Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat B4 2,0 8V, 280 000 tys, LPG, problem z obrotami

adamjur1 25 Jan 2007 09:23 5091 11
Optex
  • #1
    adamjur1
    Level 41  
    Witam
    w autku jak napisane
    VW Passat B4 2,0 8V, 280 000 tys, LPG, na gazie zrobił juz ok 150 000, raz była wynienian puszka parownika ( po ok 80 000)
    W chwili rozruchu zimnego silnika na benzynie ( auto stoi w garażu - ok 10 °C)
    silnik się uruchamia- obroty są niskie ok 500 - i bardzo trudno pedałem gazu jest wejść wyżej. Jeżeli się uda odrazu na gaz ( musze przrjśc 3000 obr) to jest podobnie. Po ok 40- 60 s już potrafi się ustabilizować.
    Do mocy już ciepłego silnika ne Etylinie i LPG też mamzastrzeżenia chociaż idzie sie rozpędzić do ponad 100 km/h
    Wymieniłem przewody zapłonowe, sprawdziłem podejrzaną świecę ( jej przewód nie zawsze pokazywał n aomomierzu tek 6 kΩ) ale jest sucha i jasna.
    Zmieniałem niedawno cewkę z modułem wzmacniającym na podróbkę z hurtowni motoryzacyjnej, zrobiłem ok ok 3000 km.
    Sprawdziłem szczelność dolotów powietrza, wyłączałem na 10 min zasilanie całośći.

    LPG Landi, klasyczne z mikserem w rurze dolotowej do kolektora, kolektor metalowy, przepływomierz bez elementów ruchomych,

    efekt przypomina jakby złe ustawienie zapłonu( tak n aoko przez analogię z malucha :D) lub niepalenie na jeden cylinder, al epo chwili już jest lepiej.
    Prosze o sugestie czego szukać
    Pozdr.J.
  • Optex
  • Helpful post
    #2
    grzebacz
    Level 21  
    czujnik temperatury dla ecu?sprawdzałeś go?podłanczałeś vag?
  • #3
    adamjur1
    Level 41  
    VAG- nie mam, a gdzie szukać tego czujnika temperatury?
    Pozdr.J.
  • Optex
  • Helpful post
    #4
    harnasx
    Level 22  
    Widać po opisie że znasz się trochę na rzeczy! na necie można znaleść "symulatory" VAG'a. Instalujesz to na laptopie ewentualnie zwykłym PC podpinasz pod EOBD (w ostateczności da radę zwykłymi kablami (na sieci są informacje które piny)- można kupić kabelek). Zdiagnozujesz tym sposobem parametry pracy (min wskazania czujnika temperatury) i ewentualne kody błedów - wtedy szybciej znajdziemy radę. Sorki że trochę ogólnie ale robiłem to jakiś czas temu w swoim aucie i działało, teraz jeżdże Toyotą i tu nie jest to takie proste (nie ma programu :( - naszczescie narazie niepotrzeba:).
  • #5
    adamjur1
    Level 41  
    A moze jakieś linki do tych symulatorów i innych komponentów...
    Na codzień programuję systemy alarmowe, rejestracje itp - może sobie poradzę.....
    Dziś jeszcze sprawdziłem wszystko co można
    Przepływomierz - ( Hitachi taki z dwóch drucików obok siebie) nie wygląda na zniszczony ale nie mam innej mozliwości sprawdzenia ( elektronika w jego module)
    CZujnik temperatury na filtrze oj 1,2 k.
    czujnik temp cieczy chłodzącej 4 -ro pinowy na jednych kilka kilo na dugich kulkaset omów,mierzyłem przy dosć ciepłym silniku.
    Przeczysściłem wszystkie świece ( czteroelektrodowe), kopułkę, przewody jak już pisałem są nowe.
    Jeszcze pytanie - czy wpływ na takie efekty może mieć stam układów wydechowych ( co prawda nie nie sygnalizuje lampka czyli chyba sonda ok) ale katalizator ( a raczej jego pozostałości) przejechał u mnie już ponad 160 000 km głównie na gazie, ostatnie lekko dostałem w tylny zderzak, tam gdziejest wylot rury, ale w moim pasku kombi rura jest schowana całkowicie pod zderzakiem, i nic nie widać.
    Z efektów akustycznych - trochę pyrka z rury przy spadaniu obrotów na benzynie ( tak raz na opadanie czasem co drugi raz)
    Na gazie pyrka tak ja w rajdowych samochodach jak tylko puszcze pedał ale tak było od początku i auto jeździło ok ( do 180 km/h szybciej sie bałem)
    Pali dość równo ok 13,5 14 l gazu ale nie jest to już nowy silnik :cry:

