Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

astra 1,7TD isuzu podłączenie pompy wtryskowej

poeta5 26 Sty 2007 00:58 10306 40
  • #1 26 Sty 2007 00:58
    poeta5
    Poziom 23  

    Witam!
    Mam wielkie problemy z najmocniejszym silnikiem isuzu montowanych w astrach(95r), 82KM. Wszystkie problemy sa związane z układem elektrycznym i w związku z tym mam kilka pytań:
    Jakim napięciem są zasilane świece żarowe ( bo czytam o jakiś herezjach na forum że 7V czy coś podobnego)??
    Czy ma ktoś schemat elektryczny do tego samochodu???
    Czy świece działają również po uruchomieniu silnika???
    I jeszcze pytanie z innej beczki :czy to auto ma intercoler bo jest kolo glownej chłodnicy jeszcze jedna mała chłodnica która idzie wlasnie to tego bloku gdzie świece żarowe i wtryski paliwa(przepraszam za to pytanie ale to z ciekawości może ktoś wie)

    0 29
  • #2 26 Sty 2007 02:01
    btomi
    Poziom 15  

    Witam u ciebie ida swiece o napieciu znamionowym 11V moge podac ci nr boscha wiec do nr silnika 956632 ida 0 250 202 087 a po nr silnika 956633 ida 0 250 312 003 i takich sie trzymaj. W tym samochodzie swiece dzialaja po uruchomieniu do osiagniecia odpowiedniej tem ale dosc dlugo. A co do intercoolera to nie wiem dawno nie widzialem tago silnika ale skoro ma druga chlodnice a nie masz klimy to calkiem mozliwe.

    0
  • Pomocny post
    #3 26 Sty 2007 10:58
    grzebacz
    Poziom 21  

    po zgaśnięciu kontrolki świece grzeją na zimnym przez trzy minuty,w miare nagrzewania silnika coraz krucej.na swiecach powinno być napięcie akumulatora,pod obciążeniem będzie niższe.
    przewód od filtra do turbiny potem na chłodnice ładunku i dopiero do kolektora,średnica ok 50mm.

    0
  • #4 26 Sty 2007 22:58
    poeta5
    Poziom 23  

    U mnie mam taki problem, że po przekręceniu stacyjki kontrolka świec żarowych na moment błyśnie i tyle zmierzyłem miernikiem i napięcie jest na listwie zasilającej świece żarowe, czyli powinny grzać, sprawdziłem też świece( odłączyłem klemę + i do listwy świec przyłożyłem próbnik napięcia i do + akumulatora i próbnik świecił przez co mogę stwierdzić, iż działa przynajmniej jedna świeca) a mimo to nie mogę odpalić samochodu dodam, że kupiłem nowy akumulator 74Ah próby kończą się słabnięciem akumulatora.

    0
  • #5 27 Sty 2007 18:43
    zbyniuś
    Poziom 26  

    No jedna to troche za mało.Sprawdz każdą osobno.

    0
  • #6 27 Sty 2007 20:27
    czarek18
    Poziom 24  

    Jak masz miernik cęgowy to zobacz prąd jaki jest brany z akumulatora dla wszystkich świec powinien być w momęcie załączenia stacyjki około 65-80 A potem maleje.

    0
  • #7 27 Sty 2007 23:02
    berlingo
    Poziom 21  

    w isuzu świece grzeją do temperatury silnika 60 -c to dużo i stego jest cały problem z alternatorem bo siada ja juz drugi zajechałem a swiece ćiagną ok 70 a a gdzie światła i dmuchawa dlatego trzeba mieć dobry akumlator pozdrawiam

    0
  • #8 27 Sty 2007 23:36
    poeta5
    Poziom 23  

    wszystkie świece sprawdziłem i są sprawne, a alternator faktycznie chyba padnięty bo nim obraca ale nie ładuje, co z nim będzie: mostek prostowniczy?? czy coś więcej, a z tym prądem do świec to kolega wyżej przesadził bo przecież bezpiecznik ma 60A, to nie mogą pobierać 70A bo by się spalił a jest ok

    0
  • #9 28 Sty 2007 00:03
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 28 Sty 2007 10:07
    zk2003
    Poziom 14  

    Hitachi-droga sprawa,taniej Cię wyjdzie regenerowany lub używany.

