Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

sprzęt estradowy 10 000Watt

PX 26 Jan 2007 16:13 11098 102
Computer Controls
  • Helpful post
    #61
    dj arq
    Level 25  
    sebidino wrote:
    przedłuzone BR

    Zaminimy kilowaty na hektolitry, w jednego busa wsadamy 6 dołów, kierowcę i gaśnicę bo nic więcej nie wejdzie :) może trochę przesadzam, Przdłużony BR to dobry sprzęt ale ta wielkość przeraża.


    sebidino wrote:
    ale tuba gra tak:
    - do 2-3m od kolumny masz lekki bas

    No tu sie nie zgadzam, to wynika z rozmieszczenia na sali sprzętu i samej sali. Czy tuba czy br wg mnie gra tak samo jeśli chodzi o pokrycie, zresztą fizyka i akustyka się kłania.


    sebidino wrote:
    rzyganie=odwrotki

    Czym chata bogata tym goście rzygają :)


    sebidino wrote:
    postawisz 4 na stronę i juz masz 107dB

    No co za pogląd dziwny, juz się nie raz spodkałem z takim czymś - postaw jedno koło drugiego i SPL rośnie! Fajnie, wg. tej teorii na scianę dźwięku wystarczyło by 1kW w końcówce :) Oj bzdura, bzura!
    Czytajcie książki panowie z akustyki, ze zrozumieniem!
    Natomiast odczucia sebidino są jak najbardzie słuszne - br to wysoki i tłukący bas a odwrotka to miękkość i niski bas


    bprzem wrote:
    Jak wstawisz 8 na sale to na pewno bas bedzie.
    Święta racja


    poppin wrote:
    Problem odwrotki polega na tzw. "rozpedzaniu sie"........bas z odwrotek pojawia sie po wytworzeniu "pełnej sinusoidy"



    Odwrotki dotyczy jedno prawo fizyki a br drugie tak? Super! A już myślałem że jednak coś wiesz o estradzie... Jeszcze raz powtórzę: to zależy od ustawienia sprzętu i właściwości sali/pleneru! Proponuję się zapoznać jak rozchodzi sie dźwięk w powietrzu wytwarzany przez 2 źródła (w tym wypadku nasze 2 "strony") odsyłam do książek z akustyką poraz kolejny! "Rozpędź się" do bibioteki :)

    Dodano po 14 [minuty]:

    PX wrote:
    Poppin powiedzial ze musza być przynajmniej dwie bo mają za mały kąt. Przecież 4 nie kupie:/ czyli znowu wracamy do kwestii robienia?ehh

    Nie jest tak źle! Pamiętaj że gramy w przód, to nie dyskoteka. Jeśli ustawimy duże górki w przód powstanie nam oczywiście martwe pole przed sceną na którym nie ma pokrycia. Ale możemy tu wstawić coś mniejszego np. SAT 115-400 (2600PLN) i skierować w to martwe pole - nie musimy tu mieć dużo dB bo to pole nie jest duże, na dobre pokrycie wystarczy, dalej sięgną nam SAT 215 i jest OK, a 115stki podpinamy oczywiście pod tą sama końcówkę co 215stki i po problemie. Wg. mnie jest to dobre rozwiazanie nie rujnujące kieszeni

    Dodano po 10 [minuty]:

    Zresztą, najlepszy przykład: Poproś kogoś kto ma coś firmowego na br, posłuchaj, spisz czym to zasilał i przyjedź do mnie, posłuchasz odwrotek, zobaczysz czym ja je zasilam i przekalkulujesz sobie sam na ile ci starczy kasy. To jest jak z gadaniem o seksie - jak nie sproobojesz to możesz mieć głowe pełna dobrych rad i nic więcej.
  • Computer Controls
  • #62
    dyskoteka89
    Level 20  
    dj arq wrote:

    Natomiast odczucia sebidino są jak najbardzie słuszne - br to wysoki i tłukący bas a odwrotka to miękkość i niski bas


    Hej
    panie profesorze, chyba nie wiedziałeś które paczki słuchasz, iu ci siem pokiełbasiło...skoro takie bzdury wypisujesz...albo o dźwieku masz mgliste pojęcie co oznacza "miękki i niski..bas"
    pozdro
  • Helpful post
    #63
    dj arq
    Level 25  
    Nic mi sie nie pokiełbasiło. Posłuchaj sobie jak br "tłucze" przy prawie pełnej mocy a jak gra odwrotka.
  • Computer Controls
  • #64
    PX
    Level 19  
    dzieki dj arq za porady sprawa robi się coraz jaśniejsza:)
  • #65
    dyskoteka89
    Level 20  
    PX wrote:
    dzieki dj arq za porady sprawa robi się coraz jaśniejsza:)


