Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel combo gaśnie podczas jazdy

06 Lut 2007 12:09 4613 13
  • Poziom 16  
    witam
    moj ojciec ma opla combo 1.7dtl z 2003 roku, ostatnio był taki problem, ze się wyłączał podczas jazdy (obojętnie czy to bylo 120km/h czy 70). Dziwilo mnie to, no do przeciez to nie benzynowiec zeby takie rzeczy się dzialy. ostatnio sprawa się działa juz nawet 2 razy dziennie (ten samochod dziennie jezdzi po 400 km) a wczoraj zgasł i juz nie odpalil. patrzyłęm, jak rozrusnik kręci to do filtru paliwa nie dochodzi ropa.. myślałem ze to może pompa paliwa, ale sledząc węzyki od filtru do baku nie znalazłem pompy paliwowej ;/ chyba ze jest w baku ?? ma ktoś książkę serwisową od tego samochodu, bo by mi się bardzo przydala :). Może ktoś ma jakies pomysly ?
    jak nalałem ropy bezposrednio do filtra, to i tak nie odpalil ;/ pewnie jest juz zapowietrzony..

    pzodrawiam
    Wojtek
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Moderator na urlopie...
    Sprawdź przewody idące do pompy wtryskowej.
    Pompy paliwa jako takie z dieslu w zbiorniku nie będziesz miał, jeżeli się mylę to mnie poprawcie.
  • Poziom 9  
    W benzyniakach to jest norma że pompa paliwa jest w baku dlatego np. przyu zasilaniu lpg nie zaleca się jazdy z pustym zbiornikiem bo spowoduje to zatarcie pompy. W dieslach pewnie jest tak samo dlatego nie znalazłeś pompy na "wierzchu".
  • Poziom 19  
    Uszkodzony sterownik pompy wtryskowej, typowe objawy. Poza tym tam nie ma pompy w zbiorniku ani obok, tam pompa wtryskowa sama zasysa paliwo ze zbiornika :)
  • Poziom 16  
    hmm a gdzie moge znaleść ten sterownik ?
    sądzę jednak, że to może być coś innego, bo zalałem ten filtr ropą, zakręcilem rozrusznikiem i pompa zassała tą ropę, ale nie pobrała nic z baku do filtra.., zauważyłem ze do filtra dochodzą kable z 12V. i tam chyba jest jakis elektrozawór. może on zamknął przepływ i nie otwar juz ?
    co sądzicie ?
  • Poziom 21  
    kolego ja też mam combo 1,7 d z93r i nie ma tam żadnego sterownika sama mechanika po prostu ci się zapowietrza uszkodzony pzewód paliwowy albo zapchany przewód paliwowy a co do filtra to jak zabraknie paliwa w tym samochodzie to prerąbane żadnej pompki ręcznej tylko bardzo długie kręcenie rozrusznikem i dolewanie paliwa do filtra z góry i zakręcane odpowietrzania tak ze 3 razy albo na line 2 bieg i jazda pozdrawiam
  • Poziom 11  
    berlingo.. ty masz rocznik 93..
    a on ma 2003 i to jest cdti ecotec.

    A czy nie przyszło do glowy by go na diagnostyce podpiąć?????
    No skoro nie..
    Wiec nic nie szukac tylko najpierw do service i na kompa bo go całkiem szlag trafi!!!!

    Dodano po 1 [minuty]:

    ps. on sie sam odpowietrza ://
  • Poziom 21  
    TECH-2 wyjdzie taniej niż ewentualna naprawa po zaciąganiu!
  • Poziom 16  
    hmm był na diagnostyce.. ale nie było błędow ;/ a podczas jazdy , diagnostyka juz czasu nie starczylo ;/ bo stanął i tak do teraz stoi ..
  • Poziom 21  
    sory mała pomyłka 10 lat a to cała wiecznośc pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Nic nie pozostało tylko dobry warsztat.
  • Poziom 19  
    moduł pompy jest przykręcony do bloku z tyłu silnika, nie zawsze są błędy gdy on się uszkodzi (to nie jest sterownik silnika tylko moduł pompy wtryskowej)
  • Poziom 11  
    Witam. Mam podobny problem z Oplem combo z 2002 1,7di. Też gaśnie na wolnych obrotach podczas jazdy przerywa na moment. Czasem zgaśnie i nie da sie go odpalić ale jak postoi chwile to znowu da sie go odpalić i przejedzie kawałek. Nie odczytywałem jeszcze kodów ( może zna ktoś dobry interfejs żeby samemu odczytać te kody).

    A jak sie sprawa skończyła z oplem z poprzednich postów??

    Pozdrawiam i czekam na pomoc.
  • Poziom 16  
    sprawa u mnie stanela na tym ze sterownik pompy wtryskowej tzn sama elektronika nagrzewala sie od silnika i sie porobily zimne luty !!
    to byl problem ;/