Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 2.0 HDi - wymontowanie FAP.

radzio998 07 Lut 2007 08:02 133676 108
  • #1 07 Lut 2007 08:02
    radzio998
    Poziom 9  

    Mam pytanie do forumowiczów, czy ktoś słyszał o wymontowaniu filtra cząstek stałych ( fap) w peugeotach 307 hdi z silnikiem RHS lub oszukaniu jego żeby silnik myślał że jest fap?

    -1 29
  • #2 07 Lut 2007 23:31
    hybryda 2000
    Poziom 14  

    najpierw napisz jaki masz problem a nie kombinujesz hdi 2-50000km przebiegu bez wymiany -takie referencje wystarcza
    nara

    0
  • #3 08 Lut 2007 07:19
    radzio998
    Poziom 9  

    wczoraj sprawdziłem program planet 2000 - no i jak odłączyłem jeden przewód z czujnika różnicy ciśniena od fapu to wskazania były takie same jak by były 2 przewody podłączone. róznica ciśnienia to jest 800 obr 11,7 mbara, przy 4000 tyś obr 300 mbar. Albo jest walnięty czujnik albo przewód .

    -1
  • #4 08 Lut 2007 20:21
    hybryda 2000
    Poziom 14  

    no to czujnik roznicowy do wymiany

    0
  • #5 08 Lut 2007 20:40
    Jarząbek
    Poziom 13  

    Czujnik to częsta usterka FAP - a. Masz jakiś błąd?

    1
  • #6 09 Lut 2007 11:44
    radzio998
    Poziom 9  

    jedyny błąd to zapala sie kontrolka silnika i unblock diesel filter po czym jakies 2-3 min i gaśnie. A wczoraj sprawdziłem że za katalizatorem nie czuć prawie dmuchania przez przewód to chyba wynika że fap jest zatkany

    1
  • #7 11 Lut 2007 11:53
    radzio998
    Poziom 9  

    Wczoraj tj: w sobotę wymieniłem filtr FAP no i chyba problem ustąpił. ale okaże się po dłuższej jeżdzie

    0
  • #8 13 Lut 2007 07:47
    radzio998
    Poziom 9  

    nio i wymieniłem FAP i czyjnik różnicy ciśnienia i bez zmian:(
    ostatnia szansą jest przwód za fapem do czujnika może gdzies ma dziurę. Bo tak to chodzi chyba dobrze

    0
  • #9 28 Lut 2007 17:22
    radzio998
    Poziom 9  

    No i nie wiem co jest ?? dalej unblock diesel filter. może ktoś wie jak ominąc fap a zamiast czujnika różnicy cisnienia wstawic jakis emulator ??

    1
  • #10 28 Lut 2007 19:42
    lucik
    Poziom 17  

    PO wymianie filtra FAP trzeba urządzeniem diagnostycznym wykasować licznik w komputerze FAP. On stopień zanieczyszczenia filtra.

    2
  • #11 07 Kwi 2007 12:03
    Luckskywalker
    Poziom 21  

    Trzeba tez wykonac "procedure czyszczenia FAPa".Omijac nie radze ,gdyz juz był przypadek po ktorym auto staneło w płomieniach.

    2
  • #12 08 Kwi 2007 00:12
    lucik
    Poziom 17  

    No tak tylko że procedury czyszczenia FAP nie włączysz z poziomu diagnoskopu jeżeli w kalkulatorze wtrysku jest zapamiętany jakiś defekt. A może są jakieś defekty związane z turbiną. Miałem ostatnio taki problem z tym silnikiem w C5. Turbina poszła do wymiany.

    0
  • #13 24 Lip 2008 17:32
    damian024
    Poziom 10  

    Ja miałem w swojej 307 2.0HDI podobny problem,zapalała mi sie kontrolka silnika i wyskakiwal bład antipolution fault,moc spadala do 3tys. obrotów i nieraz samochód sam gasł podczas jazdy.
    Podłaczyłem samochód po komputer i okazało się ze popsół sie zawór cisnienia paliwa.
    Wymieniłem zawór i po problemie.
    Jeżdze jakies pół roku i nic.
    Najlepiej bedzie jak podłaczysz samochód pod komputre.
    A i jeszcze jedno koszt zaworu to około 500 zależy od sklepu.Podobno to najcześciej sie psuje w ukladzie paliwowym w 307.

    0
  • #14 24 Lip 2008 19:48
    Radtke
    Poziom 12  

    Ja coś takiego mam przy 206 - tce. Powiedz mi czy to jest zawór przy pompie paliwowej?