    Hej
    Radzę jednak przed podjęciem decyzji porównać obok siebie te dwa rodzaje obudowy, i samemu wyciągnąc wnioski. To że dj arg, słuchał jakiegoś "alpiarda" w B_R, i wyciągnął równie rewelacujne wnioski, nie jest dowodem, na to co twierdzi. Tuby basowe, co było juz tu pisane nie raz, dopiero powyzęj pewnej ilości zaczynaja ładnym niskim basikiem pracować. Proponuję aby "profesor" dj arg wyjasnił zjawisko okreslanoe jako "baffle step"...Jesli zastosujesz po dwie na stronie, niestety, korektro będzie konieczny.
    Poza tym dzisiejszy bas powinien pracowac od minimum 35 Hz, a przeciętna odwrotka gada od 60-65 Hz...Widziełem to na własne oczy jak zdejmował to pewien ogość za pomocą S-W... Odwrotka H-B, a basik Polaudio.
    I uwierz, jeśli idzie to co maprawde ładnym basikiem beiga to nie H-B, który walił po bebechach a nie mruczał, jak Polanowskiego B_R...
    pozdro
  • #66
    PX
    Level 19  
    tylko że teora teorią a dj arq ma swoj sprzęt i swoje doświadczenie (rozmawiałem z nim poza forum)na storne będą 4 sztuki, a jeśli kasa będzie to 5, do tego sat 212coax2" po jednej na strone i na poszerzenie kątów sat 115-400 po jednej na strone. Powinno starczyć a jak dobrze pojdzie to się wyrobię w 25tys. Przy nagłośnieniu koncertów, a także klubów potrzeba naprawde dużo tego basu, więc myśle że te odwrotki mimo wszystko będą się nadawać. No nie wiem jak ktoś jeszcze chce się wypowiedzieć to oczywiście zapraszam bo jak narazie to się troche zrobił bałagan między br a odwrotką :) może powinniśmy wreszcie dojść co lepsze, każdy ma pewne doświadczenie więc dojdzmy do konsensusu. Może jeszcze raz wypisze zastosowanie tego zestawu będzie łatwiej:
    -plenery średniej wielkości
    -dyskoteki w klubach
    -imprezy okolicznościowe sala ok 800m2-1200m2
    -koncerty w pubach klubach przy zastosowaniu części nagłośnienia
    -studniówki, 18tki i takie tam na salach ciezko powiedziec jakich raz mniejsza raz większa.
  • Helpful post
    #67
    Ky$sio
    Level 17  
    "dzieki dj arq za porady sprawa robi się coraz jaśniejsza:)" kurcze zastanów sie zanim włożysz pieniądze jak juz użytkownik dyskoteka89 zasugerował pojeżdzij po sklepach i posłuchaj różnych zestawów nawet nie po to by kupić firmówki ale po to by zobaczyć jak gra i gdy ci sie spodoba zrób podobna konstrukcje.. (nie mówie tu o bezmyślnym kopiowaniu tylko doborze konstrukcji działającej na tej samej zasadzie) bo 30k pln to nie mała kasa a stracić tyle pieniędzy przez to ze ktoś powiedział głupotę... eh bądz rozsądny i nie daj sie...
    (co do postów dj arq no coments xDDDD)
    pozdrawiam...

    Dodano po 6 [minuty]:

