Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Eberspacher - kasowanie błędów sterownika

zair 23 Paź 2019 22:12 98132 121
  • #91
    flatron316
    Poziom 13  
    Dwa pytania

    1 Czy zegar 22 1000 30 44 00 można podłaczyć do każdego dogrzewacza serii D/Bx/WZ ?
    Pytam bo mój zegar komunikuje się tylko z dogrzewaczem z sharana.Na nim też pokazał błędy.
    Nie skomunikował się z D3WZ z Opla i B5WZ (takim z 4 przewodami we wtyce)
    Chyba że coś źle robię/podłaczam

    2 Czy przy takim podłaczeniu przez zegar muszę zmostkować 2 piny w zegarze co odpowiadają za czujnik temperatury?
  • TermopastyTermopasty
  • #92
    flatron316
    Poziom 13  
    rafa3l napisał:
    Może komuś się przyda:
    Eberspacher D5WS 25 2150 montowane w Opol Vectra C 1.9


    A ten żółty kwadratowy element koło cewki to co to jest i jaką ma wartośc bo mi się zmyły oznaczenia przez to nitro
  • #93
    Radek P.
    Poziom 15  
    Czy to standardowy sterownik do D5WSC ?
    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika

    Walcze obecnie z otwarciem tego...
    Problem jest taki ze wywala blad 17, kiedyś sporadycznie obecnie już ciągle i piec nie odpala.
    Oraz piec jest wykrywany jako nieznany zamiast jako ogrzewanie wodne.
  • TermopastyTermopasty
  • #94
    rafa3l
    Poziom 11  
    Prześlij numer sterownika, jest wiele sterowników do tego pieca. Są analogowe, cyfrowe pracujące po obd, dedykowane np do Opla.
  • #96
    rafa3l
    Poziom 11  
    Katalog sugeruje sterownik 12V D5 SC 25 1920.

    Zgodnie z kodem błędu 17, szukał bym braku obiegu płynu chłodzącego w układzie np. zapowietrzenie.
    Nie doszukiwał bym się błędu w sterowniku.
    Instrukcja:
    https://www.yumpu.com/en/document/view/19513599/hydronic-d5sc-td-06-2007-enpdf-espar

    Z instrukcji wynika, że jest to dogrzewacz, czyli pracuje w momencie pracy silnika. Niestety jest kilka sposobów podłączenia jego do układu ogrzewania (zawór mieszkający, termostat). Proszę sprawdzić te elenty.