    1
  • #15 25 Lip 2008 08:05
    damian024
    Poziom 10  

    Na 100% ci nie powiem czy to jest zawór,ale to najcześciej sie psuje w peugotach.Musisz jechać i podłączyć go pod komputer.Ja za podłaczenie pod komputer i skazowanie błędów zapłaciłem 60zł.

    0
  • #16 17 Sie 2008 20:03
    criss6
    Poziom 11  

    witam jestem nowym uzytkownikiem i na poczatku chciałem sie przywitac.
    A teraz do brzegu....
    Peugeot 307sw hdi 2.0 136



    damian024 napisał:
    Ja miałem w swojej 307 2.0HDI podobny problem,zapalała mi sie kontrolka silnika i wyskakiwal bład antipolution fault,moc spadala do 3tys. obrotów i nieraz samochód sam gasł podczas jazdy.
    Podłaczyłem samochód po komputer i okazało się ze popsół sie zawór cisnienia paliwa.
    Wymieniłem zawór i po problemie.
    Jeżdze jakies pół roku i nic.
    Najlepiej bedzie jak podłaczysz samochód pod komputre.
    A i jeszcze jedno koszt zaworu to około 500 zależy od sklepu.Podobno to najcześciej sie psuje w ukladzie paliwowym w 307.


    Mam ten sam problem co kolega,ale u mnie komunikat antipolution zaświeca sie przy zapalonej kontrolce diagnoza silnika,lecz czasem gaśnie.problem pojawił sie po przejechaniu dystansu ciągiem 900 km.auto ma przejechane 102000,czy sprawe załatwi podłączenie do komputera?? czy konieczne bedzie grzebanie przy Fapi-e??.nadmieniam ze auto kupiłem 3 m-ce temu i pewnie wczesniej nikt nic nie robił przy nim.

    I kolejna kwestia czasem auto poprostu staje tzn.silnik pracuje ale nie mozna dodac gazu , po wyjeciu kluczyka i ponownym uruchomieniu mozna smigac dalej czy to nie jest powiazane z FAPE-M ??

    bede wdzieczny za pomoc kolegów.pozdrawiam Krzysiek

    1
  • #17 18 Sie 2008 09:04
    Luckskywalker
    Poziom 21  

    Trudno cokolwiek powiedzieć,aczkolwiek przy tym przebiegu może to już być FAP,tak czy inaczej należy zacząć od odczytu..dopiero po zarejestrowanych błędach można cokolwiek powiedzieć.Natomiast gazu niemozesz dodać bo kalkulator wtrysku wchodzi w tryb awaryjny i ogranicza obroty bodajże do 3000.Pozdrawiam.

    0
  • #18 19 Sie 2008 22:23
    criss6
    Poziom 11  

    dzieki Luck, ale o dziwo od dwóch dni wszystko działa, diagnoza zniknela,po wypieciu klemy z akumulatora.chciałem tylko dodac ze problem pojawił sie kiedy wracałem z Niemiec i zatankowałem paliwo na stacji Orlenu po polskiej stronie.dosłownie przejechałem 30 metrów i łubudu.....jednak pokusze sie i zrobie dignoze kompa w aucie.

    Dodano po 3 [godziny] 46 [minuty]:

    zapomniałem zadać jeszcze jednego pytania,czy znacie adresy mailowe firm które zajmują sie sprzedażą cześci do klimy ??? poszukuje konkretnie parownika do klimy do Puga 2.0 hdi 136 2004r.i jeszcze jedno czy warto wstawiać używkę czy lepiej jednak nowy ????,pytam dlatego że jest duża róznica w cenie.wyobrażcie sobie ze w salonie Puga w Gdansku zaspiewali mi za parownik z obudową 1600 plus 1500 robota!!!!!!!!!!!!!!! az usiadłem

    0
  • #19 21 Sie 2008 20:45
    criss6
    Poziom 11  

    no i lipa, znowu pojawił mi sie dziś ten ANTYPOLUTION.....ale potem zniknął !!! nie wiem co o tym myśleć,w sobote wale na komputer jak bedę wiedział co to jest to dam znać,ale wstępnie powiedzieli mi że to może byc lambda.

    odnośnie klimy to też bede wiedział w poniedziałek bo okazało sie ze to wcale ni musi byc parownik ale np.uszczelka lub zawór o ile pamietam na parowniku,tak mi powiedzieli magicy od klimy.

    zatem do soboty i poniedziałku.pozdro

    0
  • #20 23 Sie 2008 01:05
    damian024
    Poziom 10  

    Criss6 w 307 2.0 hdi to napewno jest czujnik ciśnienia paliwa.można przez jakiś czas tak jeździć ale jest to uciążliwe.ja jeżdzilem z tym 2 miesiące.Póżniej samochód zaczoł mi gasnąć podczas jazdy.Wymieniłem czujnik 500zł i wszystko ok.

