Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

bmw e38 730 nie odpala.

23 Sty 2007 13:24 11653 15
  • Poziom 15  
    witam.
    problem jak w temacie.
    po wstepnej diagnozie carsoftem byly trzy bledy:
    DME/DDE - 26 not defined
    EGS - 5- pressure regulator
    can

    po naprawieniu zbyt niskiego zasilania pompa cisnienie w normie ale dalej nie chce zapalic.
    diagnoza wykazuje jeden blad:
    DME/DDE - 210 - can interface

    czy lokalizowac uszkodzenie wiazki czy uszkodzenie komputera?
    za wszelka pomoc dziekuje.

    daro
  • Poziom 30  
    a nie czasem nie ma przejscia gdzies na lini CAN? Wszytskie sterowniki są podłączone?
  • Poziom 15  
    chodzi o to ze nie mam zadnego schematu sterowania silnikiem w tym modelu (rok 94, silnik M60 3.0 V8 )
    moze ktorys z kolegow moglby mi pomoc ze schematem?
    wroce z pracy to poszukam gdzies moze cos sie wypielo.
    auto jezdzilo dobrze (ma sekwencje omvl)
    zaczelo przerywac wiec klientka zatankowala.
    przyjechala do domu.
    auto postalo i juz nie zapalilo.
    byla na diagnostyce u gazownikow i stwierdzili ze ok.
    no i laweta przywedrowalo do mnie ;)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    sorki elektrit.
    zerknij w schemat sterowania m60 v8.
    motronic DME 3.3
    ze sterownika piny 84,85 i 86 to szyna CAN.
    ...
    a tak w sprawie:
    -sprawdzalem kilkakrotnie napiecie na pinie 26
    jak byk tyle co aku
    blad 26 non stop sie pojawia.
    moje przypuszczenia uderzaja wewnatrz sterownika ale...
    druga sprawa to sterowanie pompa jest dosyc dziwne - raz dziala raz nie.
    podpialem zasilanie - pompa dziala jak marzenie.
    przy podpietym zasilaniu na pompe tez niestety nie zapala.
    czyzby naprawde chodzilo o przerwe w zasilaniu wewnatrz sterownika DME?
    jeszcze pytanie:jakie obwody rozlacza imobilizer w e38?
    moze tu lezec przyczyna...
    pozdrawiam.

    daro

    aha:firma Temic tez w tej e38 maczala paluszki ;)
  • Poziom 30  
    sluchaj, w niektórych sterownikach tego typu można wywołać błedy migowe. Jeśli carsoft wymięka a nie masz nic innego możesz się tym poratować.. pod 8 pin kompa podłączasz diodę i do plusa. Włączasz zapłon i naciskasz pedał przyspieszenia 5 razy w ciągu 5 sekund i jeśli sterownik zacznie wybijac, odczytujesz mrugania diodki.. kody błędów czterocyfrowe..
  • Poziom 15  
    dzieki.
    sprobuje.
    zaczynam podejrzewac EWS ;(

    Dodano po 1 [godziny] 25 [minuty]:

    z kodow to tylko krotki i dlugi impuls swietlny.
    cos ciekawego zauwazylem.
    odpinam czujnik polozenia walu, walka rozrzadu a bledy w dme to tylko
    26 - niskie napiecie zasilania

    sprawdzam miernikiem 12,4V

    sprawdzilem w DME polaczenia ok - bez przerw.
    live data - power supply 8,7V

    czy moze to byc uszkodzenie DME?

    ponoc po ingerencji gazownikow to sie zdarza... !!!
  • Poziom 17  
    nie sprawdzaj miernikiem a jak juz uzywasz miernika to dodaj jakieś obciążenie bo 12,4 oznacza tylko ze jest napiecie ale moze byc zupelnie niewydolne pradowo i co wtedy sie dzieje podczas próby uruchomienia silnika ?????
  • Poziom 15  
    podczas krecenia rozrusznik dziala jak szalony
    czuc troche paliwkiem teraz.
    sprawdzilem czujniki polozenia walu i walka rozrzadu.
    czujnik przepustnicy i zasilanie przeplywomierza.
    jak sporawdzalem napiecie na pompe podczas krecenia to oscylowalo w okolicach 12v.
    czy naprawde mozliwe jest uszkodzenie DME?
    wychodzi na to ze odpinam czujniki a bledow brak.
    byly takie momenty jakby mial ochote lapac ale na tym stanelo.

    iras chyba jestesmy prawie sasiadami ;)
    to tylko 12km ;)

    elektrit: EGS- to sterownik przekladni wiec blad 5 to napewno nie wtryskiwacz.
  • Poziom 17  
    rzeczywiście ,zgadza się prawie sąsiedzi:D

    Dodano po 3 [minuty]:

    wg.AD to 84,85,86 to TCM
  • Poziom 15  
    wg AD2006 DME Motronic 3.3 silnik M60
    84,85,86 - szyna CAN
    mowa oczywiscie o sterowniku silnika
    chyba ze mamy rozne zrodla ;)
    sorki nie AD ale Workshop.
    na schemacie jest wlasnie na tych wyprowadzeniach CAN.

    co jeszcze moglbym sprawdzic w tym autku?
    w sumie to niby zasilanie jest ale pompa nie dziala tak jak powinna.
    moze faktycznie pod obciazeniem siada zasilanie ecu?
    rano jeszcze sprawdze.
    w sumie oblecialem prawie cala instalacje silnika.
    no chyba ze padl emulator gazowy i wtryski sa rozwarte ;(

    pozdrawiam.
    daro
  • Poziom 17  
    tak też moze być w lagunie tak miałem ale to akurat przy odpalaniu to idzie jako drugie .

