witam czy ktos moglby mi doradzic czy mozliwe jest uruchomienie wystrzelonych poduszek powietrznych pasazera i kierowcy (nowe poduszki i sensor) bez wymiany wystrzelonych napinaczy pirotechnicznych?czy napinacze sa wogole jakos sprzezone z centralka air bag?mozna np.zasymulowac ich obecnosc montujac oporniki (jesli tak jakiej wartosci?).samochod to omega B.
niekiedy są wyzwalane sensorem lub też same zadziałają gdy pas jest rozwinięty lepiej zamontuj nowe pasy bo jak ktoś nie zostanie na fotelach dociśnięty w oparcie to go zaboli poduszka bądz uszkodzi
Wszystko jest w dzisiejszych czasach możliwe - a skąd wiadomo jak została "przerobiona" instalacja Jeśli świeciła stale kontrolka AIRBAG'u to nie powinny zadziałać poduchy. Czytając dalsze pytanie dochodzę do wniosku, że nie masz, jakiego kolwiek pojęcia, za co się bierzesz.
Tak jak poprzednicy się wypowiadali, w instalacji ktoś namieszał aby gasła kontrolka....
Troszkę mi to zajęło ale wstawiłem poduszki i sensor, wymnieniłem napinacze i uruchomiłem..... działa pomimo, że jeden z napinaczy nadal jest wystrzelony....
Czy zadziała na 100 % to nie wiem, do aż nie przydz.... ale mam nadzieję, że nie będę musiał sprawdzać.... kontrolę na kompie przeszło bez problemu....
Jak mieszkasz niedaleko do mogę pomóc - u mnie wymieniłem całą wiązkę od air bagów
Jesli napinacz jest wyzwalany mechanicznie to nie ma nic wspolnego ze sterownikiem.Takie napinacze mialy np polo97r(jak blacharz przywalil mlotkiem w prog albo slupek to czesto odpalal napinacz)Takie napinacze moze miec kolega Slawek u siebie
Moje napinacze były jednorazowe założyłem nowe i było OK, ale jak zmieniałem tapicerkę na skórzaną, to zapomniałem na jednym napinaczu założyć zabezpieczenia i wystrzelił podczas manewrów z fotelem....dokładnie tak jak to napisał milejow... i oczywiście nic nie ma wspólnego ze sterownikiem
Wszystko jest w dzisiejszych czasach możliwe - a skąd wiadomo jak została "przerobiona" instalacja Jeśli świeciła stale kontrolka AIRBAG'u to nie powinny zadziałać poduchy.
Czytając dalsze pytanie dochodzę do wniosku, że nie masz, jakiego kolwiek pojęcia, za co się bierzesz.
Nawet "wystrzelony " sterownik ponownie odpali poduszki jeżeli zajdzie taka potrzeba , należy zawsze pamiętać że pomimo zapalonej kontrolki poduszek układ jest ciągle aktywny i zadziałają wszystkie sprawne jego części - powód jest prosty kiedy chodzi o ratowanie życia nie jest istotne że ktoś nałapał błędów "rozpięć".
widziałem trzy auta w których poleciały poduchy bez wymiany sterownika czy wykasowania wypadku.
Napinacze nie ochraniają przed poduszką. W kilku stanach w USA nie ma obowiązku zapinania pasów ergo - większość "AMERYKANÓW" wcale nie ma pirotechniki w pasach a poduszki mają powiększoną pojemność aby poprawić bezpieczeństwo pasażerów
Wszystko bardzo fajnie.
Mając możliwość, dość nie dawno byłem w instytucie zajmujący się wypadkami i usuwaniem szkód po wypadkowych.
Oglądając pomiary i sample/filmy z wypadków i badań; widać zupełnie, co innego
Uderzenie głową w poduszkę o prędkości 300km/h (nie licząc już innych sił i prędkości oddziaływających) to jak dostanie kijem bejsbolowym przez zawodowego gracza amerykańskiego. Spotkałem się z wieloma systemami, że jeśli występuje "awaria" to po to jest cała kontrola tego, by nie narobić więcej szkód.
Mówimy o samochodach, które są wyposażone w pełny system SRS - a nie mechaniczne poduszki
To, po co jest tyle różnych technik działania systemu, po co stosuje się wyliczone czasy opóźnień dla za działania wystrzelenia poduszki, po co te całe badania?
czy nie byłoby ignorancją zakładać że wszyscy kierowcy zapinają pasy?
przerobiłem kilka szkoleń serwisowych z zakresu obsługi poduszek , tematem zajmuję się prawie 10 lat.
widziałem kilka poduch które odpaliły samoczynnie między innymi taką która poleciała bo właściciel samochodu zrobił "tuning" klaksonu tylko zapomniał o przekaźniku i zbyt duży pobór stopił taśmę - zwarcie i BUMM
Worek jest tak sprytnie upakowany że pomimo ogromnej szybkości otwarcia ma niewiele więcej siły niż na to by rozerwać zaślepkę.
