekam AT-71 mam przywiercone ju 3 lata i nikt si do niej nie dobiera...
  • #20
    Goral-81
    Level 12  
    notoron wrote:
    Jest to do嗆 popularne w obecnych czasach, antenki id z dach闚 jak ciep貫 bu貫czki szczeg鏊nie w wi瘯szych miastach, ja p鏦i co nie nazekam AT-71 mam przywiercone ju 3 lata i nikt si do niej nie dobiera...


    Z tego co widzialem to ta antenka jest na motylku, wi璚 nie widze r騜nicy czy b璠zie "przywiercona" czy na uchwycie. A anteny nie ida jak cieple buly, bo jak sam napisales masz ja juz 3 lata i nic sie nie dzialo.



    Ja tam nie panikuje jak beda mieli ukrasc to i z zamochodu wyciagna. :D
  • #21
    gimof
    Level 27  
    Bardzo szybko si odkr璚a czy to z uchwytu czy to z motylka. Nawet przy takiej pogodzie nie jest to jako specjalnie straszne...
  • #22
    notoron
    Level 12  
    Quote:
    Z tego co widzialem to ta antenka jest na motylku, wi璚 nie widze r騜nicy czy b璠zie "przywiercona" czy na uchwycie. A anteny nie ida jak cieple buly, bo jak sam napisales masz ja juz 3 lata i nic sie nie dzialo.



    Ja tam nie panikuje jak beda mieli ukrasc to i z zamochodu wyciagna. :D


    Ale ja mam j przykr璚on na srub bo motylek pek w trakcie odkr璚ania i przykr璚ania, z reszt jak b璠 mieli ukra嗆 to i tak nic ich nie powstrzyma, ale wiesz jak nie widzi to w oczy nie kole....

    pozdrowienia :)
  • #23
    micha 76
    Level 18  
    Ja posiadam anten Alan (midlan) s9 5/8, zamocowan na uchwycie baga積ikowym. Potwierdzony zasi璕 ok 12km. Anten mog zdj望 kiedy chc. Mocowanie na motylek (przydatne w myjni). Ca這嗆 kosztowa豉 130z. Polecam t anten
  • #24
    czn
    Level 12  
    poprzednio mia貫m anten Hustler za ok 100z (teraz nawet po 85z). 1m d逝go軼i, kabel 4,5m i w sumie nie by這 co narzeka. Zasi璕-max 5km przy radyjku o mocy 1W i antenie umieszczonej na klapie baga積ika. Zalet Hustlera jest niska cena, "odpowiednia d逝go嗆" i przyzwoity odbi鏎. Po uci璚iu ok. 5cm antenka dostroi豉 mi si na SWR 1,1 przy 20, i ok. 1 przy kanale 1. Do tego antena nie szpeci samochodu-ma造, ale bardzo mocny magnes, cewka minimalnych rozmiar闚.

    W sumie by貫m z niej zadowolony a do momentu gdy jaki peda uci掖 kabel i zabra mi anten.
    Teraz kupi貫m uchwyt klapowy SF-40, antenk Lemm AT1200. Ca這嗆 chodzi znaaaacznie lepiej. Antenka ma d逝go嗆 ok. 1,4m wi璚 ma du篡 zysk, a i do baga積ika 豉two schowa. Ceny: uchwyt: 25z, antena: 75z, wtyk: 8z.
  • #25
    mulek
    Level 26  
    Witam ,ja mam MAGNUM na uchwycie SF 40 na klapie baga積ika w golfie II d.165 cm 鄉iga a mi這 , odno郾ie motylka to zamiast niego wymy郵i貫m , 瞠 za這瞠 鈔ubke ampulow i musze przyzna , 瞠 jak zostawiam samoch鏚 na mie軼ie to o anten si nie martwi a mam j ju kilka lat i jeszcze si jej nikt nie czepi . Kluczyk wo瞠 ze sob bo mam niski gara i musze przed wjazdem antene poluzowa i po這篡 . Wi璚 鈔ubk ampulow polecam do magnumek , patent naprawde sprawdzony . Pozdrawiam