    Pozdr.J.
  • #7
    adamjur1
    Level 41  
    Dzięki za linki do softu, a który z masy sprzedawanych na allegro interfejsów jest sprawdzony /używany przez uczestników forum ( czytaj - godny polecenia) W moim pasku jest złącze 16 -to pinowe obok stacyjki pod zaślepką.
    Pozdr.J.
  • #9
    adamjur1
    Level 41  
    Dzięki za kolejny link, ale jak pisałem problem nie dotyczy tylko gazu a efekty są podobne na obu paliwach.,
    Byłem w międzyczasie na dignozie silnika i ich "kalkulator" wykazał
    Czujnik temperatury powietrza zasysanego - przerwa/zwarcie
    Ustawienie wolnych obrotów
    silnik krokowy przepustnicy.
    Jeżeli ten czujnik to termistor wmontowany w obudowę filtra to:
    sam czujnik jest sprawny - w zależności od temperatury zmienia swoją rezystancję ( ok 2 kΩ, z temperaturą spada)
    a kostka w kierunku urz. sterującego wykazuje ok 7kΩ i nie zmienia rezystancji przy próbach maltretowania samej kostki i jej kabla.
    Czyli tu jest ok. A przy okazji czy ten "komputer" w moim pasku może pamiętać że w czasie pracy silnika dzień wcześniej odłączałem ten czujnik ?
    ( z tego może być "przerwa" jeżeli to zapamiętał)

    Silnik krokowy to stała bolączka tych aut, szczególnie że mojemu już idzi 11 rok, a i przebieg słuszny.
    A ze trzeba ustawić wolne obroty to słychaći bez komputera....

    NA razie umówiłem się na wizytę u nich w przsyszłym tygodniu.....

    Pozdr.J.
  • #10
    harnasx
    Level 22  
    Jeżeli odłączyłeś tenczujnik w trakcie pracy silnika to wtedy zapisał się błąd (zwarcie/przerwa w obwodzie).
    Co do przepustnicy to przpamniało mi się że w "tych typach" dobrze jest okresowo "przemyć" przepustnice - osadza się tam jakiś dziwny "szlam" - najprosciej to wykonać specjalnym "sprajem" na pracującym silniku przy otwartej przepustnicy (czyli na wysokich obrotach) - sciągamy przwód dolotowy i "psikamy" po wew sciankach przepustnicy i samej przepustnicy - robiąc to okresowo unikniemy problemu z wolnymi obrotami i generalnym czyszczeniem z wprowadzeniem nastawów do ECU.

    Napisz jaki skutek odniesie "wizyta"

    pozdrawiam
  • #11
    adamjur1
    Level 41  
    Po wizycie na diagnostyce sprawdziłem jeszcze raz czujnik temperatury powietrza i jak pisałem był dobry w kierunku do czujnika i do ECU.
    I nastąpił cud !!:D:D
    Po tym sprawdzeniu nie uruchamialem silnika odrazu tylko po paru godzinach i ...... wszystko wróciło do normy.
    Silnik zapala normalnie i wchodzi na swoje obroty. I nie ma żadnych dziwnych zachowań przy naciskaniu gazu.
    Zrobiliśmy trasę do Kalisza i wróciliśmy ( mimo horroru na drogach)
    i wszystko nadal ok.
    Pojeżdże trochę jeszcze i napiszę co i jak
    Dziekuję wszystkim za udział w temacie, jeszcze go nie zamykam, prowadzę obserwację.......
    Pozdr.J.
  • #12
    adamjur1
    Level 41  
    Po kilkuset kilometrach z obrotami spokój.
    W między czasie zauważyłem taki dziwny objaw:
    Dawniej silnik dość szybko dochodził do temperatury 90°C ( tak na oko z wskaźnika i stał jak zamurowany na tej temperaturze. Tylko w wyjątkowo mroźne dni bywało że nie dochodził do 90.
    Obecnie ( mimo że temp. nie spadła w czasie jazdy poniżej -3, silnik długo nie dochodzi do 90, bywa że całą drogę ni eprzekracza 70.
    Jak mniemam nie jest to za zdrowe dla silnika i jego osiągów, choć dobrze że się nie przegrzewa :D.
    Gdzie szukać usterki- czy termostat w tym silniku jest powiązany z z ECU czy normalny otwierający się przy 85 do 10o5 i o skoku 7 mm ( wyczytałem to z bardzo marnie napisaj książki Volkswagen Passat 1988-1996 i już nie ma w tytule "sam naprawiam" jest to tylko wyrywkowa i okrojona informacja o kilku szczegółach)

    Znalazłem w innym temacie książki że termostat jest przy pompie cieczy chłodzącej ( ma jeden dolot i dwa odejścia) i jest zainstalowany w miejscu dla normalnego śmiertelnika niedostępnym ( zasłania go alternator i kompresor klimy)
    Chyba trzeba mechanika........



    Pozdr.J.