Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak dobrać słuchawki? Na co zwracać uwagę? Jakie parametry?

-ktk- 02 Lut 2007 12:41 12022 19
  • #1 02 Lut 2007 12:41
    -ktk-
    Poziom 9  

    witam.

    nie znam sie zupelnie na tych roznych parametrach, ale podejzewam ze trzeba na nie patrzec jesli chce sobie kupic sluchawki, ktore mnie usatysfakcjonuja. :)

    czy ktos moze mi powiedziec jak to zrobic? co z czym porownac itd.

    konkretnie chodzi mi o sluchawki do iaudio x5l, bo te co daja razem z odtwarzaczem doprowadzaja czlowieka do rozpaczy.
    parametry ktore daje producent odtwarzacza to:
    Stounek Sygnał/Szum 95 dB
    Moc Wyjściowa 2x 20mW dla 16 Ohm słuchawek
    Pasmo przenoszenia 20Hz ~ 20KHz

    najwazniejsze dla mnie jest to zeby odpowiednio dobrane sluchawki nie pierdzialy/szumialy/trzeszczaly zarowno przy mocnych basach jak i wysokich sopranach (no i tym co pomiedzy :))

    jak ktos potrafi mnie troche poduczyc to bylbym bardzo wdzieczny za pomoc.

    0 19
  • #3 02 Lut 2007 13:41
    dybas
    Poziom 37  

    Rodzaj słuchawek będzie zależał od warunków słuchania. Co innego
    w domu, a co innego w ruchu. Co prawda można i tak, ale trochę śmieszny jest widok człowieka na ulicy, z wielkimi, zamkniętymi nauszni-
    kami. Co do parametrów elektrycznych, to spokojnie je pomijaj, ponieważ
    są one podobne, wyśrubowane, i niczego nie mówią. Ważna może być moc, gdyż przy bardzo głośnym odsłuchu, te słabsze mogą ulec uszkodze-
    niu. Do domu zalecam słuchawki typu zamkniętego, z krajowych tylko
    SD524, ewentualnie "Sennheiser" lub "AKG". Z pozostałych firm, tylko te
    znane, i nie najtańsze modele. Odradzam bezprzewodowe, duży kłopot
    i wieczny problem z zakłóceniami. Dobrze, gdy impedancja jest większa
    niż 32 Ω. Jeśli chodzi o przenośne, to też znane firmy, i nie najtańsze.
    Maleństwa wkładane do ucha wykluczone. Ważna odporność mechaniczna.

    0
  • #4 02 Lut 2007 18:06
    gawron77
    Poziom 11  

    philipsy są stosunkwo dobre w porównaniu jakość - cena. Ale ostatnio słyszałem soniacze za 150 zł, nie pamiętam dokładnie jaki model ale miały pozłacanego jacka. Grały super w porównaniu do philipsów.

    0
  • #5 02 Lut 2007 19:54
    116236
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 03 Lut 2007 00:17
    344979
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 03 Lut 2007 01:02
    116236
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 03 Lut 2007 01:37
    dj magic
    Poziom 19  

    Witam. Proponuje słuchawki firmy Sennheiser. Nie ma dla mnie lepszej irmy jeżeli chodzi o jakość dzwieku w tej cenie. Posiadam Hd500 i powiem że dynamicznie i jakościowo mnie te słuchawki powalają :) Ta firma dla mnie jest guru na dzień dzisiejszy jezeli chodzi o słuchawki. A miałem ich kilka rodzaji i smiało mogę stwerdzić że jakośc wykonania, wytrzymałość, jakość jest warta tych pieniędzy.

    0
  • #9 06 Lut 2007 09:35
    -ktk-
    Poziom 9  

    wow! nie spodziewalem sie tylu propozycji :)
    widac ze trafilem w dobre miejsce ;)

    musze troche pobuszowac i sie rozejzec za waszymi propozycjami. jezeli jeszcze chodzi o to jak uzywam odtwarzacza to w glownej mierze -ganiajac w roznych sprawach po miescie. najlepiej wiec pasowalyby mi sluchawki bez pałąka, ale raczej nie douszne bo po kilku godzinach bola zwykle od nich uszy :)

    dzieki :) :spoko:

    0
  • #10 06 Lut 2007 13:30
    janusz27
    Poziom 30  

    Jak mam coś polecać to Sennheiser, Koss, AKG

    ja mam sluchawki Sennheisera HD-205 i musze powiedziec ze sluchanie muzyki w nich wcale nie meczy zarowno w sensie fizycznym jak i psychicznym i daje duzo radosci :d

    szaman twój fanatyzm, zaczyna dzialac mi na nerwy szczerze powiedziawszy, czy Ty nie znasz innych firm niz nasze polskie, ktore nie istnieja no poza tonsilem?? A wszystko co zagraniczne to be??

