Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Żarówka Energooszczędna 220V w motocyklu? :)

TomaszRag 31 Sty 2007 12:38 6433 53
  • #31 31 Sty 2007 12:38
    TomaszRag
    Poziom 16  

    Panie błażeju, ale pretwornica nie ma aż tak niskiej sprawności.
    Prąd jest potrzebny, tak masz racje, ale to już nie o to mi chodzi.
    Jak będzie prąd nawet nadmiar, a napięcie niskie to będzie świecić na żółto, dlatego prostym zabiegiem można zrobić jaśniejsze światło, co prawda kosztem żywotności żarówki.

    Dodano po 50 [sekundy]:

    Może nie samo jasniejsze, jak zimniejsze podchodzące pod kolor biało-niebieski.

  • #32 31 Sty 2007 19:02
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wrzuć no chłopie schemat źródła prądu w tym sprzęcie. Bo tu raczej trzeba zadbać o prawidłowy poziom napięcia instalacji, czyli o REGULATOR, niż pakować przetwornicę. Taka jest chyba właściwa droga postępowania...

  • #33 31 Sty 2007 19:09
    bucowski
    Poziom 21  

    Hola, Hola Błażej.
    Przetwornice impulsowe mają trochę większą sprawność, niż Ci się wydaje.
    LM2577 - 80%
    LM2574 - 88%
    LTC1265 - 95%
    (na podstawie specyfikacji producentów)

    Błażej napisał:
    Wrzuć no chłopie schemat źródła prądu w tym sprzęcie. Bo tu raczej trzeba zadbać o prawidłowy poziom napięcia instalacji, czyli o REGULATOR, niż pakować przetwornicę. Taka jest chyba właściwa droga postępowania...


    Znaczy co ?
    Chcesz liniowo stabilizować napięcie ?

  • #34 31 Sty 2007 20:49
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Chciałbym wiedzieć, co dostarcza prądu w tym motorku. Czy jest to prądnica, czy mały alternator ze stałym magnesem, czy jeszcze coś innego? Czy jest tam akumulator? Bo chyba od stabilizacji napięcia w instalacji na właściwym poziomie należałoby zacząć. Bo ładowanie przetwornicy, to raczej działanie od d**y strony. Nie uważacie?

  • #35 16 Lut 2007 22:59
    TomaszRag
    Poziom 16  

    Kombinuje, kombinuje...
    Błażej pradu dostarcza alternator niedużej mocy.
    Powiem tak, nie mam do dyspozycji wiecej niz 40w na zarowke niestety.
    ----------------
    Diody i jakies tam dziwne fanaberie odpadaja, sa narazie stosunkowo za drogie....
    - Porzadny zarnik bylby dobry, lecz w sumie takie ktore upatrzylem sobie porzadnej firmy Philipsa maja 55w/60w.
    Pozatym ja lubie miec cos innego niz trafycyjne rozwiazania :).
    ------------
    Na allegro spotkalem niedrogie przetwornice i zarowki xenonowe. Czy pomysl z wsadzeniem takiej na przod nie jest glupi?
    Wkoncu zuzywaja one tylko 35w, wiec nie mialbym problemow z doladowywaniem aku czy jak (niewiem czy wiecie ale wprowadzic chca przepis jazdy z wlaczonym swiatlami przez caly rok nawet w lato uplany dzien).
    Reflektor musialbybyc jakis specjalny??
    Czytalem o tego typu rozwiazaniu i potrzeba jakis uklad do zasilania tej lampy i oczyszczania. Dokladnie niewiem o co wogole z tym chodzi, w kazdym razie czy taka przetwornica z allegro ma w Sobie takie cos??
    http://moto.allegro.pl/item165736520_przetwornica_hella_mercedes.html
    http://moto.allegro.pl/item164554284_przetwornica_zarowka_xenon.html
    Pozdrawiam

