Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Szukam schematu elektroniki do Ren(o) Cli(j)o Rt z 1990r.

Slawsier 30 Jan 2007 08:30 1703 12
  • #1
    Slawsier
    Level 11  
    Szukam schematu elektroniki do Reno Clijo Rt z 1990r.
    Mam problem z wycieraczkami. Nie wyłączają się po określonym czasie.
    Zmieniłem co się dało i cały czas jest to samo. do tego jeśli wyłączę wycieraczki to zatrzymują się w tym miejscu gdzie były wyłączone,nie powracają na swoje miejsce. Pomocy! nie wiem co mam z tym robić.
    [hefid]
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    hefid
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
  • Relpol przekaźniki
  • #3
    slawek07
    Level 2  
    sprawdz włocznik albo pod bezpiecznikami jest regulator
  • #4
    Slawsier
    Level 11  
    Spradzałem. Kupiłem nowy regulator, wymieniłem bezpieczniki i dalej nie chodzi. Byłem u znajomego elektronika to powiedział że musze mu dostarczyć schemat to mi zrobi.
  • #5
    lolek_2
    Level 10  
    W silniku (w srodku) od wycieraczek jest wylacznik polozenia krancowego wszystko wskazuje ze to on sie uszkodzil mialem to samo w R19 sprawdz go.
  • #6
    Slawsier
    Level 11  
    Zaglądałem tam. Nic tam nie widać. Wszystko jest ok. Gdyby było coś tak prostego to bym naprawił ale to nie to.
  • #7
    lolek_2
    Level 10  
    W R19 jest dokladnie ten sam mechanizm wycieraczek co w clio przynajmniej tak jest w clio mojego brata z 93roku wersja 1.4 RT. z silnika wyccieraczek powno wychodzic 5 przewodow w kostce oznaczonych tak:
    A1-pierwsza predkosc (plus podawany na uzwojenie z drugiego polozenia dzwigni wycieraczek)
    B1- druga predkosc (plus podawany na uzwojenie z trzeciego polozenia dzwigni wycieraczek)
    C2-masa
    C1- plus podawany na sztywno przez bezpiecznik 10A
    A2-wyjscie na regulator czasowy wycieraczek wchodzi na zacisk 4 regulatora na tym wysciu na przemian pojawia sie (+) i (-) w zaleznosci w jakiej pozycji sa wycieraczki. Jezeli po wlaczeniu w pierwsza pozycje wycieraczek nie dzieje sie tak to znaczy ze masz uszkodzony w srodku ten przelacznik napedzaby jest o z krzywki w silniku.

    Do regulatora czestoliwosci pracy wycieraczek dochochodzi 7 przewodow:

    1 -masa
    4 - plus i minus w zaaleznosci od polozenia krzywki silnika
    2- plus na pompke spryskiwacza oraz plus z przelacznika wyciraczek jezeli dzwignie przyciagniemy do siebie
    3,6- plus z wylacznika wycieraczek
    5 - zasilanie regulatora za stacyjnki

    Mialem dokladnie taki sam objaw a wymiana regulatora nic nie dala bo przyczyna byla w silniku w przelaczniku.
  • #8
    Slawsier
    Level 11  
    Bardzo dziękuję wam za wszystkie informacje. Poszukam. Wkońcu wszystko musi się dać naprawić.
  • #9
    KB
    Level 25  
    Mam ten sam problem i pytanie:
    gdzie dokładnie powinien się znajdować regulator pracy wycieraczek?
    Nie mogę go zlokalizować.
    Bezpiecznik jest OK.
    Pozdrawiam.
  • #10
    robmaz
    Level 20  
    KB jeżeli chodzi ci o samochód jak w temacie to:
    1.Regulator pracy wycieraczek przód znajduje się w skrzynce bezpiecznikowej w kabinie(niebieski)
    2.Regulator tylnej jest za bezpiecznikami(biały)
  • #11
    KB
    Level 25  
    Problem w tym, że w skrzynce bezpiecznikowej są tylko dwa przekażniki, czarny od kierunkowskazów i brązowy od ogrzewania tylnej szyby.
    Nie widzę nigdzie niebieskiego. Może jest schowany gdzieś głebiej?
  • #12
    przemas14
    Level 11  
    przy bespiecznikach z lewej strony po zewn.napewno jest
  • #13
    steed1
    Level 14  
    Może podłączę się pod temat, żeby nie zakładać kolejnego. Mam objawy identyczne z tym że w silniku na pewno prawidłowo działa wyłącznik krańcowy. U mnie nie ma drugiego przekaźnika, tego niebieskiego. Jest tylko biały, sprawny, do tylnej wycieraczki, który znajduje się przymocowany tak jakby do kokpitu przy bezpiecznikach. Takie auto już kupiłem, ale nie wydaje mi się, żeby ktoś wyciągnął przekaźnik, bo styków na niego też nie ma. Czy ten przekaźnik ma być na panelu z bezpiecznikami, czy gdzieś obok?