Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czyszczenie i kalibracja wtryskiwaczy gazu

adrach 09 Mar 2009 17:30 113184 73
  • #31 09 Mar 2009 17:30
    andlon
    Poziom 10  

    Ja danych technicznych dotyczących: napięcia, mocy i oporu nie wymyśliłem, odczytałem je z tej specyfikacji do której link podałem wyżej
    http://www.europegas.pl/documents/VALTEK_tech_spec.pdf
    Zgadza się tłoczki bez zderzaków do wymiany ta kalibracja to tylko środek doraźny przed regeneracją listwy.
    Wszystkie listwy wtryskowe RAIL mają większą wydajność, porównywalną do listwy VALTEK BFC - skok tłoczka 0,6mm, pozostałe VALTEKI 0,4mm.

  • #32 09 Mar 2009 17:41
    dariusz105
    Poziom 26  

    w tabelce nr.2 sa moce cewek a pod nr. 6 sa opornosci cewek.dopasowanie mocy do opornosci to tylko formalnosc.mocno ci klekocza listwy?nie zapomnij o zdieciu.

  • #33 09 Mar 2009 18:34
    andlon
    Poziom 10  

    dariusz105 napisał:
    w tabelce nr.2 sa moce cewek a pod nr. 6 sa opornosci cewek.dopasowanie mocy do opornosci to tylko formalnosc

    - dokładnie tak.
    Klekoczą mi 2 skrajne te które miały największy skok 0,88 i 0,78, dwa środkowe co miały po 0,69 są ciche.

  • #34 11 Kwi 2009 22:47
    bdb
    Poziom 9  

    masz problem z wtryskami keihina , w wielowsi koło gliwic czyścimy je najlepiej w europie
    masz wątpliwości spytaj naszych klientów

  • #35 30 Cze 2009 00:51
    krzysiek40
    Poziom 22  

    A czy może ktoś opisać na jakiej zasadzie działa to urządzenie?

    Link

    Generalnie wszystko rozumiem tylko jak podłączyć te wtryskiwacze do tej rurki? gdzieś musi być jakieś lewe odprowadzenie gazu żeby się nie przelało czy jak?

    Znalazłem jeszcze coś takiego. Myślę że zasada jest właśnie taka.

    Link

    Znalazłem też jakieś urządzenie porównujące wydatek poszczególnych wtryskiwaczy na podstawie przebiegu prądu. Na czym to polega.


    To może trochę naprowadzać na trop.

    Link

    Dzięki za info.

  • #36 30 Cze 2009 08:15
    mczapski
    Poziom 38  

    Trochę poza temat. Czy kolegę dariusz105 nie dałoby się nakłonić do korzystania z przycisku "pisownia" skoro nie jest w stanie poprawnie napisać jednego zdania po polsku? Ja np tracę chęć do zgłębiania zagadnienia czytając taki tekst.
    A korzystanie z przycisku nie jest wyczerpujące. Prepraszam za sugestię, ale działam dla dobra ogólnego.

  • #37 30 Cze 2009 12:53
    dariusz105
    Poziom 26  

    czasem pisze szybko i nie zwracam na to uwagi.ostatnio mamy polonistę na forum wiec poprawna pisownia jest obowiązkowa.cena urządzenia powoduje dostępność tylko dla warsztatów.w rurce jest otwór wypuszczający powietrze.

  • #38 10 Lip 2009 12:34
    jacekdtr
    Poziom 9  

    Otóż u siebie robiłem to tak rozkrecenie listwy wtryskowej na pojedyńcze elementy wyczyszczenie i zmontowanie. Nastepnym krokiem jest wkrecenie zamiast dyszy czujnika zegarowego (sam sobie zrobilem bo znalazlem w internecie na jakiejs tam stronce dla chetnych moge poszukac lub zrobic rysunek) i przykladasz napiecie na cewke i patrzysz ile na zegarze pokazuje wiem ze przy malych pojemnosciach elektrozawor ma sie otwierac o,35 mm a tak to 0,5 w niektorych przypadkach 0,6. jesli nie gra to ustawiasz za pomoca imbusa ta przerwe i tak lecisz z wszystkimi. Ja ustawilem na 0,6 lepsze osiagi i mniejsze spalanie ok 1 litra gazu mniej. pozdrawiam

  • #39 25 Sie 2009 20:00
    kubikmar
    Poziom 1  

    Witam,
    to mój pierwszy post :)

    Dla wtryskiwaczy PAN Zavoli znalazłem szczegółową angielską instrukcję jak należy je czyścić i kalibrować (załączam). Tutaj kalibracja sprowadza się po prostu do odpowiednio mocnego dokręcenia tulejki tak by skok tłoka wynosił od 0,63-0,67 mm. Bez specjalnych narzędzi domowych trudno uzyskać taką dokładność, ale można przy zwykłej suwmiarki można zmierzyć by było prawie dobrze.

