Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

układy scalone i transformatory

03 Lut 2007 16:47 1418 7
  • Poziom 10  
    witam was nie wiem czy to do tego działu ale w końcu jestem początkujący:) 2 pytania
    -uzwojenie pierwotne i wtórne, które ma cienkie a które grube uzwojenie (druty) do którego podpina sie napięcie~ wej. a do którego napięcie~ wyj. i jeszcze jedno z którego uzwojenia mam dodać a którego odjąć aby uzyskać większe napięcie/prąd ???
    -a co do układów scalonych to czy jak mam jakiś projekt z układem analogowym (scalakiem) np. LM386 albo jakimś bardziej skomplikowanym to czy musze go jakoś programować ???

bardzo proszę o wyrozumiałość
  • PCBway
  • Poziom 21  
    Xareoz napisał:
    -a co do układów scalonych to czy jak mam jakiś projekt z układem analogowym (scalakiem) np. LM386 albo jakimś bardziej skomplikowanym to czy musze go jakoś programować ???

Mi się zdaję że LM386 się nie programuje. Jest on wykorzystywany do wzmacniaczy. Dokładnie jest to Małej mocy wzmacniacz audio :P .
    Zastosowania układu LM386
    Wzmacniacz 1W na LM386
  • PCBway
  • Poziom 10  
    ktoś tu mnie źle zrozumiał. Nie chodzi mi wyłącznie o LM386 tylko ogólnie scalaki np do jakiegoś wzmacniacza cos jak końcówka mocy z TDA7294 nie trzeba ich programować tylko kupić, wlutować za pomocą schematu i powinno działać tak ?
    acha i jeszcze jedno mam wylutowane kilka układów scalonych i czy jest jakiś spis scalaków z opisem budowy wew , nie wiem może możliwość użycia ich zamiast innych układów, czy one tylko sie nadają na "złom"
  • Poziom 38  
    Chyba wszystkie końcówki mocy są stricte wlutuj i włącz (gdzieś mi świta, że jakaś jedna miała i2c... ale mógł to być preamp).
    Ogółem układy analogowe są wlutuj i włącz...
    Układy cyfrowe typu 74xxx i 40xx podobnie. Inaczej już z wszelkimi ROMami, PLA, FPGA, itp elementami pamięciowo-programowalnymi.