Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie w 126 Bis. Jak łatwo sprawdzić czy działa?

23 Sty 2007 18:55 1435 20
  • Poziom 14  
    Jak jakoś łatwo sprawdzić czy działa ładowanie w Bisie. Jak odpalam to zaświeca się tylko kontrolka oleju a z tego co wiem powinna zaświecić się kontrolka oleju i kontrolka ładowania,najpierw myślę sprawdzić żaróweczkę czy się nie spaliła a potem co można zrobić??


    Dzięki za pomoc!!!
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 15  
    odpalic, odkrecic kleme plusa i dotknac miernikiem mase i kleme? tak po mojemu
  • Poziom 20  
    Nie radzę odpinać akumulatora przy uruchomionym silniku,może się wyindukować napięcie dużo wyższe od 14V.Obwód lampki sprawdzisz zwierając przy włączonym zapłonie cienki przewód przy alternatorze
    do masy(czarno-fioletowy)-lampka powinna się zaświecić.
  • Poziom 24  
    robmaz: przy innych autach nie jest zalecane odpinania klemy, ale w maluchu nic sie nie stanie :-)

    Piszu:
    Sprawdz miernikiem ladowanie.
    Jesli nie masz miernika to odepnij doslownie na moment kleme 2-3secundy i jesli silnik nie zgaznie to znaczy ze masz ladownie :-)

    A i na poczatek radze sprawdzic zarowke
    pozdr Procekkk
  • Poziom 14  
    Czyli ten kabel przyłożyć np. do bloku silnika i przekręcić kluczyk raz i powinna się zapalić kontrolka. Jeżeli się zapali to jest w porządku?? a jeżeli nie to co mam zrobić??
  • Sklep HeluKabel
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Elektrit to co proponujesz to mój pierwszy pojazd 4 kołowy także wiecie co i jak. Pasował by mi sposób bardzo łatwy do wykonania bez użycia jakichś mierników i innych cudów.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Nie odpinaj klem!!! bo uszkodzisz na pierwszym miejscu regulator i pewnie coś jeszcze. Jeżeli lampka nie zaświeci po zwarciu do masy to jest przerwa w obwodzie żarówki lub spalona żarówka a wtedy ją wymień i będzie ok. druga opcja to sprawdzić napięcie na akumulatoże przy włączonych światłach powinno wynośić około 13,5V. Jeżeli spadnie poniżej 13V to słabe ładowanie a wtedy przyczyn może być kilka (przerwa w obwodzie żarówki, szczotki, połączenia, diody, regulator, masa silnika itp) [/url]
  • Poziom 24  
    elektrit: to nie jest najlepszy sposob ale w ostateczniosci na um aucie moze byc wykonany przez krotka chwile ladowania starczy, sam nigdy tego nie stosuje, bo mam sprzet, ale sprawdzalewm kiedys i dziala:P (ale nie polecam bo grozi usterka)
    Pozdr Procekkk
  • Poziom 20  
    Pomierz napięcie jak piszą,sprawdz kontrolkę i szczotki może nie stykają,ale pierwsze zbadaj napięcie powinno być 13.6 do 14.4V . po załączeniu obciążenia czyli świateł napięcie może spaść do 0.5V ale nie powinno więcej .Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Już sam nie wiem co robić. Naładowałem akumulator i poszedłem rozgrzać moją polską wersje Maybacha.

    Odpalił za którymś razem na ssaniu i się grzał. Potem jak już się zagrzał odpalał od kopa. I nagle przyjechał mój kumpel który kiedyś miał malczana. I odpaliłem maluch zapalił,chodził na ssaniu, kumpel mówi żebym wyłączył ssanie, maluszek sobie spokojnie pyrka na wolnych obrotach. Na to kumpel mówi ze jakby nie miał ładowania to by nie trzymał go na obrotach. Także już nie wiem czy ma to ładowanie czy tylko spaliła się żaróweczka.

    Mowa oczywiście o Maluchu BIS 703ccm silnik z Cienkiego.

    Dzięki wielkie za pomoc!!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    no jak kontrolka nie pali po włączeniu zapłonu to nie ładuje
  • Poziom 14  
    No ale czy wtedy jakby nie ładował to trzymałby go na obrotach po wyłączeniu ssania?? Może to tylko spalona żarówka a ja aferę robie??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    może tylko żarówka, musisz sprawdzić
    a będzie na wyższych obrotach jeżeli nie ma ładowania bo alternator nie stawia oporu
  • Poziom 14  
    Ale jak jest włączone ssanie to idzie(i wtedy są wysokie obroty) i jak wyłączyłem ssanie to tez szedł i nie zgasł(tylko sobie pyrkał). Na ssanie szedł z jakieś 10min. i nawet pojeździłem nim na ssaniu i przy włączonych światłach i nie zgasł.(Tylko jeździłem na parkingu bo jakby mi zgasł gdzieś dalej to nie chciało by mi się go pchać)

    Proszę o jasną odpowiedź czy jest możliwe żeby to wszystko działało jak nie ma ładowania??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak masz świeżo naładowany akumulator, to i bez ładowania będzie chodził, bo ma skąd prąd pobierać.
    A najprościej sprawdzić to w ten sposób:
    wjedź do ciemnego garażu, zapal światła i obserwuj ich jasność w momencie odpalania samochodu i przegazowywania. Powinny się świecić jakimś tam światłem, w momencie rozruchu mocno przygasnąć, a po odpaleniu silnika i przegazowaniu powinny się rozjaśnić. Jeżeli widać,że światła robią się jaśniejsze kiedy silnik jest odpalony, to wskazywałoby na ładowanie. A swoją drogą, to mirnik kosztuje już koło 12 - 20 zł i można sobie zaszaleć... Bo w maluchu może on być dość często przydatny.
    A ściąganie klem sobie daruj, bo to durnota. Alternatory bardzo źle znoszą pracę bez obciążenia, a już szczególnie nie służą im iskrzenia na klemach.
  • Poziom 13  
    Obwód ładowania w maluchu jest regulowany (-) z regulatora przewodem koloru zielonego połączonym z pojedynczym wejściem szczotkotrzymacza,zwierając go do masy na pracującym silniku pominiesz regulator i jeśli reszta jest sprawna to wymusisz spore napięcie (poznasz po świeceniu lampki na suficie), pozatym sprawdż obwód lampki przez połączenie z masą przewodu wychodzącego z wiązki a podłączonego do szczotkotrzymacza (ten przewód łączy się żarówką do + po stacyjce). Możesz jeszcze wkręcić szczotki sprawdzić ich długość.Więcej bez miernika nie zrobisz.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    Sprawdzisz tak samo, jak w Polonezie, każdym BMW i Maybachu - miernik w łapę i zmierz. Paru kolegów już to doradzało....
  • Poziom 14  
    No to chyba nie ma innego wyjścia tylko miernikiem.
    Dzięki wielkie zaopatrzę się w woltomierz i pomierzę.