    Dodano po 9 [minuty]:

    to co podałem to jaest dla silnika o kodzie 30 8s 1 motronic m3.3 E38 94-96 160 kW

    Dodano po 2 [minuty]:

    elektrit dobrze podpowiada z tym canem
  • Poziom 15  
    witam.
    sprawdzilem obwody pompy,pompy powietrza,wtryski,cewki,czujniki polozenia wszystkiego,masy zasilania,listwe zasilania przy aku.
    wszedzie jest ok.
    dla pewnosci podalem na 26pin zasilanie bezposrednio z aku.i nic.
    oczwyscie sprawdzane bez ecu.
    po podlaczeniu ecu i ponownej probie to samo.
    brak odzewu. jedynie dziala sterowanie glownym przekaznikiem.
    stawialbym na uszkodzenie immo.
    do komputera dochodzi przewod blokady od immo.
    jakby mi ktos poradzil jak go obejsc dla sprawdzenia DME.
    na razie wyglada na brak sygnalu imo lub jego niepoprawnosc lub uszkodzenie ecu.
    gdzie w e38 siedzi EWS?

    iras ja sie sugerowalem DME motronic 3.3 z silnikiem 4.0 94-2001
    sterowanie to samo...

    Dodano po 1 [godziny] 36 [minuty]:

    mam jedno pytanie: czy sygnal podawany na wejscie blokady odjazdu motronica to jest masa lub poziom zasilania czy jest to postac cyfrowa?

    chodzi mi o jednoznaczne stwierdzenie usterki.
    chyba wykluczam uszkodzenie ecu.
    wlacza on glowny przekaznik i czeka na sygnal EWS.
    dlatego nie rejestruje bledow zapewne.
  • Poziom 15  
    naprawde nikt nie ma jakiejs rady?
  • Poziom 15  
    nie mam pomyslu.
    jezeli nie ma mozliwosci pominiecia immo to jak sprawdzic DME???
    tylko czemu odpinanie czujnikow nie powoduje zadnej reakcji?
    jedynie ostatnio jak odpialem TPS to po paru sekundach krecenia wywalilo blad tps'u.
    wlascicelka ma tylko jeden kluczyk i ...nie ma czego podlozyc na podmianke bo mogl sie wykrzaczyc klucz prawda?

    pozdrawiam i prosze o jakas pomoc....

    w zalaczniku schemat z ktorego korzystam.

    iras masz racje - w ad 84,85,86 to piny komunikacji z modulem skrzyni biegow
  • Poziom 11  
    Witam serdecznie . Mam prośbę o jakąkolwiek sugestię w podobnej sprawie . Uważnie przeczytałem cały temat na forum i nadal jestem bezradny . Sprawa dotyczy BMW 530 V8 M60B30 ze sterownikiem BOSCH MOTRONIC M3.3 Samochód jest z 1992 r , ma skrzynie manualną . Za skarby świata nie mogę sie pozbyć trybu awaryjnego . Auto podłączane pod komp pokazuje błąd szyny CAN . Nie bardzo wiem gdzie jej szukać i jak ją sprawdzić . Wymieniłem wiązkę silnika myśląc ze to załatwi sprawę .... nic z tego . Silnik prycha kicha , nie wkręca sie na obroty .Po zdjęciu nogi z gazu strzela w układ wydechowy . Sprawa jest o tyle bardzo dziwna że pewnego razu problem ten sam się naprawił . Po odpaleniu brak było oznak telepania , silnik pracował idealnie , miał moc , nie czuć było ani jednego szarpnięcia w kabinie .Podmieniałem oczywiście sterownik silnika ( bo mam 2 ) Na każdym jest tak samo źle . Wszystkie czujniki , regulator wolnych obrotów , przepływomierz , potencjometr przepustnicy , czujniki tęp i zasysanego powietrza mają ścisłe parametry statyczne we Auto Daty .Czujnik wałka rozrządu i prędkości obrotowej przy kole pasowym wału - sprawne Układ dolotowy szczelny .Ekektroozawór ( membranka i podciśnienie regulatora ciśnienia paliwa - jest ! . Jestem bezradny . Niewiem co łączy ta szyna can ,czy ABS - sterownik może wprowadzić silnik w stan awaryjny ? Skrzynia odpada bo to manual Jestem zrezygnowany .Samochód oczywiście po gazownikach . Chętnie bym z niego wyrzucił tę instalację ale - gdyby ten silnik normalnie chodził , inaczej niema to sensu . Prawdę mówiąc z tej instalacji nie korzystam bo jest prosta , ma zwężkę w kolektorze ssącym więc zabiera powietrze . Poniekąd pamiętam że jak problem sam się naprawił to na benz i na gazie chodził tak samo dobrze . Gdyby ktoś dysponował wiedzą , miał chęć mi pomóc , byłbym bardzo wdzięczny . Zajmuję się elektroniką ale nie samochodową . Moja wiedza kończy się na tym co opisałem . Pozdrawiam wszystkich co naprawiają , posiadają taki samochód ze sprawnym silnikiem , nie poniszczonym przez czyjąś niewiedzę ....
    :|