Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Eberspacher - kasowanie błędów sterownika

zair 07 Jan 2016 15:20 116147 130
Optex
  • #61
    jankes.p
    Level 11  
    Tak ale jeszcze nie testowałem na aucie. Przebiegi z oscyloskopu wyglądają obiecująco:
    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika

    Wrzucam paczkę z uniwersalnym interfejsem webasto/eberspacher na pic12f675 niestety jak pisałem wcześniej u mnie nie gadał ani z D5Z-F ani D3W-Z.
  • Optex
  • #62
    jankes.p
    Level 11  
    Przepraszam, że post pod postem ale pisze na szybko. Dziś testowałem interfejs na pic10f202 - niestety także zero komunikacji z D5W-Z. Już sam nie wiem... może to wina softu.

    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika
  • #63
    domin122
    Level 16  
    Jak będziesz miał okazję to sprawdź na jakimś innym działającym piecu.
  • #64
    jankes.p
    Level 11  
    Interfejs działa jednak tylko z piecami, które posiadają dodatkową linie diagnostyczną ISO - pin 8 w kostce ebera co oznacza że ze starymi D5WZ i D3WZ nie będzie gadał. Sprawdzony na D5Z-F (HYDRONIC II). A tak nawiasem to z tą linią działa każdy VAG COM z linią K.
  • Optex
  • #65
    domin122
    Level 16  
    To z D9W nie będzie działał?
  • #66
    jankes.p
    Level 11  
    Trudno powiedzieć. Gdybym miał schemat to mógłbym pomóc bo do komunikacji ISO wykorzystywana jest linia L układu L9637D. Jeżeli piec jest zamontowany w aucie to pozostaje podłączenie zwykłego adaptera VAG KKL do gniazda OBD i sprawdzenie.

    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika
  • #67
    domin122
    Level 16  
    D9W jest od ciężarowego w którym nie ma obd - jakieś inne złącze, ale to już i tak się nie sprawdzi w aucie bo jest wymontowane. Muszę je ruszyć na stole. Kolejne próby podejmę jak się ociepli. A schematu nie mam, gdzieś na zagranicznej stronie widziałem do kupienia.
  • #69
    domin122
    Level 16  
    Hart3 jak byś czytał wątek to byś wiedział o jaki schemat chodzi i nie wstawiał nie potrzebnie nie potrzebnych plików - chyba tylko po to żeby sobie punkty nabijać. Schemat podłączenia nie jest tu potrzebny. Chodzi o schemat serwisowy płytki. Na drugi raz najpierw pytaj co jest potrzebne, a nie bezsensownie zaśmiecasz wątek. A wystarczyło popatrzeć tylko na posty wyżej żeby się zorientować o co biega.
  • #71
    qwertypoiu
    Level 11  
    Witam mam problem z eberem D3WZ , padnieta była swieca oraz ugnita końcówka przy pompce paliwa, po wymianie pompki i swiecy na sprawną piecyk nie startuje. wszystkie napięcia dochodzą do głównej kostki. Sprawdzałem sam wentylator, świecę,czujniki temperatury i płomienia wszystko ok. Eberek milczy... czy mógł się zablokować sterownik po nieudanych startach? Jeśli tak to jak go odblokować bez testera?
    Proszę o pomoc.
  • #72
    fgrs
    Level 8  
    Czy ktos posiada zdjecie tego fragmentu zaznaczonego na zdjeciu?
    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika
  • #73
    slawek*2000
    Level 12  
    Nie wiem czy to coś pomoże.. wyjęte z B5WSC Eberspacher - kasowanie błędów sterownika
  • #74
    slawek*2000
    Level 12  
    Czy może ktoś pomóc w rozszyfrowaniu elementu zaznaczonego na zdjęciu? Wygląda na rezonator.. ale google nic nie podpowiada- druga fotka to oznaczenie na tym elemencie.
    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika
    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika
  • #77
    c-kozi
    Level 11  
    Witam
    Poszukuje schematu płyty sterownika dogrzewania webasto/eberspacher hydronic d5wz zastosowanego w OPEL Vectra C 2006r. Sterowniki sterowany jest przez CAN z samochodu. Piec przestał działać, pokazuje błąd przerwania obwodu dmuchawy. Silnik dmuchawy już wymieniony i dalej to samo. Zaczerpnąłem języka u speców od webasto, że to stał przypadłość tych sterowników. Za 250 zł mi go naprawią. Większą satysfakcję będę miał jak sam to naprawie. Może ktoś z forumowiczów mi podpowie co na tej płycie się psuje i co należy wymienić, lub jak już pisałem prześle mi schemat tej płyty. Mile widziane też zdjęcia z podpowiedzią.
    Pozdrawiam Eberspacher - kasowanie błędów sterownika
  • #79
    c-kozi
    Level 11  
    No i wydłubałem swój sterownik. z wstępnych badań wywnioskowałem że na tranzystory na płytce nie ma zasilanie. Wnioskuje że gdzieś poleciał albo jakiś bezpiecznik albo dioda albo inne pieróństwo. Może ma ktoś schemat do tej płytki.
    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika Eberspacher - kasowanie błędów sterownika
  • #80
    T5
    Admin of Cars group
    Eberspacher - kasowanie błędów sterownikaEberspacher - kasowanie błędów sterownikaEberspacher - kasowanie błędów sterownika


