Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kyocera 1900 - ślady tonera (?)

24 Sty 2007 13:00 2389 19
  • Poziom 15  
    Kartka po wydrukowaniu ma z lewej strony, od góry do dołu, pas o szeokości 3-4 cm na którym widać drobne czarne kropki. Nie jest to bardzo widoczne, ale przy małej ilości druku daje się zauważyć. Przeczyściłem elektrodę i przetarłem rolkę pobierającą - nie pomogło.
    Pytanie, czy zwykły użytkownik (niefachowiec) może coś na to poradzić czy trzeba wzywać serwis?
  • Poziom 16  
    Przypatrz się zespołowi fusera (grzałki) i wałkowi światłoczułemu. Jeżeli widać na nich rysy, kropki lub wytarte pasy, musisz liczyć się z kosztami.
    Pozdrawiam i trzymam kciuki, żebyś nic nie musiał wymieniać...
    n-d-render




    CHIPY DO DRUKAREK
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic681923.html

  • Poziom 43  
  • Poziom 19  
    Jeżeli kropki są czarne, a nie szare to znaczy że jest to wina bębna.

    Jeżeli nie powtarzają się cyklicznie, tylko co po prostu pojawiają się co chwilę na wydruku, to znaczy że są problemy z transportem tonera resztkowego i toner ten wysypuje się spod listwy. Aby to naprawić musisz wyciągnąć zespół bębna a następnie go rozebrać i dokładnie odkurzyć ślimak transportujący toner oraz sprawdzić stan listwy pod listwą bębna (przezroczysta folia), wyczyścić też trzeba pojemnik na zużyty toner.

    Jeżeli są to drobniuteńkie kropeczki w bardzo dużej ilości (ziarno) to oznacza zużycie się bębna (podaj przebieg aby mieć pewność). w takim przypadku można na jakiś czas poprawić jakość kopii regulując wysokim napięciem.

    Jeżeli są to cykliczne kropki powodujące ślady cały czas w tym samym układzie to niestety jest to mechaniczne uszkodzenie bębna.

    Opisz rodzaj kropek i wartość przebiegu.
  • Specjalista KYOCERA
    Witam

    Jeżeli dobrze wyczyściłeś elektrodę ładującą bęben...tzn. nie tylko siateczkę (siateczka nie może być pokrzywiona) ale również i drucik wewnątrz elektrody...to niestety masz "dużą szansę" na uszkodzony bęben.

    Sprawdź czy drukarka nie jest jeszcze na gwarancji....drukarka ma 2 lata gwarancji....sam bęben 3 lata...myślę, że jest spora szansa na naprawę gwarancyjną.

    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Jak na 52 tysiące kopii to trochę za szybko zużył by się ten bęben; podobno można na nim zrobić 300 tys.
    Kyocera 1900 - ślady tonera (?)
  • Poziom 15  
    ... nikt nie może pomóc czy strona już za daleko ?

  • Poziom 43  
  • Poziom 19  
    Faktycznie słabo widać, wrzuć coś lepszego.
    Drukarkę masz od nowości czy kupiłeś używkę?
    Jaki jest przebieg bębna na service status page?
    Brudzić zaczęło po wymianie tonera?
    Z tej odległości to faktycznie wskazanie jest na toner chociaż bębna wykluczyć nie można.

  • Poziom 43  
    Cytat:
    Jaki jest przebieg bębna na service status page?


    drukarka ma na liczniku 55312 - to widać na załączonym obrazku :!:

    kolega nawet nie wie na co patrzy :?: :!:
  • Poziom 19  
    marek216 napisał:
    Cytat:
    Jaki jest przebieg bębna na service status page?


    drukarka ma na liczniku 55312 - to widać na załączonym obrazku :!:

    kolega nawet nie wie na co patrzy :?: :!:


    Hehe...
    A kolega to wie o jakiej drukarce mowa :?: :!: Kyocera FS1900 drogi kolego :D

    To co widać na obrazku to STATUS PAGE a ja prosiłem o wydruk service status page.

    Tak tak... w kyocerach jest takie coś :D (MENU>OTHERS>SERVICE>STATUS PAGE>ENTER>ENTER)

    A tam są literki z których można odczytać przebieg samego bębna który może się zasadniczo różnić od przebiegu drukarki, dlatego pytałem o ten wydruk i o to czy drukarkę autor tematu ma od nowości czy kupił używkę.