  • #36 17 Lut 2007 14:22
    wmalczewski
    Poziom 14  

    Po przeczytaniu twego problemu przypomniał mi się czas z mojej młodosci i podobne problemy z motocyklem WSK-125.
    W tamtych czasach nie było tyle możliwości co teraz (chociażby Elektroda pl.)
    Ja wswoim przypadku poradziłem sobie zamieniając żarówkę 6V 25/25W na 6V15/15W, jasność świecenia poprawiła się zdecydowanie,natomiast ilość światła (lux)spadła w wyniku zmiany mocy żarówki z 25 na 15W
    Na twoim miejscu też by można tak postąpić ale widzę że szukasz coś ciekawszego.
    Nie wiem jaki jest rodzaj prądnicy ,czy to prądnica prądu stałego z regulatorem napięcia, czy prądu zmiennego z kołem magnesowym typu dynamo.
    Moż należałoby przywrócić pierwotną moc prądnicy-rozumiem że kidyś nie było tego problemu.
    Napisz jaka to prądnica,może posiadasz jakiś schemat elektryczny i wtedy pomyślimy co się da zrobić,dzisiej możliwości jest dużo więcej jak za moich dawnych lat.
    Pozdrawiam.

  • #37 17 Lut 2007 14:58
    hos7433
    Poziom 22  

    Poeksperymentuj sobie, potem powymieniaj wszystko co ci się popali, jakby przypadkiem zadziałało Twoje nowe oświetlenie to unikaj patroli policyjnych, jak ci się nie uda, zapłać mandat, wykup motocykl z policyjnego parkingu, doprowadź pojazd do pierwotnego stanu, wykonaj przeglad techniczny, zapłać za niego, zgłoś się na policję po dowód rejestracyjny i możesz dalej szaleć, tylko pamiętaj o tym, żeby nie oślepiać innych uczestników ruchu drogowego. A zastanawiałeś nad wizytą u okulisty. Może okulary w modnej, eleganckiej oprawie sprawę załatwią?

  • #38 17 Lut 2007 16:10
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Alternator niedużej mocy. No dobra. ALE JAKI DO CHOLERY? Ze stałym kołem magnesowym, czyli dynamo? Ze wzbudnikiem na elektromagnesie? I skoro masz te wspomniane 40 wat, to jakiej przetwornicy byś nie wpakował, to ponad to nie przeskoczysz! Bo nie wygenerujesz sobie więcej energii na wyjściu skoro na wejściu masz jej określoną ilość. Perpetuum mobile NIE ISTNIEJE!
    Te przetwornice z allegro nadają się TYLKO do xenonów. I nie można ich przerobić. Z tym, że ta z pierwszego linka, to model, który bardzo często ulegał uszkodzeniom. Sam miałem kilka takich uszkodzonych. A to drugie to może nie być kompletna przetwornica. Były takie z elektroniką osobno i transformatorem w.n. na cokole żarówki.
    Do xenonu potrzebujesz specjalny układ, najczęściej jest to soczewka. Jeśli to ma być przełączane, to musi być to system bixenon (z przełączaną przesłoną). Dobra. Bierze ten układ 35 W ale potrzebuje STABILNEGO poziomu zasilania. I pamiętaj, że w momencie rozruchu pobór jest większy i elektronika może nie załapywać zapłonu. dodatkowo potrzebujesz system samopoziomowania i czyszczenia szkła reflektora, by nie oślepiać innych światłem rozproszonym na brudzie. Proste...
    A drogę postępowania bardzo dobrze opisał ci hos7433. Już było pisane, że źródło oświetlenia MUSI posiadać atesty i spełniać normy. Ty, jak widać jesteś uparty...
    Jedyne, co możesz próbować robić, to zastosować żarówki o niższym napięciu i próbować je jakoś zasilać podwyższonym napięciem. Są dostępne żarówki halogenowe 6V 35/35W, które pasują do zwykłych reflektorów. Możesz je próbować zasilać napięciem 8V. Poprawi to ich jasność lecz niestety skróci żywotność. Coś za coś... I poszukaj jakiegoś dobrego reflektora, bo odbłyśnik robi bardzo dużo.

