Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Synchronizacja 4 silnikow liniowych

BadTime 08 Wrz 2003 17:28 4228 6
  • #1 08 Wrz 2003 17:28
    BadTime
    Poziom 2  

    Witam. Buduje pewna machine i do podnoszenia jej chcialbym uzyc 4 silnikow liniowych. Ze wzgledow finansowych nie stac mnie na kupno idealnych do tego projektu silnikow skokowych. Jednak powstaje problem z synchronizacja zwyklych silnikow. Czy znacie jakies rozwiazania (mecha- badz elektro- niczne) by rozwiazac ten problem?

    0 6
  • #2 08 Wrz 2003 19:12
    sieger
    Poziom 24  

    Poszukaj na hasło "wał elektryczny", stosuje się to np w koparkach(KOPARAAACH) górniczych, gdzie np podwozie jest napędzane 8 silnikami prądu stałego, lub w suwnicach napędzanych z obu stron, czy napędy bramowe, tak aby się nie klinowały. Napisz jaki typ silników dokładniej, jeśli coś więcej będe mógł pomóc, to daj znać.

    Pozdrawiam

    Sieger

    0
  • #3 08 Wrz 2003 20:37
    BadTime
    Poziom 2  

    hmmm no wlasnie chcialbym uniknac jednego walu oraz systemu rozrzadu. hmm. pokaze jak to wyglada.

    Synchronizacja 4 silnikow liniowych

    rysunek robiony na kolanie co prawda, ale...u gory sa 4 silniki, z bokow ramy listwy zebate, za pomoca ich rama jest transportowana ku gorze. chcialem zastosowac zwykle silniki, ze wzgeldow finansowych, ale trzeba je zsynchronizowac. inna alternatywa sa silniki skokowe, a jeszcze inna jeden silny silnik, wal i rozrzad. ew mozna zastosowac przeciwwage. ale to hmm zbyt skomplikowane, nie chce ich stosowac - nie dlatego ze nie umialbym, ale ze lubie prostote konstrukcji mechanicznych.

    0
  • #4 08 Wrz 2003 20:44
    BadTime
    Poziom 2  

    "Przenośniki napędzane są przez pary silników asynchronicznych, pracujących na wspólnym wale. Aby móc regulować ich prędkość, inżynierowie z IGO stworzyli układ dodatkowy, tzw. wał elektryczny. Zasilanie doprowadzono tylko do jednego silnika, połączono ich wirniki i zwarto nieruchome uzwojenie drugiego. Połączenie między wirnikami wyregulowano tak, by powstał rezonans elektryczny (cos = l). W tych warunkach zaistniała tzw. kaskada asynchroniczna, a prędkość obrotowa spadła o połowę bez straty mocy."

    jak to wyglada na schemacie? oraz jak by sie mialoto ww konstrukcji?

    0
  • #6 09 Wrz 2003 09:06
    BadTime
    Poziom 2  

    ehh czyli ten sposob tez odpada. czy wiesz moze jaka moc maja silniki krokowe w samochodach, lub pozaostaje albo rozrzad i jeden silnik albo uklad synchronizujacy...

    0
  • #7 09 Wrz 2003 20:11
    sieger
    Poziom 24  

    Najłatwiej zbudować wał elektryczny z silników prądu stałego - albo się uda dobrać silniki o identycznych charakterystykach, albo się je dostraja do siebie, albo zasila się połączone w szereg odpowiednią krotnością napięcia i wtedy zasilanie się tak rozkłada, że wszystkie pracują równo. Jeśli zdecydowałbyś się na silniki prądu stałego, to moge zeskanować materiały z książek na ten temat. Powiedz jeszcze jaka moc jest wymagana, bo akurat za bardzo o urządzeniach dźwigowych nie mam pojęcia jeśli chodzi o parametry mocowe.

    Pozdrawiam

    Sieger

    0