Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TV HYUNDAY CKT-9825 CHASSIS PC91A - obraz zbyt ciemny.

07 Lut 2007 15:07 1051 5
  • Poziom 11  
    Witam jestem początkującym serwisantem i mam następujący problem.

Otóż obraz jest, ale jak by ściemniony widać tylko kontury wyświetlanego obrazu w zielonym odcieniu, fonia jest ok. Sprawdzałem miernikiem napięcia na PK wygląda na to, że wszystkie są ok. Podmieniłem IC501 (matryca TDA3561A) był z demontażu i nic nie pomogło, wymieniłem też wszystkie elektrolity w pobliżu IC501, wymieniłem elektrolity przy zasilaniu IC402 napięcie jest 12V (stabilizator LM7812). Jedyną rzecz jaką znalazłem to obniżone napięcia RGB na IC501 o ponad połowę czyli zamiast 4,4 jest ok 2. Na PK sprawdziłem wszystkie diody tranzystory wyglądają na sprawne, sprawdzałem przebiegi na oscyloskopie, ale nie mam generatora sygnału i na moje oko sygnały są zbliżone, wysokie jest podmieniłem nawet Q402 na BU508D nic nie pomogło. Jak podpiołem DVD pod Euro to obraz był ciemny i słychać było tylko fonię. Próbowałem podkręcić screen na trafopowielaczu obraz się rozjaśnia, ale nadal monochromatyczny, w necie znalazłem tylko informacje odnośnie kondziorów przy w/w IC402.

Bardzo proszę o jakiekolwiek wskazówki i pomoc za wszystko z góry dziękuję i pozdrawiam Szanownych Grupowiczów.

schemat mogę podesłać na mail

Szymon.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 27  
    Przede wszystkim wymień wszystkie elektrolity w B+ Chyba że już to zrobiłeś, bo nie mam schematu a z tego co piszesz to trudno się połapać ;)
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 11