    0
  • #21 23 Sie 2008 21:22
    criss6
    Poziom 11  

    Damian a miałeś takie objawy jak w moim dzisiejszym poście???


    hejka,właśnie wykonałem diagnozę silnika i melduje co następuje;

    primo wywalił mi 5 błędów,mam je spisane wiec jeśli będzie ktoś miał ochotę to podam je z opisem.po ich wykasowani pojawiły sie tylko trzy błędy.

    po drugie primo ultimo po wykasowaniu błędów i krótkiej jezdzie i dodaniu ostro gazu ANTIPOLUTION wywalił sie ponownie.wróciłęm do warsztatu i pojechałem z mechaniorem na jazdę próbną. najpierw delikatnie 1-2 i na 3 zacząłem do wkręcać na obroty gaz w podłogę i ogień no i co sie stało....przy obrotach powyżej 2,5 ty zaczęły sie delikatne szarpinięcia tak jakby mu mocy brakowało albo brak odpowiedniego ciśnienia doładowania.poza tym wszystko oki.wróciłem do warsztatu i mechanik zaczął jeszcze kombinować posprawdzał jakieś elementy w silniku i stwierdził że są one oki !!!!! wykasował błędy ale pojawiły sie ponownie.powiedział że będzie musiał sprawdzić jakis zawór na turbinie,jeśli on będzie oki to na 99% to przepływomierz.

    aha wszystkie błędy które wywaliło mają coś wspólnego z ciśnieniem doładowania.:cry::cry::cry:

    więc nie mam pojęcia o co kaman !!!!!!!!!!!!!!!!!! generalnie można wymienić pół auta i dalej może być coś nie tak ????
    jeśli chodzi o AGR to jest on raczej sprawny.co to jeszcze może byc???

    1
  • #22 23 Sie 2008 22:04
    bartek_j
    Poziom 35  

    Mechanik pewnie niedoedukowany lub nie ma sprzętu jeżeli nie wybadał o co chodzi. Powinien odczytać parametry bieżące w czasie jazdy: masę powietrza, ciśnienie doładowania itp. Interpretując te odczyty można próbować postawić diagnozę...
    Ale owszem, jeżeli to błędy od doładowania (a napisz je może) to problemem może być przepływka, turbina, układ sterowania turbina, egr, nieszczelność w dolocie itp itd

    0
  • #23 23 Sie 2008 22:29
    damian024
    Poziom 10  

    Criss6 czytaj wyżej ja napisałem jakie miałem objawy.
    U ciebie 100% zawór ciśnienia paliwa.
    A nie jakis zawor na turbinie.Widze że twój mechanik na niczym się nie zna.Zmień mechanika.
    Ja ci bym w 5 minut odczytał co to za błąd i co trzeba wymienić.Mam kabel i program do 307.

    0
  • #24 24 Sie 2008 06:56
    criss6
    Poziom 11  

    nadmienie tylko ze jazdę próbna wykonywaliśmy z podłączonym komputerem.
    podaje błedy
    P 0299 - TURBOSPRĘZ.NIEZNACZNE CIŚNIENIE DOŁADOWANIA.
    P 0402 RECYRKULACJA SPALIN STWIERDZONO NADMIAR DAWKI PRZEPŁYWU
    P 2563 REGULATOR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA CZUJNIK POŁOŻENIA USTAWIENIA ZAKRESU DZIAŁANIA
    P 2565 REGULATOR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA CZUJNIK POŁOŻENIA ZA WYSOKI
    P 1598 tego błędu nie można zidentyfikować.

    Słuchajcie jak wspomniałem po wykasowaniu błędów pojawiły się ponownie 3 ostatnie.Może rzeczywiście macie racje,zasugeruje to ''mojemu'' mechanikowi.Więc spiszę sobie te rzeczy do wymiany które Wy sugerujecie.Aha dziś rano odpaliłem auto i wszystko gra :D:D:D:D:D

    pozdro Criss

    1
  • #25 24 Sie 2008 10:22
    Luckskywalker
    Poziom 21  

    Nie ma zadnego bledy zwiazanego z cisnieniem paliwa..raczej watpie zeby to byla przyczyna..jutro sprawdze u siebie co to za kody bledow sa ,ale z tego co widze to sugerowalbym pomierzyc podcisnienie i sprawdzic szczelnosc..

