Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odzyskiwanie danych z twardego dysku

27 Sty 2007 12:25 2728 12
  • Poziom 13  
    Witam
    dwa lata temu zakupiłem w jednym z Koszalińskich sklepów komputer po około roku użytkowania uszkodził się twardy dysk, który w ramach gwarancji został wymieniony na nowy, kilka dni temu sytuacja się powtórzyła i teraz czekam na nowy dysk. W obu przypadkach oddając dysk do reklamacji spytałem się serwisanta czy oddadzą mi stary dysk w przypadku gdyby był nie do naprawienia gdyż zależy mi na odzyskaniu danych, które się na nim znajdują i czy dostanę dysk zastępczy na okres rozpatrywania reklamacji, serwisant odpowiedział iż odzyskiwanie danych jest bardzo kosztowne i nieopłacalne, stary dysk który zostanie wymieniony na nowy nie zostanie zwrócony i że nie dostanę dysku zastępczego bo nie mają takiego.
    Moje pytanie brzmi czy tak jest naprawdę, że sklep lub serwis nie maja obowiązku udostępnienia dysku zastępczego na okres rozpatrywania reklamacji? i czy nie muszą zwracać starego dysku, który jest uszkodzony a na którym znajdują się cenne dane dla jego użytkownika? i czy odzyskiwanie danych jest naprawdę takie kosztowne i nieopłacalne?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    jeszcze się nie spotkałem z takim przypadkiem, żeby sklep dawał zastępczego HDD, i po wymianie na nowy dorzucał jeszcze reklamowany ;). I tak jak przedmówca mówił , odzyskiwanie danych to kosztowna zabawa, średnio zaczyna się rozmowa od 500zł
  • Poziom 15  
    Jest w sieci dużo programów, którymi można samemu spróbować odzyskać dane jeżeli oczywiście dysk nie jest uszkodzony fizycznie i jeszcze jakoś da się go uruchomić. Mi kilka razy padł dysk ale następowało to "powoli" zaczynał się od jakiś błędów i problemów z odczytem. Jednak jak dysk padnie od razu tak, że nie daje oznak życia to pozostają tylko te specjalistyczne firmy odzyskujące dane, które kroją za takie usługi niemiłosiernie...
    Życzę powodzenia!
  • Poziom 21  
    Naturalnie że jest taka procedura ,
    przy zgłoszeniu uszkodzenia dysku, klient dostaje dysk zastępczy na czas reklamacji, dysk uszkodzony pozostaje u klienta i może sobie odzyskiwać dane.

    Zapytasz gdzie tak jest , w Polsce jak tylko będzie taka umowa z klientem ( i klient za to zapłaci ).
    Poczytaj warunki z karty gwarancyjnej , która w końcu podpisałeś akceptując warunki gwarancji.
  • Poziom 17  
    to spojrzmy na to z innej strony
    akurat np dostales premie kupujesz sobie dysk 500 gb (nie wiem po ile sa niech bedzie cos kolo 800zl)
    wrzucasz tam wszystkie swoje dane poczym dysk na drugi dzien sie psuje.
    i teraz masz dylemat czy oddac dysk na gwarancje i stracic wszystkie dane.
    czy oddac dysk do serwisu gdzie odzyskaja dane a stracisz gwarancje ....
    gdzie tu logika?
  • Moderator Samochody
    Nie ma logiki ale zazwyczaj masz napisane, że producent/sprzedawca nie odpowiada za dane zgromadzone na nośnikach pamięci.
    Sam musisz zdecydować co jest dla Ciebie ważniejsze gwarancja czy dane.

    Poza tym w wielu przypadkach da się odzyskać dane z dysku, bez utraty gwarancji a w pozostałych przypadkach koszt odzyskania danych to kilka-kilkunastu tys. pln... jeśli dane są aż tak cenne to nikt nie będzie się przejmował utratą gwarancji.
  • Poziom 31  
    mulat napisał:
    to spojrzmy na to z innej strony
    akurat np dostales premie kupujesz sobie dysk 500 gb (nie wiem po ile sa niech bedzie cos kolo 800zl)
    wrzucasz tam wszystkie swoje dane poczym dysk na drugi dzien sie psuje.
    i teraz masz dylemat czy oddac dysk na gwarancje i stracic wszystkie dane.
    czy oddac dysk do serwisu gdzie odzyskaja dane a stracisz gwarancje ....
    gdzie tu logika?

    Logiki brak - po stronie kupującego. Jak się wydaje 800 zł, to wypada zapoznać się z warunkami gwarancji i pomyśleć, czy opłaca się używać takiego dysku jako jedynego składowiska ważnych danych.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    pio_ta napisał:
    Moje pytanie brzmi czy tak jest naprawdę, że sklep lub serwis nie maja obowiązku udostępnienia dysku zastępczego na okres rozpatrywania reklamacji? i czy nie muszą zwracać starego dysku, który jest uszkodzony a na którym znajdują się cenne dane dla jego użytkownika? i czy odzyskiwanie danych jest naprawdę takie kosztowne i nieopłacalne?


    Żaden sklep , czy serwis nie ma obowiązku dawać ci dysku zastępczego - chyba , że za niego zapłacisz z góry . Ewentualnie zostawisz kaucję za ten dysk . Zwróć uwagę , że oddając go potem ten dysk jest juz używany .
    Oddajesz dysk do reklamacji i w zamian otrzymujesz nowy , po okresie oczekiwania na załatwienie spraw reklamacyjnych , lub ten sam po naprawie .
    Co się tyczy danych i ich odzysku , to te są tyle warte , na ile wycenia je sam właściciel . Inna sprawa , że autor tematu , nie podał rodzaju uszkodzenia dysku . w zależności od rodzaju uszkodzenia , różne są ceny odzyskiwania danych . Tak jak i różne są ceny w różnych serwisach . Wystarczy poszukać , lub poprostu zapytać i porównać ceny takich usług z kilku , lub kilkunastu miejsc . Koszty są powyżej , jak i poniżej 500 zł. , a nawet poniżej 200 zł. Koszty usługi warunkuje rodzaj uszkodzenia , z jakim trzeba będzie się uporać , przy próbie odzysku danych .

    Pozdrawiam .
  • Poziom 11  
    BIGOLSEN napisał:

    Żaden sklep , czy serwis nie ma obowiązku dawać ci dysku zastępczego - chyba , że za niego zapłacisz z góry .


    Nie będę reklamował firmy, w której kupiłem kilka lat temu kompa, ale gdy zaczął się zawieszać pojechałem z kompem koleś go obejrzał i stwierdził, że nie ma czasu w sklepie w nim grzebać i wyśle go do reklamacji i jak poczekam pół godziny to da mi komputer zastępczy z moim dyskiem ;-) a o mój abym się pytał za dwa tygodnie. Trzeba dbać o klienta, aby wrócił do ciebie sklep wcale nie musi dawać super nowoczesnych dysków na zastępstwo, ale zawsze coś się wala po sklepie i można przynajmniej zapewnić minimum klientowi on wróci gdyż na ile lat starcza komputer trzy cztery i zaczynają się myśli trzeba zmienić ;-)
  • Moderator Samochody
    Jasne, że można ale zapewne w takim sklepie mocno się przepłaca. Inne komponenty niż dysk (nie-mechaniczne) - rozumiem, choć zazwyczaj trzeba wpłacić kaucję.
  • Poziom 20  
    Cenne dane należy dla własnego bezpieczeństwa ... "bakapować" Po prostu.

    Pozdrawiam.