  • #39 17 Lut 2007 22:01
    TomaszRag
    Poziom 16  

    Po pierwsze to jest serwis dotyczacy elektroniki i tematow pokrewnych.
    Homologacje, mandaty itd. bym ogolnie sformułował mianem prawo. To juz ja sie bede martwil czy Mnie złapia czy zaplace mandat. Nie obchodzi mnie to, ze niebieskim sie to nie podoba, wg mnie majac bielsze mocniejsze swiatlo zwiekszam bezpieczenstwo wlasne jak i innych.
    Prosiłbym o nie wypowiadanie sie w sprawie prawa.
    --------
    Po drugie Błażej nie denerwuj sie, moze i jestem uparty, ale lubie sie pobawic i w czyms pogrzebac. Alternator jaki posiadam, no wlasnie alternator jak sama nazwa mowi jest to pradnica pradu zmiennego, niewiem jak fachowo sie to nazywa w kazdym razie na wale wiruje popularnie nazwane magneto (kolko magnesowe), a w srodku znajduja sie unieruchomione cewki.
    Błażeju wszyscy wiemy ze Perpetum Mobile nie istnieje. Skoro na zarowke moge wywalic 35w mocy, a wsadzona mialem zarowke o mocy 25w i mialem slabe zolte swiatlo to jeszcze mam 10w zapasu. Zwiekszajac napiecie moge naprawic problem dlatego potrzebna jest przetwornica.
    ------------
    Niezmienia to faktu, ze z Xenona jest mocniejsze swiatlo :).
    Mam 2 lampy z przodu, do prawej bym wlozyl Xenona bez zadnych przeslon (swiatla dlugie), a do lewej zwykla zarnikowa dosc dobra z allegro za 30zł niebieska 12v 35w.
    Dlatego jak narazie nie martwie sie systemem Bixenon i takie tam.
    -----------
    Za stabilizacja napiecia odpowiada uklad STANLEY S-232 jak i sam akumulator, wiec sie nie martwie napieciem. Co do zwiekszonego poboru na poczatku to musze dodac ze mam akumulator, wiec nic sie nie stanie.
    -----------
    System samopoziomowania szkla i inne bajery tez mi nie potrzebne skoro to bede moje dlugie swiatla to niech sobie oslepia, przeciez w miescie nie bede uzywal dlugich, a glownie jezdze poza miastem.
    Jesli nawet pobawie sie, aby zrobic druga lampe krotka do jazdy po miescie to i tak, zawsze przed jazda moge Sobie szmatka z detergentem wytrzec lampy, a nawet w czasie jazdy ;).
    -----------
    Probowac robic to moge wszystko, tyle ze niezawsze jest sens.

    Teraz tylko musze postudiowac o przetwornicach HELLA.

    Jeszce mam pytanie co miales na mysli mowiac, ze z tych przetwornic do ktorych dalem Ci link, mozna zrobic co najwyzej Xenony.

    Dodano po 21 [minuty]:

    Zaczelem sie martwic z tym poborem pradu podczas zaplonu.
    Wiesz moze Blazeju, albo moze kto inny jaki PRĄD pobiera przetwornica podczas rozruchu?
    Mam akumulator 3ah 12v i moze byc ze nie bedzie on mial odpowiedniego kopniecia by ueuchomic. Mimo to i tak zmieniam na 5ah, ktory juz powienien Sobie dac rade. Mimo to nadal wole zapytac. Moja 3ah spokojnie da 20A, wiec po przliczeniu moc pobierana moze dochodzic na niej do 250w.

