Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozładowywanie akumulatora w Seicento

27 Sty 2007 21:25 19438 20
  • Poziom 2  
    Witam!
    Mam następujący problem: Mam Seicento 899cm i miesiąc temu padł w nim
    akumulator.Kupiłem nowy 43Ah i przez mniej więcej trzy tygodnie był
    święty spokój.Potem zauważyłem,że zaczynają mi przygasać wskażniki na
    tablicy rozdzielczej, wolniej poruszają się wycieraczki, nie ogrzewa
    się tylna szyba itd.Wszystkie te "objawy"pojawiają się przy "ciepłym"
    silniku, po przejechaniu ok.3km. Po przejechaniu tak krótkiego odcinka
    napięcie na akumulatorze spada do 11-12V, choć czasami potrafi
    "zjechać" tak w dół,że przy jeszcze ciepłym silniku nie da się już
    powtórnie samochodu uruchomić i wtedy pomaga tylko prostownik,ale po 2
    dniach wszystko wraca.Przy zimnym silniku(np. po nocy) napięcie jest
    ok. tzn ok.14V i samochód działa bez zarzutu.Zrobiłem mały test -
    dodawałem gaz na jałowym biegu i mierzyłem napięcie - im bardziej
    silnik się nagrzewał tym napięcie bardziej spadało.Jednym słowem - coś
    rozładowywuje akumulator podczas pracy silnika, a nie jak ma to
    miejsce standardowo przy dłuższym postoju.Akumulator jest nowy,klemy
    oczyszczone.I tu rodzi się moje pytanie: Co mogło paść -
    alternator,regulator napięcia,zaśniedziałe szczotki alternatora (nie
    wymontowałem, tylko tak gdybam), a może pasek klinowy??? A może coś
    jeszcze innego....? Bardzo proszę o wszelkie sugestie,bo już mi
    zaczyna brakować pomysłów,a jak pojadę do ASO to wymontują mi cała
    elektrykę i zapłacę więcej niż ten samochód jest wart.A studenci wszak
    do bogaczy nie należą :-((.
  • Poziom 14  
    Witam
    Myślę że to regulator ale przejrzyj stan szczotek.
  • Poziom 25  
    Ja myślę, że nawet diody prostownicze w nim padły.
  • Poziom 15  
    witam
    a jak jedziesz sluchasz radyjka? masz seryjne czy nie? jakis wzmacniaczyk w samochodzie? kumpel mial taki przypadek ze radio mialo gdzies zwarcie i rozladowywalo aku.
    2 przypadek moze masz za luzny pasek klinowy na alternatorze, w miare jazdy sie nagrzewa i rozszerza a w konsekwencji zaczyna sie slizgac i alternator nie laduje wystarczajaco mocno i z czasem aku sie rozladowywuje

    daj znac czy pomoglo i jak poradziles soebie z problemem
    pozdro
  • Poziom 21  
    kolego podłącz amperomierz między klemę minusową a minus akumlatora i zobacz ile pokazuje jeżeli więcej niż 20 ma to mamy problem wyciągamy po koleji wszystkie bezpieczniki i sprawdzamy amperomierz jeżeli przy którymś pokaże 0 to ten obwód ale są jeszcze obwody nie zabezpieczone rozrusznik i alternator pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • spec od auto-elektro
    Typowy objaw blokowania regulatora tzn. kontrolka nie świeci ale alternator też nie ładuje. Czasami da się zauważyć że po przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania nie świeci.P
  • Poziom 11  
    Witam.Na moje to regulator napiecia ale tak dla pewnosci sprwdzic diody i stojan na ciplym silniku,jezeli piszesz ze to 900tka to altek jest na wierzchu nie potrzeby wyjmowania.Pozdrawiam
  • Poziom 28  
    stawiam na luzny pasek- wymienic i zrobic porzadna oslone przeciwwodną zeby nie chlapalo na niego spod kola ja mam na orginalnym pasku przejechane ponad 150 000 km i pasek ma sie jescze znakomicie oczywiscie od poczatku jest porzadnie osloniety
  • Poziom 15  
    zmień pasek. prawdopodobnie spalony , to znaczy ślizga się przy większym obciązeniu.
  • Poziom 10  
    Mam podobny problem w SC 1,1 MPI.
    Kupiłem nowy akumulator Centra i po 2 tygodniach nie chciał zapalić.
    Reklamuje akumulator, ale czy aby nie jest wina samochodu?
    Alternator po odłączeniu od akumulatora daje napięcie 13V, nie reaguje na dodanie gazu. Czy to normalne? Czy pozostawienie wyłącznika zespolonego świateł mijania w pozycji włączonej i wyjęciu kluczyka akumulator sie rozładowywuje (mimo nie wyłączenia światła się nie palą)?
    Pozdrawiam
    Janusz
  • Poziom 21  
    Nie odłącza się alternatora od akumulatora podczas pracy silnika! To raczej nienormalne, że akumulator się rozładowuje. Coś musi pobiera prąd na postoju, może uszkodzony alarm, źle podłączone radio, lub coś innego.
  • Poziom 13  
    archaniol40 napisał:
    To raczej nienormalne, że akumulator się rozładowuje. Coś musi pobiera prąd na postoju, może uszkodzony alarm, źle podłączone radio, lub coś innego.