    0
  • #12 28 Sty 2007 13:20
    kmitki
    Poziom 22  

    Świece na początku grzania biorą po10A każda, ta chłodniczka o której piszesz to jest interkuler,Mostek pada przeważnie raz na 2 lata to fakt,a przy zakupie nowego trzeba pamiętać żeby miał 70A bo czasem są do benzyny 50A i momentalnie pada,nowy mostek kosztuje ok.65zł.:)

    0
  • #13 28 Sty 2007 20:52
    poeta5
    Poziom 23  

    A jak jest z tym sterownikiem do świec o którym dużo czytam, bo kontrolka od świec przy przekręceniu kluczyka tylko błyska na chwilkę a przekaźnik załącza i napięcie na listwie jest czyli chyba ok. ale coś ta kontrolka nie świeci

    0
  • #14 28 Sty 2007 22:31
    kmitki
    Poziom 22  

    Jak kontrolka ci tylko błyska to pewnie masz uszkodzony czujnik temperatury od sterowania grzaniem.W isuzu są 2 czujniki temp. pierwszy z jednym stykiem to od wskażnika na desce rozdzielczej i drugi z dwoma przewodami od grzania. Sprawdź go może mieć zwarcie wtedy będzie tak sie zachowywał . Możesz też odłączyć go całkowicie wtedy świece powinny grzać po każdym przektęceniu stacyjki nawet przy ciepłym silniku.Poza tym sprawdź jakie napięcie przychodzi na listwe w momencie grzania.

    0
  • #15 30 Sty 2007 08:19
    poeta5
    Poziom 23  

    No jakies 11,3V wnioskuje że to napięcie pod obciążeniem

    0
  • #17 30 Sty 2007 17:37
    poeta5
    Poziom 23  

    czy istnieje możliwość zabrudzenia świec, lub uszkodzenia w ten sposób, że przewodza prąd a nie grzeją??

    I mam pytanie odnosnie jeszcze jednej sprawy jak w tym samochodzie rozwiązane jest podgrzewanie filtra paliwa, czy ten bezpiecznik pod maską obok bezpiecznika od świec to ten? Czy ten uklad pobiera 30A!! ?? !!

    0
  • #18 02 Lut 2007 18:06
    poeta5
    Poziom 23  

    No po oddaniu samochodu do mechanika, któremu zleciłem naprawę alternatora, odkręcił go i sprawdził i powiedział że jest OK. i świece też mimo to nie ma ładowania. co może być jakieś przewody?? czy schemat elektryczny do silnika benz. jest taki sam jak do diesla( chodzi mi o sam akumulator, alternator i rozrusznik)?? Aha a cala rzecz w tym ze na mrozie mam problemy z odpaleniem, jak nagrzeje trochę filtr powietrza (suszarka do włosów hehe) to odpala bezproblemowo , jest taka możiwość ze przez to że podczas rozruchu ni ładuje aku to nie chce odpalić???????????????

    0
  • #19 02 Lut 2007 18:45
    piotrdan
    Poziom 19  

    Nie rozumię, wg Ciebie przy rozruchu ma ładować się akumulator? Przecież tam nie ma żadnej filozofi, jak nie chce odpalić to może brak dostatecznego ciśnienia w cylindrach, niskie obroty rozrusznika lub niewłaściwy kąt wrtysku.

    0
  • #20 02 Lut 2007 22:30
    poeta5
    Poziom 23  

    a wady o których mówisz to wina pompy wtrysków paliwa (jeśli chodzi o nieodpowiednie ciśnienie), bo jak pompy to chyba już auto na złom trzeba zawieźć to chyba b. droga rzecz

    0
  • #21 03 Lut 2007 10:36
    piotrdan
    Poziom 19  

    Proponuję jakąś lekturkę do poduszki o podstawach silnika Diesla, Nie potrafię wyjaśnić pojęcia "ciśnienie w cylindrach" . Pompa wtryskowa to coś innego niż cylindry w silniku.

    0
  • #22 03 Lut 2007 12:28
    grzebacz
    Poziom 21  

    popieram a najlepiej odwiedzić jakiś warsztacik niech lukną co tam się dzieje:D

    0
  • #23 03 Lut 2007 12:34
    zbyniuś
    Poziom 26  

    o co właściwie tu chodzi ?

