Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez - z wtryskiem

12 Sie 2002 21:03 6549 22
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Mam problem ( a właściwie nie ja tylko mój szfagier {nie}szczęśliwy właściciel Poloneza 1,6 GLI ) - samochód podczas dużego obciążenia "przydławia się" opisał bym to tak , jak by mu brakowało paliwa.
    To jest poldek jeden z pierwszych z tym tzw. "WTRYSKIEM JEDNOPUNKTOWYM" sterowanych kompem BOSCHA.

    Usterka występuje nieregularnie z różnym nasileniem i tylko podczas gwałtownego ( o ile coś takiego wogóle jest możliwe ) przyspieszania.

    Może kogoś los obdarował takim nieszczęściem ?

    Pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Serwisant
    Podobną usterkę miałem u siebie w Astrze, wymieniłem cały wtrysk, świece itd. po wymianie pompki paliwa usterka znikneła. Pompka podobno dawała za małe ciśnienie.

    Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    a widzisz ! Ciśnienia nie sprawdzałem. Sprawdziłem wydajność, czystość przewodów i.t.p. - tego nie wziołem pod uwagę !
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ne to ne je to pane :cry:

    Pompka sprawdzona, niestety, mój kolege od którego porzyczam wszystko "na prube" już traci cierpliwość, a to jak przerywało tak przerywa
  • Poziom 12  
    Nie wiem jak jest w Poldku, ale w renówkach z wtryskiem jednopunktowym np. R-19 1,4 ;1,7 l - był zawór EGR - popłączony ze zbiornikiem oparów paliwa, a służył do recyrkulacji tych oparów (ochrona środowiska). Jeśli uszczelka była walnięta to auto zachowywało sie w taki sam sposób. :roll:
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zobaczę jak idą te wietrzenia bo z tym faktycznie był problem, kiedyś się to ustrojstwo zapchało i nieżle waliło w aucie benzyną.

    Dzięki, pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Cisnienie paliwa w układzie wtyskowym to wazny parametr,nie koniecznie pompa musi być winna w obwodzie zasilania paliwem jeszcze jest FILTR paliwa i najwazniejsze ZAWÓR regulujący ciśnienie na wtryskiwaczu(zaworem i manometrem ustawia się prawidłowe ciśnienie paliwa)-tak mają Fiaty i większość jednopunktowców.A moze to Lamda koryguje dawkę paliwa? odzywa się na gorącym silniku i przy gwałtownym przyśpieszaniu? 0X
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Filtr i w zasadzie wszystko w układzie podawania paliwa było wymieniane lub podmieniane. Faktycznie występuje na ciepłym silniku, przy raczej średnich obrotach w trakcie gwałtownego ( :lol: ) przyspieszania. Z tym że okrutnie nieregularnie czasem idzie jak F-16, a czasem trudno wyprzedzić traktor.


    Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Katalizator zmieniony ok. 5.000 temu, masy-posprawdzam.

    Ludzie !!! Nie kupujcie Poloneza Atu! - to kazał mi dopisać szwagier

    Dzięki pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Jeszcze jedno bym podejrzewał-kable wysokiego napięcia,właściwie nie kable bo silikony są dobre, ale gumy na końcach przewodów. Niektóre firmy stosują modulowaną wielkość iskry i przebicie cięzko znależć bo iskra skacze tylko przy przyśpieszaniu miałem tak w Fiacie 1,1 cięzko było nakryć usterkę, iskra skakała przy cewce 0X
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Podczas trwającego 3 miesiące turne po elektromechanikach zmieniono kable zapłonowe, co trochę ktoś znajdywał skorodowane złącze i w ogóle chyba wszystko. Tragedię potęguje fakt że auto chodzi raz lepiej raz gorzej i nie znaleziono powiązania z pogodą temperaturą, ciśnieniem, paliwem,wysokością, czystością szyb, ilością pasażerów, ciśnieniem wogumieniu, trzeżwością kierowcy, kierunku jazdy czy jakąkolwiek wielkością fizyczną, psyhiczną czy ...wogóle nie mam słów.

    Kierowane podpowiedzi traktóje poważnie i nawet jeśli coś było sprawdzane robię to po kilka razy - wszystko CH.. .

    Pozdrawiam - dzięki
  • Poziom 1  
    Poruszam sie podobnym wehikułem,
    rozwiązanie 98 zamiast 95 i jedzie jak normaly pojazd
    średnie zużycia paliwa
    95 >>>>> 11-12 l/100km
    98 >>>>> 6,8-7,5 l/100km
    a poza tym normalnie reaguje na pedał gazu, nie ma duszenia i przewyania
    Pozdrawiam 8)
  • Poziom 19  
    Masy o których pisałem ,swego czasu były niby też OK ale jak spawdziłem omomierzem to w stosunku do [budy] jak i do aku było 47 om więc poprowadzilem dodatkową silnik -aku i było po usterce .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    dziwne że te 47 om nie wybuchło przy pracy rozrusznika - wiem że z masą bywają problemy. Kiedyś 4 razy wyciągałem alternator bo był problem z ładowaniem, i choć masa była miernikiem O.K. to jednak to było przyczyną. Niestety teraz to nie to. Wrażliwości na paliwo też nie zauważyłem ( to znaczy na 98 pracuje jakby ogulnie lepiej ) ale problem jest taki że na tym samym tankowaniu potrafi raz przerywać a raz nie. W niedzielę stestuje wodę święconą :) . A teraz ciekawostka : od poczętku "napraw" tej usterki kosztowałe już ok 2000 zł !!!
    Pomysłowość ludzka nie zna granic - hitem była chyba wymiana cieczy chłodzącej !!!

    Dziękuję z góry wszystkim rodakom zatroskanym losem biednego Poloneza Atu :cry: :cry: :cry:
  • Poziom 19  
    Właśnie rozruch miał wspaniały a masa nie łączyła wytrzymałem w serwisie kapusty 3 lata więc coś tam wiem wyciekający płyn ze zbiorniczka eleancko wyżera mase główną ale nie przejmuj sie w WV . Audi.Seacie rok.prdukcji98-2000. po włączeniu wycieraczek silnik szarpie i przerywa -cytat z Auto Elektro sprawdziłem tak się zdarza więc co tu chcieć od poloneza
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    nie wiem co to bylo - ale kosztowalo 700 zł, to nie moje auto - ja wstawił bym zwykłe pudło. W firmowym fiacie mamy wstawioną strumienice - i naprawdę dała przyzwoity efekt.

    Pozdrawiam
  • Poziom 19  
    Serwus pytałem bo były takie przypadki przy kat.oryginalnych -posiadają wkład ceramiczny który może popękać raz zasłaniając wylot katalizatora lub go odsłaniając . podnieś auto w górę i sprawdz udeżając
    ręką w rurę nie w kat. czy w środku się coś nie telepie
    pozdrawiam Witek
  • Poziom 15  
    A szwaiger nie wrzucał czasem ołowianych plomb do zbiornika? Pytam, bo koleś dowiedział się, że wtedy lepiej auto ciągnie i doszło do tego, że trzeba było się zdrowo napocić, zanim odkryliśmy przyczynę potężnego spadku ciśnienia paliwa.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No dobra - najwyższy czas ogłosić zwycięzce plebiscytu:

    Jest nim ten kto obstawiał ... Serwo od chamulców !!!

    Trochę to zaskakujące, ale kiedy całkiem padło i zostało wymienione problem zniknoł. Może to zbieg okoliczności, ale można dopatrzeć się powiązania.