Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czyszczenie i kalibracja wtryskiwaczy gazu

adrach 18 Cze 2013 15:29 129234 73
  • #61
    grubyy83
    Poziom 9  
    Jak bardzo różni się skok tłoczka przy podawaniu impulsów elektrycznych przez jakiś zasilacz do tego bez prądu?

    Dodano po 4 [minuty]:

    I jeszcze jedno pytanie... Czy prąd do wtrysku można podać przez prostownik który daje max. 4 A? Cewka powinna to spokojnie wytrzymać.
  • #62
    psooya
    Poziom 38  
    Niech się różni o 0.1mm bo nie wiesz jakiej siły użyć i jak wyklepany jest oring wygłuszający stukanie tłoczka i twoja kalibracja jest nic nie warta.

    Polecam policzyć sobie jaki tam płynie prąd. Dodam, że zależny jest od czasu otwarcia wtrysku i można skorzystać z równania Ucewki = -L(di/dt) dla uproszczenia I = U*t/L a więc skoro t jest w liczniku to im większe tym prąd większy oraz gdy L (indukcyjność) maleje tym prąd jest większy.
    Prąd nasycenia można określić znając rezystancję cewki i wynosi ok I = U/R =14/1 = 14A dla 1 Ohma. Tak więc prąd zapewne będzie w czasie narastał aż do nasycenia i będzie to prosta od 0 do 14A.
    Dlatego zapętlone wtryski (otwarte cały czas) się palą. Impuls nie powinien przekraczać 20ms, a prostownik należy używać zgodnie z przeznaczeniem jak nie chcesz zakupić nowych wtrysków. W ostateczności można zasilać wtryski z prostownika na którego końcu jest kondensator i jakaś mała żarówka w szeregu ograniczająca prąd np 5W co da około 350mA i powinno spokojnie otworzyć wtrysk.
  • #63
    grubyy83
    Poziom 9  
    Ok. rozumiem.
    Czy jest możliwe to że jeden z wtrysków nie domyka się do końca? W mojej omedze V6 na wolnych obrotach nie pracuje jeden cylinder natomiast po dodaniu gazu pracują wszystkie(czasami w czasie jazdy delikatnie szarpnie). Wtrysk wyczyszczony ale nie skalibrowany. Czy sama kalibracja może usunąć ten problem? Dodam że na paliwie pracuje idealnie.
  • #64
    psooya
    Poziom 38  
    Jak się nie domyka to wtedy zalewa gazem, zdejmij wężyk i sprawdź czy ucieka przez niego gaz. Kalibracja różne rzeczy przynosi, ja tego nie kalibruje tylko wyrzucam na złom :-) i zakładam coś co nie posiada kalibracji jak np RegFast. Wiadomo można zaoszczędzić 100zł i kalibrować co 5-10kkm albo kupić listwę i mieć spokój na np 30kkm
  • #65
    grubyy83
    Poziom 9  
    Właśnie taki objaw zauważyłem. W momencie kiedy na wolnych obrotach ściskam przewód do kolektora silnik zaczyna pracować w miarę normalnie czyli wychodzi na to że jest on zalewany. Powstaje pytanie czy wymiana tłoczka usunie problem? Znalazłem zestaw z tłoczkiem i sprężynką za 25zl wiec koszt niewielki.
  • #67
    grubyy83
    Poziom 9  
    psooya napisał:
    Jak się nie domyka to wtedy zalewa gazem, zdejmij wężyk i sprawdź czy ucieka przez niego gaz.

    Tylko jak to zrobić? Na odpalonym silniku gaz będzie leciał napewno a na zgaszonym nie będzie ponieważ elektrozawór go nie puści.
  • #69
    grubyy83
    Poziom 9  
    Problem zażegnany. Faktycznie cylinder był zalewany gazem ponieważ wtryskiwacz się nie domykał. Rozwiązaniem był nowy tłoczek i sprężynka no i oczywiście kalibracja. Teraz silnik pracuje wzorowo. A przy okazji zakupiłem drobny sprzęt do kalibracji wtryskiwaczy gazowych do warsztatu więc chętnie pomogę jeżeli ktoś z okolicy będzie takiej pomocy potrzebował.
  • #70
    bulan74
    Poziom 2  
    wtryski stefanelli ktoś kalibrował?
  • #71
    Wojtec12345678
    Poziom 9  
    Witam wszystkich, mam proste pytanko,mianowicie będę musiał w najbliższym czasie zająć się wyczyszczeniem wtryskiwaczy lpg, a że mam hanny i są nierozbieralne to pomyślałem że wrzucę je do myjki ultradźwiękowej którą posiadam, ale tutaj robią się schody, ponieważ samo wrzucenie ich nic nie da, muszą się otwierać i zamykać podczas czyszczenie aby zdało to efekt, teraz pytanie do was, czy jest jakieś urządzenie na rynku pod które mógłbym podpiąć wtryski aby działały poza autem ? Albo czy jest jakiś prosty sposób na to ?
  • #72
    Piotr520
    Poziom 23  
    Samo otwieranie nic nie da.Musi przepływać przez nie ciecz.Kumpel podłącza przerywacz od kierunków i silniczek od spryskiwaczy ale czym je płucze to muszę zapytać.
  • #73
    Wojtec12345678
    Poziom 9  
    Kupiłbym specjalny płyn do czyszczenia wtrysków lpg w połączeniu z myjką ultradźwiękową dałoby to niezły efekt na pewno, tylko nie wiem czym zasilić i jak te wtryski aby ich nie spalić, podobno samo podpięcie 12v daje efekt spalonego wtrysku.
  • #74
    stonkers
    Poziom 15  
    Czy samo odkrecenie cewki wtryskiwacza i wyczysczenie tloczka i sprezynki oraz gniazda prowadzi to rozkalibrowania wtryskiwacza Zavoli Pan ? Mowa o sytuacji na filmie
    Link