    Z całym szacunkiem ale kolega chyba niedokładnie przeczytał pierwszy post. Jego autor odpala zimny silnik i jest wszystko w porządku, problem zaczyna się podczas jazdy. Jak to ktoś powiedział "coś" rozładowuje akumulator podczas jazdy. A to tajemnicze i złośliwe "coś" to według mnie: włączone światła, ogrzewanie pewnie na maxa, ogrzewanie tylnej szyby i może jeszcze radio. Po to żeby te wszystkie urządzenia poprawnie działały jest w aucie alternator i najprawdopodobniej w nim jest problem (koledzy wcześniej podali kilka opcji do sprawdzenia). Czasem przyczyna może być jeszcze mniej tajemnicza - połączenie akumulatora do alternatora i rozrusznika albo... niedokręcone, zaśniedziałe klemy - wtedy nawet nowy alternator nie będzie właściwie ładował akumulatora.
  • Poziom 17  
    Witam ja bym też nie tylko sprawdził ale wymienił mostek prostowniczy w alternatorze, w swoim go wyjąłem i po sprawdzeniu go miernikiem był ok sprawdziłem uzwojenia szczotki w alternatorze wszystko ok poczyściłem styki poskładałem alternator zamontowałem go nadal coś nie tak i okazało się że z mostkiem prostowniczym alternatora jest coś nie tak a wpływ na to miała albo rosnąca temperatura albo przepływ prądu, oczywiście jak koledzy radzą możesz zobaczyć naciąg paska. Pozdrawiam Micoss
  • Poziom 10  
    Dzieki za zainteresowanie>
    Oczywiście po zapaleniu silnika nie odłączyłem do pomiaru napiecia alternatora a akumulator - sory. Czy te 13 V jakie daje alternator jest wystarczające? Po zapalneiu kontrolka ładowania gaśnie. Czy dostęp do koncówek przewodów októrych mówicie jest możliwy bez kanału i wyciągania alternatora? Jaki dostęp jest do regulatora napięcia? Czy można go jakoś sprawdzić?
    Pozdrawiam
    Janusz
  • spec od auto-elektro
    W 1.1 jest właśnie problem na mostku z alternatora do rozrusznika,tam jest spadek napięcia.P
  • Poziom 10  
    CZy to prawda, że sprawdzając napięcie ładowania alternatora po zdjęciu przy zapalnonym silniku klem z akumulatora uszkodzeniu ulegnie alternator?
    Jeśli tak, a twierdzi tak warsztat, to w jaki inny sposób można sprawdzić czy alternator daję napięcie i jakie?
    Pozdrawiam
    Janusz
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Prawda, nigdy i pod żadnym pozorem nie zdejmuje się klemy z akumulatora na pracującym silniku!
    Ładowanie sprawdzasz na zaciskach akumulatora, powinno być w okolicy 14V przy włączonych światłach i dmuchawie.
  • Poziom 17  
    Pierwsze pasek, jeżeli spalony naciąganie nic nie da, drugie regulator, mostk ja bym wykluczył bo na zimnym jest prawidłowo tak?
  • Poziom 10  
    Dziękuję, szczególnie za ostrzeżenie. Zostaje mi zatem oddać alternator do elektryka.
    Pozdrawiam
    Janusz
  • Poziom 9  
    miałem podobny problem,auto jechało dopóki się nie zagrzało.wtedy wszystko się zaczynało.przy wałczonych światłach spadały obroty silnika do zera,a kiedy zgasiłem samochód już nie zapalił,a następnego dnia nie było problemu z rozruchem. .próbowałem wszystkiego. a okazało się ze przyczyną tego wszystkiego był za słabo naciągnięty pasek alternatora(klinowy).po poprawieniu tej usterki wszystko ustąpiło.
    sprawdź napięcie paska.Pozdrawiam:)