Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Eberspacher - kasowanie błędów sterownika

zair 04 Lut 2007 13:14 82010 84
  • #1 04 Lut 2007 13:14
    zair
    Poziom 14  

    Witam.
    Potrzebuję schemat interfejsu plus soft, jeśli ktoś ma to proszę o info, niekoniecznie na priv, bo inni też by byli zainteresowani, do Webasto HYydronic.
    Wystarczy zwykły interfejs VAG z oprogramowaniem.
    Natomiast eberspacher jest montowany raczej do MB, więc jest tu problem.
    Mam zablokowany sterownik po kilku nieudanych próbach uruchomienia.

    4 29
  • Katalog Megger
  • #2 12 Lut 2007 20:30
    Andreas112
    Poziom 12  

    jak widzisz zair niema chętnych na udzielenie NIEkomercyjnej odpowiedzi w tym temacie, czytałem pare postów i też szukałem podobnie jak ty ale nikt nie chciał pomóc poza jednym gościem który za mały schemat chciał tyle co kosztuje fejs do diagnozy ale to inny temat. Raczej radziłbym dać sobie spokój bo chyba nie ma w tym temacie chetnych do pomocy!! A tak nawiasem sam mam zablokowany sterownik w taki sam sposób co twój i trzeba to skasować, jakbyś coś znalazł to podeślij chyba że ja będe pierwszy. Pozdrawiam

    0
  • #3 12 Lut 2007 21:14
    adrianslask
    Poziom 10  

    witam po pierwsze ogrzewanie hydronik to produkcja eberspacher a nie webasto i da się je diagnozować tym interfejsem w czasie rzeczywistym ale nie da się zrobić testu sterownika co do schematu i softu to soft jest na forum a schemat interfejsu do webasto jest w necie w sumie bardzo podobny inny temat to tester sterowników ale póki co to na tym zarabia się pieniążki na allegro ktoś sprzedaje podróbkę tego testera do eberspacher podobno działa chociaż niema kompletu kabli pozdrawiam

    0
  • #4 16 Lut 2007 18:48
    Marioooo
    Poziom 10  

    zair napisał:
    witam, potrzebuję schemat interfejsu plus soft, jesli ktos ma to proszę o info niekoniecznie na [iriv, bo inni też by byli zainteresowani. do Webasto HYydronic wystarcazy zwykłay interfejs VAG z oproghramowaniem, natomiast \eberspacher jest montowany raczej do MB, więc jest tu problem.Mam zabvlokowany sterownik po kilku nieudanych probach uruchomienia.


    Witam

    A o jaki typie pieca mówimy. Prosty sposób na rozblokowanie zablokowanego sterownika po kilku nieudanycvh próbach odplenia to - załączyć piec i podczas pracy rozłączyć napiecie i ponownie załączyć ( główna wtyka zasilająca piec). Metoda sprawdzona w piecach Eberspacher w autobusach. Radzę spróbować - może się uda.
    Pozdrawiam

    0
  • #5 16 Lut 2007 19:23
    mm32
    Poziom 15  

    Ogrzewania firmy Eberspacher,jeśli można je diagnozować zegarem modułowym,to tym samym zegarem można je również odblokować!!!

    4
  • Katalog Megger
  • #6 22 Lut 2007 19:17
    SP7SEC
    Poziom 26  

    jeśli ktoś twierdzi że eberspachera można diagnozować przy pomocy interfejsu VAG to powodzenia no chba że dedykowane wykonanie ,jak chcesz soft to proszę udostępnie wszystkie jakie mam ale szkoda zachodu ,myślisz że producent tak poprostu odda diagnoze za friko ,dla przykładu KD 2000 ma klucz w postaci motorolki i dlatego niema możliwości jego kopiowania no chba że odcztasz mi tą zawartość ,,,ja nie mam autoryzacji ale posiadam wszystkie produkty diagnostyczne tego producenta i powiem że nie są najtańsze bo byle wtyczka kosztuje 80 eur ,co do kasowania blokady sterownika to najtańszym sposobem jest zegar modułowy

