Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zapłon do Suzuki Swift Gti

dborycki 28 Sty 2007 13:41 7059 12
  • #1
    dborycki
    Poziom 12  
    Witam wszystkich.
    Jestem na etapie przygotowań samochodu do sezonu wyścigów górskich i mam następujący problem.
    Zainstalowałem do silnika 1.3 16V cztery gaźniki pochodzące z motocykla Yamaha R1. Usunąłem większość czujników współpracujących z ECU (MAF, TPS, bay pass od wolnych obrotów ...) ECU w tym momencie steruje mi tylko zapłonem. Silnik jest juz uruchominy pracuje równo i dobrze reaguje na gaz.
    Jakie mogą być konsekwencje pracy sterownika ECU w trybie awaryjnym?
    Zaopatrzyłem się również w aparat zapłonowy z podciśnieniowym regulatorem kąta wyprzedzenia zapłonu jednak nie mogę znaleźć dokumetacji podłączenia tego aparatu do cewki zapłonowej.
    Czy ktoś ma doświadczenie z takim samochodem bądź zna układ zapłonowy z wyprzedzeniem który można zaadaptować do tego silnika ?
    Dziękuję
  • #2
    lukas313
    Poziom 13  
    Twój komputer silnika pracuje teraz w trybie awaryjnym i korzysta tylko z jednej mapy zapłonu dla pełnego obciążenia silnika . Ja na twoim miejscu nie usuwał bym tych czujników i nie przerabiałbym zapłonu na aparat z regulacją odśrodkową i podciśnieniową
  • #3
    dborycki
    Poziom 12  
    Po usunieciu czujników nie zauważyłem żadnej zmiany. Poza tym jak były tylko wpięte w obwód a nie mierzyły żadnych wartości to też wykrywany był błąd (myślę tu głównie o MAF i TPS).
  • #5
    dborycki
    Poziom 12  
    Teraz juz nie mam ale seryjnie zamontowany był z gorącym włóknem (śr 45 mm)
  • #6
    lukas313
    Poziom 13  
    no to faktycznie nie da się z tym nic zrobić ale i tak bym nie rezygnował z elektronicznego zapłonu na rzecz mechanicznego
  • #7
    dborycki
    Poziom 12  
    Dla zainteresowanych przeyłam zdjęcia...
    Zapłon do Suzuki Swift Gti
    Zapłon do Suzuki Swift Gti
    Zapłon do Suzuki Swift Gti
  • #8
    colin_2b
    Poziom 13  
    Witam!

    Co do sterowania zaplonem, to najlepiej sygnal z aparatu dac na jakis modul zaplonowy i ten do cewki (praktycznie tak jak bylo w mk1 gti), lub zastapic MAF odpowiednio przetwozonym sygnalem z MAP sensora lub TPS. W drugim przypadku zal nie zostawic jednak wtrysku paliwa...
    W razie czego to seryjnym zaplonem mozna sterowac bez problemu w tym aucie za pomoca swinki, lub odpowiednio zmienic mapy zaplonu w sterowniku.
  • #9
    adrian323gt
    Poziom 10  
    Witam
    Mam pytanie czy testowałeś już auto na tych gażnikach . Myślałem już o takiej przeróbce jakiś czas temu, ciekaw jestem jak to śmiga :)
    Jak mógłbyś to odezwij się na gg 6017720
  • #10
    dborycki
    Poziom 12  
    Witam

    Jeżeli chodzi o ingerencję w mapy sterownika to mam taką techniczną możliwość jednak nie znam układu map w samym sterowniku. Według mnie wtrysk paliwa ma wilele zalet zarówno w użytkowaniu samochodu na co dzień jak i do sportu. Ja wybrałem gaźniki dlatego że prościej można sterować parametrami jak np. skład mieszanki...
    Na obecną chwilę nie mam żadnych danych jak auto przyśpiesza do setki ani jaką ma moc. Aktualnie czekam na nowe wałki rozrządu o kącie otwarcia 262° i wzniosie 9 mm.
  • #11
    ufo_the_best
    Poziom 11  
    Jak już przetestujesz maszyne to napisz troche o osiągach i oczywiście o spalaniu :)
    Btw ile dałeś za te gaźniki?
  • #12
    dborycki
    Poziom 12  
    Gaźniki kupiłem dość okazyjnie bo zapłaciłem 350 PLN i są w bardzo dobrym stanie...
  • #13
    Ramzi87
    Poziom 1  
    Czesc, temat już dawno nie aktualny i trochę rozkopuje groby, ale z czego jest zaadaptowany jest podciśnieniowy aparat zapłonowy?