Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy pompa paliwa jest padnieta?

dominikgd 07 Lut 2007 11:10 4631 14
  • #1 07 Lut 2007 11:10
    dominikgd
    Poziom 9  

    A więc tak...Samochód golf mk3 1.8 ABS tzw.GT90km stał u znajomego w warsztacie gdzie trwały prace blacharskie,pojechałem odebrac go w sobote ,lecz przy odpaleniu iskra przeskakiwała,samochód odpalone na benzynie chodził nierówno natomiast po przełączeniu na gaz wszystko cacy.Zostały zakupione swiece Ngk oraz jutro kupione zostana przewody.I teraz zmierzając do sedna...Czy po tym zabiegu zacznie chodzic na benzynie ,czy winna jest tutaj pompa paliwa,dodam tylko że po przekreceniu zapłonu słychac jak pompa pracuje lecz na wolnych obrotach gasnie,na wysokich obrotach wszystko ok.Czekam na opinie w tej sprawie.jutro podjade i zobacze w realu,ale chciałbym [oznac wasze opinie.pzdr.
    ps.znajomego 2 razy prad kapnał,swiece zostana zamontowane jutro,oraz czy pompa padła całkowicie(chociaz Słaychac jak pracuje0czy może poprostu cisnienie jest za małe jesli tak to co zrobic w takiej sytuacji?

    0 14
  • #2 07 Lut 2007 11:26
    Qbuś
    Poziom 38  

    Człowieku!!! przyczyn nierównej pracy na benzynie może być ze 20.Przez internet nikt ci w 100% nie zdiagnozuje czy pompa czy nie pompa,mogą być tylko domysły typu : sprawdź to lub to,a jak nie to ,to może to, itd...Po to są mechanicy,diagności,którzy są w stanie stwierdzić usterkę na miejscu,po oględzinach ,pomiarach,itp..

    0
  • #3 07 Lut 2007 11:29
    dominikgd
    Poziom 9  

    w czym pomógł mi twój post?

    0
  • #4 07 Lut 2007 11:47
    Qbuś
    Poziom 38  

    Żebyś się zastanowił zanim zadasz następne "głupie" pytanie na które nikt ci nie udzieli 100% odpowiedzi.

    Ps.Przyczyną może być nawet złej jakości paliwo :D :D :D

    0
  • #5 07 Lut 2007 11:51
    tryni81
    Poziom 13  

    Pompa to raczej ostatnia rzecz która ci mogła paść.
    najprawdopodobniej masz źle ustawiony silnik do pracy na benzynie i dlatego ci nie chodzi. Gaz to osobna instalacja którą ustawia się osobno i dlatego ci chodzi na nim.
    Musisz najpierw wyregulować by chodził poprawnie na benzynie i wtedy przejechać się do gazowników by ci podregulowali gaz.

    Wymiana świec i kabli na pewno nie zaszkodzi ale raczej nic nie zmieni do gaz jest bardziej wrażliwy na nieprawidłową pracę wysokiego napięcia na a ponoć na nim auto chodzi

    0
  • #6 07 Lut 2007 12:35
    robmaz
    Poziom 20  

    Czy jak oddałeś samochód do warsztatu wszystko było ok.?

    0
  • #7 07 Lut 2007 13:06
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze

    Raczej nie jest to wina świec, a tym bardziej przewodów, ponieważ jezeli auto poprawnie "chodzi" na gazie to muszą być dobre ww elementy. Tak się składa, że gaz wymaga aby te elementy były w lepszym stanie niż w przypadku benzyny. Bywa tak, ze auto nie chce jechac na gazie lub po prostu strzela na gazie, a na benzynie działa prawidłowo. Na odwrót nigdy.

    Może to być wina pompy, która może dawać zbyt małe ciśnienie. Może też być źle wyregulowany układ benzyny. Może też być zapchany filtr paliwa. Może być przyczyna we wtryskach o ile ten model silnika je posiada.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Qbuś napisał:
    Żebyś się zastanowił zanim zadasz następne "głupie" pytanie na które nikt ci nie udzieli 100% odpowiedzi.

    Ps.Przyczyną może być nawet złej jakości paliwo :D :D :D


    Wiesz co to jest forum lub grupa dyskusyjna ?
    To jest miejsce, gdzie spotykają się ludzie i w kulturalny sposób dyskutują, udzielają sobie wzajemnie rad, pomagają, a nie wymądrzają się bezowocnie. Jeżeli nie znasz odpowiedzi na dane pytanie lub nie chcesz odpowiadać to się nie zmuszaj do tego :)
    Powracając do sedna.
    Z całą pewnością autor tego tematu i tak będzie się musiał udać do mechanika lub będzie próbował naprawiać sam. Każda sugestia i rada pomaga w rozwiązaniu danego tematu lub choćby nawet w zaoszczędzeniu czasu i pieniędzy np. na skutek wymiany podzespołów, których nie trzeba wymieniać.
    Tak więc z całą pewnością nikt na 100% nie zdiagnozuje przyczyny awarii ani jej nie usunie. Jednak Twoja wypowiedź po pierwsze nie wnosi nic do tematu rozmowy, a po drugie nie jest zbyt kulturalną.