    3
  • #7 05 Mar 2007 07:06
    Andreas112
    Poziom 12  

    Dzięki za zainteresowanie tematem który zaczoł kolega "zair"
    Co do zegara modułowego to się zgadza, natomiast jeżeli chodzi o diagnostyke to wiem że istnieje checkbox eberspachera przez który łączy się on z komputerem. Ale nie o to mi chodzi bo przecież skoro jest tam np:24c02 to można zczytać przeciez jego zwartość i ewentualnie skasować błędy. Jeżeli się myle to prosze to wyprostować, ale generalnie chodzi o to żeby dowiedzieć się jak bez otwierania (puszki) wpiąć się do niego i coś zrobić:idea:

    2
  • #8 10 Mar 2007 19:52
    zair
    Poziom 14  

    Witam ponownie, sprostowanie - modele webasto to thermotop i airtop, a hydronic to model ebera. Co do kasowania blokady za pomocą odłacznia zasilania nie skutkuje. Są kody dotyczące silnika dmuchawy w piecyku i tego nie zlikwiduje chwilowy brak zasilania. Niestety jeszcze nie znalazłem zadnego softu i fejsa a le jest facet w grójcu obok wawy i zrobi to za 50PLN, tyle że nie mam czasu do niego podjechać. W przyszłym tyg mam net wiec odkurzę temat i jak wyko0nam interfejs i znajdę oporogramowanie i będzie to wszystko działało, to wrzucę to na forum.

    1
  • #10 26 Sty 2009 16:56
    382154
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 30 Sty 2010 08:46
    london2004
    Poziom 19  

    Wiec da sie diagnozowac vagiem piec Ebera pochodzacy z Sharan?

    0
  • #12 30 Sty 2010 09:26
    Cezaria
    Poziom 10  

    Vagiem da się zdiagnozować tylko dogrzewacze hydronic D5W w samochodach np Sharan II. We wcześniejszych modelach tylko programem diagnostycznym Eberspaecher. To samo tyczy się VW T4 dogrzewacz diagnozujemy za pomocą interfejsu KD2000 lub zegara modułowego.Koszt 50pln.

    0
  • #13 30 Sty 2010 17:45
    london2004
    Poziom 19  

    To jesszcze jedno pytanie.

    Czy hydronic d5w pochodzace z SHARAN II powinno komunikowac sie z vagiem ale poza autem (piec wyjety z auta,podlaczone zasilanie i linia K ) ?

    1
  • #14 28 Gru 2010 17:27
    mamwi
    Poziom 13  

    Witam. Ja z zapytaniem może trochę głupim: zegar modułowy to jest jednocześnie sterownik przy ogrzewaniu postojowym?
    Mam problem ze sterownikiem d3wz - nie podaje napięcia na pompę paliwa i nie bardzo wiem jak go ugryźć. Szukam jakiejś metody, bo nie mam do kogo podjechać na test.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A ceny KD 2000 i zegara to kosmos. Na jednorazowy, prywatny użytek, to bezsens.

    0
  • #15 03 Paź 2011 19:57
    axidix
    Poziom 13  

    ja przyłączam sie do pytania mamwi mam to samo z pompa paliwa ? proszę o pomoc

    0
  • #16 15 Lis 2011 21:27
    TrempeS
    Poziom 11  

    Witajcie

    Mam podobny problem z d4wsc
    Piec blokuje się po kilku nieudanych startach. Albo słabe ako, albo brak paliwa itd...
    jak wykasować mu pamięć po domowemu? Warto nawet mi kupić odpowiedni moduł bo często mam tego typu problemy.

    Pozdrawiam

    0
  • #17 28 Lis 2011 20:55
    misiumati
    Poziom 1  

    witam
    miałem problem z błędami eber D5WSC mi się całkiem zablokował - nie dawał znaku życia. Postąpiłem zgodnie z instrukcją i po kilku nie udanych próbach udało się i odblokowałem eberka.
    wyszukaj kolego sobie instrukcji "hydronik BD345WSC SS" tam jest opis jak domowym sposobem usunąć błędy u mnie chociaż instrukcja nie jest do mojego modelu i są przudatne schematy i opisy
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=2531239#2531239
    pozdrawiam i życzę powodzenia oraz ciepełka