    Kody błędów eberspacher:
    000 Praca bezbłędna.
    001 Ostrzeżenie, za wysokie napięcie zasilania.
    002 Ostrzeżenie, za niskie napięcie zasilania.
    004 Ostrzeżenie, zwarcie na wyjściu świeżego powietrza (sterownik D2I).
    005 Ostrzeżenie, zwarcie na wyjściu układu alarmowego (sterownik D2I).
    009 Wyłączenie urządzenia w systemie TRS D* lub napęd pomocniczy HA (sterowniki D2I lub D2W).
    010 Wyłączenie nadnapięciowe.
    011 Wyłączenie podnapięciowe.
    012 Przegrzanie lub przerwa na pompie paliwa dla urządzeń ze sterownikami D2H lub D2W.
    013 Przekroczenie temperatury na czujniku płomienia.
    014 Za duża różnica temperatury pomiędzy czujnikami temperatury wody i przegrzania (urządzenia wodne dogrzewacz, Hydronic).
    015 Za dużo przegrzań (sterowniki D2I lub D2W).
    017 Przegrzanie (2 próg czujnika dla urządzeń dogrzewacz, Hydronic).
    020 Przerwa na świecy żarowej lub sztyfcie.
    021 Zwarcie na świecy żarowej lub sztyfcie.
    022 Usterka przekaźnika świecy.
    023 Przerwa na cewce regulatora prądu świecy.
    024 Zwarcie na cewce regulatora prądu świecy.
    025 Zwarcie na wyjściu diagnozy.
    029 Nieodpowiednie obroty silnika (sterowniki R3, D3W).
    030 Nieodpowiednie obroty silnika (R3, D3W).
    031 Nieodpowiednie obroty silnika (R3, D3W).
    032 Nieodpowiednie obroty silnika (do R3, D3W).
    033 Nieodpowiednie obroty silnika (R4, D2I, D9W).
    034 Przerwa na cewce zaworu magnetycznego obiegów wodnych.
    035 Przerwa na cewce przekaźnika mocy częściowej.
    036 Zwarcie na cewce przekaźnika mocy częściowej.
    037 Pompa wody nie pracuje (D2W, D9W).
    038 Przerwa na cewce przekaźnika dmuchaw pojazdu (D2W, D9W).
    039 Zwarcie na cewce przekaźnika dmuchaw pojazdu (D2W, D9W).
    040 Zwarcie cewki przekaźnika zaworu wodnego (D2W, D9W).
    041 Przerwa na wyjściu pompy wody (Hydronic).
    042 Zwarcie na wyjściu pompy wody (Hydronic, D9W).
    043 Zwarcie na wyjściu pompy paliwa (D9W).
    047 Zwarcie na pompie paliwa.
    048 Przerwa na pompie paliwa.
    050 Za dużo prób startu (od R3).
    051 Błędne rozpoznanie płomienia w trakcie włączenia.
    052 Brak startu przekroczony czas bezpieczeństwa.
    053 Zgaśnięcie płomienia na stopniu Power.
    054 Zgaśnięcie płomienia na stopniu Dużym.
    055 Zgaśnięcie płomienia na stopniu średnim.
    056 Zgaśnięcie płomienia na stopniu Małym.
    058 Płomień w trakcie przedmuchu (D2W).
    059 Zbyt gwałtowny wzrost temperatury wody (D9W).
    060 Przerwa na czujniku temperatury (urządzenie powietrzne czujnik temperatury powietrza, urządzenie wodne czujnik temperatury wody).
    061 Zwarcie na czujniku temperatury (urządzenie powietrzne czujnik temperatury powietrza, urządzenie wodne czujnik temperatury wody.
    062 Przerwa na wyłączniku potencjometrycznym (D2H, D2I).
    063 Zwarcie na wyłączniku potencjometrycznym (D2H, D2I).
    064 Przerwa na czujniku płomienia.
    065 Zwarcie na czujniku płomienia.
    071 Przerwa na czujniku przegrzania (D3W, D9W).
    072 Zwarcie na czujniku przegrzania (D3W, D9W).
    073 Zbyt szybki wzrost temperatury na czujniku przegrzania (D9W).
    090 Sporadyczne wewnętrzne zakłócenia.
    091 Zakłócenia przez zewnętrzne napięcia.
    092 Usterka sterownika.
    093 Usterka sterownika.
    094 Usterka sterownika.
    096 Usterka sterownika.
    097 Usterka sterownika.
    255 Zniszczona pamięć sterownika.
  • #97
    Radek P.
    Poziom 15  
    D5WSC to ogrzewanie postojowe.
    Pompa, wentylator, czujniki i wszelkie bebechy pieca są sprawne, został już tylko sterownik. Był już naprawiany bo zalepil go ktoś sylikonem lub klejem do szyb po obwodzie, bardzo opornie to schodzi...
  • #98
    rafa3l
    Poziom 11  
    Radek P. napisał:
    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika


    Przekopałem to co mam zebrane na temat tych sterówików i zgłupiałem. Sterownik ze zdjęcia nie pasuje do tego co piszesz. Po numerze 25 1917 wychodzi piec D4SC
    Patrz instrukcja:
  • #100
    flatron316
    Poziom 13  
    Może ktoś po prostu podmienił ten sterownik .
    Sterownik powinien uruchomić każde webasto ,co do prawidłowej pracy potem (czyli np przez 2 lata?) to się nie wypowiem ,także nie wypowiem się co do pracy w samochodzie(w sensie jakieś błędy w koputerze auta itp).
    Ja jednym sterownikiem z diesla uruchomiłem 5 szt webasto (w tym co dziwne jedno niby benzynowe) zarówno D3 jak i D5 .
    Tak że dla mnie ten temat,dobór piec/sterownik, graniczy albo z magią ,albo z loterią i szczęściem.
    Wesołych Świąt
  • #101
    Radek P.
    Poziom 15  
    Piec z tym sterownikiem pracował u mnie 6 lat ile u kogoś wcześniej tego nikt się nie dowie.
    Zrobiłem przegląd, wymienione czujniki temperatury bo izolacja zaczęła pękać, myślałem że to ich wina. Poskładałem i pierwszego dnia pracował bez problemu a następnego już się nie włączył. Podjechałem do gościa od Webasto. Pomierzył i diagnoza tak jak myślałem sterownik. 2 dni już go moczę i narazie płyta siedzi.
  • #102
    flatron316
    Poziom 13  
    No i jeszcze go trochę pomoczysz,u mnie wyszedł po ok 10 dniach niestety
  • #103
    Radek P.
    Poziom 15  
    Jak narazie to odmoczylem ten duży scalał.
    Galareta spuchła i odsadziło go.
  • #104
    flatron316
    Poziom 13  
    No u mnie też w sterowniku odkleił się scalak i dwa kondensatory na smd.Trzeba uważać żeby z resztkami galarety nie wyrzucić tych elementów.
  • #105
    SSobula
    Poziom 11  
    Panowie też walczę z Eberem tyle, że Hydronic 2, D5W-Z. Napisałem objawy w wątku:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2660514-30.html
    Mój pływał w glikolu i ta masa zalewowa jest miękka i dała się usunąć z jednej strony, natomiast nie mam pomysłu jak od drugiej strony ją usunąć, próbowałem w piecu na 200°C ale nie puszcza... pomimo że masa jest miękka. Boję się grzać do większej temperatury...
  • #106
    flatron316
    Poziom 13  
    Tylko moczenie w rozpuszczalniku i cierpliwość ci zostaje
  • #107
    SSobula
    Poziom 11  
    Zalałem cały ten ustrój w nitro RC01, bo tylko taki miałem, po nocy zaczęło puchnąć i podnosić płytkę. Ta masa tak spuchła że oderwało mi 3 układy w obudowie SO-8 i wypadły na posadzkę w garażu, podczas wydobywania masy spod płytki. Na szczęście je znalazłem. Ta masa tak puchnie pod wpływem nitro, że aż krzywi płytkę i urywa układy i inne elementy. Plusem jest to, że zimne luty same się ujawniają...
  • #108
    Radek P.
    Poziom 15  
    Minęło kilka dni i wyjolem płytkę.
    3 elementy odpadło ale jeszcze zostaje do wylutowania ta niebieska
    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika
  • #109
    Radek P.
    Poziom 15  
    Jednak to nie na mój sprzęt...
    Czy ktoś się podejmie naprawy tego sterownika?
  • #110
    Radek P.
    Poziom 15  
    A może ktoś z doświadczeniem podpowie jak wylutowac górna płytkę?
  • #111
    mazand
    Poziom 12  
    Ja odlutowalem po kolei blaszki/lapki od niebieskiej plytki.
    Ale to tylko chyba dla wlasnej ciekawosci.
    Ja mam pare niesprawnych takich sterownikow z taka kanapka.
    Wyglada ze program ulecial z procka, w.g datasheet gwarantuja do 20 lat ze bedzie pamietal program...
  • #112
    Radek P.
    Poziom 15  
    Nic z tego nie wyszło...
    Kupilem inny sterownik z Forda, niestety nie ma funkcji wentylacji jak poprzedni ale działa.
  • #113
    mariusz_1988
    Poziom 12  
    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika Witam dopadło mnie uszkodzenie sterownikad5wz ford galaxy. Podczas wydobywania masy odpadło coś pod gniazdem tym czarnym plastikowym nie wiem co tam ma być żeby wlutować. Czy ma ktos fotke zeby podejrzeć ewentualnie podpowiedz co i jak zrobić . Cały sterownik już przelutowany czeka sobie na dalsze działania.
  • #114
    tarnas
    Poziom 11  
    mariusz_1988 napisał:
    Witam dopadło mnie uszkodzenie sterownikad5wz ford galaxy. Podczas wydobywania masy odpadło coś pod gniazdem tym czarnym plastikowym nie wiem co tam ma być żeby wlutować. Czy ma ktos fotke zeby podejrzeć ewentualnie podpowiedz co i jak zrobić . Cały sterownik już przelutowany czeka sobie na dalsze działania.