    "-plenery średniej wielkości
    -dyskoteki w klubach
    -imprezy okolicznościowe sala ok 800m2-1200m2
    -koncerty w pubach klubach przy zastosowaniu części nagłośnienia
    -studniówki, 18tki i takie tam na salach ciezko powiedziec jakich raz mniejsza raz większa."
    jezu czlowieku nad czym sie tu zastanawiac odwrotki zazwyczaj sa dedykowane pod wielkie plenery a ty chcesz na srednie dawac ... nierozumiem jezeli to ma byc tez na sale to tylko i wylacznie br sa bardzo uniwersalne jezeli bedziesz mial je w wiekszej ilosci to na sredni plener w zupelnosci wystarcza... (i niechcem negowac zalet odwrotek, zeby ktos mnie opacznie nie zrozumial... )
    pozdrawiam.. !
  • #68
    PX
    Level 19  
    no plenery na miare możliwości tego sprzętu. Bardzo mi zależy żeby poprostu to był jak najlepszy sprzęt za tą kase. Dj Arq poradził odwrotki bo sam na nich gra i wiem że mu to super wychodzi i jest zadowolony z nich. Jednak żeby nie podchodzić jednostronnie zamiast 8* 15G450N (odwrotki)można zastosować 6* P1200/nd-br to rozwiązanie uważacie za lepsze??
  • #69
    Ky$sio
    Level 17  
    Nie doradze ci poniewaz nie gralem nigdy na tak drogich, wielkich zestawach kieruje sie rozsadkiem... skoro odwrotka nie zagra na kazdej sali a br zagra na srednich plenerach to w czym problem po co ta dyskujsa?
    pozdrawiam...
  • #70
    PX
    Level 19  
    tak tylko to teoria a ja nie mam możliwości przypuszczać i podejrzewać. Muszę to wiedzieć, dlatego się kieruje tym co Dj Arq mówi bo on wie na czym gra jak gra i ma podobny zestaw do tego co ja składam. Ale to co mówisz to zdanie ogólnie przyjęte i stosowane wiec coś w tym musi być to fakt. Właśnie dlatego mam taki dylemat. P1200 dają potężną moc 3600Watt na strone to naprawde dużo, więc pewnie byłoby dobrze ale mimo wszystko nie wiem jakoś głupio że nie ma jednoznacznego zdania na ten temat.
  • #71
    Ky$sio
    Level 17  
    Wlasnie jezeli nie masz zdania to nie jest to glupie sytuacje da sie uratowac ja wychodze z tego zalozenia ze zadziej bedziesz naglasnial plenery.. np w okresie jesienno zimowo wiosennym jest napewno mniej zlecen .. (tak mi sie zdaje) wiec bedziesz gral na salach gdzie lepiej sie sprawdzi br... co do praktyki i zagadnien teoretycznych to powiem ci ze ja dopiero kompletuje cale naglosnienie i staram sie kierowac rozsadkiem (moim zdaniem tuby sa dobre ale na plenery.. to tak samo jak by kupic bolida f1 po to by jezdzic szybko po polsce... kazdy wie jak to sie skonczy ;] natomiast gdy wyjedziemy na niemiecka autostrade? (...) z drugiej strony ile takich autostrad jest w polsce xDD?
    zrobisz jak zechcesz ja swoje argumenty przedstawilem
    pozdrawiam !
  • #72
    PX
    Level 19  
    no ja wiem. Ze względów praktycznych wiadomo że nawet łatwiej zrobić bude br niż tube i koszt też niższy tylko chce żeby było jak najlepiej :D dlatego tak się zastanawiam.
  • #73
    Ky$sio
    Level 17  
    niechodzi tylko o sama prostote br ... jezeli jestes miedzy czymsa czyms to umów sie z kims (nawet z forum) na odsluch i pojezdzij do sklepów posluchaj... to najlepsze wyjscie ;]
    pozdrawiam !
  • Helpful post
    #74
    User removed account
    User removed account  
  • #75
    PX
    Level 19  
    ehh jestem całkowicie rozbity już każdy mówi coś innego :/ i co ja mam teraz zrobić?? Kwestia odwrotek i br to jedno bo jestem umówiony na odsłuch i to rozwiązanie BT218 też by było ciekawe jeśli miałbym projekt bo sam przecieżtego nie wymierze dobrze, ale kwestia górek robi się bardziej skomplikowana. Popin czyli uważasz ze Sat 115-400 nie złapie bliższego pola od wewnątrz?? Czy źle mówie?
  • Helpful post
    #76
    dyskoteka89
    Level 20  
    Hej
    Kiedyś kolega zasięgnął wiedzy z tego forum i kupiliśmy....TR 225, i co, ano duuzo było madrali, którzy nam to doradzali, ze maja, że ..ble, ble, ble, a okazało sie ze to porażka kompletna..Zaistniała konieczność wymiany, i rozbudowy nagłosnienia..Najpierw telefon, potem wizyta u byłego usera tego forum (SS), i mamy 4 paczki basowe, takie jakie ma Gekombas, a nadstawki zrobiliśmy z jego strony KTA 212 N, wszystko uczciwie, żadnego złodziejstwa, czyli koipiowania, bo budy basowe kupiliśmy bez wykończenia i oklejalismy sami. Zestwik gra bardzo dobrze.
    Zatem ma rację Poppin, bo tez okazało się że rozbudowa do 2 szt tych KTA 212N była by niezbędna, tak aby było po 2 na stronce, ale wtedy trzeba by było jeszcze 4 basy dokupic...Otóż forum to taki śmietnik, gdzie kazdy może pisac, z tym że jak to na śmietniku, jest bardzo dużo śmieci, i czasami cos wartościowego..Bardziej bym zaufał Poppinowi, no poza teoriami z LA, bo jako gałakowiec, wie co i jak gra w jakich warukach, niż dj arg- owi...

    pozdro
  • #77
    Hefajstos
    Level 35  
    Negatywne opinie na temat odwrotek, to w dużej mierze skutek tego czym nas raczono na wielkich koncertach jakieś 10 lat temu - zestawy pokroju Hand Box Concert 2000, czyli kopie Cervin Vegi zrobione na rympał. Zanim w Polsce zaczęto robić dobre tuby, to już stały się niemodne...