  • #40 17 Lut 2007 22:03
    oloolo
    Poziom 24  

    Tak czytam i czytam i sobie myśle dlaczego kombinujesz ze zmienianiem zarówek lamp, jakimiś przetwornicami ? nie lepiej podnieść moc prądnicy ? czyli przewinąć lub dowinąć po pare zwoi drutu kazdej cewce, Jak kiedyś tak przerobiłem prądnice od swojej jawki 50 ccm , to dała rade zasilić halogena H4 55/60W , cewke dającą iskre zostawić w świętym spokoju a cewki zasilające ze tak powiem "stuningować" :)

  • #41 17 Lut 2007 22:42
    TomaszRag
    Poziom 16  

    oloolo wow niezłe. Szczerze nie wiedzialem ze tak mozna, myslalem logicznie, ze skoro mozna by było to producent dawno by to zrobił.
    W takim razie nie wstawie halogena tylko jak przewine to wstawie 2 Xenony, bo bedzie wiecej mocy :).

    Musze poczytac o tym. Ile zwoji dowineles w Jawce?
    Czy to ma byc taki sam drut?
    Jezeli dowinac to czym zlaczyc 2 konce przewodow?
    Czy nie zmienia sie napiecie jakbym dowinal pare zwoji?

  • #42 17 Lut 2007 23:14
    oloolo
    Poziom 24  

    Ile zwoji dowineles w Jawce?
    nie pamietam przewijałem całkowicie cewki , dałem tyle drutu ile sie zmieściło :)
    Czy to ma byc taki sam drut? raczej tak
    Jezeli dowinac to czym zlaczyc 2 konce przewodow?
    zlutować , zaizolować , bedzie zgrubienie ale nie ma to wiekszego wpływu
    Czy nie zmienia sie napiecie jakbym dowinal pare zwoji?
    Oczywiscie ze sie zmienia na wyższe , jednak jessli jest tam regulator to napiecie w instalacji sie nie zmieni, zwiekszy sie tylko moc prądnicy czyli bedziesz mógł dać zarówke o wiekszej mocy

    A o jakich Xenonach mowisz ? bo te o ktorych ja myśle kosztują min 600 zł, i do nich musisz mieć sztywne napiecie i odpowiednią lampe,
    Niestety nie pamietam jakim drutem to robiłem , przewijałem całe cewki , w kazdym razie zmieniałem układ połączen w prądnicy , cewki odpiąłem od masy (kable w powietrzu) , kazda cewka dostała swoj prostownik , i połączyłem je do siebie rownolegle , taka prądnica dawała 5-6 A zalezy od obrotów, no i regulator tez był :) własnej produkcji , tyrystorowy, niestety taka elektrownia osłabiała troche silnik bo ta jawczyna miała tylko 2KM .
    Jak wpakowałem do lampy zarowke 35 W nie wiem od czego to swiatła miałem jak koledzy w swoich MZ-tkach i byli zdziwiwni jak to mozliwe, Przed przeróbką jezdziłęm jak ze swieczką w lampie :) Teraz również jezdze moto tyle ze teraz mam 2 x 55/60W z przodu i prądnice 500W . Pozdrawiam motocykliste , zapodaj jakieś foto tej Twojej prądnicy

  • #43 17 Lut 2007 23:40
    TomaszRag
    Poziom 16  

    Z fota jutro sie pomecze, bede musial zdjac pokrywe. Ale watpie zeby cos bylo dobrze widac, poniewaz mam magneto na wale ktore dobrze siedzi i wolalbym go nie ruszac.

    Co do xenonow to im wiecej czytam i ogladam tym bardziej mi sie podobaja.

    Przetwornica z allegro, soczewka bixenonowa, tak b nie oslepiac innych, zarowka B2S.

    Koszt to jakies 200zł za jeden komplet, jakb udalo mi sie z cewek wycisnac wiecej to kurcze moze drugi bym wpakowal?? :)

    Po co odłaczałes mase?
    U mnie 2 cewki sa podlaczone do regulatora i prostownika, oraz do swiatel z ominieciem regulatora i prostownika.
    3 cewka jest od zapłonu.