    Kiedyś znalazłem na tym forum.
    Nie potrafię teraz tego odszukać, mam tylko takie.
    Myślę, że sterowanie dmuchawą nie zmieniło się w piecykach z can w porównaniu do analogowych.
  • #81
    ZAGA
    Level 10  
    Jeśli ktoś ma zablokowany piecyk D5WZ to w mojej Alhambrze udało się odblokować go po odłączeniu minusa akumulatora .Po kilku minutach po ponownym włączeniu zasilania piecyk hula jak nowy.Piecyk zablokowuje się przy wielokrotnych bardzo krótkich jazdach samochodem bo przypuszczalnie nie zdąży skutecznie wystartować.
    Pozdrawiam ZAGA
  • #82
    adamilatka1
    Level 2  
    Witam czy mógłby mi ktoś podać oznaczenia elementu zaznaczonego na zdj?sterownik d5w Z góry dziękuje
    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika
  • #84
    dawid1207
    Level 10  
    carspec wrote:
    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika Witam ja rozpuszczałem swoją galaretkę w nitro a potem cienkim i w miarę twardym pędzelkiem i wyszło Ale okazało się że obok złącza były źle polutowane diody i odpadły razem z galaretką. Powodowało to że piec startował kiedy mu się chciało przeważnie w lecie lub w serwisie. teraz moje pytanie ma ktoś zdjęcie lub opis jak te diody tam mają być wlutowane (polaryzacja)bo mam fotki całej płytki ale jakoś nie pstryknąłem właśnie tych diod.RATUNKU bo zaraz zima.




    Witam. Ja mam tam oznaczenia Y19. Nie wiem jak się do tego odnieść. Po tabeli wychodzi że powinna mieć 3 stopki.

    Dodano po 6 [minuty]:

    adamilatka1 wrote:
    Witam czy mógłby mi ktoś podać oznaczenia elementu zaznaczonego na zdj?sterownik d5w Z góry dziękuje
    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika




    L4p36

    Dodano po 23 [minuty]:

    fgrs wrote:
    Czy ktos posiada zdjecie tego fragmentu zaznaczonego na zdjeciu?
    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika



    U mnie jest Y19 ale nie mam pojęcia co to.


    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika
  • #85
    GrzegorzWo
    Level 10  
    informacyjnie, bo myślę, że ciekawego odkrycia dokonałem:
    w jednym z manuali dotyczących D3WZ w Oplu Vectra (załączyłem) znalazłem zapisek: "Bei dieser Generation von Heizgeräten ist nur noch die
    OPEL Keyword 2000 Diagnose möglich." -> "W tej generacji dogrzewaczy (mowa o nowszej generacji, po 1997 roku) możliwe jest użycie wyłącznie protokołu Opel KWP 2000 w celu diagnostyki".
    W instrukcji montażu D3WZ w Oplu Omedze również jest wzmianka o tym, że linia Diagnose działa w standardzie "Opel KWP 2000".