    Poza tym - kiedyś był niedobór wzmacniaczy, teraz wzmacniacze są lekkie i mocne (Powersoft na przykład), prąd na zawołanie (wielkie koncerty robi się na wyjajętych agregatach), a transport dużo kosztuje (paliwo... czy ktoś pamięta, po ile kiedyś była ropa?).

    Dobre tuby, to praktycznie tylko Cervin Vega, Polaudio i konstrukcje indywidualne (liczone często na programach napisanych przez ich konstrukjtorów - przykłady mamy tu na forum).


    --
    pozdrawiam
    Hefi
  • Helpful post
    #78
    dj arq
    Level 25  
    Jeszcze jedno: piszecie że odwrotka nie zagra w hali: napiszcie może konkretnie czemu, za dużo jak to ktoś określił "tup"? Ja wyznaję teorię że jak sie ma czegoś za duzo to można ściszyć a jak się nie ma to jechanie na przesterze nic nie da poza zniekształceniami.
    A odwrotki mam na Beymach G450N żadnych alphardów. Porównywałem je za pomoca słuchu do paczek jakie mają w okolicy - JBL Dynacord Peavey i Zeck. Czasem stawiałem te sprzęty koło mojego - u mnie 2 końcówy i 12 paczek u nich cały stos końcówek i tyle samo skrzyń + całe stado procesorów. Moje niestety grało dużo głosniej, choć jakość była dobra a u nich bardzo dobra. Stąd moje subiektywne wnioski że na początek mają nas w ogóle usłyszeć na większych imprezach - nie raz wychwalane wyśmienite paczki nie docierały do końca imprezy...
  • Helpful post
    #79
    User removed account
    User removed account  
  • #80
    PX
    Level 19  
    właśnie dlatego chciałem kupić nadstawki a suby zrobić sam, to dla mnie byłoby optymalne i miesciloby sie w kosztach jeszcze.
  • #81
    PX
    Level 19  
    kolejna propozycja zestawu ułożona z pomocą dyskoteka 89.
    4 szt paczek od SS BTR 118 z kosztami wysyłki to 2800 zł
    4 x 18p1200/nd to ok 4500 zł
    8 x MI 100 beyma to ok 4000 zł
    4 x driver 2 cale SELENIUM to ok 2700 zł
    4 x tuba 2 cale beyma td 460 1100 zł
    4 szt obudów od SS KTA 212N to ok 4000 zł
    całkowita moc 7600Watt przy skuteczność ok 102 db. Wszystkie obudowy silver sound więc mniej roboty przy składaniu, bardziej profesjonalnie. Do tego końcówki PLX2400 i PLX 4000 i na początek to by było wszystko.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Sebidino też polecał te basy więc to już druga osoba.
  • #82
    djsuchy
    Level 20  
    Ja również jestem za paczkami SS. SS już nieraz udowodnił że jest naprawde świetnym konstruktorem i ma do tego "łeb". Mam do niego szczególny szacunek po naszej rozmowie na gg na początku wydawało sie że jest jedym z tych którzy łapią tylko pochwały, nogi na stół i zadowoleni. SS do nich nie należy, przeciwnie jest człowiekiem z którym można spokojnie podyskutować i poporsić o rade. Gdy będziesz już chciał zakupić u niego te budy proponuje abyś wszystko z nim włąsnie obgadał, wszystkie szczegóły co jak gdzie i po co, On napewno sie nie obrazi a kuturalnie i z "głową" Ci doradzi. Weś pod uwagę to że SS realizuje również koncerty, może nie jakies ogromne ale realizuje i jest doświadczonym realizatorem.

    Pozdrawiam
  • #83
    mlody_elektronik
    Level 27  
    Przyznam sie ze przeczytalem temat szczatkowo i powiem tak :

    Ogolnie znowu probojecie poprowadzic zła droga.

    Przy sprzecie za 30kzl mozna juz kupic sprzet ktory sam juz da reklame. Czyli POLAUDIO.

