Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Po wyłączeniu zapłonu w uno 1.0 nie gasną trzy kontrolki

03 Lut 2007 01:45 6181 25
  • Poziom 13  
    Witam wszystkich serdecznie

    Przeczytałem wszystkie Wasze posty, ale takiej usterki nie znalazłem.
    Mam następujący problem w autku j.w. Otóż od wczoraj po wyłączeniu zapłonu nie gasną mi trzy kontrolki tj. ładowania, ciśnienia oleju oraz hamulca ręcznego. Sprawdziłem stacyjkę - nie ma zwarcia w kostkach. Posprawdzałem również pobieżnie inne miejsca instalacji przynajmniej wizualnie jest wszystko w porządku. Co dziwne w pewnym momencie kontroli zaczęły migać, włączać się i wyłączać. Dodam, że posiadam instalację LPG i ona razem z tymi kontrolkami na przemian była włączana i wyłączana. Czy taki stan może grozić pożarem pojazdu? Gdzie należy szukać zwarcia? Jak do tego dojść gdzie jest zwarcie? Czy powinno się w tej sytuacji przerwać korzystanie z samochodu? Proszę o odpowiedź. Ja bojąc się, że może dojść do pożaru odłączyłem ujemną klemę od akumulatora. A teraz końcowe pytanie. Czy można skutecznie i bez żadnych koknsekwencji odłączać zasilanie akumulatora zdalnie z kabiny samochodu np: za pomocą przekaźnika i jaki to musiałby być przekażanik ,aby wytrzymał tak duży prąd. Czy wystarczy 70 A ?

    Pozdrawiam wszystkich
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Podobny przypadek miałem w Fiacie Uno 1.4.
    Po wyłączeniu kluczyka świeciła się kontrolka od ładowania.
    Przyczyna tkwiła w alternatorze, uszkodzona dioda prostownicza.
    Twój przypadek jest troszkę podobny.
    Spróbuj odłączyć alternator i sprawdzić czy kontrolki zgasną, przynajmniej ten element będziesz miał sprawdzony.
    Co do wyłącznika masy z zdalnym sterowaniem to były takie w sprzedaży, jednak często się psuły. Lepiej zamontować konwencjonalny wyłącznik mechaniczny.
    Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    Do autora.
    Nie gasną Ci te kontrolki bo to normalne po włączeniu zapłonu, dopiero jak uruchomisz silnik, to zgaśnie kontrolka ładowania i ciśnienia oleju.
    Natomiast ta od hamulca ręcznego zgaśnie dopiero jak zwolnisz dzwignię....
    Nie dodawaj żadnych przekażników wysokoprądowych, bo przez to dopiero narobisz sobie kłopotów..
    Pozdr.
  • Poziom 30  
    Weź rozpiskę do ręki i ustal dwa przekaźniki w skrzynce które są odpowiedzialne za załączanie prądu na większość odbiorników w aucie.
    Potem wyciągnij je i zobacz czy zgaśnie.
    Czy usterka pojawiła się nagle (np po montażu tego gazu) czy może pojawiało się coraz częściej aż w końcu zapaliło się na stałe?

    Wygląda mi to na lewe napięcie.
  • Poziom 13  
    Witam wszystkich.

    Dziękuję za zainteresowanie tematem. Do kolegi szymtro. Te kontrolki nadal się świeciły nawet po wyjęciu obu przekaźników, a gaz mam założony o sierpnia 2005r. Do kolegi Stefanek1. Kolega źle mnie zrozumiał, kontrolki świecą się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Do chwili obecnej nie sprawdziłem alternatora, zaraz to zrobię. Do kolegi jorge83 - czy przypadkiem bezpieczniki nie są instalowane za wyłącznikiem załonu? A ja przecież kostki wyłącznika zapłonu rozłączałem i nadal świeciły się kontrolki.

    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    lampka hamulca recznego-sprawdz poziom plynu hamulcowego moze za niski
    lampka cisnienia oleju-sprawdz polaczenie z czujnikiem moze urwane lub zasniedzial styk
    lampka ladowania - wytarte szczotki wymiana regolatora
    to przypuszczenia ale od tego trzeba zaczac
    a czy te lampki gasna jak silnik pracuje
  • spec od auto-elektro
    Kolego masz zwarcie w instalacji napięcia stałego z napięciem po zapłonie. Spróbuj odłączyć tylną wiązkę żeby od czegoś zacząć.P
  • Poziom 19  
    Witam zanim kolega zacznie poszukiwanie proponuje odłaczyc kostkę stacyjki prawdopodobnie styki w niej się przytopiły
  • Poziom 13  
    Witam wszystkich serdecznie

    Po sprawdzeniu w dniu dzisiejszym ustaliłem co następuje. Po ściągnięciu klemy ujemnej z akumulatora i po poniownym jej założeniu po ok. 10 minutach kontrolki j.w. świecą przez no np: 2 minuty - różnie to bywa czasem dłużej, czasem krócej. Potem kiedy zgasną, po niedługim różnym czasie zapalają się i próbkują - słowem dyskoteka, ale nie zawsze. Mało tego, kiedy one świecą, jeśli włączę światła drogowe na sucho bez wkładania kluczyka do zapłonu, to one gasną - to jest ciekawe. Ale tylko taka reakcja występuje przy światłach drogowych, w innych pozycjach tego przełącznika nie gasną. Ładowanie z alternatora prawidłowe ok. 14,5V , przy wyłączonym silniku 12,5 V. Kontrolki po włączeniu silnika gasną. Mam pytanie jak dostać się do regulatora alternatora i drugie jak mam dostać się do skrzynki z bezpiecznikami - jak się ją wykręca albo jak wyciąga. Są tam jakieś dwa wkręty głęboko ale są i jakby prowadnice nie wiem do czego. Czy powodem zwarcia mogłaby być np: woda przy napięciu tylko 12V ?

    Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za zainteresowanie moim problemem.
  • spec od auto-elektro
    To nie masz w alternatorze gdzieś sól zjadła kable i po kilku mokrych dniach sól zaczęła zwierać efekt widać. Upierałbym się przy odpięciu tylnej wiązki.P
  • Poziom 11  
    witam! Miałem podobny problem ze światłami mijania taki jak ty opisałeś i przekażniki też drgały światło w kabinie gasło i kierunki . Niewiem czy te uno to polskie czy włoskie umnie kabel plusowy ktury zasila skrzynkę z bezpiecznikami jest łączony w połowie drogi w okolicach pompy hamulcowej był poprostu zaśniedziały może w połowie twój przypadek jest taki jak był mój .POWODZENIA!
  • Poziom 13  
    miałem taki przypadek w uno walniety był włącznik awaryjnych wystarczyło go nagiąć i kontrolki gasły
  • Poziom 26  
    Z tego co piszesz masz zwarcie z masowym od świateł, bo wtedy gasną lub w 'szafie' nie ma dobrej masy lub za zegarami zwarcie do jakiegoś plusa.
    Pozdr.
  • Poziom 19  
    Hamulec ręczny i ciśnienie oleju łączą lampki kontrolne z minusem(-).Natomiast lampka ładowania ma minus otrzymywany z alternatora.Po rozpoczęciu wytwarzania prądu przez alternator lampka otrzymuje plusa(+)i gaśnie.Wspólny punkt tych lampek to zasilanie od strony wyłącznika zapłonu.Odłączaj przewody od czujnika.alternatora i podnieś dźwignie ręcznego.Jak zgasną to szukaj skąd dostaje się plus.
    Po wyłączeniu zapłonu w uno 1.0 nie gasną trzy kontrolki
  • Poziom 26  
    I o to chodziło. Masz teraz kawę na ławę, tylko sprawdzić, ładnie to przedstawiłeś Wiech26. Przyda się też innym.
  • Poziom 13  
    Witam wszystkich serdecznie

    Mam pytanie do viper555. Jak mam wypiąć tylną wiązkę i skąd ją wypiąć. Czy masz na myśli wiązkę, która zasila tył pojazdu? Jeśli chodzi o samochód, to jest to Uno produkcji włoskiej - rocznik 1994. Pytanie do tg5. Przepraszam, co oznacza naginanie wyłącznika świateł awaryjnych? Pytanie do Stefanek1. Co to jest szafa. Czy chodzi o skrzynkę z bezpiecznikami, ale tam chyba masy nie ma. Apropo skrzynki z bezpiecznikami. Czy ktoś wie jak się ją wyciąga? Wpadłem na fajny pomysł. Kupiłem wyłącznik odłączający prąd od akumulatora i kabel akumulatorowy gruby. Mam zamiar przeprowadzić ten kabel do kabiny pojazdu i tam zamontować ten wyłącznik dla bezpieczeństwa podczas ewentualnej jazdy. W danej chwili będę mógł szybko odłączyć prąd od akumulatora. Czy to dobre rozwiązanie? Ponadto sprzedawca nakazał mi kupić taśmę miedzianą w celu połączenia karoserii z silnikiem, w celu zapobieżenia płynięcia prądów wyrównawczych, które mogłyby popłynąć przez linki biegnące do silnika. Czy miał rację, czy zrobił mnie w bambuko, ale zaznaczył, że mogę to w każdej chwili oddać jeśli samochód taką linkę posiada. Proszę o odpowiedź na powyższe pytania.

    Pozdrawiam
  • Poziom 33  
    Nie wiem czy dokładnie przeczytałem ale ja sprawdziłbym okablowanie instalacji gazowej, centralka LPG jest zasilana na stałe z akumulatora i sterowana po zapłonie, może prąd idzie z gazu na stacyjkę przez jakieś zwarcie.
  • Poziom 30  
    Wypnij pierwszy bezpiecznik i zobacz czy zgaśnie kontrolka ładowania. Jak tak to znaczy że lewe zasilanie masz na obwodzie za tym bezpiecznikiem. Nie wiem który to pierwszy - na schemacie jest oznaczony numerem 1.
  • Poziom 26  
    Szafa - w domu to coś takiego, gdzie mozna wiele rzeczy przechowywać, schować, albo upchać.........a w aucie to samo konsola, gdzie liczniki, wentylatory, ogrzewanie, poduchy, kable, radio i wiele innych dobroci wyposarzenia, jest upchane.
    Pozdr.
  • Poziom 13  
    Witam wszystkich serdecznie