    Wiem co piszę i na co patrzę a napiszę więcej....
    wiem nawet o jakiej drukarce mówimy kolego :D
  • Poziom 15  
    Koledzy, nie dogryzajcie sobie proszę, każdy kto sie zgłasza w końcu chce pomóc, a że jeden wie wiecej, drugi mniej to przecież normalne...
    Bęben nie był dotychczas wymieniany, drukarka kupiona jako nowa i serwisowana, toner nie był wymieniany przed pojawieniem sie tych zabrudzeń, pracuję tylko na oryginalnych. Widac faktycznie nie najlepiej, ale proszę sie przyjrzeć - od lewej krawędzi mniej wiecej do początku lewej kolumny - widać dość wyraźnie...
  • Specjalista KYOCERA
    Witam

    cyklop napisał:
    Bęben nie był dotychczas wymieniany, drukarka kupiona jako nowa i serwisowana, toner nie był wymieniany przed pojawieniem sie tych zabrudzeń, pracuję tylko na oryginalnych.


    Zapytam-odpowiem jeszcze raz:

    forteca napisał:

    Sprawdź czy drukarka nie jest jeszcze na gwarancji...drukarka ma 2 lata gwarancji...sam bęben 3 lata...myślę, że jest spora szansa na naprawę gwarancyjną.


    beben...uszkodzony jest beben....sprawdz gwarancje !
  • Poziom 15  
    Drukarka kupiona w marcu 2004, a więc na bęben jest jeszcze ponad miesiąc gwarancji. Z tym, że jeśli to nie beben - bedę musiał zapłacić za dojazd i naprawę... czegoś innego.

    Dodano po 37 [minuty]:

    podłączyłem jeszcze jeden skan, może lepszy...

  • Poziom 43  
    zlikwiduj te punkty jeśli oczekujesz pomocy :!:

    zanieś ją gwarancyjne jeśli jeszcze bęben jest na gwarancji - za nic innego nie będziesz płacił

    :arrow: elserwisant

    jeśli uraziłem to przepraszam - nie było to moim celem, myślałem że kolega nie zauważył :D
  • Poziom 15  
    No tak, zdaje się, że coś zawaliłem... Nigdy nie czytałem o co chodzi z tymi punktami, a teraz nie bardzo wiem jak je zlikwidować (bo chyba o to chodzi?)

  • Poziom 43  
    Cytat:
    Jeżeli nie chcesz dodać załącznika pozostaw to pole niewypełnione. Wysyłaj pliki nie większe niż 10MB. Najpierw w wiadomości opisz dokładnie zawartość pliku, podaj najwięcej szczegółów (symbol, markę, co to jest i do czego służy). Za plik bardzo popularny dostaniesz dużo punktów!
    Zasady prowizji
    1. Pozostaw pole prowizji niewypełnione jeżeli chcesz aby opłata punktowa za plik została naliczona względem rozmiaru pliku, Ty otrzymujesz za każde pobranie 0,10 do 1 punkta.
    2. Wpisz prowizję punktową pomiędzy 0.01-4.00 a otrzymasz za każde pobranie pliku tyle punktów ile wpisałeś. Wpisanie wysokiej prowizji spowoduje niezadowolenie innych osób!
    3. Zaznacz pole rezygnuję jeżeli nie chcesz otrzymywać żadnych punktów za plik (-0.01 oznacza, że nie będą przyznawane punkty).
    W przypadku pliku >250kB pobierana jest dodatkowa prowizja dla elektroda.pl za transfer danych w zależności od wielkości pliku. Jeżeli wyślesz zdjęcie (obrazek) w formacie gif, jpg, png o rozmiarze nie większym niż 800x1000px to wyświetli się bezpośrednio w wiadomości.


    to masz wypisane nad miejscem gdzie podajesz link do pliku

    wyedytuj post i popraw prowizję
  • Specjalista KYOCERA
    Witam

    cyklop napisał:
    Drukarka kupiona w marcu 2004, a więc na bęben jest jeszcze ponad miesiąc gwarancji. Z tym, że jeśli to nie beben - bedę musiał zapłacić za dojazd i naprawę... czegoś innego.


    Nowy bęben kosztuje ponad 1 tys. pln, a moduł DV takie coś nad bębnem ok 600 pln...za diagnozę powinieneś zapłacić co najwyżej 60-70 pln....napisz proszę ci Ci się bardziej opłaca ? ;)

    Kyocera udziela 3 letniej gwarancji na moduł bębna i na moduł DV.

    Ja bym sie nie zastanawiał :)

    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    hmmm... w serwisie twierdzą, że to wina toneru. Jak to możliwe, skoro zabrudzenie widoczne jest cały czas w tym samym miejscu?
  • Poziom 25  
    Witam

    Bardzo możliwe ,że to wina tonera. Miałem kilka podobnych przypadków a klient twierdził że ma oryginalny toner. Lecz po zasypaniu nowym tonerem problem znikał.



    Pozdrawiam