Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Eberspacher Hydronic D5WSC schemat podlaczenia

scenicdti 04 Jan 2016 22:37 23560 40
IGE-XAO
  • #31
    Markymarek
    Level 9  
    Dzisiaj sprawdziłem przewody do pompki paliwa - jak podpiąłem żarówkę i podałem 12V to świeci,

    pompkę cieczy sprawdziłem - też jest sprawna i ją słychać jak podam napięcie bezpośrednio (sama dostaje ze sterownika),
    nawiew i przekaznik też mam sprawny - przekaznik pstryka i nawiew włącza się .

    Także pompka paliwa w drodze bo kupiłem no i teraz zostaje albo sterownik zablokowany i po odblokowaniu ruszy ogrzewanie, albo się coś uwaliło w sterowniku np. zimne luty.
  • IGE-XAO
  • IGE-XAO
  • #33
    Markymarek
    Level 9  
    Witam,

    rozpracowałem wg schematu podłączenie zegara modułowego (może się komuś przyda):
    wtyczka 12 pin:
    pin 1 - oświetlenie zegara,
    pin 2 - żółty przewód (+12 v załączające piecyk),
    pin 3 - czujnik temperatury zewnętrznej (opcja),
    pin 4 - do pinu 12 (masa),
    pin 5 - drugi przewód od czujnika temp (opcja),
    pin 6 - pusty,
    pin 7 - przewód przycisku (opcja - dogrzewacz),
    pin 8 - diagnoza,
    pin 9 - pusty,
    pin 10 - zacisk +15 (12 v po zapłonie),
    pin 11 - napięcie 12 V,
    pin 12 - mostek z pinem 4 (masa).

    Problem dotyczy czego innego. Mam w aucie moduł do sterowania pilotem TP 41 i przycisk.
    W instrukcji serwisowej jest pokazane drugie złącze 3 pinowe do podłączenia modułu pilota )oznaczone jako "i").

    Gdzie ono się znajduje??

    Rozpracowując wtyczkę przy module pilota mam tam 6 przewodów (3 idą do sterowania modułem i 3 ida do przycisku w kabinie).

    Teraz taka kwestia czy przewody pomiędzy zegarem, a modułem można mostkować tj. zrobić w ten sposób , ze napięcie dochodzi do zegara i jednocześnie do modułu sterowania pilotem??

    Jeśli tak to wystarczy wyprowadzić 3 przewody: brązowy masa, czerwony +12 V stałe i żółty załączający piecyk ?


    Jeszcze takie pytanie: czy pomiędzy zaciski 10 i 11 zegara moge podać stałe napięcie +12 V z akumulatora?

    Wtedy jak rozumiem jest zegar aktywny cały czas, a jak dam po zapłonie to uaktywni się na przekręconym zapłonie?

    Bardzo proszę o pomoc - może komuś uda się wyjaśnić choć trochę sprawę.

    Wiem, ze mógłbym sam zegar zostawić, ale chciałbym zachować moduł i pilota w celu włączenia "awaryjnego" gdy jestem poza autem, żeby nie trzeba było wracać do auta i włączać ręcznie, a jak mrozy są regularnie to chciałbym wtedy programować na cały tydzień grzanie o stałej godzinie.
  • #34
    Markymarek
    Level 9  
    Witam,

    po podłaczeniu zegara udało się odblokować sterownik> Błąd AF 50.

    Ogrzewania działa! Załącza się z zegara i z przycisku, który miałem dotychczas z modułem pilota TP 41.

    Musze zaprogramować pilota, bo akumulator był odłączany i sprawdzić czy będzie działać z pilota.

    Dziękuję wszystkim za pomoc.
    Pozdrawiam
  • #35
    Szef_2001
    Level 10  
    witam,

    a ja z trochę innym pytaniem. Mam w Vectrze C pełne ogrzewanie postojowe cyfrowe (sterowane zarówno z pilota jak i panelu climatronika) - czy mogę zastąpić oryginalny moduł zdalnego sterowania (pilot T41 + centralka) np. na zestaw Telestar T91?

    pozdrawiam
  • #36
    Markymarek
    Level 9  
    Witam,

    trzeba by się zorientować czy ta centralka obsługuje ogrzewania "cyfrowe" i jeśli tak to wydaje mi się , że się uda.

    Centralka TP 41 pracuje u mnie na 3 przewodach (u mnie nie ma CAN - u Ciebie pewnie będzie 4 przewód odpowiedzialny za CAN).

    Dobrze byłoby schemat też zdobyć i prześledzić - wydaje mi się, że można pod warunkiem, że obsługuje ogrzewania cyfrowe.

    Można dopytać jakiegoś sprzedawcy ogrzewań ;)

    A czemu chcesz to wymieniać?? Nie działa coś??

    Dodano po 2 [minuty]:

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    U mnie działa także z pilota - miałem sprawdzić i chodzi wszystko tj. z przycisku, z pilota i z zegara.

