Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Amerykańska energetyka?...

25 Sty 2007 06:09 6746 34
  • Poziom 14  
    Jezeli bedzie zainteresowanie to opowiem.
    Jestem elektrykiem i pracuje w zakladzie o poboze 2Mwa.
    Jak ktos jest zainteresowany czym sie rozni "elektryka" amerykanska od
    europejskiej bo rozni sie diametralnie) to zapraszam.
  • e-miernikie-mierniki
  • Specjalista Automatyk
    Takich informacji mi potrzeba.Buduję właśnie maszynę dla USA i mam kilka podstawowych pytań związanych z amerykańską siecią.

1.jak wygląda sprawa z przewodem PE i N
    2.jakie występują dokładnie napięcia międzyprzewodowe i międzyfazowe
    (czytałem o napięciu 110V, 117V ,125V).
    3.w jaki sposó podłączyć europejski silnik,który pracuje w układzie gwiazda-trójkąt (sprawę częstotliwości pomijam).
    4.czy amerykańskie sieci (układ ,instalacja) można porównać z europejskimi ?
    Do tej pory nie miałem tych problemów ponieważ buduję sterowamia z zasilaczami DC 24V,które mogą pracować w zakresie 110-400V ale teraz doszedł mi jeden agregat na 3x230V (gwiazda)
    Im więcej na ten temat czytam tym więcej mam pytań.Dlatego byłbym ci wdzięczny za rozjaśnienie w moim starym łbie.
  • Poziom 14  
    Pierwsze co "europejski" eletryk musi zrobic, to zapomniec czesc metrycznego systemu.
    Nigdzie w ameryce nie kupisz kabla/przewodu itp np 2.5mm.
    Zapomnij o tym.
    W ameryce uzywa sie tylko i wylacznie tzw gauge system.
    Co to jest gauge?
    Nic innego jak ilosc pres(dies) przez jaka przehodzi drut, im wiecej tym cienszy.
    teraz prosta tabela:
    14 ga = do 15A
    10 ga = do 30A
    6 ga = do 50A
    3 ga = do 100A
    00 ga =do 200A

Po 00 jest jeszcze 000 i potem zeby "ulatwic" sprawe sa tzw mcm's
    czyli 500mcm= 500 milimetrow kwadratowych.
    Proste?