Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

linijka led jako wskaźnik temp silnika

26 Jan 2007 23:35 10309 38
  • #31
    Anonymous
    Level 1  
  • #32
    ryborz
    Level 23  
    Nasunęło mi się tylko orzesz k**** ja p*******.
    Trzeba było tak od razu. Wywalamy wszystkie wzmacniacze. Kto Ci karze mierzyć napięcie na termistorze??
    R1 na masę a termistor do 10V, wtedy ze wzrostem temperatury rośnie napięcie. Nie trzeba zamieniać Rsyg z Rhi i po problemie.

    Prościej chyba się nie da :!: :
    Iled 10mA wtedy R1=1,2kΩ, R2=pot 1kΩ ustawiony na 480Ω

    https://obrazki.elektroda.pl/52_1170257230.gif
  • #33
    Anonymous
    Level 1  
  • #34
    ryborz
    Level 23  
    A nie idą z niego dwa kable?? Jak jest na stałę do masy to trzeba użyć zewnętrznego stabilizatora.
  • #35
    Anonymous
    Level 1  
  • #36
    Anonymous
    Level 1  
  • #37
    Jerzy Węglorz
    Level 39  
    Pomyslałem sobie teraz, że właściwie cała "filozofia" wskaźników w samochodzie sprowadza się do sygnalizowania nieprawidłowości, natomiast stan prawidłowy jest bez sygnalizacji. W takim razie zimny silnik powinien być sygnalizowany, natomiast silnik w "normalnym" stanie - nie, potem ewentualnie można (a może należy?) sygnalizować silnik zbyt gorący.
    Może przez chcwilę warto na ten problem spojrzeć właśnie w ten sposób? Jeżdżę Yarisem, tam jest tylko 1 światełko sygnalizujace temperaturę silnika: niebieskie - zimny, prawidłowa temperatura - brak sygnalizacji, za gorący - czerwone (jeszcze mi się nie zapaliło, ale w momencie przekręcenia kluczyka komputer pokładowy sprawdza istalację i świecą się różne rzeczy).
  • #38
    Anonymous
    Level 1  
  • #39
    gondoljerzy
    Level 23  
    Jerzy Węglorz wrote:
    Pomyslałem sobie teraz, że właściwie cała "filozofia" wskaźników w samochodzie sprowadza się do sygnalizowania nieprawidłowości, natomiast stan prawidłowy jest bez sygnalizacji. W takim razie zimny silnik powinien być sygnalizowany, natomiast silnik w "normalnym" stanie - nie, potem ewentualnie można (a może należy?) sygnalizować silnik zbyt gorący.
    Może przez chcwilę warto na ten problem spojrzeć właśnie w ten sposób? Jeżdżę Yarisem, tam jest tylko 1 światełko sygnalizujace temperaturę silnika: niebieskie - zimny, prawidłowa temperatura - brak sygnalizacji, za gorący - czerwone (jeszcze mi się nie zapaliło, ale w momencie przekręcenia kluczyka komputer pokładowy sprawdza istalację i świecą się różne rzeczy).


    Taki typ sygnalizacji można nazwać oszczędnościowo-minimalną. Gdy całością steruje komputer i po uruchomieniu kluczykiem błyska różnymi lampkami to pół biedy. Jednak przy takiej sygnalizacji, gdy nic się nie świeci, nie będzie wiadomo do końca czy sygnalizacja jest sprawna i wszystko OK, czy może sygnalizacja zdechła i silnik może sie przegrzać.
    Gdy wyświetlany jest cały zakres temperatury informacji jest więcej.