    Byla wzmianka o SAT 212 coax2". W/g mnie jest to najlepsze rozwiazanie. To jest krotka tuba i zagra w pomieszczeniu i w plenerze. Obrobi spokojnie imprezy na scene do 50m2. I wszelkie koncerty na pobliskich aulach w parkach itp.

    Wiadomo do tej satelity potrzeba dobrego dolu... ja bym polecal : trzy sztuki TP 118 pod kazda nadstawke. JEst to konstrukcja podobna do BRT tylko niewiele drozsza i bardziej zaawansowana.

    Koszt samych kolumn to :
    Nadstawki 11712zl
    Bas: 14640zl

    Razem : 26352zl. Troche duzo ale na poczatek mozna dac po dwa basy na strone.
    Wtedy wyjdzie 21472zl. Mysle ze na poczatek taki zestaw starczy. ZA za 9Kzl kupi sie reszte osprzetu...

    A wyjdzie zestaw ktory zagra wieksze plenery i duuuze sale. Z mocnym dołem (przy 3szt na str) oraz poparciem dobrej marki. Zreszta kto slyszal poaudio ten wie....
  • #84
    User removed account
    User removed account  
  • #85
    !katun!
    Level 22  
    Nie wiem... Ja jakoś do home made na estradę nie jestem przekonany (wiem wiem- przecież Pol audio to też home made jakby nie patrzeć..). Bo widzicie - jak ktoś wynajmuje załóżmy mnie do oprawy akustycznej to staram się wywiązać z umowy i zrobić to na jak najwyższym poziomie. I jakbym miał samodzielnie zrobione kolumny to nigdy nie byłbym za nie pewny. I wcale nie jest ze mnie taka fajtłapa w tym temacie. Chodzi mi, że po co pakować się w robienie paczek, jeżeli można kupić na przykład Taki zestaw I mieć spokój. Wiem że to na pewno przekroczy budżet, ale można by się postarać o dotacje z unii dla startujących firm czy dorobić kasy i naprawdę mieć święty spokój! I gwarantuję Ci, że pomimo tego, że ma 6,4 kW zagra przynajmniej tak samo jak DIY 10kW. I błagam, nie zlinczujcie mnie za to ;)
  • #86
    User removed account
    User removed account  
  • #87
    !katun!
    Level 22  
    Quote:
    A basy to basy ... może być DIY
    Chcesz powiedzieć że bas jest tak banalny że czy zrobisz sam czy kupisz mackie/Rcf to będzie tak samo brzmiał? Hmm ciekawe myślenie.
    Quote:
    Ja mam 100% zaufanie do własnych konstrukcji, bo ja robiłem je "od podszewki" i wiem o konstrukcji wszystko!
    Ja w swoim życiu zrobiłem 2? 4? kolumny typu 80w... Może to dlatego mam takie myślenie, od początku nie mam przekonania do diy, może dlatego iż od małego "siedzę" wśród samych markowych kupnych - bo zarówno mój szef jak i mój Tato wolą wydać i kupić porządne. Więc mówię : może się mylę.
    Quote:
    Jeśli zainwestujesz w najleprzej jakości przetwornik to nie dostrzeżesz różnicy w brzmieniu, jedynie w wyglądzie i oczywiście cenie
    Pod warunkiem że to zrobisz paczkę jak fabryka, wyliczysz jak stado naukowców.
    Quote:
    Problem jest jednak w zleceniach ... jak klijent usłyszy, że masz home mode to z góry podziękują niewiedząc, że ten zestaw gra np. znacznie lepiej niż niektóre markowe ... (lub podobna klasa)
    Dokładnie - dlatego widzisz: Jakbyś miał paczki DIY które by brzmiały duuużo lepiej niż np. Moje Mackie, to i tak każdy by powiedział "Niech se tamte brzmią jak chcą, ja chcę na firmie działać". Dlatego też nie chcę się w DIY pakować, bo firmowymi mogę się śmiało pchać w nagłaśnianie- a Ty pomimo że możesz mieć naprawdę świetnie brzmiące kolumny nie wyjdziesz poza szeregi nagłaśniania szkół czy małych imprezek w przedszkolu. Wiesz o co mi chodzi?
  • #88
    User removed account
    User removed account  
  • #89
    !katun!
    Level 22  
    Tak tak, racja. Tak jak pisałem, nawet jak kupisz głośnik np. RCF za tysiąc zł. i będzie to pięknie brzmiało to masz z czym wyjechać, ale tylko na mniejszych imprezkach, bo jak sam napisałeś - żeby myśleć poważnie o nagłaśnianiu trzeba mieć firmowy sprzęt.
  • #90
    User removed account
    User removed account