    To by znaczyło, że diagnostykę tych piecyków można wykonać tylko narzędziami Oplowymi. I co ciekawe - chyba po części to potwierdziłem. Po pierwsze zegarem modułowym nie byłem w stanie nic zdziałać (podobnie jak kolega @jankes.p). Po drugie przy pomocy kabelka diagnostycznego własnej roboty (opartego o max232 i 2 tranzystory - używanego dawniej wraz a programem ABCom lub Tech2_pl do odczytu i kasowania błędów w silniku) udało się połączyć ze sterownikiem D3WZ.

    Niestety nie wykonałem pełnej diagnostyki, bo nie jestem w stanie odczytać błędów, ale sterownik odpowiedział programowi jakimś numerem dając tym samym jasne oznaki życia.
    tego samego kabla próbowałem użyć wraz z programem EDiTH, ale bez powodzenia (domniemam, że dlatego iż sterownik jest "dedykowany" Oplom i protokołowi KWP2000).

    Co interesujące - Program Ab Com przy próbie odczytu lub skasowania błędów wchodzi w nieskończoną pętlę (nic się nie dzieje), podczas gdy Tech2_pl przy próbie odczytania błędów zwraca komunikat "No Way".
    Myślę, że jestem już blisko poprawnej diagnostyki mojego Oplowego Ebera, ale wciąż czegoś brakuje - być może potrzebny mi jest lepszej klasy kabel (używam de facto pająka DYI)? Może program diagnostyczny mam nieodpowiedni? Może ktoś dysponujący prawdziwym Tech-em2 mógłby zobaczyć, czy da się nim diagnozować piecyki w Oplach (Omega/Vectra)?
    Poniżej screeny z komunikacji, którą mi się udało uzyskać:

    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika
    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika

    Edit: Op-Com "made in Chna" niestety też nie był w stanie się połączyć, jakkolwiek przynajmniej zwracał jakiś sensowny błąd "SubFunction not supported". Jutro podjadę do serwisu, w którym mają prawdziwego Tech-a 2.
    Eberspacher - kasowanie błędów sterownikaEberspacher - kasowanie błędów sterownika
  • #86
    rafa3l
    Level 11  
    Może komuś się przyda:
    Eberspacher D5WS 25 2150 montowane w Opel Vectra C 1.9
    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika Eberspacher - kasowanie błędów sterownika
    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika
  • #87
    flatron316
    Level 13  
    Witam Kolegów
    Podpowiedzcie jak to wydłubać?
    Jakieś tricki?
    Galaretka z góry rozpuszczona ,2 śrubki odkręcone a ta dziadowska płytka trzyma się jak przyspawana :cry:
    Ona jest jakoś przylutowana czy jak ?
    Czy ma więcej ukrytych śrubek?
    Jak ją ruszaliście?
  • #88
    rafa3l
    Level 11  
    Ja dmuchałem sprężonym powietrzem z sprężarki. Dmuchasz po krawędziach i odklei się od obudowy. Nie zapomnij o poprawieniu wszystkich lutów i wymianie elektrolitów.
  • #89
    flatron316
    Level 13  
    rafa3l wrote:
    Ja dmuchałem sprężonym powietrzem z sprężarki. Dmuchasz po krawędziach i odklei się od obudowy. Nie zapomnij o poprawieniu wszystkich lutów i wymianie elektrolitów.


    Hehe Kolego -dokładnie jak napisałeś :D
    Dziś po 4 dniach moczenia płytka sam sie powoli wysuneła ,motywowana sprężarką :D
    Jeszcze raz ją dziś ,zatopiłem w nitro żeby resztka galaretki zeszła ,jutro będę się jej przyglądał,ciekawe czy ruszy.
    Dzięki za podpowiedź tej technologii demontażu
  • #90
    SP7SEC
    Level 28  
    Wejdź na stronę forum cerhelp info i ściąg sobie schemat i lokalizację elementów, do hydronika jest tam sporo informacji .Pozdrawiam