Huk jest olbrzymi ale to przecież gwałtowna zmiana ciśnień.
Nie popieram natomiast klejenia desek - za to powinni karać jak za próbę mordu na nieświadomych pasażerach.
Naprawa sterowników??? Nie jest konieczna rynek jest zapchany taniochą bo wszyscy naprawiają....
Witam! chciałem się dołączyć do tematu bo mam podobny problem.Kupiłem samochód już z swiecącą kontrolką air bag.Po podłączeniu pod Vag-a okazało się że samochód miał wypadek.Zapamiętane zostały dwa błędy:
-Napięcie B+ zbyt niski sygnał
-Dane wypadku zachowane
Posiadam interfejs OBD2 i Vag-a,próbowałem się z tym uporać jednak nie potrafiłem.Pojechałem więc do servisu gdzie wykasowali mi pamięć sterownika i zaprogramowano go na nowo.Po tej operacj komputer zaczał widzieć konkretne błędy:
-poduszka fotela kierowcy
-pas bezpieczeństwa kierowcy
Okaząło się że samochód miał stłuczke i dostał od strony kierowcy.Samochód ma 4 poduszki dwie przednie dla kierowcy i pasażera oraz dwie w fotelach.No więc okazało się że poduszka fotela kierowcy oraz napinacz pasa kierowcy zostały już użyte.Z tąd też moje pytanie czy wobec tego podczas ewentualnego wypadku teraz te trzy pozostałe poduszki wystrzelą tak jak powinny czy nic nie zadziała.Ktoś mi powiedział że jeśli sterownik widzi że coś jest nie tak z którąś poduszką to juz nie odpali pozostałych.Myślałem nad tym aby do czasu kiedy kupie tą poduszke i napinacz wstawic własnie rezystory do fotela kierowcy i napinacza pasa kierowcy,nie po by nie swieciła kontrolka bo na tym mi nie zależy akurat alepo to aby sterownik widział że jest wszystko ok i odpalił te pozostałe przy jakims wypadku.Tu rodzi się kolejne pytanie jaką wartośc rezystora.Czy moznaby zmierzyć oporność tej dobrej poduszki pasażera w fotelu i zmierzyć tej wybitej i dołożyć różnice rezystancji do tej wybitej.Czy jest to wogóle konieczne??i czy ma to jakis sens.Czy i tak i tak pozostałe poduszki zadziałają?To jest pytanie..
Zapomniałem dodać że mój samochód to Audi A4 1998r.
Sprawdzony sposób to podlczyc 12V i zmierzy prad. Proste rownanie to R=U/I i wszystko wiadomo. Jest efekt uboczny w postaci wybuchu poduszki ale tym nie nalezy sie przejmowac. JAk szybko odczytasz to nastepna bedziesz wiedzial jak zastapic. ;|.
Wszystko jest w dzisiejszych czasach możliwe - a skąd wiadomo jak została "przerobiona" instalacja Jeśli świeciła stale kontrolka AIRBAG'u to nie powinny zadziałać poduchy.
Czytając dalsze pytanie dochodzę do wniosku, że nie masz, jakiego kolwiek pojęcia, za co się bierzesz.
Nawet "wystrzelony " sterownik ponownie odpali poduszki jeżeli zajdzie taka potrzeba , należy zawsze pamiętać że pomimo zapalonej kontrolki poduszek układ jest ciągle aktywny i zadziałają wszystkie sprawne jego części - powód jest prosty kiedy chodzi o ratowanie życia nie jest istotne że ktoś nałapał błędów "rozpięć".
Rzekłbym, że układy sygnalizujące usterkę za pomocą kontrolki np. ASR czy ABS nie zadziałają "w razie potrzeby". Układ automatycznie się wyłącza. Nie widziałem nigdy ABS który działał przy uwalonym czujniku prędkości. Co do poduszek nie wypowiadam się, bo nigdy nie da się stwierdzić, jak było przed odstrzeleniem, ale szczerze wątpię w opinie kolegi.
no z zepsutym czujnikiem predkosci nie moze dzialac abs to chyba normalne. A bez oporu na jednej poduszce druga nie ma przeciwskazań do wyskoczenia. W VW na pewno wyskoczą sprawne poduchy mimo kontroli, z crashem to nie wime ale raczej nie powinny, bo to by było bezsensu
W oplu zapalona kontrolka poduszek informuje o błędzie w układzie i układ się wyłącza. Układ bezpieczeństwa nie powinien raczej działać przy usterce ponieważ może wyrządzić zbyt duże szkody przy "odpaleniu w niewłaściwym momencie"
Rzekłbym, że układy sygnalizujące usterkę za pomocą kontrolki np. ASR czy ABS nie zadziałają "w razie potrzeby". Układ automatycznie się wyłącza. Nie widziałem nigdy ABS który działał przy uwalonym czujniku prędkości. Co do poduszek nie wypowiadam się, bo nigdy nie da się stwierdzić, jak było przed odstrzeleniem, ale szczerze wątpię w opinie kolegi.