    A co do mechaników i diagnostów to powiem Ci jedno, że też należy uważać, bo są spece, którzy potrafią pół auta wymienić na koszt klienta, tzn. elementy, które są sprawne, zanim znajdą przyczynę i usterkę. Każda rada czy informacja może ustrzec przed takim sytuacjami.

    0
  • #8 07 Lut 2007 14:58
    dominikgd
    Poziom 9  

    przed oddaniem samochodu wszystko było ok.Jade zaraz wymienic swiece i przewody bo teraz nawet ciezko było odpalic i chodzi jkby na 3 garach(mowa o lpg).Może to wina przepustnicy?Lub czujnik Halla ?Jak przyjade wieczorem to dam znac.

    0
  • #9 07 Lut 2007 15:10
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    8 postów a ty dalej nie wiesz co jest nie tak, a dlaczego?
    zgadzam się z opinią kolegi Qbuś nic nie sprawdziłeś i oczekujesz odpowiedzi. Można taką listę wypisać że zabraknie ci dnia aby wszystko sprawdzić a jeżeli nie wiesz jak co posprawdzać czy działa prawidłowo (cokolwiek) no to niestety jak radzi kolega odstaw auto do mechanika i zamknij temat ze względu na to:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic566200.html
    a na zadane przeze mnie pytanie już chyba znasz odpowiedź

    0
  • #10 07 Lut 2007 16:29
    marekj31
    Poziom 18  

    nie napisałes dlaczego auto miało remont blacharski korozja stłuczka cos mogło sie uszkodzic przy wypadku czy naprawie .pozdr.

    0
  • #11 07 Lut 2007 18:01
    grzebacz
    Poziom 21  

    goldwinger ujoł sedno sprawy:Dnie lubie jak np: murarz bierze sie za nie swoją działke:!:

    0
  • #12 08 Lut 2007 10:35
    dominikgd
    Poziom 9  

    A wiec tak... zostały wymienione swiece oraz przewody,słychac dzieki tmu gang 4:Pproblem z jazda na paliwie został chyba rozwiazany gdyż zassysa lewe powietrze przy podstawie kolektora ssącego i przez co w d... dostał silnik krokowy.Jak docisnie sie cały kolektor to jest to jest naet w miare. gazownicy którzy inst. lpg niemogli sie wpiac w plastikowy kolektor i uszczelni wszystko jakims klejem,badź silikonem,teraz wyszło na jaw.
    Dziekuje wszystkim za pomoc:D:!:

    Dodano po 3 [minuty]:

    grzebacz napisał:
    goldwinger ujoł sedno sprawy:Dnie lubie jak np: murarz bierze sie za nie swoją działke:!:

    Co to wniosło do tematu?
    Dziwne forum ,siedzicie i debatujecie we własnym gronie???...Jak bym niebył amatorem to bym raczej nie pisał w tym temacie.

    0
  • #13 08 Lut 2007 21:19
    fioletowy
    Poziom 12  

    Jest kilka charakterystycznych uszkodzeń pompy paliwa :
    - za niskie ciśnienie tłoczonego paliwa i jednocześnie za mała wydajność w ilości podawanego paliwa, spowodowane to jest ogólnym zużyciem pompy i często zużytymi szczotkami. Charakterystyczne objawy to brak mocy przy przyśpieszaniu.

    - zatrzymująca się pompa z przyczyną zużytych szczotek lub częściowego zatarcia pompy

    - pompa zatarta spowodowana najczęściej brakiem paliwa i pracą pompy na sucho

    - zamarznięta pompa, szcególnie zimą wytrąca się woda w paliwie która później zamarza w pompie i ją blokuje

    - głośno pracująca pompa ze wskazanie na duże zużycie i jej rychły koniec.

    Aby cokolwiek powiedzieć na temat pompy trzeba ją podłączyć pod manometr i sprzawdzić jakie daje ciśnienie, ale jeżeli są wątpliwości to lepiej pompę wymienić niż by miała stanąć w trasie.

    0
  • #14 08 Lut 2007 22:31
    Marcin13736
    Poziom 15  

    kiedys mialem taki problem z moim vw golfie po tym jak stal ok 2 tyg w garazu nie ogrzewanym. Problem chyba powstal przez wilgoc w komorze silnika. Po uruchomieniu silnika strasznie gubil zaplon i czasem chodzil na trzech garach po ok 15 minut pracy w garazu i ogrzaniiu sie komory silnika jakby sie poprawilo. Po przejechaniu sie po wiosce problem zniknal bezpowrotnie....

    2
  • #15 08 Lut 2007 23:03
    dominikgd
    Poziom 9  

    wszystko fajnie ale teraz podejrzewam lewy dopływ powietrza tak ja napisałem 3 posty wczesniej.Pzdr.

    0