    Całą opisana procedura przebiegła bez przeszkód, niemniej u mnie uszkodzony wtryskiwacz nie zaczął działać. Reszta natomiast działa tak samo.

    Jeżeli ktoś zastanawia się czy ma problem z wtryskiwaczem to polecam odłączanie od zasilania po kolei wszystkich wtryskiwaczy przy włączonym silniku na gazie. U mnie po odłączaniu jednego z nich nie ma żadnej różnicy natomiast to rozłączaniu któregokolwiek innego silnik wpada w jeszcze większe wibracje.

    Załączniki:
  • #40 19 Wrz 2009 11:53
    Czarlim87
    Poziom 13  

    miałem ostatnio kłopoty ze wtryskami a że mieszkam w lublinie to udałem sie do ich producenta(zavoli ul.firlejowska) bo w zakladzie gdzie montowałem gaz nie mogli sobie poradzić z kalibracja wtrysków.producent powiedział że tylko oni mogą ustawić i skalibrować wtryski.każdy wtrysk ma wybity swój numer seryjny i klasę jakości(A,B,...)każde poluzowanie śrubki przy rozkrecaniu wtrysku potrafi zmienic jego parametry.a potem instalacja nie pracuje zgodnie z poczatkowymi ustawieniami kompytera z wtryskami.dlatego po każdym rozkreceniu wtrysków pasowało by sie udac do producenta na ustawienie wtrysków z ich klasa jakosci.wtedy nie powinno być problemów z instalacja.

  • #41 15 Paź 2009 13:42
    folek_mz
    Poziom 9  

    jeżeli kogoś jeszcze interesuje kalibracja zavoli pan to juz spiesze wyjasnic ze kalibruje sie je podlaczania zasilania. a skok tłoczka ma wynosic 0,65 +-0,02mm. kalibruje sie je wkrecajac i wykrecajac krociec wylotowy z wtrysku, a nastepnie trzeba skontrowac jego polozenie nakretka.

  • #42 16 Sty 2010 09:22
    mania2
    Poziom 15  

    Moze nie na czasie moj post ale taka instrukcja o kalibrowaniu wtryskiwaczy Zavili Pan jest chore i do bani wtryski Pan kalibruje sie na specjalnym przyrzadzie pod odpowiednim cisnieniem i przy odpowiednim pradzie to tyle

  • #43 06 Kwi 2010 13:10
    caniggia
    Poziom 11  

    ja kalibruje wtryski suwmiarką cyfrową, w środek wtryskiwacza wkładam bolec i mierzę skok. wystarczy dobrze wyczuć moment dobicia zderzaka, zrobić kilka pomiarów aby wykluczyć błąd. Metoda na tyle wystarczająca aby wtryski w silniku o układzie V, gdzie są dwie sondy miały równe korekty pomiędzy V,
    różnica max do 1-2%.

  • #45 06 Sty 2011 20:08
    nicoz0
    Poziom 9  

    Odświerzę wątek,
    Może ktoś powiedzieć coś nie coś o czyszczeniu wtryskiwaczy Matrix HD344??
    To ponoć wtryskiwacze membranowe...
    Jak z ich ewentualną kalibracją??
    Czy ich czyszczenie jest skąplikowane??

  • #46 06 Sty 2011 21:07
    rs07
    Poziom 20  

    Witaj nicoz0
    Wtryskiwacze Matrix nie wymagają kalibracji.
    Objawem zabrudzenia jest nierówna praca ,szarpanie silnika szczególnie gdy wtryski są nierozgrzane.
    Ja myłem benzyną ekstrakcyjną + preparat czyszczący bez rozbierania. Po rozgrzaniu, zdejmowałem wąż od filtra, wąż do góry i wlewałem 20 ml benzyny. Po kilku minutach, wąż do filtra i odpalenie. Operacja powtarzana 2 , 3 razy. Pomogło.

  • #47 06 Sty 2011 22:03
    nicoz0
    Poziom 9  

    dzieki z nieba mi spadła Twoja porada... Dzieki ...

  • #48 25 Sty 2011 16:36
    michael1986
    Poziom 18  

    rs07 napisał:
    Witaj nicoz0
    Wtryskiwacze Matrix nie wymagają kalibracji.
    Objawem zabrudzenia jest nierówna praca ,szarpanie silnika szczególnie gdy wtryski są nierozgrzane.


    Dodam że jakbyś poczytał trochę w internecie to byś wiedział że lepiej szybki te wtryskiwacze naprawić - wyczyścić. Wtryskiwacze Matrix mają taką wadę że jak są brudne lubią się zakleić i spalić cewki.