Mam kilka sprawdzonych przypadków Panowie nie zapominajcie że poduszki w samochodzie który wypadł z drogi mogą być odpalane po kolei np.; walimy z czoła w barierkę odpala przód i zapisuje crash... Ale my cały czas lecimy......... bok, dach odpala lewy fotel i kurtyna lecimy....... wyzwalane są dopinacze i poduszki w siedziskach ( wszystko to z crash'em) auto zatrzymuje się na krawędzi urwiska po 7 sek. spada w dół , lądowanie i odpalamy prawy fotel i kurtynę Panowie ja wiem że to niestandardowy wypadek, ale wielokrotnie powstaje potrzeba odpalenia poduch w pewnym odstępie czasu. Crash to tylko bat na posiadaczy samochodów kto wymieni sterownik jeśli kontrolka nie będzie świecić? Możliwe że te sterowniki faktycznie przestają być wiarygodne po wypadku, a kontrolka o forma motywacji no i czysty zysk - wszyscy to wiemy
Niestety niewiele wiem o ABS, ESP itd. sam oddaje samochód do naprawy jeżeli mam jakieś wątpliwości co do złożoności usterki.
Witam,
chciałbym się podłączyć do tematu z problemem w samochodzie Citroen c4 Grand Picasso.
Mam dobrą okazję cenową kupić Citroen c4 Grand Picasso po wypadku.
1.6 HDi 2008 manualna skrzynia, wersja Exclusiv.
samochód uderzony lekko lewym błotnikiem. potłuczony lewy przedni błotnik i lampa, zderzak z lewej strony, zagięta trochę maska, chłodnica dotknięta osłoną, nie przesunięta, do sprawdzenia (podobno dobra). Błotnik usunięty widać, że blachy konstrukcyjne i podciągi nie ruszone. Niestety wystrzelone poduszki kierowcy (kierownica i nogi), pasażera i prawdopodobnie napinacze pasów - tego nie mam pewności.
Widziałem różne opinie: jedni zdecydowanie odradzają ze względu na koszty i problemy, inni twierdzą że poduszki i sensory można kupić używane (z pewnego nie rozbitego samochodu) - jak się upoluje, to pewnie się da.
Czytając dziś Wasze rozmowy, nabrałem jednak wątpliwości.
Okazja jest kusząca. Myślałem o zakupie i stopniowej kompletacji samochodu i odłożeniu na chwilę kosztownych elementów bezpieczeństwa. Samochód chciałbym jednak uruchomić.
Na dziś najważniejsze jest dla mnie pytania:
- Jak powinien zachowywać się teraz samochód? - czy po przekręceniu kluczyka powinny zapalić się kontrolki i komputer pokładowy powinien rozpoczynać test podzespołów, czy będzie całkowita blokada i czarny ekran?
- Czy może samochód powinien dać się odpalić z błędami Air Bag/SRS bez dokonywania resetów i kasowania błędów? Ewentualnie czy do odpalenia wystarczy prosty interfejs diagnostyczny z allegro za 100-200 zł (kolega taki ma)
Wiem, że błędy w sterowniku można skasować (nie mówię w garażu, a w autoryzowanym lub specjalistycznym serwisie) lub jak inni twierdzą kupić z pewniaka, który nigdy nie był rozbity - jak już powiedziałem, jak się upoluje pewniaka, to pewnie się da...
Rozważam kilka wariantów: zakup nowych sensorów i poduszek w profesjonalnym warsztacie / zakup tylko nowego sensora i używanych poduszek i profesjonalny reset / całkowita rezygnacja z tych elementów bezpieczeństwa
- Czy można takie elementy założyć z anglika ? - (mam taki w sąsiedztwie, świeżo ściągnięty, na pewno nigdy nie rozbity)
Za fachowe porady z góry dziękuję.
Panowie piszecie co się Wam wydaje, a mija się to z prawdą. Kolego AirBag, co do ABS to zależy od parafi. W Xantii uwalony czujnik PP wyłączył mi ABS całkowicie, ale już w Mondeo uwalony czujnik z tyłu wyłączył tylko działanie ABS na oś tylną, na przód działał, sprawdzone wiele razy (mimo świecącej kontrolki).
Co do jaśków to moim zdaniem w sytuacji wykrycia dzwona sterownik nawet wykrywając usterkę jednej poduchy powinien odpalać inne (tu już nie piszę z praktyki)