    1
  • #18 12 Gru 2011 00:07
    carspec
    Poziom 10  

    Witam mam taki problem ze swoim ogrzewaniem D4WSC z zegarkiem mini w Passacie.
    Po załączeniu zaczyna prawidłowo się diagnozować (brak wskazań błędów) odpala prawidłowo działa przez jakieś 13-15min potem słychać nieregularne cykanie przekaźnika sterowania nawiewem i zaczyna się wyłączać oraz wywala kod błędu 32 czyli coś z silnikiem dmuchawy w piecyku. Po ostygnięciu znowu jest tak jak wyżej a na gorąco od razu jest to cykanie. Wymieniłem już dwa silniki i zawsze to samo (to prawie jak dzień świstaka)
    Zbieram siły i zamiary aby zabrać się za sterownik ale może macie jakieś lepsze pomysły co z tym robić.

    1
  • #19 15 Paź 2012 23:38
    skuto
    Poziom 8  

    carspec napisał:
    Witam mam taki problem ze swoim ogrzewaniem D4WSC z zegarkiem mini w Passacie.
    Po załączeniu zaczyna prawidłowo się diagnozować (brak wskazań błędów) odpala prawidłowo działa przez jakieś 13-15min potem słychać nieregularne cykanie przekaźnika sterowania nawiewem i zaczyna się wyłączać oraz wywala kod błędu 32 czyli coś z silnikiem dmuchawy w piecyku. Po ostygnięciu znowu jest tak jak wyżej a na gorąco od razu jest to cykanie. Wymieniłem już dwa silniki i zawsze to samo (to prawie jak dzień świstaka)
    Zbieram siły i zamiary aby zabrać się za sterownik ale może macie jakieś lepsze pomysły co z tym robić.


    Witam mnie szkolił piecyk d4wsc błąd 030 odpalał jak miał ochote po miesiącu walki i wymianie silnika świecy sitka 030 jak był tak jest ręce opadają więc sterownik na stół aceton i zmywacvz dc powolutku pozbyłem się galaretki odkręciłem płytke sterownika przelutowałem piny od dmuchawki i święty spokuj eberek jak nowy a za naprawe sterownika chcieli 350 zł troche drogo jak za polutowanie :| czas pracy 3h wszystko jest na niemieckim forum vw t4 podobno zimne luty to standart w tych sterownikach
    gdyby ktoś szukał programu do tego eberka to zupełnie wystarcza kabelek kkl ftdi
    najzwyklejszy z netu podłączamy po lini k dotego edith z sieci i diagnoza opanowana :D niestety odblokowanie na tym kabelku nie działa ale jest podgląd błędów oraz podgląd wartości z czujników,silnika,pompy paliwa i pare innych
    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika Eberspacher - kasowanie błędów sterownika Eberspacher - kasowanie błędów sterownika

    3
  • #20 16 Paź 2012 22:43
    1robert
    Poziom 18  

    możesz napisać dokładniej jak usunąłeś tą masę z płytki?
    ostatnio uwaliłęm sobie sterownik a miałem już inne starcia z tą masą w innych rzeczach i ręce mi opadają i odpadają :( bardzo bym był wdzięczny

    0
  • #21 05 Lis 2012 20:27
    Dominik Kawczynski
    Poziom 8  

    witam ja tez mam problem z Eberspacher tylko ze moje webasto startuje slychac juz szum plomyka ale jak sie wkreci na konkretne obroty to sie wylancza i tak do skutku cala sesja trwa okolo 3 do4 minut jeslij ktos mial to samo niech podzuci jak to rozwiazac . Czasami udalo sie wlaczyc w trakcie pracy silnika ale to tylko czasami

    0
  • #22 05 Lis 2012 21:04
    skuto
    Poziom 8  

    co to za ogrzewanie postojowe czy dogrzewacz,jak startuje prawidłowo sprawdź sobie czy sie nie przegrzewa jesli postojowe czy pompa pracuje czy węże sie gdzieś nie pozaginaly
    często bywa że żle odpowietrzony jest układ chłodzenia i pompa nie wymusi obiegu czy nie masz slabego aku jak spadnie napięcie poniżej chyba 11v to też się wylączy było gdzieś na forum jakie jest minimalne napięcie do pracy tego piecyka jeśli masz temp. płynu pow. 85 to też się wyłączy powodzenia :D