    W這dek
  • #26
    Driver-
    Level 38  
    Zacz窸a sie dyskusja, kt鏎a antena jest lepsza, dobra jest ta, kt鏎a spe軟ia nasze oczekiwania. Lecz wydaje mi si 瞠 nie to jest przedmiotem dyskusji. Wracaj帷 wi璚 do meritum, czyli p造waj帷ego SWR. Przypadek taki mo瞠 by spowodowany zbyt d逝gim przewodem 陰cz帷ym radio z mas pojazdu. Nie tylko "masa" przy antenie jest wa積a lecz r闚nie "masa" przy radiu. Wyb鏎 miejsca zainstalowania radia jest wa積y, nie tylko ze wzgl璠u na ergonomi, lecz r闚nie ze wzgl璠u na w.cz. Karoseria pojazdu jest przeciwwag dla anteny wymagan do jej prawid這wej pracy. Je郵i po陰czenie z t przeciwwag b璠zie niew豉軼iwe to r闚nie antena nie b璠zie pracowa豉 prawid這wo. W豉郾ie przew鏚, zwykle ujemny (masowy) jest tym po陰czeniem. Nale篡 go prowadzi mo磧iwie najkr鏒sz drog do masy pojazdu. D逝gi przew鏚 masowy wprowadza dodatkow indukcyjno嗆, kt鏎a zwi瘯sza oporno嗆 przewodu masowego dla w.cz. Powodem "p造waj帷ego SWR"jest to 瞠 cz窷 pr康u w.cz po prostu zaczyna p造n望 przez nasze cia這, nawet wtedy kiedy nie mamy bezpo鈔edniego styku z obudow lub elementami radia pr康 przez nas p造nie, poniewa nasze cia這 dzia豉 jak kondensator (im bli瞠j tym wieksza pojemno嗆). Je郵i ka盥e zbie積ie r瘯i ro radia, czy mikrofonu b璠zie mia這 wp造w na SWR to znaczy 瞠 przew鏚 masowy jest za d逝gi. Zwykle radia CB sprzedawane s z przewodami zasilaj帷ymi jednakowej d逝go軼i, wi璚 u篡tkownik nie obcina przewodu ujemnego, zwija go lub upycha jego nadmiar, czasem po陰cza do zapalniczki do kt鏎ej r闚nie id przewody i droga po陰czenia z mas si wyd逝瘸. Tak wi璚 mo積a w niesko鎍zono軼 zmienia anteny i zastanawia si d逝go i nami皻nie co jest z nimi nietak 瞠 SWR "p造wa".
  • #27
    welek
    Level 19  
    Przew鏚 zasilaj帷y ujemny to nie masa!!!!!!!!!
    Przeciwwaga anteny to blacha samochodu a nie jego biegun zasilania.
    Nie liczne radia maj minus na obudowie.
    Teraz radia maj mas odizolowan od bieguna ujemnego zasilania.
    To, 瞠 s zmiany przy zbli瘸niu r瘯i do radia to z豉 masa na antenie lub kiepski styk na wtyku antenowym (brak lutowania wtyczki), lub z造 styk na uchwycie antenowym.
    Je郵i antena jest OK.! to nic przez nas nie p造nie.
    Samoch鏚 to puszka Faradaya.
  • #28
    medicb
    Level 28  
    welek wrote:
    Przew鏚 zasilaj帷y ujemny to nie masa!!!!!!!!! ...
    Teraz radia maj mas odizolowan od bieguna ujemnego zasilania ...