    0
  • #26 24 Sie 2008 19:21
    criss6
    Poziom 11  

    Panowie jeśli wiecie co to może być to proszę podpowiedzcie mi,chcę sie ustrzec wymiany niepotrzebnych i sprawnych elementów. Jeśli to jest to o czym pisał np. Damian czyli zawór ciśnienia paliwa to wpozo.Ale na co powinienem zwrócić uwagę mechanikowi ??? no i jeszcze to że raz działa raz nie działa to jest naprawdę denerwujące !!! żeby było wiadomo co jest to wymieniam i jeżdzę dalej.Więc czekam na podpowiedzi no i na opis błędów od Lucka-o co chodzi z tym sprawdzeniem szczelności ?? co powinienem zrobić ???
    pozdrawiam Criss

    Dodano po 13 [minuty]:

    mam jeszcze jedno pytanie czy jest możliwość wymontowania czujnika ciśnienia paliwa i dokonanie jego sprawdzenia ??? czy działa prawidłowo ??

    0
  • #27 24 Sie 2008 22:41
    damian024
    Poziom 10  

    P 0402 to jest błąd czujnika paliwa.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Możesz sprawdzić czy czujnik działa jest on przykręcony na dwie śrubki przy pompie paliwowej.i są do niego podłączone dwa kabelki.wykręć czujnik i odepnij kabelki,w czyjniku są styki wez prostownik albo akumulator i do jednego podłącz plus a do drugiego minus.jak czujnik działa to słychać takie trzaskanie,jak otwiera i zamyka.jak nic nie bedzie słychać to jest popsuty.trzeba wymienic

    0
  • #28 25 Sie 2008 00:01
    Luckskywalker
    Poziom 21  

    damian024 napisał:
    P 0402 to jest błąd czujnika paliwa.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Możesz sprawdzić czy czujnik działa jest on przykręcony na dwie śrubki przy pompie paliwowej.i są do niego podłączone dwa kabelki.wykręć czujnik i odepnij kabelki,w czyjniku są styki wez prostownik albo akumulator i do jednego podłącz plus a do drugiego minus.jak czujnik działa to słychać takie trzaskanie,jak otwiera i zamyka.jak nic nie bedzie słychać to jest popsuty.trzeba wymienic


    Chyba chodzi o regulator wysokiego cisnienia paliwa,tak?(bo czujnik cisnienia jest na listwie wtryskowej i jest to 3 pinowa czerwona kostka) Jezeli tak to trzeba go wyjac i zobaczyc w jakim jest on stanie,czy nie jest oblepiony opilkami metalowymi..jezeli bedzie to mozna go przeczyscic uzywaja np WD40 i podlaczajac go pod zrodlo napiecia,ale nie prostownik tylko akumulator i nalezy zachowac biegunowosc..jezeli bedzie oblepiony opilkami nalezy tez wymienic filtr paliwa.

    0
  • #29 25 Sie 2008 21:07
    criss6
    Poziom 11  

    cze.
    dzieki za rady oczywiście skorzystam z nich .dziś wyskoczyłem swoim Pugiem na obwodnicę i pocisnąłem nim ile wlezie no i są delikatne szarpniecia przy wciśnietym pedale gazu w podłogę.zatem po niedzieli umawiam sie na robotę.ale powiedzcie czy to może być również przepływka ?? mój kuzyn miał podobne objawy i po wymianie przepływki wszystko wróciło do normy :D:D:D .

    ps.dziś usprawniłem klimę :D:D:D no i potwierdziła sie stara prawda że warto czasem zapytać u kilku speców, bo pierwszy na 100% obstawiał na parownik a okazało sie że walniety był zawór na parowniku i uszkodzona uszczelka, co prawda wszystko kosztowało mnie 750 pln w tym napełnienie klimy ale chociaż to działa :D:D:D:D:D:D

    0
  • #30 26 Sie 2008 00:38
    damian024
    Poziom 10  

    Pokręciło mi sie troche chodzilo mi o zawór ciśnienia paliwa a nie o czujnik.zawór jest pzykręcony do pompy paliwowej na dwie sróbki.

    0