Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Webasto Air Top 2000 D 24V problem z rozgrzaniem

woogoo111 31 Sty 2007 06:46 4784 17
  • #1 31 Sty 2007 06:46
    woogoo111
    Poziom 13  

    Webasto dość długo stało uszkodzone, w aucie. (koło roku). Miało uszkodzony silnik wentylatora (zwarcie). Wymieniłem. Po wymianie zaczeło funkcjonować, ale strasznie dymiło. Okazało się, że miało wypalone doszczętnie palenisko (zwęglone). Też więc wymieniłem.
    Teraz zachowuje się tak:
    Po włączeniu silnik pracuje na małych obrotach, webasto rozpala się, słychać jak huczy płomień, nie kopci. Sterownik jednakże stopniowo zwiększa obroty silnika, ale webasto nie rozgrzewa się lepiej (płomień nie huczy głośniej), tylko kiedy silnik dochodzi do maksa, webasto zakopci i zgaśnie (nie słychać płomienia). pochodzi chwilę na wysokich obrotach, potem zwolni i znów się rozpala. Powtarza się ten cykl trzy razy i webasto się wyłącza.
    Co może być przyczyną takiego zachowania?

    0 17
  • #2 31 Sty 2007 09:23
    ochyda
    Poziom 1  

    prawdopodobnie Masz problem z układem zasilania, zagięty będz skruszały przewód paliwowy,ostatecznie niewydajna popa paliwa, ale to zdaza się naprawdę zadko.pwodzenia!!!!

    0
  • #3 31 Sty 2007 14:55
    Oporniczek
    Poziom 18  

    Jeżeli wystąpiła usterka, to powinna mrugać dioda we włączniku. Policz ile razy błyska.

    2
  • #4 31 Sty 2007 22:21
    maciek bogatynia
    Poziom 14  

    Sprawdź czujnik płomienia ,czy rośnie jego opór .

    0
  • #5 01 Lut 2007 21:09
    woogoo111
    Poziom 13  

    Webasto już działa. Przyczyną był rozregulowany sterownik. Dawka paliwa nie była odpowiednio dobrana. Tyle powiedział serwisant :)

    Dziękuję wszystkim za pomoc.
    Zamykam temat.

    0
  • #6 13 Lut 2007 17:24
    skylark
    Poziom 25  

    CUD!
    Siedzę w tych ogrzewaniach od kilkunastu lat i pierwsze słyszę o rozregulowaniu sterownika.
    Czego to człowiek nie dowiaduje się od tzw. serwisantów....

    0
  • #7 02 Lip 2007 20:12
    antenek
    Poziom 19  

    hehe mam podobne problemy jak kolega .
    Zmieniłem łożyska w silniku , webasto również stało jakiś czas nie używane bo to świeży zakup znajomego . Webasto uruchamia sie grzeje zaczyna kopcić na pompie pojawiają sie ktrótkie impulsy na żółte przewody (kołek żarowy) podawane jest 12V (webasto pracuje na 24v) . Webasto zaczyna kopcić na siwo , siwo nie huczy . Silnik zwiększa obroty zmiejsza i wyłącza nie ma już kodu silnika ale pozostaje kod 1 czyli brak płomienia . Jutro sprawdze jak jest z dawką paliwa . Można podać na pompe + 24V i zobaczyć czy podaje czy jest to 12V pompka ?? Czy napięcie grzania palnika jest ok ?? dodam ze napięcie na brazowych przewodach czyli czujniku temperatury paleniska jest 0 V nie wiem jeszcze jak zmienia sie rezystancja .

    1
  • #8 02 Lip 2007 20:42
    przemek elektryk
    Poziom 10  

    Naprawiam Webasto Air Top 2000 w ciężarowych samochodach, ale nie słyszałem o rozregulowanym sterowniku. Ciekawe jak serwisant to zdiagnozował.
    Zdejmij wężyk paliwa z ogrzewania i zobacz czy pompka podaje paliwo. Sterownik wysyła impulsy napięciowe na pompkę w miarę zapotrzebowania w początkowej fazie są one najszybsze.

    0
  • #9 02 Lip 2007 21:51
    antenek
    Poziom 19  

    a można ja spiąć na minute pracy non stop ?? nie wyzionie ducha ??

    0
  • #10 02 Lip 2007 21:56
    skylark
    Poziom 25  

    Nie można. pompa zasilana jest impulsowo.

    0
  • #11 02 Lip 2007 22:07
    SP7SEC
    Poziom 26  

    przemek to naprawde musisz się jeszcze uczyc i odpowiedzieć sobie na pytanie od czego jest na sterowniku ten niebieski potencjometr

    0
  • #12 02 Lip 2007 23:22
    antenek
    Poziom 19  

    a w końcu jakie jest napięcie na świecy żarowej w palenisku ??

    0
  • #13 03 Lip 2007 19:09
    przemek elektryk
    Poziom 10  

    Swieca jest zasilana w granicach 10V. Myślę SP7sec, że Twój problem z nauczaniem innych tkwi z niedowartościowania i pewno nigdy nie diagnozowałeś Webasto orginalnym programem stosowanymi przez ASO.

    0
  • #14 03 Lip 2007 20:33
    antenek
    Poziom 19  

    czyli zmierzyć jak zmienia sie rezystancja podczas odpalania czujnika w palenisku i sprawdzić paliwo czy dochodzi i wtedy wiadomo ze jeśli wszystko ok to wkład palnika do śmieci :(

    0
  • #15 03 Lip 2007 20:57
    przemek elektryk
    Poziom 10  

    Czujnik płomienia w czasie pracy ogrzewania ma ok. 100 Ohm.

    0
  • #16 03 Lip 2007 21:40
    antenek
    Poziom 19  

    hm a na zimno mniej więcej ??

    0
  • #17 03 Lip 2007 21:57
    SP7SEC
    Poziom 26  

    Preemek ja nie chciałem Cię urazić tylko sugerowałem do poprzedniego postu gdzie pisał że skład co2 był rozregulowany i dlatego nie chciało palić ,a w tym modelu to programowo niewiele można zdziałać ,a tak na marginesie czy masz doświadczenie w webastach z szyną CAN bo ja skonstruowałem symulator sieci ale nie chce mi regulować temperatury na ten moment tylko jest pomocny w naprawach na stole .jak co to daj znać na pw

    0
  • #18 04 Lip 2007 16:36
    przemek elektryk
    Poziom 10  

    Czujnik płomienia na zimno ma ok. 8 Ohm.

    0