  • #49 06 Mar 2011 08:29
    dlugipl
    Poziom 10  

    Witam mam małe pytanie jakim prądem i o jakim napięciu zasilić wtryskiwacze valtek żółte 1 ohm i jaki powinien być skok tłoczka.

  • #51 14 Maj 2011 19:08
    vikelf
    Poziom 12  

    Czy ktoś wie jak skalibrować magic jet?

  • #52 14 Maj 2011 20:26
    Maher
    Poziom 21  

    vikelf napisał:
    Czy ktoś wie jak skalibrować magic jet?


    Dokładnie tak jak valteka i inne wtryskiwacze tylko skok tłoka jest 0,7 regulacja jest pod naklejką.

  • #53 07 Cze 2011 18:56
    cygan786
    Poziom 1  

    Panowie-chciałbym zobaczyć jak regulujecie prąd, przy napięciu 12V i oporności cewki załóżmy 3 Ohm. Proponuje zapoznać się z prawem OHMA.To zawsze będzie ta sama wartość,żeby zwiększyć prąd należy zwiększyć napięcie przy stałej rezystancji cewki. Wtryski VALTEK mają regulację skoku tłoczka i reguluję się ją śrubą przy cewce.

    Dodano po 8 [minuty]:

    dlugipl napisał:
    Witam mam małe pytanie jakim prądem i o jakim napięciu zasilić wtryskiwacze valtek żółte 1 ohm i jaki powinien być skok tłoczka.

    takim jakie występuje w twoim aucie, a zakładam że to 12V, a co do prądu to nie ma regulacji,przy oporności 1 Ohm i tak będzie to 12A,chyba że w układ włożysz dodatkowy opornik który obniży wartość prądu. śprawdz czy bezpiecznik jest odpowiedni do zasilenia wtrysków, biorąc pod uwagę komplet wtrysków a nie jeden.

  • #54 12 Kwi 2012 19:00
    darek2382
    Poziom 9  

    Maher napisał:
    vikelf napisał:
    Czy ktoś wie jak skalibrować magic jet?


    Dokładnie tak jak valteka i inne wtryskiwacze tylko skok tłoka jest 0,7 regulacja jest pod naklejką.


    Witam
    A kalibrowałeś Magiki u siebie? Ja u siebie noszę się z wymianą swoich magików bo wszyscy mi mówią że magików się nie kalibruje, i że do tego trzeba mieś specjalne urządzenie. Zastanawiałem się też nad kupnem samego zestawu naprawczego i sam je spróbować kalibrować czujnikiem zegarowym.
    Na moje oko przecież konstrukcja jest podobna do Valteków no i kalibracja powinna być podobna, a je się już kalibruje.
    Pomyślałem sobie że może tłoczek jest dużo mniejszy i czujnik zegarowy nie wychwyci dobrze skoku.

  • #55 17 Lip 2012 21:01
    adam20mada
    Poziom 1  

    Witam opisze jak wyczyscilem wtryski gazu instalacji gazowej Landi Renzo w audi A8. Na komputerze cały czas wywalal mi bład p0306 wypadane zaplonu na 6 cylindrze (pisze z pamieci ) Podmieniałem wszystkie cewki i dalej to samo zmienilem swiece i nic. W koncu wpadlem ze to wtryskiwacze od gazu. Bo zapalal sie KAT tylko na gazie i trzepalo silnikiem. Sprawdzilem na necien jak rozebrac wtryski od landi renzo . Najpierw czyscilem w benzynie ekstr. i sprawdzalem ale dalej to samo. Po paru probach podlaczylem wtryskiwacz do prostownika (na 1 sekunde) wtryskiwacz byl zanurzony w benzynie ekst . Jak sie otwierał to dmuchalem w niego . I poskutkowało . Pare stówek w kieszeni. Sory że tak chaotycznie ale piszę z pamięci i chciałem pomóc. Pozdro

  • #56 09 Sie 2012 19:19
    fazior
    Warunkowo odblokowany

    Witam czy ktoś posiada dane do do regulacji skoku tłoczka w wtryskiwaczach Landi Renzo Omegas. Byłbym wdzięczny pozdrawiam

  • #57 11 Sie 2012 09:47
    OKI
    Poziom 18  

    A jak wygląda sprawa kalibracji wtryskiwaczy BRC, bo nie widzę nic co by można tam regulować?

  • #58 05 Wrz 2012 13:25
    primera
    Poziom 14  

    Wtryskiwaczy BRC się nie kalibruje.

  • #59 18 Cze 2013 10:51
    grubyy83
    Poziom 9  

    Witam. Odświeżę temat. Czy można kalibrować wtryski zavoli bez podawania na nie prądu? Chodzi przecież o skok tłoczka. Czy ten jest inny jeżeli wciska się go manualnie niż poruszany przez impulsy elektryczne?