    Tam są, o ile dobrze pamiętam, diody między piny 1-2, 3-4, 5-6, sprawdzę to jutro, bo też mam rozgrzebany sterownik.

    U mnie natomiast sytuacja wygląda następująco: po wygrzebaniu zalewy wyszło sporo zimnych lutów, m.in. element odpowiedzialny za diagnostyke, kondensatory, a nawet cała jedna strona procka się podniosła po nocnym moczeniu. W tej chwili bez problemu komunikuję się, żeby zdiagnozować ogrzewanie postojowe, piec sie włącza, ale jakby zawieszał się na selfteście(?). Wentylator pieca startuje (jest sterowany przez BTS247Z) i tak zostaje, nie przestaje dmuchać i jakby nie przechodzi do etapu uruchamiania grzania (nie załącza świecy, pompki, itd). Błędu żadnego też sterownik nie wypluwa. Nie bardzo już mam pomysł gdzie szukać.

    U mnie pod wtyczką są trzy diody jak na załączonym zdjęciu.
    Eberspacher - kasowanie błędów sterownikaEberspacher - kasowanie błędów sterownika

    Przy okazji prosiłbym o informację co to za element. Jeśli ktośdysponuje lepszym zdjęciem, to będę wdzięczny.
    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika
  • #115
    jahhr
    Poziom 10  
    Przelutuj tego scalaka, którego zaznaczyłeś bo on odpowiada za czujnik płomienia, a jak nie pomoże to rezystor u góry po lewej patrząc na zdjęcie. U mnie lutowanie scalaka pomogło. Niestety tak jest jak się moczy sterownik w nitro - rozpuszcza cynę, też zrobiłem ten sam błąd. Sterownik nie wyrzuca błędu bo widzi maksymalną wartość temp. płomienia i po podaniu startu wentyluje komorę spalania. U mnie się tak samo zachowywał.
  • #116
    tarnas
    Poziom 11  
    jahhr napisał:
    Przelutuj tego scalaka, którego zaznaczyłeś bo on odpowiada za czujnik płomienia, a jak nie pomoże to rezystor u góry po lewej patrząc na zdjęcie. U mnie lutowanie scalaka pomogło. Niestety tak jest jak się moczy sterownik w nitro - rozpuszcza cynę, też zrobiłem ten sam błąd. Sterownik nie wyrzuca błędu bo widzi maksymalną wartość temp. płomienia i po podaniu startu wentyluje komorę spalania. U mnie się tak samo zachowywał.

    Dzięki za informacje. U mnie problem polegał na tym, że go zgubiłem, stąd moje pytanie co to za ustrojstwo. Na szczęście się znalazł w wanience, w której moczyłem płytkę. Natomiast nitra nie używałem, za to kąpałem w benzynie ekstrakcyjnej. Generalnie moja płytka, to była jakaś masakra, jak chodzi o luty. Większość elementów była nietego. Koniec końców piec wystartował, a człowiek się czegoś nowego nauczył :D .
  • #117
    jahhr
    Poziom 10  
    To gratuluje! Ja z moim pół roku walczyłem w wolnych chwilach i też się dużo nauczyłem. Generalnie wolałem kupić regenerowany od ogrzewania postojowego bo i tak miałem przerabiać niż dawać do naprawy (100zł różnicy). A ten regenerowany działa już 3 sezon (odpukać) bez awarii.

    PS
    Na 2 stronie wątku masz schematy z typami elementów.
  • #118
    tarnas
    Poziom 11  
    Schematy widziałem ale oprócz diod na czujnikach i wyprowadzeń na silnik, świecę, itd, to większość mi nie pasuje. Mój piec siedzi w Saabie, może to jakaś inna wersja elektroniki...
  • #119
    tiger209
    Poziom 2  
    Witam pomoże mi ktoś z dogrzewaczem d5wz chodzi o to że dogrzewacz ma różnicę temperatury 50 stopni przez co wypala błąd przegrzania. Może ktoś wie który element odpowiada za temperature na czujniku