    0
  • #11 06 Lut 2007 13:51
    344979
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 06 Lut 2007 18:01
    alnus
    Poziom 28  

    obok Senheisera mogę jeszcze polecić słuchawki Koss - jakość przyzwoita + wieczysta gwarancja, co w przypadku słuchawek do noszenia ma znaczenie. s_z_a_m_a_n - myślałem , że to forum techniczne, a nie religijne ;-)

    0
  • #13 06 Lut 2007 18:14
    sebus29
    Poziom 12  

    Ja posiadam słuchawki sennheiser mx550 i powiem wam że są bardzo dobre chociaż kosztowaly mnie 90zł ale warto było je kupić.Dobry bas i wysokie chociaż bolą uszy od słuchania przez kilka godzin.Jednak każdy z nas ma inne ucho.

    0
  • #14 07 Lut 2007 19:57
    -ktk-
    Poziom 9  

    wiec z tego co sie zorientowalem to po przeszukaniu ofert spodobaly mi sie:

    koss ksc 75 http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/p?openform&pc^sc^KSC75

    sennheiser omx 52 street http://www.advancedmp3players.co.uk/shop/product_info.php?products_id=1350

    ktore z tych dwoch lepiej poradza sobie z moimi wymaganiami?

    roznia sie czyms waznym miedzy soba?
    moze jakies inne propozycje? ;)

    nigdzie nie znalazlem info o wieczystej gwarancji koss'ow. to prawda?

    0
  • #15 08 Lut 2007 09:42
    alnus
    Poziom 28  

    ostatni raz, jakieś pół roku temu wieczysta gwarancja była faktem ( i działała!). być może coś się zmieniło, ale najlepiej spytać u sprzedawcy. oczywiście autoryzowanego. przy okazji będzie możliwość założenia słuchawek na uszy i posłuchania, czy naprawdę są takie dobre, czy tylko innym się podobają. tak naprawdę odsłuch to podstawa zakupu - bo co z tego , że kupisz super słuchawki, które tobie nie będą pasowały.

    0
  • #16 09 Lut 2007 09:31
    -ktk-
    Poziom 9  

    :) z tym autoryzowanym sprzedawca i odsluchem to jest maly problem (jesli chodzi o koss'y)... no chyba ze kltos slyszal o takim miejscu w woj. pomorskim, lub na terenie bydgoszczy? koss nawet nie ma polskiej stronki w necie :) jestem wiec chyba skazany na kupowanie w ciemno przez neta i ewentualny zwrot...

    0
  • #17 09 Lut 2007 11:25
    chaka
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie kupuj nic w ciemno, idz do media budy, i przesluchaj rozne modele. Jednemu podobaja sie kossy innemu akg. Ze stosunkiem cena jakosc bywa naprawde roznie i dlatego warto przesluchac rozne modele. Jak wybierzesz to na przyklad na allegro tanio mozna kupic.

    0
  • #19 11 Lut 2007 13:02
    Piotr03
    Poziom 12  

    Kupując mp3 Sandisk Sansa C140 dostajecie wysokiej jakości słuchawki firmy Sandisk z potężnym basem. Jak narazie nie widziałem lepszych słuchawek

    0
  • #20 18 Lut 2007 03:41
    doda
    Poziom 10  

    Ja tam mam ep635 i są super. Do uszu, wchodzą głęboko, więc się słucha ciszej i nie wypadają jak te inne douszne, co w ogóle do uszu nie wchodzą. Ładne są i wygodne. Mają te.. silikonowe te do uszu. To chyba dobrze, prawda? Dosyć są tanie. I dobra firma... przynajmniej mnie się tak wydaje :P

    0