Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem Astra II obrotomierz

08 Lut 2007 22:40 6267 13
  • Poziom 9  
    Witam.
    Zmieniłem silnik Z14XE na C20XE. Po podłączeniu obrotomierza na wolnych obrotach skacze między 2 a 4 tys. Nie wiem jak zachowuje się na wyższych obrotach bałem się, że mogę zniszczyc zegary. Jeżeli macie jakieś pomysły to proszę o pomoc.
    pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    A może kupić jakiś dodatkowy obrotomierz i tam podpiąć?
  • Poziom 18  
    Kolega elektrit chyba mi nie wieży bo nie widział, ale w załącznku jest zdjęcie, że włożyłem zegary od Astry 2 do Vectry A z silnikiem C18NZ i działają, ale działo się dokładnie tak samo jak koledze Spawnbee i sygnał musi być filtrowany i obrobiony przez tą płytke, można zbudować swój ukałd, ale po co się męczyć jak można założyć gotowy.

    A z tego co pamiętam to silnik C20XE był montowany w Vectrach A.

    Kolego Spawnbee mam pytanie, czy obrotomierz podłączyłeś bezpośrednio ze sterowania cewki na zegary??

    Link do mojego postu z zegary Astry 2

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=2991549#2991549
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Z wiązki wychodzi zielony przewód, który podłączyłem pod cewkę. Ale chyba podłączony jest bezpośrednio pod zegary.
  • Poziom 18  
    Już pisze dla kolegi elektrita jak to rozwiązałem. Szybkościomierz w Vectrze jest na linke, ale w liczniku jest tarcza z impulsatorem elektroniczny, który daje sygnał prędkości dla komputera pokładkowego i ECU. Wyciąłem ze starych zegarów tą cześć z mocowanie na linke i wstawiłem, a z impulsatora to już prosto ładny prostokątny sygnał na licznik.
    Obrotomierz zrobiłem to tak jak opisałem wyżej, ale działał mi tak samo jak koledze Spawnbee zanim na to wpadłem żeby sygnał przefiltrować.

    Kosmetyką było tylko odpowiednie przerobienie wsadu, gdzie o pomoc prosiłem na elektrodzie, ale obyło się bez żadnej podpowiedzi, ale 2 dni roboty przy analizowaniu na stole komórki po komórce za co jest odpowiedzialna, mogłem ustawiać każdy wskaźnik. Obrotomierz działał od razu dobrze, ale prędkościomierz trzeba było przekaliborować oraz licznik kilometrów, bo na przeróbki wziąłem licznik od anglika który kupiłem za grosze, a trzeba było go znacznie odchudzić z plastików żeby się zmieścił w miejsce starego.

    Teraz coś dla kolegi Sprawnbee:
    Zrób tak jak ci napisałem z tą płytką, siedzi ona w liczniku z obrotmierzem od Vectry bądz Astry to są takie same liczniki. Mogę ci opisać co jak podłączyć, a licznik zacznie normalnie zliczać obroty.

    Mam tylko jedno pytanie, czy działa ci wskaźnik temp. silnika, bo ja do tej pory go nie uruchomiłem, ponieważ większość sygnałów do licznika dochodzi z ECU

    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Jeszcze nie jest podłączony czujnik temp. Jak możesz to opisz jak podłączyć tą płytkę
  • Poziom 18  
    Jutro postaram ci się rozrysować co gdzie podłączyć do płytki, bo już nie pamiętam, robiłem to w wakacje. Albo wyjmę na chwilkę zegary i sobie rozpisze, bo i tak muszę to zrobić ponieważ coś mi trzeszczy za deską jakby coś się ocierało i wkurza to trochę.
  • Poziom 18  
    Nie wyjmowałem zegarów, bo nie miałem kiedy, pomyliły mi się dni i to jutro to była niedziela i miałem małe spotaknie rodzinne, więc nic nie zrobiłem, a dziś musiałem pojechać na kilka dni do akademika, bo jeden egzamin został do zaliczenia i tu jest jedyne miejsce gdzie można się spokojnie pouczyć elektry. Wyjąłbym je tutaj, ale nie mam klucza żeby zdjąć kierownice.
    Jesli masz całe zegary od Vectry lub Astry i zmierzyłbyś miernikiem które piny wtyczki idę do płytki, oraz zdjęcie płytki to powiedziałbym ci co gdzie podłączyć, bo mam na kompie schematy i tyle by mi wystarczyło
  • Poziom 18  
    Rozrysuje ci schemat podłączenia w poniedziałek, bo myślałem że się wyrobie dzisiaj, ale jutro mam wesele i nie było kiedy.
    Ahh te przygotowania z babami
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Zapomniałem o tym temacie, wrzucam fotki z opisem jak to mam u siebie podłączone. Czerwony (gruby) to +zasilania, Czarny -Masa, Czerwony (cienki) sygnał obrotów, który standardowo idzie do licznika, Pomarańczowy to wyjście na obrotomierz do licznika Astry II
  • Poziom 24  
    :arrow: neon121
    Mógł bys zamieścić schemat kostki zegarów Astry II??