    Na początku dziękuję za wytłumaczenie co to jest szafa. W dniu dzisiejszym poczyniłem dalsze ustalenia i tak naprawdę całkowicie zgłupiałem. Po pierwsze po wyciągnięciu bezpiecznika nr 1 - pierwszy w lewym dolnym rogu skrzynki bezpiecznikowej nadal jest zwarcie. W tym miejscu chciałem przeprosić wszystkich za to, że od samego początku zapomniałem dopisać, iż razem z w/w kontrolkami włącza się wskaźnik poziomu paliwa i też próbkuje jak kontrolki. Dalej wykręciłem licznik i odpiąłem wszystkie cztery kostki. Po sprawdzeniu na omomierzu cyfrowym ta wtyczka, która steruje w/w lampkami ma ewidentne zwarcie na dwóch stykach HG i HN na trzy możliwe - opór rzędu 0,6 oma. Ale we wtyczce nie ma zwarcia. Wiązka kabli biegnie głębiej i chyba będzie konieczność wykręcenia całej szafy jak to kolega określił. Ale to jeszcze nic odpowiem dlaczego zgłupiałem. Kiedy dokonałem kolejnych pomiarów w pozostałych kostkach, to się okazało, że dwie kolejne mają podobne zwarcia - opory rzędu od 0,6 oma do 7,6 oma. Tylko jedna z tych czterech nie ma żadnego przejścia - czytaj zwarcia. Moje pytanie co jest grane? Czy tak powinno być? Jak sprawdzić wiązkę kabli bez rozbierania przedniej atrapy? Ponawiam pytanie jak wykręcić skrzynkę bezpieczników? Czy takie zwarcie grozi pożarem? Czy warto zamontować w kabinie wyłącznik odcinający dopływ prądu z akumulatora?

    Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za odpowiedzi.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    jeżeli rezystancje mierzone pomiędzy tymi przewodami które włączają np. kontrolkę ładowania i ciśnienie oleju przy podłączonych czujnikach to wskazania takie będą bo obwód zamyka się przez masę pojazdu, odłącz przewody od poszczególnych czujników i sprawdź wtedy czy nie ma zwarcia pomiędzy nimi i/lub do masy
  • Poziom 20  
    Witam
    Widzac twoj post pozwole i swoje 3 grosze dodac
    Nie wiem czy ci pomoge ale moim zdaniem a wiem to bo kilka razy mialem taki przypadek ze problem tkwi w kasecie bezpiecznikow Musisz sprawdzic czy czasem nie dostala wilgoci itp rzeczy Jest tak zbudowana ze sklada sie z foli drukowanych przez ktore przeplywa prad a jak dostanie wilgoci ktora przewodzi prad zostaja zasilone np przekazniki i stad nieraz wychodza cuda
    Jestem z okolic Rzeszowa
    Jak chcesz pogadac na gg tp chetnie porozmawiam-6005324
    Pozdrawiam
  • Poziom 30  
    Za bezpiecznikiem nr 1 są:
    - światła stop przez włącznik stopu
    - światła cofania przez włącznik na skrzyni
    - kontrolki ładowania, ciśnienia, poziomu płynu hamulcowego
    - wskaźniki paliwa i temperatury
    - chyba światła awaryjne (wyłącznik bo tu jest jeszcze jeden bezpiecznik
    - i coś jeszcze.

    Podejrzane są te elementy które maja podwójne zasilanie (plus po stacyjce i stały plus). Czyli np włącznik awaryjnych tak jak któryś kolega wspomniał.
    Pewnie masz jeszcze alarm podłączony pod takie zasilania i pewnie radio.

    ----------------------------------------------------------------------------------

    Co do awarii samych skrzynek bezpiecznikowych to raczej przestają łączyć lub łączą po zagrzaniu. W środku są dwie płytki pcb połączone pomiędzy blaszanymi nitami - raz tam zajrzysz bez polutowania wszystkiego co widać i będziesz miał zawsze problem. To samo tyczy się tipo/tempra = nie ruszać póki jest dobrze.
  • Poziom 15  
    Z uchwytu na skrzynkę bezpieczników wystają takie widełki w kształcie litery U. Jedne od strony słupka a drugie od strony środka samochody. Skrzynka jest na nie nasunięta od dołu. Trzeba końcówki tych widełek ścisnąć do siebie i pociągnąc skrzynkę do dołu. Powinna zejść bez problemu.
  • Poziom 13  
    Witam wszystkich serdecznie

    Wszystkim serdecznie dziękuję za udzieloną pomoc, a w szczególności koledze Elektron1234, który bardzo pomógł mi w ramach prywatnego kontaktu. Powodem świecenia kontrolek po wyłączeniu zapłonu było zwarcie w skrzynce bezpieczników spowodowane wilgocią. Wyczyściłem ją, wysuszyłem i wszystko wróciło do normy. Dlatego też temat zamykam.

    Pozdrawiam wszystkich