    0
  • #23 05 Lis 2012 21:42
    1robert
    Poziom 18  

    jak nie dojdzie tyle paliwa co ma być (coś nie tak z pompą albo coś z przewodami -zatkane, zapowietrzają się) to też są takie objawy Ja miałem zatkany palnik

    0
  • #24 06 Lis 2012 10:10
    Dominik Kawczynski
    Poziom 8  

    To jest webasto wodne można używać w postoju jaki w trakcie jazdy do jazdy jest osobny guzik do uruchamiania być moze jest to wina termostatu ktury nie pokazuje temperatury nawet jak jest ciepło pokazuje maksymalnie 40-55 stopni chyba że pompka obiegu wody webasto czeski film już mi ręce opadają do tego sprzętu

    1
  • #25 16 Lis 2012 23:49
    carspec
    Poziom 10  

    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika Witam ja rozpuszczałem swoją galaretkę w nitro a potem cienkim i w miarę twardym pędzelkiem i wyszło Ale okazało się że obok złącza były źle polutowane diody i odpadły razem z galaretką. Powodowało to że piec startował kiedy mu się chciało przeważnie w lecie lub w serwisie. teraz moje pytanie ma ktoś zdjęcie lub opis jak te diody tam mają być wlutowane (polaryzacja)bo mam fotki całej płytki ale jakoś nie pstryknąłem właśnie tych diod.RATUNKU bo zaraz zima.

    1
  • #26 15 Gru 2012 18:05
    grinio
    Poziom 11  

    Witam
    Czy ktoś może posiada schemat do d3wz elektroniki?
    Muszę wymienić dwa elementy które uszkodziłem przy oczyszczaniu z żywicy i nie wiem jakie mają oznaczenia. może ktoś odgadnie ?? :) Eberspacher - kasowanie błędów sterownika Eberspacher - kasowanie błędów sterownika Eberspacher - kasowanie błędów sterownika

    2
  • #27 18 Gru 2012 18:24
    tk002
    Poziom 2  

    Witam
    Ja też poprawiałem luty, ale również niestety zdrapałem przez przypadek jedną część w sterowniku D4WSC (25 1917).
    Bardzo proszę o pomoc. Może ktoś ma "rozgrzebany" sterownik i może przeczytać symbol tej części (urządzenie bez tej części niby działa prawidłowo, ale nie ma ostatniej fazy pracy czyli przedmuchu...). Z góry dziękuję za pomoc :-)
    Eberspacher - kasowanie błędów sterownika

    1
  • #28 18 Lut 2013 20:20
    Piratezz
    Poziom 10  

    Przyłączam się do prośby o schemat elektroniki. Jeden z oporników mi "upadł" i nie mogę go znaleźć. Zczytanie wartości graniczy z cudem... Poza tym polaryzacja 3 diod nieustalona. Zimne luty do tego stopnia, że odleciały od płytki...

    0
  • #29 20 Lut 2013 20:47
    mamwi
    Poziom 13  

    Witam. Nie wiem czy znajdziecie schemat wewnętrzny sterownika. Dużo przeglądałem forów na temat tej zarazy, ale ze schematem wewnętrznym się nie spotkałem. Jeżeli już, to ktoś jak oczyści sterownik i nie pogubi części to może zobaczyć, jak jest u niego.
    Ja w swoim D3WZ wydłubałem gumę mechanicznie, ale nie wyjąłem płytki bo od spodu też jest przyklejona :| . Jednak samo wydłubanie gumy pomogło. Udało mi się nie uszkodzić podzespołów. Jak na razie chodzi jako stacjonarne od miesiąca, i to bez zastrzeżeń.

    0
  • #30 21 Lut 2013 09:43
    Piratezz
    Poziom 10  

    Do mamwi - masz wersję d3wz czy inną? Jeśli tą co mnie interesuje, czy możesz zrobić zdjęcie w wysokiej rozdzielczości płyty? Interesują mnie diody w centralnej części układu oraz jedna pod wtyczką. i opornik jeden z trzech w grupie. Za mały,żeby zczytać kod paskowy...

    0
  Szukaj w 5mln produktów