    Tez wydaje mi sie, ze bedzie trzeba przerabiac układ ładowania, bo niewiem czy moj STANLEY wyrobi prostowac 80w :) Jezeli modyfikacja by przeszla pomyslnie.
    Ja mam silnik 80cm3, 12km, wiec duzego spadku by raczej nie było.

    Jednoslady górą. :)

    EDIT.
    Wiem wiem, sam mam taka jawke, tyle ze skuter :).
    Ale w mojej Yamaszcze musze wogole zmienic, bo w sumie te swiatlo kicha. Blazej moze dziwisz sie po co to robie. Odkad kupilem te Yamahe mialem skopane swiatla, tak ze w lewym dzialala slabo zarowa, a wdrugim kloszu tylko postojowa. Gdy panowie niebiescy mnie zatrzymali, mowiac ze nie mam swiatla, wytlumaczylem sie im i odjechalem. Od tej poryc chce zrobic takie swiatlo, by ich wywialo z tej ulicy, oczywiscie nie mowie o oslepianiu. Sam nie zniose idiotow, ktorzy albo jada na długich, albo maja za wysoko podniesione reflektory i daja po oczach, ze do rowu wpasc mozna...

  • #44 17 Lut 2007 23:55
    oloolo
    Poziom 24  

    Cytat:
    Z fota jutro sie pomecze, bede musial zdjac pokrywe. Ale watpie zeby cos bylo dobrze widac

    OK wiec nie mecz sie z tym , juz wiadomo ze to magneto.

    Cytat:
    Po co odłaczałes mase?

    Bo w jawce oryginalnie nie było regulatora a cewki z jednej strony były podłączone do masy w silniku a z drugiej do zarówki ptrzez przełacznik, no i oczywiscie nie było tam regulatora, zeby uzyskać wiecej pradu i podłaczyć regulator musiałem je poodłaczać
    Tam były 3 cewki , ja dodałem czwartą ;)

    Cytat:
    Odkad kupilem te Yamahe mialem skopane swiatla, tak ze w lewym dzialala slabo zarowa, a wdrugim kloszu tylko postojowa

    A może jakiś magik przed Tobą coś gerzbał i to spartolił ?

  • #45 18 Lut 2007 00:05
    TomaszRag
    Poziom 16  

    Tak, widac, ze ktos grzebał przy kablach.
    Wiesz, moze od czego mozna byc dopasowac regulator napięcia z prostownikiem z "-" na masie??
    Moje moto to Yamaha RD 80 LC II, ma ten sam uklad co popularna Yamaha DT LC II. Regulator napiecia jest w jednej kostce z prostownikiem.
    --------
    Nie jestem pewien czy moj układ STANLEY-S232 dal by rade wyprostowac tyle. Nie chcialbym go spalic.
    Niby ma tam jakies zeberka na sobie, ale ... :)
    Normalnie wszystko z tymi swiatlami na nie korzysc idzie :). Mimo to bede walczył, dopoki przestane walczyc :).

  • #46 18 Lut 2007 00:12
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Palnik xenonowy osiąga swoje parametry pracy 1 do 3 sekund od załączenia. Dlatego też nie nadaje się na światłą długie, które są używane także do "błyskania" światłami. Nie wpływa też na niego dobrze częste wyłączanie i załączanie. Dlatego też stosuje się mechaniczne metody przełączania rodzaju światła. Nie wiadomo też jak na sprawność i żywotność xenonu wpłyną dużo większe drgania, które występują w motocyklu.
    Lepiej zajmij się przerobieniem i udoskonaleniem instalacji w twoim motorku. Na światła masz tam podawane niestabilizowany prąd zmienny. Możesz próbować przerobić to dynamo na stałomagnesowy alternator trójfazowy. Takie są stosowane w "dorosłych" motocyklach. I nie cierpią one na brak mocy. dodatkowo pociągnij dobrą i mocną MASĘ od akumulatora do masy żarówek reflektorowych. Bo jej słaba kondycja jest często przyczyną niedomagań elektrycznych. Zainwestuj w dobry reflektor i dobrą żarówkę od uznanego producenta i dobrej serii (np. Philips Night Vision lub podobne). I pamiętaj, że nie ma nic za darmo. Mocniejszy generator, to większe obciążenie dla silnika i tym samym mniejsze osiągi.
    Piszesz, że:

    Cytat:
    "Sam nie zniose idiotow, ktorzy albo jada na długich, albo maja za wysoko podniesione reflektory i daja po oczach, ze do rowu wpasc mozna..."

    a sam dążysz do tego samego...