    0
  • #24 03 Lut 2007 14:03
    poeta5
    Poziom 23  

    dzisiaj w warsztaciku stwierdzono ze ciśnienie ok, ale nadal ładowania nie ma i świece zarowe po uruchomieniu silnika sie nie wylaczaja!!!, tym chyba stwruje sterownik świec żarowych który odłącza alternator poki sie nie wyłącza czy to jest możliwe???????? dołączam schemat instalacji po prawej stronie jest sterowanie świec i alternator. prosze o odpowiedź na pytanie

    2
  • #25 03 Lut 2007 17:02
    AnndY
    Poziom 11  

    Alternator nie jest wpięty w swiece.... (jak to mozliwe?? sic!!)
    Sterownika swiec nie ma....
    Czujka temp. płynu nie odłacza grzania....

    Swiece masz jako R5.. w tym schemacie ropniaka masz je wpięte przez zegarek K75. Sygnał z U12 może skracać ten czas.

    Ale jakoś na moje oko to chyba nie ten schemat.
    W Combo trochę inaczej to wyglądało z tym silnikiem td.

    Ja bym zaczą od żeczy najprostszych - wyczyscił szczoteczką gniazda świec żarowych.
    Kupił ewentualnie nowy przerywacz do nich.

    Jak kąt wtrysku jest ok a żarówki sie nie wypaliły już po 20 tys km to bym się za bardzo tym nie przejmował.
    A palić to ma jak disel na mrozie. ;))

    A skoro alternator jest w chłodnicy i jest ok to kable sprawdzić... chyba tego pisać nie trzeba??

    0
  • #26 03 Lut 2007 18:54
    piotrdan
    Poziom 19  

    Podałeś 2 schematy, jeden do DTL bez turbinki i drugi DT z turbinką. Jeśli bazujesz sie na DT to sprawdź przekaźnik K79 on ma się włączyć gdy zacznie ładować, wtedy zgaśnie kontrolka na desce . Symbol na schemacie INS oznacza instrument czyli licznik. Troszkę logiki. Poza tym nie wiem czy alternator nie ładuje czy tylko lampka nie gaśnie a to duża różnica. Nawet jeśli świece grzeją cały czas to powinien palić bez problemu. Ciekawe czy już się nie spaliły :)

    0
  • #28 04 Lut 2007 01:14
    poeta5
    Poziom 23  

    nie ma żadnej czasówki a sterownik świec ja mam silnik TC4EE1 to ten schemat najbardziej po prawej stronie, a sterownik ma oznaczenie K76, ten k25 to czasówka dla innego najsłabszego silnika opla, myśle że to przez sterownik wszystko muszę go wyciagnąć na światło dzienne i posprawdzać i jeszcze muszę jeszcze sprawdzić czujnik temp. tylko nie wiem gdzie on jest! może ktoś wie gdzie mam go szukać???

    0
  • Pomocny post
    #29 04 Lut 2007 10:58
    kmitki
    Poziom 22  

    Czujni od grzania świec jest na głowicy pod wężami z chłodnicy i interculera,Jest to taki czujnik z dwoma kabelkami. Świece w tym silniku grzeją do tęperatury ok 40st.C więc po zapaleniu silnika spokojnie grzeją jeszcze jakieś 5-10 minut. tyle że po zapaleniu przechodzą w tryb dogrzewania i grzeją napięciem 6V.sterownik i 2 przekażniki znajdują się w środku samochodu po prawej stronie auta pod schowkiem na bocznej ściance.Jak masz jakieś jeszcze pytania to pisz do mnie na gg 2241413

    0
  • #30 04 Lut 2007 12:05
    poeta5
    Poziom 23  

    kmitki napisał:
    Czujni od grzania świec jest na głowicy pod wężami z chłodnicy i interculera,Jest to taki czujnik z dwoma kabelkami. Świece w tym silniku grzeją do tęperatury ok 40st.C więc po zapaleniu silnika spokojnie grzeją jeszcze jakieś 5-10 minut. tyle że po zapaleniu przechodzą w tryb dogrzewania i grzeją napięciem 6V.sterownik i 2 przekażniki znajdują się w środku samochodu po prawej stronie auta pod schowkiem na bocznej ściance.Jak masz jakieś jeszcze pytania to pisz do mnie na gg 2241413


    Jakim cudem dogrzewają napięciem 6V!!!, skąd to napięcie???!!!???

    0
  Szukaj w 5mln produktów