    Jedyny minus, który zauważyłem to taki, że jak się załączy z zegara to z pilota nie wyłączę i musi zatrzymać się samo po czasie jaki jest ustawiony, albo muszę iść do auta wyłączyć. W sumie mi to nie przeszkadza, więc zamierzony efekt osiągnięty :)

    Dziekuję wszystkim jeszcze raz za pomoc :)
  • #37
    Szef_2001
    Level 10  
    hejka!

    wszystko u mnie działa jak należy ale oryginalny pilot T41 wygląda jak detonator - jest ogromny. Chciałbym aby pilot był mniejszy jak i informacja zwrotna na pilocie że ogrzewanie wystartowało też by się przydała :)
    U mnie mogę włączyć grzanie z pilota i zaprogramować w climatroniku- w zimne dni samo się załącza jako dogrzewacz. Nie mam osobnego przycisku do włączania.

    pozdrawiam
  • #38
    adasw
    Level 13  
    Witam
    Mam Eberspacher jak w temacie z zegarem (taki z potencjometrem) i potrzebuję procedury do odblokowania piecyka.
    jakiś czas temu niekontrolowanie włączyło mi się ogrzewanie i zaczeło bardzo MOCNO dymić, a w danej chwili w panice wyłączyłem kostkę zasilającą. Aktualnie postanowiłem przywrócić mu życie ale mam problem: ogrzewanie włacza się i od razu słychać pompę wody a następnie włacza się dmuchawa... popracuje tak 2-3min i się wyłacza. Nie słychać pompy paliwa i nie odpala grzanie. Rozebrałem i mogę stwierdzić że pompa jest sprawna a świeca ma ok 0,6ohm i jak podłączyć przewód + to iskrzy więc myślę że jest dobra. Podczas pracy brak napięcia na świecę. Sterownik nie wywala błędu ale mimo to chciałbym go odblokować, tylko że procedura jaką mam nie działa.
    Może ktoś kto się zna pomoże?
  • #39
    Markymarek
    Level 9  
    Mam instrukcję serwisową ale na drugim komputerze. Dopiero będę w czwartek w domu to zerknę, czy jest procedura odblokowania dla takiego zegara.

    A próbowałeś wciskać te przyciski na zegarze i dotykać do napięcia jak w instrukcji odblokowania?

    Jak procedura nie działa to może nie tyle że jest zablokowany co może uszkodzony sterownik (np. zimne luty wiem, że padają w sterownikach). Czy błędy są wtedy czy nie to nie wiem, bo u mnie nie było takiej sytuacji - wiem to od kogoś :)
  • #40
    adasw
    Level 13  
    Mam taką procedurę:
    "Odblokowanie
    Obsługa: wykonać połączenie pomiędzy zaciskiem 15 zapłon a zaciskiem 10 dwunasto polowej wtyczki zegara. Wcisnąć przycisk grzanie. Zostanie wskazany aktualny błąd F 15 lub F 50. Następnie wcisnąć przycisk zegara i przytrzymać, jednoczeœnie w ciągu 2 sekund wcisnąć przycisk P.
    Zegar modułowy znajduje się w fazie odczytu błędu.
    Teraz należy wyłączyć zapłon (zacisk 15) wcisnąć jednoczeœnie przyciski zegar i P oraz jednoczeœnie walczyć zapłon (zacisk 15), i odczekać aż na wyœwietlaczu pojawią się cztery kreski oddzielone dwukropkiem i symbol grzania. Po upływie 3 sekund sterownik rozblokuje się i urządzenie zostanie włączone. Na wyœwietlaczu pojawi się AF: 00 i symbol grzania."

    Zacisk10 czyli plus po zapłonie podłączony do stacyjki (15)
    Problem w tym że na wstępie nie ma błędu a na końcu procedury nie pojawia się symbol AF:00.
    Proszę o weryfikację procedury.
  • #41
    SiLeNt_hUnTeR
    Level 21  
    Podłączam się pod temat bo dotyczy tego samego sprzętu.
    Walczymy z Ojcem z jego D5WSC, które podłączali jacyś druciarze. Działało 10 lat, do teraz. Brak żadnej reakcji na przycisk grzania na zegarze modułowym Hella (12 pin). Po lekturze forum doszliśmy do wniosku że sterownik jest zablokowany. Jednak kable są poprzepinane w 8-pinowej wtyczce sterownika, niektóre całkiem obcięte przy sterowniku, słowem dramat i podejrzewamy że nawet nie dałoby się odczytać błędów w sterowniku a co dopiero odblokować z tymi pokombinowanymi kablami. Zakupiliśmy więc drugi, taki sam piecyk i chcielibyśmy teraz podpiąć go "po bożemu" poprawiając przy okazji instalację. Które przewody MUSZĄ być podpięte do zegara modułowego by ten prawidłowo obsługiwał piecyk?