    W alternatorach/dynamach stosowanych w motocyklach (gdzie wirnik jest magnesem stałym i nie ma możliwości regulowania siły strumienia magnetycznego prądem wzbudzenia) stosuje się regulatory tyrystorowe. Na rynku jest dostępna cała gama oryginałów i zamienników. Mają one cztery złącza w kostce: trzy fazy prądu zmiennego (jeśli alternator jest trzyfazowy), czwarte złącze, to wyjście wyprostowanego i ustabilizowanego napięcia. Dodatkowo regulator należy koniecznie przykręcić do masy pojazdu.

  • #47 18 Lut 2007 00:29
    TomaszRag
    Poziom 16  

    Owszem nadaje sie... Jak juz wyzej wspomnialem bixenonowe soczewy z elektromagnetycznymi zaslonami. Nie bedzie trzeba mrygac palnikiem, tylko mechanicznie. Czy duzo wieksze? Mam dobra amortyzacje z przodu, a palnik przeciez to nie zarnik. Nie ma elementu świecącego na ktorego działaja siły grawitacyjne.

    Tak na światła mam podawany niestabilizowany prąd zmienny, mimo to można całą moc przepuścić przez regulator napiecia i prostownik, wtedy uzyskalbym stabilne stałe napiecie do zasilania przetwornic Hella.

    Błażeju do tego dąże, aby przerobić instalacje w celu wyzyskania wiekszej mocy. Masa to podstawa, nieraz sie przekonalem o tym :).

    Osiagi spadna.
    No niestety takie zycie, cos kosztem czegos. Za darmo nie uzyskam mocy.

    Czytalem artykul o zarowkach tych philipsa i maja one filter, ktory wychwytuje zolte swiatlo (powodujac oslabienie calego swiatla), w celu otrzymania białego o wys. temp. Zniechceca mnie to troche.

    Caly czas jestes przeciwsko wstawienu takich świateł
    Powiedz, co wyklucza nowa technologie do wykorzystania w motocyklu?
    Ja wiem, ze to wiaze sie z bolem, placzem :) (przrobki instalacji, zabawa z dostosowaniem tego, tak aby nikt sie nie przycepil i nie oslepialo innych).

    -------------
    Wogole oryginalnie w motorku powinienem miec jedna lampe, a nie 2 jak mam. Niestety wsadzenie 1 nie komponuje sie z owiewka, dlatego tak kombinuje.
    Xenonowa pobiera okolo 3 razy mnie pradu, dajac prz tym do 3 razy mocniejsze swiatlo. Podoba mi sie ich wysoka sprawnosc.

    Błażeju, ale ja raczej nie mam trojfazowego dynama. To znaczy sam juz niewiem, ale do regulatora napiecia ida 4 kable.
    2 kable + z cewek, 3 to masa, a 4 to juz wystabilizowanie napiecie

  • #48 18 Lut 2007 01:11
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Coś niedokładnie doczytałeś z tymi żarówkami. Serię GT150, czy inne Blue Vision świecą o niebo lepiej od zwykłych H4. Są one jakoś udoskonalone. Sam używam jakiś z polepszanych Philipsów i powiem ci, e światło jest białe, a efektywność żarówki dużo lepsza. A żadnych filtrów nie mam na szkle. Jest ono czyste.
    gdzie ty widziałeś komplet xenonowy za 200 zł? Bo w tej cenie biorę każdą ilość!