    No racja jakie 5% radii tak ma i uwa瘸m 瞠 to lipne rozwi您anie. Szczeg鏊nie gdy jeszcze nawymy郵aja wi璚ej szumofon闚 z plastikowymi obudowami lub neutralnymi z blachy. Wtedy mo積a szuka przyczyn nawet w radiu.
  • #29
    Driver-
    Level 38  
    welek wrote:
    Przew鏚 zasilaj帷y ujemny to nie masa!!!!!!!!!
    Przeciwwaga anteny to blacha samochodu a nie jego biegun zasilania.
    Nie liczne radia maj minus na obudowie.
    Teraz radia maj mas odizolowan od bieguna ujemnego zasilania.
    To, 瞠 s zmiany przy zbli瘸niu r瘯i do radia to z豉 masa na antenie lub kiepski styk na wtyku antenowym (brak lutowania wtyczki), lub z造 styk na uchwycie antenowym.
    Je郵i antena jest OK.! to nic przez nas nie p造nie.
    Samoch鏚 to puszka Faradaya.


    welek jak umiesz czyta schematy radiowe popatrz sobie na wycinek schematu HERBERTa czerwonym kolorem zaznaczy貫m mas anteny i zasilania. We wszystkich obecnie produkowanych samochodach minus zasilania baterii akumulator闚 jest na masie czyli karoserii pojazdu. R闚nie minus radia jest wyprowadzony na zewn徠rz przewodem zwykle koloru czarnego. Nie pisz mi o klatkach Faradaya, zastan闚 si jak p造nie pr康 w.cz.

    Teraz rozpatrzmy nast瘼uj帷y przypadek. Antena na podstawie magnetycznej (typ nieistotny) anten masz na dachu pojazdu kt鏎y jest pomalowany lakierem nie przewodz帷ym pr康u sta貫go i zmiennego, dodatkowo antena ma warstw ochronn aby podstawa nie rysowa豉 lakieru (r闚nie nie przewodzi). Sam przyzna貫 瞠 blacha samochodu jest dla anteny przeciwwag, o kt鏎ej wspomnia貫m, wyt逝macz mi jak zatem pr康 w.cz. zamyka si w obwodzie antenowym. I powiedz mi jak radia maj odizolowan obudow od ujemnego bieguna zasilania. We sobie omomierz i zmierz oporno嗆 pomi璠zy obudow gniazda antenowego a ujemnym przewodem zasilaj帷ym, przekonasz sie 瞠 b璠zie to oporno嗆 rz璠u dziesi皻nych Ω. Poczytaj r闚nie o indukcyjno軼i i pojemno軼i przewod闚 od czego one zale膨 i jaki maj wp造w na pr康 o wysokich cz瘰totliwo軼iach.
  • #30
    medicb
    Level 28  
    Driver- wrote:
    ... I powiedz mi jak radia maj odizolowan obudow od ujemnego bieguna zasilania. We sobie omomierz i zmierz oporno嗆 pomi璠zy obudow gniazda antenowego a ujemnym przewodem zasilaj帷ym, przekonasz sie 瞠 b璠zie to oporno嗆 rz璠u dziesi皻nych Ω ...
    A w豉郾ie czasami maj odizolowan obudow, 瞠 nie wspomne o tych kt鏎e maj plastykow obudow ... Ja zgadzam si z Twoj wypowiedzi, masz racj ale nie do ko鎍a. Ta oporno嗆 o kt鏎ej m闚i貫 to w豉郾ie cz瘰to uk豉dy dopasowuj帷e, cewki pomi璠zy mas anteny a mas zasilania ... a to ju nie to samo. Masa anteny magnetycznej to nie to samo co masa z zasilania radia, cho faktycznie s ze sob po陰czone elektrycznie. Masa na wtyku antenowym to masa linii przesy這wej. A masa anteny magnetycznej to pojemno嗆 z dachem ... do masy zasilania. Tu oczywi軼ie m闚i o tych wyj徠kach. Wi瘯szo嗆 radii ma poprostu tak jak sam napisa貫.