Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF 4 TDI 110 km i problem z prędkością;/

skaza6 28 Lis 2008 18:31 55973 40
  • #31 28 Lis 2008 18:31
    REGI-ML
    Poziom 1  

    kierownicę turbiny (łopatki) można sprawdzi w następujący sposób zdemontowac rury pomiędzy filtrem a turbiną ,następnie chwycic kombinerkami za ,,blaszke'' pomiędzy metalową puszką (zaworem) a turbiną i poruszac nią mocno w dół i górę jeżeli nie chodzi to zapieczna to też jest do zrobienia

  • #32 12 Maj 2011 07:53
    IgorW15
    Poziom 9  

    Witam. Mam podobny problem jak w temacie. Golf IV z takim samym silnikiem, ale problem jest troszkę większy. Nie pojedzie więcej niż 140km/h, ale mam też problem z rozpędzeniem się do tej prędkości. Moc nie jest cały czas równomierna. Wymieniłem filtr paliwa, powietrza, kabinowy. Samochód stał już u mechanika. Wyczyszczona kierownica turbo, sprawdzone przewody, komputer błędów nie wykazał. Przed czyszczeniem kierownicy silnik po przekroczeniu 3 tys. obrotów przechodził w tryb awaryjny. Teraz problem ustał, ale auto dalej nie jedzie. Czy N75 załatwi sprawę? Mechanik sugeruje zwrócić uwagę na rozrząd. O N75 pierwszy raz przeczytałem tutaj. Aaaa i jeszcze jedna rzecz, może istotna. W przewodzie paliwowym wychodzącym z filtra powietrza widać od czasu do czasu bąbelki powietrza. Gdy silnik już jest zagrzany, a dawka paliwa jest troszkę mniejsza.
    Proszę o pomoc. Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zapomniałem jeszcze o zaworze EGR. Kilka dni jeździłem z odłączonym i zaślepionym przewodem od niego. Wszystko po to żeby sprawdzić czy to wina zaworu. Po odłączeniu auto w ogóle nie jedzie, niczym SDI..

  • #33 12 Maj 2011 08:03
    Sztomel
    Poziom 34  

    No to teraz skoro po czyszczeniu zmiennej geometrii nie chce jechać to musisz sprawdzić wszystkie wężyki podciśnienia czy nie są poprzerywane i uszkodzone (wadliwe wymienić). Fajnie, że sprawdzasz zawór EGR tylko jeśli odczepiasz od niego wężyk podciśnienia i zaślepiasz to napisz czym bo chyba blachowkrętem zamiast śrubką i dalej jest nieszczelność.

  • #34 12 Maj 2011 09:16
    IgorW15
    Poziom 9  

    Przewody sprawdzone, a wężyk od EGR zaślepiłem śrubką. Dość grubą, ledwo dałem radę ją tam wsadzić, a po odłączeniu w ogóle NIE chciał jechać. 110 koni, których już dawno pod stopą nie czułem zamieniło się w 60kilka z SDI. :) Może jednak ten zawór do wyczyszczenia? Tyle rzeczy już sprawdzonych i ciągle nic. W przyszłym tygodniu jadę na wymianę rozrządu z nadzieją, że to coś da.

  • #35 12 Maj 2011 21:19
    CoolioTD
    Poziom 10  

    Piszesz,że zaślepiłeś wąż śrubką a sam zawór tam gdzie jest połączony z kolektorem zaślepiłeś? A vag nic nie wykazuje?

  • #36 12 Maj 2011 22:20
    IgorW15
    Poziom 9  

    No zaworu nie zaślepiłem ;> ,a VAG żadnych błędów nie wykazał.

  • #37 13 Maj 2011 15:04
    CoolioTD
    Poziom 10  

    To zrób sobie coś takiego i zaślep VW GOLF 4 TDI 110 km i problem z prędkością;/.
    Ja bym stawiał na nieszczelność w układzie ale mogę się mylić, albo jakiś problem z układem paliwowym.

    Dodano po 11 [minuty]:

    A jeśli chodzi o rozrząd to jeśli auto jeździło normalnie i nikt nie grzebał to zmiana nic nie da. Chyba, że ktoś przestawił przy zakładaniu, ale jeśli się nie mylę to można to sprawdzić vagiem w grupie 0 chyba, że się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

  • #38 13 Maj 2011 20:53
    IgorW15
    Poziom 9  

    Auto mam dopiero od grudnia, nie mam książki serwisowej, więc nie wiem co było robione, a co nie. Na dniach jedzie na wymianę rozrządu, ponieważ mam już prawie 190tys. na liczniku i wolę wymienić. Może to coś pomoże.
    Dzięki za pomoc!

  • #39 14 Maj 2011 19:33
    Sztomel
    Poziom 34  

    IgorW15 napisał:
    Przewody sprawdzone, a wężyk od EGR zaślepiłem śrubką. Dość grubą, ledwo dałem radę ją tam wsadzić, a po odłączeniu w ogóle NIE chciał jechać. 110 koni, których już dawno pod stopą nie czułem zamieniło się w 60kilka z SDI. :) Może jednak ten zawór do wyczyszczenia? Tyle rzeczy już sprawdzonych i ciągle nic. W przyszłym tygodniu jadę na wymianę rozrządu z nadzieją, że to coś da.


    Wężyk odczepiłeś i zaślepiłeś jego koniec ale teraz kolejne pytanie się nasuwa :
    czy odłączyłeś wężyk od króćca OUT elektrozaworu N18 czy od króćca siłownika podciśnienia sterującego uchylaniem się zaworu EGR (tego srebrnego u góry obudowy zaworu EGR) gdyż nie jest normalnym zjawiskiem, że po zaślepieniu wężyka od EGR silnik całkowicie traci dynamikę. Najlepiej jakbyś wkleił foto jak to wykonałeś.
    W tym silniku vag żadnego błędu nie wykaże przy zaślepieniu EGR. Wymiana paska i gratów rozrządu niczego nie zmieni.

  • #41 27 Cze 2011 02:44
    themichal
    Poziom 17  

    Wiem że to nie normalne że V-max sie tnie ale z drugiej strony "diagnozując" usterkę łamiesz przepisy a co więcej wykryłeś usterkę łamiąc przepisy ,chyba że testowałeś to na niemieckiej autostradzie lub innej o dozwolonej prędkości takiej jaką jechałeś a tak na serio to przeczysć ten zawór ,same pytania pomogą zdiagnozować lecz nie naprawią czegoś za ciebie ,starsze turbinu wydaje mi sie były ...