  • #49 18 Lut 2007 01:18
    TomaszRag
    Poziom 16  

    połowe kompletu :) // Bez wiekszych ingerencji w moim alternatorze moge zalozyc na prawa lampe Xenona (długie), a na druga zwykla zarnikowa (krotkie).
    Wiec bede potrzebowal tylko jednej przetwornicy i zarowki, soczewki. Zapomniałem tylko doliczyć w sumie kosztu startera, ktory jest jednoczesnie stojanem gdzie mocuje sie zarowke.
    Za 250zł mam zarowke, okablowanie, przetwornice i starter. Bardzo przystepnie, a pozniej tylko sie cieszyc swiatlem.

    Ja lece, jutro dokonczymy watek.
    Byc moze narazie 1 zaloze, 2 kiedy indziej :).
    Jestem bardzo nie zdecydowany, a jak juz wspomnialem latwiej bedzie wsadzic xenona niz BlueVisiona, poniewaz na Xenona mam moc, a na te co wspomniales wyzej juz nie :)

  • #50 18 Lut 2007 10:59
    oloolo
    Poziom 24  

    Krotkie długie mozna uzyskać BiXenonami, ja mam w swojej 2 x własnie Philips BlueVision i powiem ze całkiem ładne białe swiatło dają.
    Widze ze niezły z Ciebie kombinator , czyli prawdziwy motocyklista :) Kombinuj z tymi Xenonami , daj jakieś linki do tych twoich cześci co zamierzasz kupić, można kupić całe lampy z soczewkami produkowane specjalnie do streetfighterów (jakies 100zł) , lub kupić uzywke z jakiegoś powypadkowego auta

  • #51 18 Lut 2007 11:28
    wmalczewski
    Poziom 14  

    Posłuchaj starego praktyka , żadne przetwornice tu nic nie pomogą, z pustego w próżne nie nalejesz, mocy masz tyle ile masz a tymi sposobami co tu czytam można tylko część mocy stracić.
    Moc prądnicy, alternatora, dynama wynika z dwóch czynników ;siły pola magnetycznego i obrotów,w twoim przypadku prawdopodobnie magnesy straciły część swej początkowej mocy, tak to się w wyniku czasu pracy dzieje.
    Wymiana koła magnesowego na nowe może zdecydowanie poprawić (odnowić) moc prądnicy.
    Miałbym jeszcze inne sugestje, ale to potym.

  • #52 18 Lut 2007 11:48
    TomaszRag
    Poziom 16  

    Zamieszczam zdjęcia:

    Żarówka Energooszczędna 220V w motocyklu? :)

    Żarówka Energooszczędna 220V w motocyklu? :)

    Żarówka Energooszczędna 220V w motocyklu? :)

    Żarówka Energooszczędna 220V w motocyklu? :)

    Żarówka Energooszczędna 220V w motocyklu? :)

    Te soczewki na zdjęciach to bixenony, ta przetwornica z ta czerwona kostka jest kompletna, bo posiada kabel i wlasnie ten starter czyli te kostke.

    Tamta srebrna przetwornica nie posiada kabla, wiec niewiem jakbym dopasowal do niej, poniewaz jest tam troche zlacz, wiem ze 2 grubsze to pewnie 85v, a tam jest jeszcze z 15 pozostalych :).
    Pozatym trzeba by do niej dokupic starter czyli uklad co podczas rozruchu daje dosc wysokie napiecie.

  • #53 19 Lut 2007 09:27
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Po ile masz te soczewki? I ile masz zapłacić za tą przetwornicę na dolnym zdjęciu?

  • #54 19 Lut 2007 14:25
    TomaszRag
    Poziom 16  

    Ta przetwornica na dole została juz sprzedana za ponad 200zł, a soczewki nadal sa za 180zł za 2 szt.
    ------
    W kazdym razie chyba kupie zepsuta przetwornice ze starterem i kablem za grosze i dopasuje do tej przetwornicy na zdjeciu 2 od gory