Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Vitara

19 Sty 2007 20:43 6809 10
  • Poziom 25  
    Samochodzik jak w tytule silnik 1,6 8V, głupiał obrotomierz, czasem spadał na zero, sprawdziłem połączenie, podłożyłem inny licznik i trochę lepiej, po przejechaniu ok. 2 km wywalił " check", wymigałem błąd 24 czyli czujnik prędkości, podmieniłem aparat zapł. jest lepiej ale "check" wraca z błędem 24, poza tym autko chodzi bez zarzutu, wcześniej podobno zdarzało się że przerywało, czego się czepić?
  • Poziom 26  
    Czujnika prędkości .
  • Poziom 25  
    Tam nie ma nic innego poza tym w aparacie zapłonowym. (no chyba że o czymś nie wiem). Dlatego pytam, dzisiaj znowu podobno zaczął się jąkać więc dalsza walka w poniedziałek.
  • Poziom 26  
    Powinien być czujnik prędkości jazdy , ale wątpie by miał coś wspólnego z tym jąkaniem.Czujnik prędkości jest prawdopodobnie przy liczniku na wejściu linki szybkościomierza.
  • Poziom 25  
    Z tego co pamiętam to licznik tam jest całkowicie mechaniczny napęd linkowy i sprzęgło magnetyczne i tyle, spróbuję jeszcze podłożyć cewkę zapł., ew. ECU, zobaczymy co powie.
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    I masz rację licznik jest mechaniczny,ale w liczniku jest czujnik magnetyczny nad jedną zębatką który daje sygnał do ECM o prędkości pojazdu ,tak jest na pewno w Suzuki Swift i Vitara 1.6.A tak to wygląda w/g manuala:
    Suzuki Vitara
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Ten czujnik prędkości to kontrakton umieszczony nad magnesem w szybkościomierzu generuje impulsy proporcjonalnie do prędkości ,jeśli są (wadliwe) to ECM uzna je za błędne i zapali lampkę awarji.
  • Poziom 25  
    OK. dzięki sprawdzę wg. Waszych wskazówek.
  • Poziom 9  
    Witam! Nie chcę zaczynać nowego tematu bo ten pasuje idealnie:)
    Mam pytanie związane z VSS widocznym na zdjęciu powyżej.

    Zamontowałem do samuraia (niegdyś gaźnikowego) silnik ze swifta.
    Niestety w samuraiu nie ma VSS, w związku z tym jedyny błąd w ECM to brak sygnału VSS
    I tu moje pytanie: czy można zastąpić oryginalny VSS takim montowanym na linkę prędkościomierza jaki stosuje się w metromierzach aut sportowych?
    Domyślam się że te nadajniki(impulsatory) podają impuls co obrót linki.
    A jak jest z tym oryginalnym? I czy sygnał jest taki sam?
    Przepraszam za takie pytania ale elektronika jest dla mnie zagadką...
  • Poziom 14  
    powinno zadziałac,sygnał będzie taki sam.
  • Poziom 9  
    Dzięki za szybką odpowiedź!