Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra 1.8 16V Ecotec 1996r X18XE - rozładowany akumulator

18 Sty 2007 14:27 4807 14
  • Poziom 10  
    Mam pytanie o przyczynę rozładowania akumulatora.
    Próbuje uruchomić silnik (samochód w garażu) i ledwo rozrusznik się obraca.
    Akumulator ma 6 miesięcy. Silnik zapalił - tak jakby w "ostatnim momencie".
    Nie gasiłem silnika - zrobiłem około 10 km i go wyłączyłem. Spróbowałem zapalić silnik ponownie. Rozrusznik kręcił bez problemu ale silnik nie chciał zapalić. Po kilku próbach słychać było nie miły strzał z tłumika ale silnik złapał. Pojawiła się natomiast lampka awarii (pomarańczowa). Zczytane błędy - metodą błyskową- wykazały: nieprawidłowy sygnał z czujnika wału rozrządu, nieprawidłowy sygnał z wału korbowego A, nieprawidłowy sygnał z imobilaizera. Oba czujniki były wymieniane rok temu więc może komputer "pamięta" poprzednie usterki. Po około godzinie samochód zapalił bez problemu i kontrolka awarii sie nie świeci. Na drugi dzień samochód ponownie ledwo zapalił. Kontrolka awarii się nie świeci. Co może być przyczyną rozładowania akumulatora?
    Przy zakupie nowego akumulatora był sprawdzany samochód czy ładuje akumulator.
  • Poziom 17  
    pytanie jest troche nie stosowne.przyczyn moze byc wiele ze akumulator sie rozladowal.zobacz jaki prad pobierany jest z akumlatora podczas postoju na zgaszonym silniku i wylaczonych wszystkich odbiornikach pradu tzn siwatla zaplon radio itp.ladowanie prawdopodobnie jest ok bo z Twojego opisu wynika ze akumlator sie naladowal podczas jazdy.jesli prad pobierany z aku. jest minimalny to byc moze jest znim cos nie tak.prad moze pobierac np uszkodzony alarm radio itp itd.
  • spec od auto-elektro
    Trzeba sprawdzić akumulator prawdopodobnie uszkodzona jedna cela .P
  • Poziom 10  
    Zrobiłem pomiar poboru prądu z akumulatora.
    1.Przy wyłączonym silniku, wyjętym bezpieczniku od oświetlenia i radia i alarmie= 0,03A
    2.Przy wyłączonym silniku - tak jak do tej pory zostawiałem samochód w garazu - tzn. radio na czuwaniu, załączony alarm = 0,3A
    Przeliczając to na 5 dni postoju w garażu ( nie wiem czy tak można): 5 dni x 24 godziny x 0,3A = 36Ah.
    Akumulator Varta o parametrach: 44Ah , 360A - 6 miesięcy użytkowania.
    Czy ten pobór prądu jest prawidłowy ?
  • Poziom 27  
    Jeżeli alarm i inne odbiorniki są na podtrzymaniu to sie nie dziw, w sumie to nie jest aż tak duzy prąd bo taki to pobiera żarówka 4W, a jak stał samochód prawie tydzień to miał prawo sie rozładować
  • Poziom 10  
    Rozumiem, dziękuje za informacje.

    Dodano po 3 [godziny] 6 [minuty]:

    Jestem po rozmowie z elektromechanikiem - kazał przyjechać taki pobór jest za duży. Zobaczymy co znajdzie.
  • Poziom 22  
    0,3A to zdecydowanie za dużo ! Z alarmem nie powinno przekraczac 0,04-0,05A. Wyjmuj bezpieczniki po jednym i w to miejsce włączaj amperomierz. Namierzysz gałąź na której są takie upływnosci, a potem juz konkretny odbiornik/uszkodzony przewód.
    Co do błędów sygnalizowanych przez komputer to mysle, ze to juz inny problem i tym bedziesz musiał się zając osobno.
  • spec od auto-elektro
    A stała historia z palącą się lampką w bagażniku.P
  • Poziom 19  
    radio źle podłączone, poza tym jeśli w tym modelu jest żarówka w schowku to sprawdź czy nie świeci
  • Poziom 10  
    Pobór prądu jest w obwodzie oświetlenia (bezpiecznik 24). Posprawdzałem oświetlenie bagażnika, kabiny - OK. Nie świeci oświetlenie schowka i dzisjaj radio (CAR300) w czasie jazdy kilka razy się samo wyłączyło i załączyło. Teraz mam pytanie: wystarczy odkręcić 4 śrubki imbusowe na panelu radia aby go wyjąć czy trzeba wymontować osłonę panelu ogrzewania ?
  • Poziom 19  
    wykręcić śrubki i użyć pręcików (kluczy do radia)
  • Poziom 10  
    Znalazłem przyczyne - w kostce radia.
    Teraz z akumulatora pobierany jest prąd 0,03A przy włączonym alarmie.
    Dziekuje za porady.
    Mam natomiast nowy problem, prawdopodobnie przy poszukiwaniach awarii musiałem "coś" poruszać. Nie działa opuszczanie szyby od kierowcy w drzwiach przednich.
    Otworzyć szybę mozna tylko od pasażera z jego przycisku i z przycisku kierowcy. Niedziała otwieranie szyby od kierowcy. Silniczek nawet nie drgnie.
    Napisze co zrobiłem do tej pory z tą usterką:
    - wyciągnołem przyciski sterujące na drzwiach / białe żaróweczki świecą/ pomierzyłem napięcie dochodzące do przycisków = 12V
    - zdemontowałem tapicerkę drzwi i dostałem się do kostki silniczka odpiołem ją i pomierzyłem napięcie po wcisnięciu przycisku / góra i dół /= 10,5 V
    Proszę o porade co dalej z tym zrobić, gdzie szukać.
  • Poziom 1  
    Poniewaz grzebales przy instalacji elektrycznej wiec mogl sie przepalic jeden z bezpiecznikow odpowiedzialnych za ta wlasnie funkcje
  • Poziom 10  
    Zamykam wątek o akumulatorze.
    Założe nowy o napedzie szyb.
    Dziękuje wszystkim.