Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Master 1,9 dCi 2002r. Gaśnie

nojer 18 Jan 2007 17:11 9397 16
  • #1
    nojer
    Level 14  
    Witam
    Samochód jak w temacie podczas jazdy przy dużym obciążeniu np. jazda pod górę na wysokim biegu gaśnie. Wygląda to tak jak by coś odcinało nagle zapłon. Wtedy trzeba stacyjką przekręcić od zera do zapłonu i wrzucić bieg wtedy znowu zapali, kręcenie rozrusznikiem nic nie daje auto nie zapali.
    Co o tym koledzy sądzicie? ja się zastanawiałem nad elektrozaworem bo auto teraz nie chce wogule zapalić, zapali tylko wtedy jak innym autem je się pociągnie. ( zauważyłem jeszcze że jeśli do przewodu ssącego psiknie się trochę samostartu to po małym trudzie zapali)
    Dziękuję za wszelką pomoc. Pozdrawiam:)
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #3
    nojer
    Level 14  
    ok zawioze do sprawdzenia i dam znaC :)
  • #4
    tominex
    Level 18  
    Wystarczy, że ściągniesz przelewy i zobaczysz który przelewa.
  • #5
    nojer
    Level 14  
    aha okej wielkie dzięki za pomoc :) czyli ten który będzie przelewać jest już kiepski tak?
  • Helpful post
    #6
    tominex
    Level 18  
    Co racja to racja:)
  • #7
    nojer
    Level 14  
    okazało się że wtryski są do naprawy. Jedna końcówka 210 zł = 840zł + robocizna i juz koło 1000 się zakręci. Jeszcze muszę sprawdzić czujnik ciśnienia na listwie tylko nie wiem jak sie do niego zabrać. A koledze Tominex bardzo dziękuję za pomoc :)

    Dodano po 3 [minuty]:

    aha i okazało się że jest to 2,2 DCI bo dopiero dziś auto przyjechało na warsztat i rozrząd filtry itd do zwrotu :( bo kupiłem od 1,9 dCI
  • #8
    nojer
    Level 14  
    wtryskiwacze zrobione, problem jest nadal. Samochód bardzo ciężko pali nawet mimo ciepłego silnika, a o zapaleniu go zimnego nie ma mowy nie jest w stanie, świece żarowe nowe :) Rozrusznik sprawdzony jest ok. Ustawienie rozrządu sprawdziłem także wszystko wporządku. Chciałem zapytać fachowców jak sprawdzić czujnik ciśnienia paliwa, może wy coś innego sugerujecie co by temu autku dolegało ? :) Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
  • #9
    nojer
    Level 14  
    sprawdziłem dziś ciśnienie zaraz za filtrem paliwa... nie ma nawet 1 bara z tego co wiem to powinno wynosić od 2,5 -4 bar. Ale zauważyłem że przewód który doprowadza paliwo do pompy wysokiego ciśnienia jest połączony z powrotem do zbiornika.. i paliwo które ma być dostarczone do pompy wraca do zbiornika :idea: bezsensu. Filtry rozrząd wymieniony. Jak sprawdzić czujnik ciśnienia na listwie common rail? Regulator słychać po przekręceniu zapłonu że chodzi jego rezystancja 3,3 Ω. Osobie która pomoże w temacie podaruje 50 pkt :)
    Czekam na odpowiedzi pozdrawiam Serdecznie :)

    Dodano po 1 [godziny] 28 [minuty]:

    jeszcze mi sie przypomniało... po odpaleniu obroty delikatnie falują...

    Dodano po 13 [minuty]:

    czy nie ma już dobrych ludzi którzy pomogą w potrzebie?? :(
  • #10
    scorpion2020
    Level 1  
    Pompa wysokiego cisnienia podaje paliwo w zaniskim cisnieniu. Gasnie bo czujnik na listwie odnotowuje niskie cisnienie.
  • #11
    chrisro
    Level 12  
    A gdzie jest pompa wysokiego cisnienia? W baku jej raczej nie ma
  • #12
    gun20
    Level 12  
    witaj kolego, a sprawdziłeś zawóór regulacyjny pomy. często do nas przejeżdzają na serwis z takimi usterkami jak twoja, czyli ze gasnie podczas jazdy. w 70 procentach jest to zawór regulacyjny na pompie w 10% powietrze doładowania a w 20% filtry paliwa
  • #13
    carlooss
    Level 11  
    Odświeżę temat, mam to samo. Już raz tak miałem rok temu że auto gasło i okazało się że to właśnie zawór regulujący pompy wysokiego ciśnienia. Więc teraz kupiłem nowy ale nie pomogło, auto gaśnie dalej. Co jeszcze oprócz wtrysków i tego zaworu może być przyczyną?
  • #14
    mark200
    Level 13  
    dołącze się do tematu, Master 2,2dci jak zimny praktycznie nie da się uruchomić, podczas kręcenia rozrusznikiem dym z rury wychodzi, ale jest go zbyt mało, sądze więc że za mała dawka paliwa.Pytanie, jak sprawdzić czy to wadliwy zawór regulacyjny na pompie, czy sama pompa, czy z przelewu szyny zasilającej po zdjęciu wężyka powinno wypłwać paliwo, oczywiście podczas pracy silnika
  • #15
    masterek11
    Level 1  
    Witam. Mam dwa mastery (2,5 dCI). Mam podobny problem. Oby dwa gasną. Jednego zrobiłem (260 000km) -wymiana listwy wtryskowej, usterka zniknęła. Natomiast drugi (450 000km): wymieniłem listwę z czujnikiem i dalej gaśnie, poza tym czasami silnik pali jakby na trzech garach (przebiera, dygocze). Co jeszcze mogę sprawdzić lub wymienić?
    POMOCY, BO AUTO STOI I NIE ZARABIA PIENIĄŻKÓW!!!!!!!
  • #16
    kamil succojad
    Level 1  
    Witam.mam podobny problem tylko że ja już wyeliminowałem jedną usterkę wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia bo dawała za małe ciśnienie spawdziłem ją na maszynie do pomp żebymieć pewność.Zanim podiołem tą decyzję to komputer pokazywał za małe ciśnienie.Teraz niema problemu z odpalaniem ale jeszcze coś jest nietak bo podczas jazdy pod góre lub obciąrzeniem gaśnie ale wyłanczam szybko iwłanczam zapłon i auto jedzie dalej oczywiście na biegu podczas jazdy.Prubowałem też po zgaśnięciu odpalić rozrusznikiem niebyło problemu.Wtryski sprawdziłem są okei a komputer już nic nie pokazuje.
  • #17
    damdam

    Level 34  
    kolego kamil succojad , zawór regulacyjny na pompie podmień.